• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki w centrum Gdańska po zmianie sygnalizacji

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

"Zielona fala" dla tramwajów na Hucisku.


Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki.



Czy cieszysz się ze zmienionego programu sygnalizacji na Hucisku?

Kierowcy, którzy zazwyczaj jeżdżą w godzinach szczytu przez centrum Gdańska, rano będą musieli wychodzić wcześniej z domu, a po południu - wychodząc z pracy - lepiej będzie wsiąść do samochodu po godzinach szczytu. Gigantyczne korki w śródmieściu trapią kierowców od rana w poniedziałek.

Drogowcy w miniony weekend zmienili program sygnalizacji na skrzyżowaniu Huciska i ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska. Teraz tramwaje jadą przez wspomniane skrzyżowanie bez zatrzymywania. Do tej pory pojazdy komunikacji miejskiej musiały wjeżdżać na skrzyżowanie, by tam odczekać na kolejne światło zezwalające przejazd kolejnej nitki jezdni. Ponadto na skrzyżowaniu tramwaje dostają swoje światło "zielone" szybciej niż samochody. Ma to zapobiec blokowaniu przez auta przejazdów na lewoskrętach.

W związku z tymi zmianami skrócił się czas zielonego światła dla wszystkich samochodów - niezależnie od tego, w jakim kierunku jadą. To właśnie jest największy problem dla kierowców. Przejazd w godzinach szczytu wydłuży się o 15 minut. Już teraz zakorkowane są w kierunku centrum: ul. Podwale Grodzkie, wiadukt Błędnik, al. Zwycięstwa, ul. Podwale Przedmiejskie, Targ Drzewny.

Czytaj też: Po zmianach przy pl. Solidarności kierowcy jadą na pamięć

Ponadto kierowcy jadący od strony Targu Drzewnego w lewo do al. Armii Krajowej muszą dostosować się do świateł na nowych sygnalizatorach zamontowanych tuż przed zjazdem ze skrzyżowania. Podobnie jest przy skręcie w lewo z ul. Wały Jagiellońskie w kierunku ul. Nowe Ogrody.

Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów. Przedsięwzięcie pochłonie z kasy Gdańska, Sopotu i Gdyni 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (482) 5 zablokowanych

  • "Przedsięwzięcie pochłonie z kasy Gdańska, Sopotu i Gdyni 133 mln zł. "

    ładną kasę ktoś zarobi ....

    • 5 0

  • Mogę się mylić, ale czy aby zmienić cykl świateł i zrobić dobrze tramwajom

    konieczne było wydanie 130 milionów złotych polskich?

    • 10 0

  • no i w pi.du poprawili

    • 10 1

  • 45 min z opery na trakt....

    • 5 1

  • Yes!!!! Tramwaje górą!!!!

    Precz z smrodoblachami!

    • 1 4

  • A ja jeżdżę skuterem

    i nie stoję w korkach!

    • 1 0

  • kurcze

    Wystarczyło by zainstalować czujniki obecności tramwaju i włączać sygnalizację dla tramwajów wtedy kiedy faktycznie tramwaj jedzie.

    • 2 0

  • chyba nikt nie przypuszczał, że tramwaje muszą się zatrzymywać...

    ...chociażby na przystankach. Skoro jako uprzywilejowane "zielonym" światłem jadą bez zatrzymywania przez wszystkie skrzyżowania, w okolicach przystanków stoi ich po 4-5. A i tak tylko do pierwszego wsiadaja pasażerowie, bo następne już poza przystankiem. Wczoraj wracałam do domu i widziałam.

    Nie ma to jak projektowac przepustowość dróg i torów zza biurka, nawet nie wyściubiając nosa z biura. TAA- G R A T U L A C J E !

    • 2 0

  • Czyli tristar jest w celu mocnego ograniczenia ruchu !

    Szkoda tylko , ze w centum wielokrotnie wzrosnie zanieczyszczenie powietrza. Mieszkancy ewakuujcie sie zanim sie zatrujecie.

    O ile wzrosnie koszt pracy w miescie, przy takim spowolnieniu ruchu ?

    • 2 0

  • Do każdego biletu miasto dopłaca 50% ceny

    gdy liczba pasażerów się zwielokrotni budżet nie wytrzyma i podniosą ceną więc opłacalność komunikacji zbiorowej spadnie. Dwie godziny by dojechać z Oliwy na Nowatorów w Kokoszkach a w nocy po robicie nie ma cym wrócić, to jak nie jeździć samochodem.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane