• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (412)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (412) ponad 20 zablokowanych

  • Po co? Kierowcy dwoch nawet nie ogarniają (14)

    Dla bezpieczenstwa niech lepiej zostanie jak jest

    • 30 41

    • (5)

      Chciałem to samo napisać, tumany z Trójmiasta nie ogarniają dwóch. Na zwężkach przekraczają prędkość, trzymanie bezpiecznej odległości to jakiś wymysł według nich. Można i zrobić cztery pasy, ale jak się nie zna podstaw poruszania się po drogach ekspresowych, to żadna infrastruktura nie pomoże.

      • 6 5

      • (4)

        Sam jesteś tumanem . Przyjedzie wieśniak z Kaszub i jest "mistrzem prostej " .W mieście zagubiony jak dziecko we mgle .gks, gda, gpu, gwe zakaz poruszania się po Trójmieście !!! Wprowadzić i wypadków mniej ,korków mniej ,chamstwa mniej !

        • 4 4

        • (3)

          Chłopie żyję w Elblągu, jeżdżę po całej Polsce. Jak widzę takich gamoni z Trójmiasta, którzy mają kompleks wyższości, a gubią się jak we mgle, w Warszawie to leję. Odpal sobie znowu raport z dziś, no dziwnym przypadkiem znów obwodnica stoi. Trójmiejskie stado baranów, które nie potrafi się poruszać na własnym podwórku :)

          • 2 5

          • Elbląg to tam gdzie sołtys do dzisiaj zachował prawo pierwonocy?

            • 2 0

          • Siedź gamoniu na tym elbląskim zad.piu i nie przyjeżdżaj do Trójmiasta ! Jednego miszczunia prostej mniej !

            • 0 0

          • Elbląg? Gdzie to jest?

            • 0 0

    • Nie czy muszą, ale kiedy będą ! Trzeci pas potrzebny jest od zaraz !

      • 4 3

    • Tak najlepiej wam pieszym narobić przejść że złotymi pasami bo tyłki macie za leniwe i nic wam nie pasuje

      • 2 1

    • Wladze 30 lat nie ogarniają czym jest miasto

      I to jest problem.

      • 2 1

    • po co wam pasy dodatkowe, są w Berlinie (3)

      • 3 2

      • a onuce piorą w Moskwie (1)

        Zasuwaj tam natychmiast, bo czuć je coraz mocniej...

        • 3 3

        • my przypilnujemy, aby nikt nam piachu w tryby nie sypał

          • 0 0

      • Tym razem d**ilu propisowski nie w Hamburgu ?

        • 0 0

    • Już dawno powinny być po trzy pasy w każdą stronę !

      • 0 0

  • (10)

    Przecież każdy średnio rozgarnięty wie,że od co najmniej 20 lat obwodnica potrzebuje co najmniej 4 pasów...a ci się dopiero teraz obudzili?W latach 2008/15 PoKo/PZPR kompletnie nic z tym nie zrobiło,to myślą że teraz coś będzie?Póki co jest rekordowy deficyt i zwolnienia,ciekawe czy zwlaniani tysiącami są uśmiechnięci?

    • 50 54

    • A co w tej sprawie przez ostatnie 8 lat robił kulawy z Nowogrodzkiej z VATeuszem MoRadzieckim ? :)))))))) (3)

      • 17 11

      • NIc. PIS PO jedno zlo!

        • 11 2

      • A jak swiety miał kolegów w rządzie (1)

        To co załatwił? Stołek w radzie gpec za sprzedaż

        • 6 2

        • załatwił rozkwit branży zegarkowej

          • 4 0

    • A każdy bardzo rozgarnięty wie (2)

      Że obwodnica potrzebuje 6-7 pasów.

      • 8 5

      • Po co się ograniczać? (1)

        Poszerzmy ją od razu do 15 pasów

        • 17 3

        • No i tu już mogę dać okejke :)

          • 0 0

    • Wnioski z rozmów są takie, że (1)

      Ministerstwo Infrastruktury odrzuca możliwość wybudowania 3 pasa. Według nich obwodnica metropolitarna załatwi sprawę.

      • 1 0

      • Całkiem słusznie.

        Obwodnica już dawno przestała być obwodnicą, a teraz tylko sztucznie oddziela część miasta.

        Po co wywalać miliardy na poszerzenie, jak zaraz trzeba będzie ją zwężać?

        • 4 6

    • 10 pasów nie pomoże tym dzbanom

      Na drogach. Podwyższyć ceny paliw. Są za niskie i nie pokrywają remontów....

      • 0 0

  • Jeżeli za to bierze się Tusk Junior i jest chociaż w połowie tak pracowity i zdolny jak Ojciec to ten trzeci pas powstanie :))) (14)

    Jestem o to spokojny bo Oni w przeciwieństwie do tych poprzednich mało mówią a dużo robią :))))))))))))

    • 30 101

    • a Polska stanie się megalopolis

      • 13 3

    • Artykuł z d.... (2)

      Polecam portal samorządowy. Wczoraj w MI zapadła decyzja, że 3 pasa na obwodnicy nie będzie. Redaktorki trzeba pisać rzetelne artykuły, a nie propagandę!!!

      • 27 1

      • to sie nazywa 100 konkretow.Nawet skrobanek za pieniadze podatnika nie bedzie.

        • 12 3

      • dokladnie

        nie ma i nie byndzie, ale trujmiasto to dziennikarstwo niezobowiazujace

        • 4 0

    • No tak tak ok tak (1)

      Tak samo jak Atom czy CPK ,paliwo będzie po 5.19 i 100 konkretów,tylko muszą kasę uzbierać.

      • 18 4

      • Tak to jest jak przez 8 lat premier kłamał o stanie finansów państwa.

        • 1 10

    • pierwsza nagroda w dyscyplinie gruba ironia

      • 5 1

    • Nie powstanie

      Bo tata mówił że to LIPA

      • 11 1

    • tydzień pracy tusków zaczyna się w czwartek, a kończy w piątek o godz 10.00

      • 8 1

    • Nie karmic fanatycznych trloli!!To przestana bełkotac

      • 1 2

    • Znakomity

      Zart Milordzie

      • 2 0

    • TriCity

      Już zapadła decyzja czerwonych, dodatkowy pas nie powstanie bo będzie Metropolitana obwodnica. Czyli 130 mld z UE dla ludu to za mało , trzeba opony w stosie chyba palić żeby zrozumieć determinację i wściekłość Trójmiasta. To są ostanie rządy Tuska w Polsce , na bank

      • 4 0

    • Wstań i idź do łazienki

      Zmoczyłeś się we śnie.

      • 1 0

    • ten trzeci pas

      będzie ze złota.

      • 2 0

  • Alternatywa dla Kwiatkowskiego ma być , może za 8 lat

    W takim tempie, większość czytających ten artykuł nie doczeka tej rozbudowy

    • 58 4

  • Oj widze, ze tym tematem P. M. Tusk sie wypromuje

    Wiadome jest, ze temat bedzie w najblizszych latach rozgrzewal mieszkancow do czerwonosci :)

    • 46 20

  • A gdzie auta zjadą z poszerzonej Obwodnicy Trójmiasta? Samo poszerzenie niewiele da. (3)

    • 63 18

    • Chodzi o to by szybciej stanąć w korkach na zjazdach

      • 18 5

    • Przeczytaj zanim skomentujesz . Mowa była również o węzłach!

      • 2 4

    • Utkną na Świętokrzyskiej

      Świętokrzyska i objazd osiedlowy przez Kowale i Borkowo, potem zakorkowaną Starogardzką i do Traktu dojedzie, a jak nie, to Jabłoniowa Korek Street- AK i mamy megazator, jak po ulewie.

      • 0 1

  • (22)

    Na pewno nie musi być na całej obwodnicy. Są newralgiczne punkty gdzie robi się problem. Jednak ów problem jest winą prędkości kierowców. Często korek robi się z wyhamowywania tych pierwszych. Wiadomo,że najgorzej jest w sezonie. Gdyby już lata temu w Chylonii "coś" pomyślano względem półwyspu,który robił się z roku na rok coraz bardziej popularny . Gdzie już ktoś ku pozwala zabudowywać las i wydmy! No i gdańskie gardło na wysokości Szadółek...brak kultury na drodze i w życiu codziennym. Oto rzeczywistośc.

    • 33 46

    • Poczytaj sobie o przepustowosci drogi 2x2 (12)

      Gdyby ograniczyc predkosc, aut przejedzie mniej w tym samym czasie. Maksymalna przepustowosc zostala osiagnieta, teraz aby ruch nie wylewal sie do miasta jest koniecznosc poszerzenia drogi, obwodnica metropolitalna dla samych mieszkancow trojmiasta duzo nie poprawi, zyskamy 2-4 lata max.

      • 6 4

      • Jesteśmy daleko od maksymalnej przepustowości. (7)

        Należy kłaść nacisk na nauczenie ciołków powodujących te korki, jak się jeździ samochodem, a nie poszerzanie drogi, żeby jeszcze częściej mogli skakać jak idioci z pasa na pas i tamować tym ruch za sobą.

        • 8 8

        • (6)

          Jaki masz pomysł aby wdrozyć to co napisaleś, czyli nauczenie ciołków? Na razie to jest Twoje myslenie zyczeniowe, jak powiesz jak to zrealizować to ci przyklasnę.

          • 1 2

          • (2)

            Ja ci powiem jak zrealizować! Uczyć w szkółkach jak jeździć a nie jak zdać .

            • 6 0

            • (1)

              A co z kierowcami,którzy juz mają prawo jazdy? Jak chcialbys ich przeszkolić, ale efektywnie. nie pisaniem na forum tylko na serio.

              • 0 0

              • Prawo jazdy nie musi być bezterminowe.

                • 0 0

          • Mamy kij i marchewkę. (2)

            Marchewką są mniejsze korki, czego chyba każdy chce.
            A kijem powinny być srogie mandaty za niezachowanie odległości i przekraczanie prędkości.

            Do tego edukacja - większość z tych ludzi jest święcie przekonana że tak należy jeździć... Mało to wąsaczy nabija się z płynnej jazdy, "bo trzeba jeździ robić dynamicznie, a nie jakiś lewacki ekodriving"?

            • 3 1

            • (1)

              Jak chcesz zrealizować tę edukację? Jak chcesz przeszkolić wszystkich kierowców w Polsce? Pytam na serio. Bo na razie to takie gadanie zyczeniowe.

              • 0 1

              • Nie mam zamiaru nikogo zmuszać do szkoleń.

                Wystarczy udostępnić materiały na rządowych stronach i walić mandaty na lewo i prawo jak kierowcy się nie dostosują.

                Naprawdę, nikogo nie obchodzi skąd znasz przepisy. Masz je po prostu znać i ich przestrzegać.

                • 2 1

      • (3)

        Nie dwa na dwa i nie ograniczyć bo nikt nic takiego nie mówi. Chodzi o kmiotków co cisną jak nieprzytomni i hamują że 160 do 50 a ci za nimi...oraz o większość co zwyczajnie nie potrafi jeździć! Musi być radar i to nie jeden!

        • 8 2

        • A najgorsze jest to, że oni są święcie przekonani że są świetnymi kierowcami.

          Tymczasem to przez nich są korki na obwodnicy i to oni blokują w mieście zieloną falę...

          • 5 0

        • A gdzie (1)

          Na obwodnicy 3m rozpędzisz się do 160? Tam jest problem z zatrzymującymi się bez powodu na lewym pasie. Np mijasz Osowę i na wjeździe na obwodnicę lewy stoi a prawy jedzie. Jakim cudem? Po co ci na lewym się zatrzymują? Jeśli nie mają nikogo przed sobą? No chyba że jeden z drugim musi z prawego na lewy i zajeżdża drogę. Tam wystarczy dron na kilka godzin dziennie. Wyłapać tych co nie potrafią jechać płynnie, po mandacie i będą wiedzieli jak jeździć

          • 2 1

          • LOL. Jak jedziesz 160, zaraz jakiś Janusz mruga Ci długimi żebyś spadał na prawy...

            Lewy stoi a prawy jedzie z banalnego powodu - wszyscy mistrzowie prostej, a jest ich znakomita większość, nigdy nie zjeżdżają na prawy.

            • 2 1

    • Musi właśnie być na całej dlugosci (2)

      Takie robienie wstawek raz trzy pasy zaraz dwa pasy tylko generuje jeszcze większe korki co widać wyraźnie codziennie w tych miejscach. Do tego brakuje trzeciego pasa bo ludzie nie potrafią płynnie włączać się do ruchu z wjazdówek.

      • 10 1

      • (1)

        Nie da się na całej długości nie rozumiesz? Za dużo jest pobudowane od Pruszcza po Gdynię. Nie da się.

        • 2 5

        • Jeżdżę codziennie i nie widzę

          Nie zauważyłem żeby zaraz za barierkami coś pobudowali no chyba , że ekrany dla działkowców może ty jeździsz inna obwodnicą

          • 1 0

    • generalnie 3 pasy powinny byc w standarcie jako minimum - patrzac na obwodnice Londynu M25 w calosci ma 3 pasy (4)

      i ulatwia to diametralnie porusznie sie tirow, wyprzedzania i zjazdow.. Jedyny problem to - co anglicy opanowali bezblednie - 3 pasmowe trasy sa w wyzszej kategorii drog i maja one spadki zniwelowane do mniejszych zakresow niz dwupasmowe. Jest ryzyko ze Gdansk doda 3 pas ale droga stanie sie bardziej niebezpieczna. Zostaje tylko dodac 3 pas ale tylko w miejscach krytycznych - inaczej jest to bez sensu co jak zaznaczono powyzej.

      • 5 4

      • Haha. Londyn? Trzy pasy? I dziesięć milionów mieszkańców!! Więc idąc tym tokiem powinien mieć siedem pasów. Źle w naszej aglomeracji a głównie w największym Gdańsku inwestowano w rozwój dróg. Budując osiedla po omacku.

        • 5 2

      • gdzie Krym a gdzie Rzym (2)

        porównujesz obwodnicę 10 milionowej światowej metropolii z nawet nie największą aglomeracją w Polsce. Dobrze ktoś tu mówi, że 2x2 nawet by wystarczyło, lub w zamian zwężenie pasów do 2,5m i wtedy byłyby 3 dostępne ale z ograniczeniem 80/90 km/h.
        Jeszcze wracając do 2x2, wielkim problemem są tutaj:
        1) węzły: np. Szadółki, Kowale, Osowa, gdzie pasy włączania-wyłączania są tragicznie krótkie, a zjazd z obwodnicy kończy się skrzyżowaniem bez sygnalizacji/ze światłami i włączający się z obwodnicy ustępują wszystkim
        2) kultura jazdy kierowców, ograniczenie 100km/h a i tak cisną niektózy 150 po czym hamują do 90 bo cośtam blokując ruch za sobą. Wg mnie OPP lub kamery z monitoringiem odstępu pomiędzy samochodami by pomogły, dodatkowo tablice zmiennej treści z dostosowaniem prędkości do warunków jazdy. Tablica pokazuje 60 bo potężny ruch to wszsycy jadą 60 bo OPP, radary itp, od razu będzie bezpieczniej.

        • 3 6

        • ale wiesz, że Londyn ma wiele szerokich arterii w swoim obrębie? (1)

          a Gdańsk, uwaga jedną (Grunwaldzką/Zwycięstwa) xD do tego miejscami już zwężoną do dwóch pasów,
          obwodnica de facto przestała już być obwodnicą

          • 4 0

          • Czy Londyn ma ich 20 i do tego 40 obwodnic?

            Przypominam, że Gdańsk ma porażające 500k mieszkańców, nie 10 milionów.

            • 2 1

    • Musi być na całej!!!!!!!!

      • 0 1

  • Najpilniej potrzeba (8)

    Najpilniej potrzeba poszerzenia obwodnicy między Matarnią (Lotnisko) a Karwinami. Od czasu oddania węzła Karwiny powstało miejsce, gdzie na bardzo krótkim odcinku 4 pasy zamieniają się w dwa (kierunek Gdańsk - Karwiny) i w dokładnie tam co rusz jest wypadek i tworzą się korki. Tam też problemem jest to, że wbrew zasadzie, pasy znikają prawej stronie (wolniejsze auta), a nie po lewej.

    • 63 3

    • Dlaczego zatem korki tworzą się też w drugą stronę, gdzie dwa pasy zmieniają się w pięć? (7)

      • 4 3

      • (3)

        Bo trzeba lewym do końca i potem zatrzymać się bo przecież oni zjeżdżają. O tych mistrzach co jadą lewym i wyprzedzają wolniej niż TiRy to lepiej nie wspominać. U nas cały czas jest zasada najważniejsze że jadę lewym pasem

        • 6 1

        • O, znaleźliśmy ciołka, co nigdy nie nauczył się jeździć... (2)

          Tak, trzeba lewym do końca a potem wjechać na suwak.
          I tak, można całkowicie legalnie wyprzedzać TIRa jadąc niewiele szybciej i nie powoduje to wcale korków, dopóki nie ma pacanów jadących ponad limit.

          • 0 2

          • Lewym do końca i zajechać drogę (1)

            Tak to działa u trójliterkowych z interioru

            • 4 2

            • I tu mamy dowód na potrzebę obowiązkowych egzaminów na prawo jazdy po paru latach.

              Przedmówca nawet nie widział zmiany w przepisach, które teraz nakazują jazdę do końca pasa i włączanie się na suwak.

              • 1 1

      • w kierunku Gdyni na węźle Matarnia też pięć pasów zmienia się w dwa (1)

        a durnie nie potrafią płynnie włączać się do ruchu, bo nie wykorzystują pasów rozbiegowych do końca, tylko wpychają się od razu na pas szybszy, często przekraczają linię ciągłą

        • 0 0

        • Pięć pasów zmienia się w dwa

          I jest to najczęściej korkujące się miejsce na obwodnicy. Tam nic się nie musi dziać. Po prostu natężenie ruchu jest takie, że zatory powstają samoistnie.

          • 0 0

      • W drugą stronę czyli w stronę węzła Osowa?

        Mądrzy projektanci wymyślili że S6 od Chwaszczyna wepną w dwa zanikające jeden po drugim pasy. Ciężarówki jadące od portu zwykle (poprawnie) zajmują pas prawy, ale on jest 500 m potem jednocześnie pasem dla wjeżdżających z S6. Oj pomyśleli ostro.

        • 4 0

  • Po co? Przecież będzie metropolitarna!

    Poza tym nasi szoferzy i szoferki pozabijają się na trzy pasmówce. Oni maja wielki problem z ogarnięciem dwóch pasów , a co dopiero trzy. Ludzie! to ]ż to będzie zbiorowe samobójstwo. jazda na dachach, walenie we wszystko co sie rusza! Zlitujcie się, szkoda na to kasy.

    • 28 41

  • (2)

    Zamiast trzeciego pasa to lepiej ograniczenie prędkości do 50 km/h oraz pas awaryjny

    • 19 32

    • Popieram

      Miasto dla pieszych i rowerzystów

      • 1 2

    • Co ty chcesz ograniczać? Dzisiaj 20 km jechałem 60 minut czyli 20km/h

      Nie było żadnego wypadku i nic nie było zablokowane. Po prostu taki ruch i tyle włączających się aut do ruchu

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane