- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (412 opinii)
- 2 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 3 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (54 opinie)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (390 opinii)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (46 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta
W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.
W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk Gabriel i Rafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.
Konieczna także rozbudowa węzłów
Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – samochody na sprzedaż
Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.
W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
Opinie (412) ponad 20 zablokowanych
-
11 godz.
Po co? Kierowcy dwoch nawet nie ogarniają (14)
Dla bezpieczenstwa niech lepiej zostanie jak jest
- 30 41
-
10 godz.
(5)
Chciałem to samo napisać, tumany z Trójmiasta nie ogarniają dwóch. Na zwężkach przekraczają prędkość, trzymanie bezpiecznej odległości to jakiś wymysł według nich. Można i zrobić cztery pasy, ale jak się nie zna podstaw poruszania się po drogach ekspresowych, to żadna infrastruktura nie pomoże.
- 6 5
-
9 godz.
(4)
Sam jesteś tumanem . Przyjedzie wieśniak z Kaszub i jest "mistrzem prostej " .W mieście zagubiony jak dziecko we mgle .gks, gda, gpu, gwe zakaz poruszania się po Trójmieście !!! Wprowadzić i wypadków mniej ,korków mniej ,chamstwa mniej !
- 4 4
-
7 godz.
(3)
Chłopie żyję w Elblągu, jeżdżę po całej Polsce. Jak widzę takich gamoni z Trójmiasta, którzy mają kompleks wyższości, a gubią się jak we mgle, w Warszawie to leję. Odpal sobie znowu raport z dziś, no dziwnym przypadkiem znów obwodnica stoi. Trójmiejskie stado baranów, które nie potrafi się poruszać na własnym podwórku :)
- 2 5
-
1 godz.
Elbląg to tam gdzie sołtys do dzisiaj zachował prawo pierwonocy?
- 2 0
-
2 min
Siedź gamoniu na tym elbląskim zad.piu i nie przyjeżdżaj do Trójmiasta ! Jednego miszczunia prostej mniej !
- 0 0
-
1 min
Elbląg? Gdzie to jest?
- 0 0
-
10 godz.
Nie czy muszą, ale kiedy będą ! Trzeci pas potrzebny jest od zaraz !
- 4 3
-
9 godz.
Tak najlepiej wam pieszym narobić przejść że złotymi pasami bo tyłki macie za leniwe i nic wam nie pasuje
- 2 1
-
9 godz.
Wladze 30 lat nie ogarniają czym jest miasto
I to jest problem.
- 2 1
-
7 godz.
po co wam pasy dodatkowe, są w Berlinie (3)
- 3 2
-
7 godz.
a onuce piorą w Moskwie (1)
Zasuwaj tam natychmiast, bo czuć je coraz mocniej...
- 3 3
-
4 godz.
my przypilnujemy, aby nikt nam piachu w tryby nie sypał
- 0 0
-
1 min
Tym razem d**ilu propisowski nie w Hamburgu ?
- 0 0
-
5 min
Już dawno powinny być po trzy pasy w każdą stronę !
- 0 0
-
11 godz.
(10)
Przecież każdy średnio rozgarnięty wie,że od co najmniej 20 lat obwodnica potrzebuje co najmniej 4 pasów...a ci się dopiero teraz obudzili?W latach 2008/15 PoKo/PZPR kompletnie nic z tym nie zrobiło,to myślą że teraz coś będzie?Póki co jest rekordowy deficyt i zwolnienia,ciekawe czy zwlaniani tysiącami są uśmiechnięci?
- 50 54
-
11 godz.
A co w tej sprawie przez ostatnie 8 lat robił kulawy z Nowogrodzkiej z VATeuszem MoRadzieckim ? :)))))))) (3)
- 17 11
-
10 godz.
NIc. PIS PO jedno zlo!
- 11 2
-
9 godz.
A jak swiety miał kolegów w rządzie (1)
To co załatwił? Stołek w radzie gpec za sprzedaż
- 6 2
-
8 godz.
załatwił rozkwit branży zegarkowej
- 4 0
-
11 godz.
A każdy bardzo rozgarnięty wie (2)
Że obwodnica potrzebuje 6-7 pasów.
- 8 5
-
11 godz.
Po co się ograniczać? (1)
Poszerzmy ją od razu do 15 pasów
- 17 3
-
9 godz.
No i tu już mogę dać okejke :)
- 0 0
-
10 godz.
Wnioski z rozmów są takie, że (1)
Ministerstwo Infrastruktury odrzuca możliwość wybudowania 3 pasa. Według nich obwodnica metropolitarna załatwi sprawę.
- 1 0
-
10 godz.
Całkiem słusznie.
Obwodnica już dawno przestała być obwodnicą, a teraz tylko sztucznie oddziela część miasta.
Po co wywalać miliardy na poszerzenie, jak zaraz trzeba będzie ją zwężać?- 4 6
-
8 godz.
10 pasów nie pomoże tym dzbanom
Na drogach. Podwyższyć ceny paliw. Są za niskie i nie pokrywają remontów....
- 0 0
-
11 godz.
Jeżeli za to bierze się Tusk Junior i jest chociaż w połowie tak pracowity i zdolny jak Ojciec to ten trzeci pas powstanie :))) (14)
Jestem o to spokojny bo Oni w przeciwieństwie do tych poprzednich mało mówią a dużo robią :))))))))))))
- 30 101
-
11 godz.
a Polska stanie się megalopolis
- 13 3
-
11 godz.
Artykuł z d.... (2)
Polecam portal samorządowy. Wczoraj w MI zapadła decyzja, że 3 pasa na obwodnicy nie będzie. Redaktorki trzeba pisać rzetelne artykuły, a nie propagandę!!!
- 27 1
-
10 godz.
to sie nazywa 100 konkretow.Nawet skrobanek za pieniadze podatnika nie bedzie.
- 12 3
-
8 godz.
dokladnie
nie ma i nie byndzie, ale trujmiasto to dziennikarstwo niezobowiazujace
- 4 0
-
11 godz.
No tak tak ok tak (1)
Tak samo jak Atom czy CPK ,paliwo będzie po 5.19 i 100 konkretów,tylko muszą kasę uzbierać.
- 18 4
-
9 godz.
Tak to jest jak przez 8 lat premier kłamał o stanie finansów państwa.
- 1 10
-
10 godz.
pierwsza nagroda w dyscyplinie gruba ironia
- 5 1
-
9 godz.
Nie powstanie
Bo tata mówił że to LIPA
- 11 1
-
8 godz.
tydzień pracy tusków zaczyna się w czwartek, a kończy w piątek o godz 10.00
- 8 1
-
8 godz.
Nie karmic fanatycznych trloli!!To przestana bełkotac
- 1 2
-
8 godz.
Znakomity
Zart Milordzie
- 2 0
-
5 godz.
TriCity
Już zapadła decyzja czerwonych, dodatkowy pas nie powstanie bo będzie Metropolitana obwodnica. Czyli 130 mld z UE dla ludu to za mało , trzeba opony w stosie chyba palić żeby zrozumieć determinację i wściekłość Trójmiasta. To są ostanie rządy Tuska w Polsce , na bank
- 4 0
-
5 godz.
Wstań i idź do łazienki
Zmoczyłeś się we śnie.
- 1 0
-
4 godz.
ten trzeci pas
będzie ze złota.
- 2 0
-
11 godz.
Alternatywa dla Kwiatkowskiego ma być , może za 8 lat
W takim tempie, większość czytających ten artykuł nie doczeka tej rozbudowy
- 58 4
-
11 godz.
Oj widze, ze tym tematem P. M. Tusk sie wypromuje
Wiadome jest, ze temat bedzie w najblizszych latach rozgrzewal mieszkancow do czerwonosci :)
- 46 20
-
11 godz.
A gdzie auta zjadą z poszerzonej Obwodnicy Trójmiasta? Samo poszerzenie niewiele da. (3)
- 63 18
-
11 godz.
Chodzi o to by szybciej stanąć w korkach na zjazdach
- 18 5
-
10 godz.
Przeczytaj zanim skomentujesz . Mowa była również o węzłach!
- 2 4
-
8 godz.
Utkną na Świętokrzyskiej
Świętokrzyska i objazd osiedlowy przez Kowale i Borkowo, potem zakorkowaną Starogardzką i do Traktu dojedzie, a jak nie, to Jabłoniowa Korek Street- AK i mamy megazator, jak po ulewie.
- 0 1
-
11 godz.
(22)
Na pewno nie musi być na całej obwodnicy. Są newralgiczne punkty gdzie robi się problem. Jednak ów problem jest winą prędkości kierowców. Często korek robi się z wyhamowywania tych pierwszych. Wiadomo,że najgorzej jest w sezonie. Gdyby już lata temu w Chylonii "coś" pomyślano względem półwyspu,który robił się z roku na rok coraz bardziej popularny . Gdzie już ktoś ku pozwala zabudowywać las i wydmy! No i gdańskie gardło na wysokości Szadółek...brak kultury na drodze i w życiu codziennym. Oto rzeczywistośc.
- 33 46
-
11 godz.
Poczytaj sobie o przepustowosci drogi 2x2 (12)
Gdyby ograniczyc predkosc, aut przejedzie mniej w tym samym czasie. Maksymalna przepustowosc zostala osiagnieta, teraz aby ruch nie wylewal sie do miasta jest koniecznosc poszerzenia drogi, obwodnica metropolitalna dla samych mieszkancow trojmiasta duzo nie poprawi, zyskamy 2-4 lata max.
- 6 4
-
11 godz.
Jesteśmy daleko od maksymalnej przepustowości. (7)
Należy kłaść nacisk na nauczenie ciołków powodujących te korki, jak się jeździ samochodem, a nie poszerzanie drogi, żeby jeszcze częściej mogli skakać jak idioci z pasa na pas i tamować tym ruch za sobą.
- 8 8
-
10 godz.
(6)
Jaki masz pomysł aby wdrozyć to co napisaleś, czyli nauczenie ciołków? Na razie to jest Twoje myslenie zyczeniowe, jak powiesz jak to zrealizować to ci przyklasnę.
- 1 2
-
10 godz.
(2)
Ja ci powiem jak zrealizować! Uczyć w szkółkach jak jeździć a nie jak zdać .
- 6 0
-
8 godz.
(1)
A co z kierowcami,którzy juz mają prawo jazdy? Jak chcialbys ich przeszkolić, ale efektywnie. nie pisaniem na forum tylko na serio.
- 0 0
-
8 godz.
Prawo jazdy nie musi być bezterminowe.
- 0 0
-
10 godz.
Mamy kij i marchewkę. (2)
Marchewką są mniejsze korki, czego chyba każdy chce.
A kijem powinny być srogie mandaty za niezachowanie odległości i przekraczanie prędkości.
Do tego edukacja - większość z tych ludzi jest święcie przekonana że tak należy jeździć... Mało to wąsaczy nabija się z płynnej jazdy, "bo trzeba jeździ robić dynamicznie, a nie jakiś lewacki ekodriving"?- 3 1
-
8 godz.
(1)
Jak chcesz zrealizować tę edukację? Jak chcesz przeszkolić wszystkich kierowców w Polsce? Pytam na serio. Bo na razie to takie gadanie zyczeniowe.
- 0 1
-
8 godz.
Nie mam zamiaru nikogo zmuszać do szkoleń.
Wystarczy udostępnić materiały na rządowych stronach i walić mandaty na lewo i prawo jak kierowcy się nie dostosują.
Naprawdę, nikogo nie obchodzi skąd znasz przepisy. Masz je po prostu znać i ich przestrzegać.- 2 1
-
11 godz.
(3)
Nie dwa na dwa i nie ograniczyć bo nikt nic takiego nie mówi. Chodzi o kmiotków co cisną jak nieprzytomni i hamują że 160 do 50 a ci za nimi...oraz o większość co zwyczajnie nie potrafi jeździć! Musi być radar i to nie jeden!
- 8 2
-
10 godz.
A najgorsze jest to, że oni są święcie przekonani że są świetnymi kierowcami.
Tymczasem to przez nich są korki na obwodnicy i to oni blokują w mieście zieloną falę...
- 5 0
-
10 godz.
A gdzie (1)
Na obwodnicy 3m rozpędzisz się do 160? Tam jest problem z zatrzymującymi się bez powodu na lewym pasie. Np mijasz Osowę i na wjeździe na obwodnicę lewy stoi a prawy jedzie. Jakim cudem? Po co ci na lewym się zatrzymują? Jeśli nie mają nikogo przed sobą? No chyba że jeden z drugim musi z prawego na lewy i zajeżdża drogę. Tam wystarczy dron na kilka godzin dziennie. Wyłapać tych co nie potrafią jechać płynnie, po mandacie i będą wiedzieli jak jeździć
- 2 1
-
9 godz.
LOL. Jak jedziesz 160, zaraz jakiś Janusz mruga Ci długimi żebyś spadał na prawy...
Lewy stoi a prawy jedzie z banalnego powodu - wszyscy mistrzowie prostej, a jest ich znakomita większość, nigdy nie zjeżdżają na prawy.
- 2 1
-
11 godz.
Musi właśnie być na całej dlugosci (2)
Takie robienie wstawek raz trzy pasy zaraz dwa pasy tylko generuje jeszcze większe korki co widać wyraźnie codziennie w tych miejscach. Do tego brakuje trzeciego pasa bo ludzie nie potrafią płynnie włączać się do ruchu z wjazdówek.
- 10 1
-
11 godz.
(1)
Nie da się na całej długości nie rozumiesz? Za dużo jest pobudowane od Pruszcza po Gdynię. Nie da się.
- 2 5
-
8 godz.
Jeżdżę codziennie i nie widzę
Nie zauważyłem żeby zaraz za barierkami coś pobudowali no chyba , że ekrany dla działkowców może ty jeździsz inna obwodnicą
- 1 0
-
11 godz.
generalnie 3 pasy powinny byc w standarcie jako minimum - patrzac na obwodnice Londynu M25 w calosci ma 3 pasy (4)
i ulatwia to diametralnie porusznie sie tirow, wyprzedzania i zjazdow.. Jedyny problem to - co anglicy opanowali bezblednie - 3 pasmowe trasy sa w wyzszej kategorii drog i maja one spadki zniwelowane do mniejszych zakresow niz dwupasmowe. Jest ryzyko ze Gdansk doda 3 pas ale droga stanie sie bardziej niebezpieczna. Zostaje tylko dodac 3 pas ale tylko w miejscach krytycznych - inaczej jest to bez sensu co jak zaznaczono powyzej.
- 5 4
-
10 godz.
Haha. Londyn? Trzy pasy? I dziesięć milionów mieszkańców!! Więc idąc tym tokiem powinien mieć siedem pasów. Źle w naszej aglomeracji a głównie w największym Gdańsku inwestowano w rozwój dróg. Budując osiedla po omacku.
- 5 2
-
10 godz.
gdzie Krym a gdzie Rzym (2)
porównujesz obwodnicę 10 milionowej światowej metropolii z nawet nie największą aglomeracją w Polsce. Dobrze ktoś tu mówi, że 2x2 nawet by wystarczyło, lub w zamian zwężenie pasów do 2,5m i wtedy byłyby 3 dostępne ale z ograniczeniem 80/90 km/h.
Jeszcze wracając do 2x2, wielkim problemem są tutaj:
1) węzły: np. Szadółki, Kowale, Osowa, gdzie pasy włączania-wyłączania są tragicznie krótkie, a zjazd z obwodnicy kończy się skrzyżowaniem bez sygnalizacji/ze światłami i włączający się z obwodnicy ustępują wszystkim
2) kultura jazdy kierowców, ograniczenie 100km/h a i tak cisną niektózy 150 po czym hamują do 90 bo cośtam blokując ruch za sobą. Wg mnie OPP lub kamery z monitoringiem odstępu pomiędzy samochodami by pomogły, dodatkowo tablice zmiennej treści z dostosowaniem prędkości do warunków jazdy. Tablica pokazuje 60 bo potężny ruch to wszsycy jadą 60 bo OPP, radary itp, od razu będzie bezpieczniej.- 3 6
-
9 godz.
ale wiesz, że Londyn ma wiele szerokich arterii w swoim obrębie? (1)
a Gdańsk, uwaga jedną (Grunwaldzką/Zwycięstwa) xD do tego miejscami już zwężoną do dwóch pasów,
obwodnica de facto przestała już być obwodnicą- 4 0
-
9 godz.
Czy Londyn ma ich 20 i do tego 40 obwodnic?
Przypominam, że Gdańsk ma porażające 500k mieszkańców, nie 10 milionów.
- 2 1
-
10 godz.
Musi być na całej!!!!!!!!
- 0 1
-
11 godz.
Najpilniej potrzeba (8)
Najpilniej potrzeba poszerzenia obwodnicy między Matarnią (Lotnisko) a Karwinami. Od czasu oddania węzła Karwiny powstało miejsce, gdzie na bardzo krótkim odcinku 4 pasy zamieniają się w dwa (kierunek Gdańsk - Karwiny) i w dokładnie tam co rusz jest wypadek i tworzą się korki. Tam też problemem jest to, że wbrew zasadzie, pasy znikają prawej stronie (wolniejsze auta), a nie po lewej.
- 63 3
-
11 godz.
Dlaczego zatem korki tworzą się też w drugą stronę, gdzie dwa pasy zmieniają się w pięć? (7)
- 4 3
-
10 godz.
(3)
Bo trzeba lewym do końca i potem zatrzymać się bo przecież oni zjeżdżają. O tych mistrzach co jadą lewym i wyprzedzają wolniej niż TiRy to lepiej nie wspominać. U nas cały czas jest zasada najważniejsze że jadę lewym pasem
- 6 1
-
9 godz.
O, znaleźliśmy ciołka, co nigdy nie nauczył się jeździć... (2)
Tak, trzeba lewym do końca a potem wjechać na suwak.
I tak, można całkowicie legalnie wyprzedzać TIRa jadąc niewiele szybciej i nie powoduje to wcale korków, dopóki nie ma pacanów jadących ponad limit.- 0 2
-
9 godz.
Lewym do końca i zajechać drogę (1)
Tak to działa u trójliterkowych z interioru
- 4 2
-
8 godz.
I tu mamy dowód na potrzebę obowiązkowych egzaminów na prawo jazdy po paru latach.
Przedmówca nawet nie widział zmiany w przepisach, które teraz nakazują jazdę do końca pasa i włączanie się na suwak.
- 1 1
-
10 godz.
w kierunku Gdyni na węźle Matarnia też pięć pasów zmienia się w dwa (1)
a durnie nie potrafią płynnie włączać się do ruchu, bo nie wykorzystują pasów rozbiegowych do końca, tylko wpychają się od razu na pas szybszy, często przekraczają linię ciągłą
- 0 0
-
9 godz.
Pięć pasów zmienia się w dwa
I jest to najczęściej korkujące się miejsce na obwodnicy. Tam nic się nie musi dziać. Po prostu natężenie ruchu jest takie, że zatory powstają samoistnie.
- 0 0
-
9 godz.
W drugą stronę czyli w stronę węzła Osowa?
Mądrzy projektanci wymyślili że S6 od Chwaszczyna wepną w dwa zanikające jeden po drugim pasy. Ciężarówki jadące od portu zwykle (poprawnie) zajmują pas prawy, ale on jest 500 m potem jednocześnie pasem dla wjeżdżających z S6. Oj pomyśleli ostro.
- 4 0
-
11 godz.
Po co? Przecież będzie metropolitarna!
Poza tym nasi szoferzy i szoferki pozabijają się na trzy pasmówce. Oni maja wielki problem z ogarnięciem dwóch pasów , a co dopiero trzy. Ludzie! to ]ż to będzie zbiorowe samobójstwo. jazda na dachach, walenie we wszystko co sie rusza! Zlitujcie się, szkoda na to kasy.
- 28 41
-
11 godz.
(2)
Zamiast trzeciego pasa to lepiej ograniczenie prędkości do 50 km/h oraz pas awaryjny
- 19 32
-
8 godz.
Popieram
Miasto dla pieszych i rowerzystów
- 1 2
-
18 min
Co ty chcesz ograniczać? Dzisiaj 20 km jechałem 60 minut czyli 20km/h
Nie było żadnego wypadku i nic nie było zablokowane. Po prostu taki ruch i tyle włączających się aut do ruchu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.