• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (433)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (433) ponad 20 zablokowanych

  • Jeśli do tego dojdzie

    To Trójmiasto na 3-4 lata stanie się kompletnie nieprzejezdne.

    • 5 1

  • Pasy rozbiegowe polska i Czechy (1)

    W Polsce 200-400m a w Czechach 2-3km. Czyli płynne włączanie się, rozpędzanie. Trzeba zrobić płynny ruch a nie 10pasow.

    • 12 0

    • Po co skoro w Polsce włączający się do ruchu ma pierwszeństwo

      i każdy zjeżdża na lewy pas aby mu ustąpić, a ten na lewym zatrzymuje się

      • 1 0

  • Żadne trzy pasy (2)

    Trzeba zostawić dwa pasy i zrobić przejścia dla pieszych co 200 metrów i wyznaczyć ścieżki rowerowe jak na Jana z Kolana !!! Trzeba uspokoić ruch !!!

    • 10 5

    • A co nagle się stało na jzk? Korków nie ma i nie masz gdzie zapier.... Czyli właśnie jest dobrze

      • 4 2

    • I parkingi z wi-fi

      • 1 0

  • Trochę są niepoważni, że teraz ten temat podnoszą. (2)

    Po pierwsze powstanie zaraz obwodnica aglomeracyjna. To na pewno wpłynie na ruch na obwodnicy i na tej podstawie będzie można przewidzieć i policzyć ruch dokładniej.
    Poza tym tu nie ma co dyskutować w gronie polityków, od tego są inżynierowie ruchu i projektanci, którzy robią analizy. Czy takie zamówienie koncepcyjne zostało zrobione? Nie.
    Tyle lat czekamy, to można w tym wypadku jeszcze ciut dłużej i przynajmniej będzie wiadomo na czym stoimy pod względem realnej przepustowości po zmianach.

    • 8 6

    • No wlasnie-tak jak z CPK i atomem-po co budowac? Lepiej podyskutowac i ponaradzac sie kolejne lata.

      • 4 0

    • Dyskutują w Sejmie, żeby mieć zagwarantowaną kasę na rozbudowę.

      To nie było spotkanie na temat technicznych aspektów obwodncy. Jak nie będzie kasy, to inzynierownie nie będą potrzebni.

      • 2 0

  • Trzeba zaczekac co na temat obwodnicy powie duet fachowców pt. Horała & Matysiak

    Może jakieś szprychy do obwodnicy dobudują?
    Przecież spec Marcin Horała od Centralnej Łąki im. Solidarności baranów otwierał łopatą OPAT, drogi czerwone, czarne, brązowe, obwodnice lotniska Kosakowie.
    To jest człowiek który ma szeroką wiedzę na temat absolutnie wszystkiego w każdym telewizorze i o każdej porze.

    • 5 9

  • Trzy pasy to są potrzebne teraz, więc powinno rozmawiać się o 4 (1)

    • 9 9

    • Pięć bez atu z przebitką

      • 3 3

  • (2)

    Dewastacja przyrody ciąg dalszy.Proponuję nie trzy a pięć pasów

    • 7 7

    • Osiem i po sześć w każdą stronę

      • 2 2

    • jak deweloperzy betonują każdy skrawek zieleni

      to też się tak pienisz czy przyklaskujesz?

      • 0 0

  • Poczekajmy na metropolitalną (27)

    Ona prawdopodobnie ulży obwo. Tylko kwestia miejsc gdzie ruch się będzie kumulował- węzeł Chwaszczyno, Karwiny i południe, ciekaw jestem jak tu będzie wyglądał ruch.

    • 142 178

    • (1)

      Ulży tylko trochę. Korzystać będą głównie jadący na zachód.

      • 12 1

      • oraz jadący z zachodu na A1 lub S7

        • 12 0

    • Poludniowa (2)

      Tak samo mówiono o południowej a tak naprawdę zwiększyła tylko ruch, także bez 3 pasów to niedługo staniemy po prostu bo nie będzie jak się włączyć w ruch.

      • 15 4

      • A w jakis sposób OP miała pomóc OT (1)

        OP miała uspokoić ruch na Elbląskiej i to zrobiła znacznie, bo tam teraz jest w wielu miejscach wręcz pusto.
        OP dla OT była akurat zagładą, bo dała możliwość szybkiej jazdy z pominięciem miasta i wrzuciła jeszcze więcej ruchu w OT. OM jest zaś pierwszą obwodnicą dla OT i może po części spełnić podobne zadanie jak OP dla Elbląskiej. Dla przypomnienia wtedy też twierdzono, że nie ma sensu robić OP, bo każdy będzie jechał i tak Elbląską, a dziś na drodze koło rafinerii jest o wiele spokojniej niż kiedyś, a czasem tam to ruch jak na wsi.

        • 10 0

        • O to chodzi w obwodnicach żeby wyrzucić ruch z centrum na zewnątrz. Sam jadąc z nowego portu na Niepołomicką wolę jechać dookoła dodając 1/3 kilometrów niż przez miasto. Czasowo w szczycie to przepaść.

          • 5 0

    • Pytanie, czy nawigacja będzie prowadziła tamtędy, bo ani po długości ani czasowo się zwykle nie będzie opłacało (4)

      • 12 1

      • w Berlinie na przyklad (2)

        google mapy wywozi na zewnetrzne ringi

        • 11 0

        • które bywają tak samo zakorkowane w wielu okresach tygodnia jak inne autostrady niemieckie (1)

          • 1 1

          • "bywaja"

            to chyba w przypadku zdarzeń, bo normalnie ruch nimi jest całkiem płynny, w przeciwieństwie do tras wewnętrznych

            • 2 0

      • Ty na pewno jeździsz na nawigacji?

        Średnia prędkość na obwodnicy 80-90km, a średnia prędkość na OM będzie w okolicach 110-120km. Wystarczy spojrzeć na wawę, która ma obwodnice i jakoś nimi zawsze kieruje, a nie krótszymi drogami na wprost.
        Oczywiście wszystko zależy jak masz nastawioną nawigację, bo jak ma szukać drogi najkrótszej to zawsze polecisz przez OT.

        • 9 0

    • Ulży tylko w wakacje (2)

      Wtedy będą korzystać jadący z A1 na S6. Poza wakacjami ruch będzie niewielki.

      • 8 12

      • Po za wakacjami ruch także będzie bardzo duży (1)

        A widać to na podstawie ruchu na obwodnicy pomiędzy 9-15, czyli niby poza szczytem, a ruch ciężarówek, transporterów i innych aut jest mimo to olbrzymi. Jednakże trzeba pamiętać, że budowa OM zwiększy ruch bo umożliwi jeszcze większe rozlanie aglomeracji . Tak jak to się stało po oddaniu s7, co szybko pokazało, że ludzie obecnie dojeżdżają z miejscowości wzdłuż s7 do pracy w Gdańsku nawet z okolic Elbląga.

        • 6 1

        • Tylko ten ruch jest generowany głównie przez port w Gdyni, czyli ruch ciężarowy na odcinku estakada Kwiatkowskiego - A1/S7 będzie bez zmian.

          • 5 2

    • (1)

      Metropolitarna będzie głównie dla mieszkańców Kartuz, Żukowa, itp, żeby mogli sobie szybciej dojechać
      w stronę Rafinerii albo w drugą do Gdyni robiąc szybciej korki.
      Obecną obwodnicę trzeba koniecznie przebudować nawet do 4 pasów x2 , po oddaniu Metropolitarnej.
      Tu się nie ma co szczypać.

      • 34 12

      • tak, od razu 20 zróbmy, na pewno pomoże

        • 6 6

    • (11)

      jakby puścili cały tranzyt metropolitalną to pewnie obwodnicę trochę odciąży. Wszystkie tiry i inne ciężkie dziadostwo naokoło i będzie lepiej.

      • 17 2

      • Wytłumacz mi.. (10)

        który przewoźnik będzie chciał nadrabiać kilometry (eksploatacja i paliwo) jedąc Metropolitarna obowdnicą ?
        W skali dnia - pomyślisz pewnie - przecież to raptem kilkanaście km . Ale w ciągu miesiąca, roku - to się robi spory koszt dla przewoźnika.
        Niestety ale tranzyt bedzie jechał obwodnica, na Metropolitarna rusza ew. osoóbwki.

        • 11 18

        • Czas to pieniądz (1)

          Zapewniam cię, że czas przejazdu jest ważniejszy niż kilka kilometrów mniej

          • 10 1

          • Czas to czas .. jedzie ciężarówką 80 km/h 2x dłużej lub 40 km/h starą obwodnicą

            Czas ten sam...

            • 0 2

        • gddkia (3)

          ma w planach postawic znaki zakazu na obwodnicy dla ciezarowek.

          • 16 3

          • To nie jest prawda. Nie planują

            • 6 4

          • xD

            Nie ma takiej możliwości. Za dużo firm, magazynów itp jest przy obwodnicy.

            • 8 2

          • Bzdura

            Obwodnica to główna droga dojazdowa do portu w Gdyni. Jeśli chodzi o TIRy, to jest to jej główna rola, mitycznego "tranzytu" jest tyle co kot napłakał.

            • 0 0

        • Będzie musiał (1)

          Chociaż nie będzie chciał. Ruch TIR- ow już teraz jest regulowany i w mieście mogą jeździć tylko niektórymi ulicami

          • 6 0

          • megalomania i tyle! :)

            "megalowmania i PiS" to rozumiem - ale że PO i megalomania to to już za dużo jak na zdrowego homo sapiens

            • 1 2

        • tranzyt (1)

          mamy kilka tras tranzytowych Port Gdansk - port gdynia i to jest jedyny który po otwarci matropolitalnej pozostanie na obwodnicy duzo tirow jezdzi na szczecin wiec jak pojada matropolitalną to napewno zluzuje sie obwo. zwroc uwage na to jak rozluznil sie odc. od chyloni do kacka bo to co jezdzi na trasie szczecin - gdynia teraz jezdzi kaszubka co tez mocno rozluznilo rumie i rede.

          • 1 0

          • Na Szczecin to mało co jeździ

            Na węźle Wielki Kack niewiele TIRów zjeżdża na S6. Większość zasuwa na północ w stronę Chylonii czyli jedzie do portu.

            • 0 0

  • Rozmowy, czyli wykonanie byłoby za 20 lat, więc wrócą do tego za 20 lat, a wykonanie za 40 :)

    • 4 0

  • Dlaczego w artykule brak informacji o wnioskach z dyskusji (1)

    Przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury odrzucili możliwość wybudowania 3 pasa na obwodnicy, twierdząc, że obwodnica metropolitarna załatwi sprawę.

    • 9 0

    • Brak rzetelnej informacji, że Ministerstwo odmowiło rozbudowy

      Dokładnie tak, news zrobiony tak żeby wszystkie niewygodne dla posłów i włodarzy Trójmiasta fakty ukryć tj. brak woli rozbudowy obwodnicy (ma ją rzekomo odciążyć metropolitalna) i brak woli rozbudowy węzła przy Straszynie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane