- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (52 opinie)
- 2 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (317 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (377 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta
W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.
W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk Gabriel i Rafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.
Konieczna także rozbudowa węzłów
Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.
Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.
W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
Opinie wybrane
-
7 godz.
Poczekajmy na metropolitalną (20)
Ona prawdopodobnie ulży obwo. Tylko kwestia miejsc gdzie ruch się będzie kumulował- węzeł Chwaszczyno, Karwiny i południe, ciekaw jestem jak tu będzie wyglądał ruch.
- 113 125
-
5 godz.
(5)
jakby puścili cały tranzyt metropolitalną to pewnie obwodnicę trochę odciąży. Wszystkie tiry i inne ciężkie dziadostwo naokoło i będzie lepiej.
- 8 2
-
5 godz.
Wytłumacz mi.. (4)
który przewoźnik będzie chciał nadrabiać kilometry (eksploatacja i paliwo) jedąc Metropolitarna obowdnicą ?
W skali dnia - pomyślisz pewnie - przecież to raptem kilkanaście km . Ale w ciągu miesiąca, roku - to się robi spory koszt dla przewoźnika.
Niestety ale tranzyt bedzie jechał obwodnica, na Metropolitarna rusza ew. osoóbwki.- 5 9
-
4 godz.
gddkia (2)
ma w planach postawic znaki zakazu na obwodnicy dla ciezarowek.
- 10 1
-
3 godz.
xD
Nie ma takiej możliwości. Za dużo firm, magazynów itp jest przy obwodnicy.
- 3 2
-
4 godz.
To nie jest prawda. Nie planują
- 2 3
-
5 godz.
Czas to pieniądz
Zapewniam cię, że czas przejazdu jest ważniejszy niż kilka kilometrów mniej
- 5 0
-
7 godz.
(1)
Metropolitarna będzie głównie dla mieszkańców Kartuz, Żukowa, itp, żeby mogli sobie szybciej dojechać
w stronę Rafinerii albo w drugą do Gdyni robiąc szybciej korki.
Obecną obwodnicę trzeba koniecznie przebudować nawet do 4 pasów x2 , po oddaniu Metropolitarnej.
Tu się nie ma co szczypać.- 25 9
-
3 godz.
tak, od razu 20 zróbmy, na pewno pomoże
- 2 1
-
7 godz.
Ulży tylko w wakacje (2)
Wtedy będą korzystać jadący z A1 na S6. Poza wakacjami ruch będzie niewielki.
- 6 8
-
5 godz.
Po za wakacjami ruch także będzie bardzo duży (1)
A widać to na podstawie ruchu na obwodnicy pomiędzy 9-15, czyli niby poza szczytem, a ruch ciężarówek, transporterów i innych aut jest mimo to olbrzymi. Jednakże trzeba pamiętać, że budowa OM zwiększy ruch bo umożliwi jeszcze większe rozlanie aglomeracji . Tak jak to się stało po oddaniu s7, co szybko pokazało, że ludzie obecnie dojeżdżają z miejscowości wzdłuż s7 do pracy w Gdańsku nawet z okolic Elbląga.
- 3 1
-
5 godz.
Tylko ten ruch jest generowany głównie przez port w Gdyni, czyli ruch ciężarowy na odcinku estakada Kwiatkowskiego - A1/S7 będzie bez zmian.
- 5 2
-
7 godz.
Pytanie, czy nawigacja będzie prowadziła tamtędy, bo ani po długości ani czasowo się zwykle nie będzie opłacało (3)
- 9 1
-
5 godz.
Ty na pewno jeździsz na nawigacji?
Średnia prędkość na obwodnicy 80-90km, a średnia prędkość na OM będzie w okolicach 110-120km. Wystarczy spojrzeć na wawę, która ma obwodnice i jakoś nimi zawsze kieruje, a nie krótszymi drogami na wprost.
Oczywiście wszystko zależy jak masz nastawioną nawigację, bo jak ma szukać drogi najkrótszej to zawsze polecisz przez OT.- 6 0
-
6 godz.
w Berlinie na przyklad (1)
google mapy wywozi na zewnetrzne ringi
- 9 0
-
5 godz.
które bywają tak samo zakorkowane w wielu okresach tygodnia jak inne autostrady niemieckie
- 0 0
-
7 godz.
Poludniowa (2)
Tak samo mówiono o południowej a tak naprawdę zwiększyła tylko ruch, także bez 3 pasów to niedługo staniemy po prostu bo nie będzie jak się włączyć w ruch.
- 12 4
-
5 godz.
A w jakis sposób OP miała pomóc OT (1)
OP miała uspokoić ruch na Elbląskiej i to zrobiła znacznie, bo tam teraz jest w wielu miejscach wręcz pusto.
OP dla OT była akurat zagładą, bo dała możliwość szybkiej jazdy z pominięciem miasta i wrzuciła jeszcze więcej ruchu w OT. OM jest zaś pierwszą obwodnicą dla OT i może po części spełnić podobne zadanie jak OP dla Elbląskiej. DlaOP miała uspokoić ruch na Elbląskiej i to zrobiła znacznie, bo tam teraz jest w wielu miejscach wręcz pusto.
OP dla OT była akurat zagładą, bo dała możliwość szybkiej jazdy z pominięciem miasta i wrzuciła jeszcze więcej ruchu w OT. OM jest zaś pierwszą obwodnicą dla OT i może po części spełnić podobne zadanie jak OP dla Elbląskiej. Dla przypomnienia wtedy też twierdzono, że nie ma sensu robić OP, bo każdy będzie jechał i tak Elbląską, a dziś na drodze koło rafinerii jest o wiele spokojniej niż kiedyś, a czasem tam to ruch jak na wsi.- 7 0
-
5 godz.
O to chodzi w obwodnicach żeby wyrzucić ruch z centrum na zewnątrz. Sam jadąc z nowego portu na Niepołomicką wolę jechać dookoła dodając 1/3 kilometrów niż przez miasto. Czasowo w szczycie to przepaść.
- 2 0
-
7 godz.
(1)
Ulży tylko trochę. Korzystać będą głównie jadący na zachód.
- 12 0
-
7 godz.
oraz jadący z zachodu na A1 lub S7
- 11 0
-
30 min
W czopek sobie to wsadzcie. (1)
Powinna powstać jedna nitka trasy która omija trójmiasto jako droga alternatywna dopiero wtedy przebudowa obwodnicy ktora praktycznie oznacza wybudiwanie tej drogi od nowa. Przestarzałe zjazdy brak pobocza ( dwa wypadki ciężarówek przez najechanie na zatrzymany pojazd) brak wiaduktów dla zwierząt i ostatnie brak trzeciego pasa.
- 2 3
-
26 min
Przecież powstaje
- 0 0
-
3 godz.
(6)
Nie ma większego sensu budować więcej pasów na jednej drodze. Mądrzejszym jest budowanie porządnej siatki dróg żeby ruch rozkładać, a nie kondensować w jednym miejscu. Zawsze gdzieś bedzie już zwężenie i zawsze będzie korek.
- 49 36
-
1 godz.
Masz rację, ale takie rzeczy zalatwia się na etapie planowania (1)
A tu już mleko się rozlało, drugiej równoległej obwodnicy nie wybudują, a samo Trójmiasto jest też pechowo położone (mocno rozciągnięte i przy tym dużo terenów zalesionych/górzystych gdzie się dróg nie buduje ) pod kątem siatki transportowej. Na metro nie ma szans, a torów SKM do niektórych dzielnic nie poprowadzą nigdy, w Gdyni nie ma i nie będzie tramwajów, do tego 2 porty i droga tranzytowa wzdłuż całego Trójmiasta. Plus tysiące turystów w okresie letnim. Nic tylko siąść i płakać.
- 2 0
-
1 godz.
Przecież budują - OMT na odcinku pomiędzy Węzłem Południe a Chwaszczynem. Na pewno częsciowo
pomoże w rozładowaniu korków.
- 0 0
-
2 godz.
Niech robią
Później się zobaczy.
- 2 1
-
3 godz.
Zasadniczo masz rację ale (2)
niestety nie ma już terenów które mogą być wykorzystane na takie inwestycje. Albo trzeba będzie wycinać lasy albo wyburzać domy. Poszerzenie i przebudowa węzłów to najmniej inwazyjne rozwiązania.
- 4 1
-
2 godz.
Tak, każda budowa pochłania jakieś istniejące realizacje. Ale tak samo działa poszerzanie - przypadek obwodnicy trójmiasta jest tutaj dobrym przykładem. Poszerzenie wymagałoby wyburzenie jezdni, które biegną obok i poprowadzenie ich na właśnie istniejącej zabudowie, czy zalesieniach. W efekcie nie poprawiamy warunków transportu, po prostu dajemy zielone światło dla zwiększenia tego ruchu
- 1 4
-
2 godz.
Tereny są, tylko nie woli aby przeznaczać je na drogi. Przykład: Na mapach google jest droga Profesora Mariana Osińskiego. Miasto jakoś nie kwapi się aby połączyć ją z ul. Myśliwską, mimo iż nie ma tam nic, co można by wyburzyć. W efekcie aby dojechać z Jasienia na Wiszące Ogrody trzeba jechać przelotową Armii Krajowej. Inny przykład: Dolne Migowo.
Tereny są, tylko nie woli aby przeznaczać je na drogi. Przykład: Na mapach google jest droga Profesora Mariana Osińskiego. Miasto jakoś nie kwapi się aby połączyć ją z ul. Myśliwską, mimo iż nie ma tam nic, co można by wyburzyć. W efekcie aby dojechać z Jasienia na Wiszące Ogrody trzeba jechać przelotową Armii Krajowej. Inny przykład: Dolne Migowo. Droga jest, wystarczy ją wyremontować, ale miasto zdecydowało się ją zamknąć, po to aby mieszkańcy SM Morena jeździli przelotówką jaką jest obecnie Bulońska. To przykłady tylko z dwóch dzielnic, gdzie jest miejsce na drogi, ale nie ma woli by je zbudować bądź zalegalizować.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.