• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (433)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (433) ponad 20 zablokowanych

  • Każda droga się kiedyś zakorkuje (1)

    Miłośników "domku za miastem jedyne 10 minut od centrum" nie brakuje. A rolą Grzelaka nie jest aby dbanie o miasto, a nie zachęcanie do wyprowadzki z niego?

    • 9 7

    • Nieporozumienie

      Mieszkanie 10 minut od centrum za miastem to przymus ekonomiczny a nie wybór, tylko że nikt się do tego nie przyznaje. 1-pokojowe mieszkanie we Wrzeszczu to domek na przedmieściach

      • 5 1

  • Grzelak (3)

    To ciekawe że na komisji jest Grzelak który ciągle lansuje budowę przejść naziemnych. Nie od dziś wiadomo że sa one bardziej niebezpieczne a co za tym tamują ruch w mieście a teraz śnią mu się 3 pasy? Dlaczego Autostrade budowano w technologi 2 pasów dlaczego nową obwodnice buduje się na 2 pasy jak wszyscy w Europie robią to na 3 ? Może Panowie urzednicy wyjedzcie na wakacje poza swój domek w lesie na Kociewiu i popatrzcie jak to się robi na świecie.

    • 39 27

    • Przejścia naziemne bardziej niebezpieczne? Jeśli korzystasz zgodnie z sygnalizacją świetlną to z wielką dozą prawdopodobieństwa nic Ci się nie stanie, potrącenia pieszych na zielonym świetle są marginalne w takich miejscach.

      • 11 4

    • Przejścia naziemne w centrum, 6 pasmowa droga POZA miastem. Coś do tej głowki trafia? Wyjechałeś i widziałeś 6 pasmową drogę w centrum starego miasta z przejściami podziemnymi tylko? Gdzie byłeś? W Irkucku?

      • 6 1

    • "co za tym tamują ruch", widzę, że język polski to nie jest Twoja mocna strona. Może zamiast brać się za inżynierię to powtórzysz sobie budowanie zdań?

      • 0 0

  • Ale po co? Przecież takie obwodnice są w Dojczlandzie. A my nie mieliśmy się przesiadać na rowerki? My ..szaraczki... bo ELYTA to inna sprawa. Jak "sto lat temu" remontowali obwodnice to większość ludzi mówiła że powinny być 3 ale u nas jak zawsze tylko minimum...zero myślenia dalej niż 4 lata do przodu.

    • 10 3

  • kilka miesięcy temu na wysokości Owczarni skończono budowę ekranów akustycznych (4)

    dokładnie w miejscy przewidzianym na 3ci pas obwodnicy, ekrany powstały w dziwnych okolicznościach czyli na wysokości działek i niby terenów zalesionych, ale biorąc pod uwagę, że niedługo jakiś deweloper zacznie właśnie tam budować nowe osiedle to cała układanka zaczyna nabierać rumieńców, a że ekrany przyblokują rozbudową obwodnicy... no cóż, nie po to ktoś smaruje w łapę aby pilnować interesów użytkowników drogi, interesy dewelopera są znacznie bardzie opłacalne niż pozostałych obywateli... więc mam pytanie - jak rozbudowa obwodnicy ma się do budowy ekranów na Owczarni w miejscu przeznaczonym pod trzeci pas? może ktoś sprawdzi ile za taki przewał trzeba dać w łapę w GDDKiA?

    • 22 2

    • Skoro PIS tak zaplanował...

      • 1 3

    • no tak,to ciekawy watek..

      dla mnie najgorsze ,ze ekrany nic nie daly .Huk od obwodnicy slychac nawet pod lasem.Wszystko robia byle jak ,na lapu capu.

      • 2 0

    • Akonkretnie:jaki deweloper i gdzie tam zacznie budowac?

      Czy sa jakies oficjalne informacje?

      • 1 0

    • Właśnie się zastanawiałem co tam ekranują

      Las czy RODos? Poza tym tam wycinali krzaki pod budowę ekranów, co jest i**otyczne, bo nic nie daje takiej izolacji akustycznej jak gęsta roślinność.

      • 1 0

  • Pan Grzelak zapomniał l o naziemnych przejściach dla pieszych i rowerzystów na drodze S6 i o uspokojeniu ruchu drogowego.

    • 12 1

  • Bicie piany (19)

    Rozmowy są potrzebne, ale kasy brak. Niech zrobią zieloną drogę i tunel pod pachołkiem. To będzie już coś , dla Gdańska i Sopotu. Gadają i gadają a ludzie w korkach i spalinach stoją. I potem umierają

    • 121 76

    • I o to chodzi (8)

      Samochody stoją w korkach. Spalają paliwo. I kasa do budżetu z podatków zawartych w cenie paliwa płynie. Są zyski nie ma wydatków. A jak zrobią trzeci pas to będą wydatki nie będzie zysków

      • 4 4

      • I właśnie dlatego są dopłaty do elektryków, które praktycznie nic nie palą w korku. (7)

        Logiczne, logiczne.

        • 3 11

        • dopłaty do używanych elektryków z Niemiec... (1)

          ... taki program godnościowy na miarę naszych aspiracji

          • 6 2

          • Cóż, skoro i tak większość samochodów na polskich drogach to szroty z Niemiec, skąd zdziwienie?

            • 0 1

        • Baterie za to palą i to dużo, (2)

          Lit i inne materiały do produkcji baterii są drogie w wydobyciu

          • 7 0

          • Ale w przeciwieństwie do ropy - wydobywa się je raz i używa ponownie praktycznie w nieskończoność.

            • 0 3

          • XD

            Skąd tyś się urwał?

            • 1 0

        • Nic nie palą w trakcie postoju zwłaszcza w zimę jak trzeba grzać albo latem chłodzić.

          • 1 0

        • Bzdura

          Klimatyzacja, światła, radio i ładowanie telefonu. Skąd ten prąd? Podczas stania w kroku solary wyciagasz na dach?

          • 1 0

    • wystarczy zrezygnować z jazdy samochodem (5)

      i wszystkie problemy się rozwiązują, a i pieniędzy ma lanie asfaltu wydawać nie trzeba

      • 14 18

      • Bardzo chętnie. (3)

        Niestety nie można zaorać 10 legalnych i 20 dzikich miejsc parkingowych żeby zbudować tramwaj dla 100000 mieszkańców.

        Dopóki rządzą samochodowi raktywiści, nie będzie innej opcji niż kiśnięcie w korkach.

        • 15 15

        • Lobby lewackie anty samochodowe (2)

          Świętokrzyska to porażka, powinna być przebudowana, ale gdzie, jak tam zabudowują wszystkie bagienka

          • 7 5

          • No to znajdź prywatnego inwestora, który zbuduje nową drogę i będzie pobierał opłaty za korzystanie.

            Czy może nagle lewactwo i komuna jest w porządku, jak to Ty masz coś dostać za pieniądze podatników?

            • 4 0

          • prawackie lobby pro samochodowe to wąż, który zjada swój własny ogon

            skojarzenie, że samochód stojący w korku sam ten korek w pewnym sensie generuje okazuje się dla tych ludzi trudne do ogarnięcia.

            • 5 3

      • Zrezygnuj z życia

        • 6 3

    • Kasa płynie na Ukrainę, więc będzie słabo

      Skończy się na rozmowach, a gdy przyjdzie ktoś przeciwny obecnej koalicji, to wdroży rozbudowę.

      • 2 9

    • Ale co ci da droga zielona bez poszerzenia OT i połączenia z OM

      Będzie to jedynie lepszy dojazd dla Osowy. Bo wyjedziesz z tych okolic i wpadniesz w zakorkowaną OT, a przez OSowę póki co nie ma dogodnego połączenia z OM, więc nie ominiesz korków na OT.

      • 1 0

    • Ważna droga

      Droga Zielona, Spacerowa 2 pasy plus ścieżki rowerowe. Połączenie tej drogi z Trasą Kaszubską

      • 0 0

    • Nie dla tranzytu przez Pas Nadmorski !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      No pasaran dla tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej!!!!!
      To zabije hałasem i spalinami Przymorze i Park Reagana

      • 0 0

  • Pewnie nic sie nie zmieni. Nie poszerza o trzeci pas (2)

    Poczekaja na obwodnice obwodnicy, wtedy ruch sie troche zmniejszy na trojmiejskiej i znowu temat przycichnie na dwa albo trzy lata.

    • 8 1

    • (1)

      A potem za kolejne 20 lat obwodnicę obwodnicy obwodnicy. :D

      • 1 0

      • Tylko to juz o Koscierzyne zahaczy

        Ale co tam, wazne ze nie trzeba bedzie aktualnej przerabiac

        • 0 0

  • Omawiali, nic nie ugadali

    Mimo, że Tusk z Trójmiasta, to rozbudowy obwodnicy nie będzie. Obwodnica Metropolitarna ma rozwiązać sprawę zatorów. Ciekawe co na to Gminy "aglomeracji", które nie
    Aja spójnych planów sieci lokalnych dróg. Widać jak ciągi dróg między gminami są nieprzemyślane, tak jakby sąsiada nie było. Lata wzajemnego ignorowania się włodarzy np Miasta Gdańsk i Gminy Kolbudy lub Gminy Pruszcz skutkują budowa wielu osiedli mieszkalnych, bez alternatywnych tras komunikacyjnych. Nie ma realnych planów komunikacyjnych dla najbardziej rozwijającej się południowej części Trójmiasta. Bo plan PKM to pieśń dalekiej przyszłości, a przyrost zagęszczenia zaludnienia tych rejonów sprawi, że niedługo zamiast 40-50 min do pracy, będziemy jeździć godzinę. Do tego połączenie budowy pkm z częścią drogową odroczy o kolejne lata możliwość sprawnego przemieszczania sie po M.Gdansk. No chyba, że firmy otworzą swoje siedziby pod Gdańskiem doceniając potencjał osobowy tej części Trójmiasta.

    • 7 0

  • Trzeba brać przykład z zachodnich krajów

    Nawet 7 pasów za dużo nic nie zmieni bo będzie efekt lejka.

    • 9 3

  • Czy to jest normalne, że sejm zajmuje się takimi rzeczami?

    Według mnie to efekt dążenia do państwa centralistycznego, w którym w jednym miejscu i według jakiegoś widzi mi się, decyduje się o losach lokalnych społeczności.

    Sejm czy raczej rząd, powinien jedynie zajmować się jakimiś panami kierunkowymi, a nie konkretną obwodnicą pierdziszewa.

    Jest ruch i jest potrzeba powiększenia przepustowości, to się to robi.

    Co jeden ziutek z drugim może mieć do powiedzenia na ten temat, na którym kompletnie się nie znają, bo są politykami?

    Nie dość, w takim miejscu decyzje mogą być tylko i wyłącznie polityczne i jak zbierze się grupka posłów z Podkarpacia, to będą tam budować obwodnice a nie na Pomorzu.

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane