- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (86 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (71 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (426 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta
W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.
W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk Gabriel i Rafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.
Konieczna także rozbudowa węzłów
Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.
Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.
W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
Opinie (426) ponad 20 zablokowanych
-
14 godz.
A stawiają ekrany i bramownice, bez rezerwy na 3 pas (1)
- 27 2
-
12 godz.
celowo to robią
żeby potem mieć wymówkę, że maja związane ręce
- 6 0
-
14 godz.
To nie jest kwestia rozbudowy o kolejny pas (1)
Tylko wykonania porządnego i szerokiego pasa awaryjnego na całej długości obwodnicy (nie wiem jak to wygląda w przepisach, ale wg mnie 2-2,5m to minimum), plus stworzenie zjazdów/węzłów które upłynnią zjazd z obwodnicy i zredukują powstawanie zatorów w okolicach węzłów. Samo dorzucenie trzeciego pasa to i**otyzm i zasypywanie dziury w tamie dziecięcą łopatką...
- 28 1
-
14 godz.
Przy budowie 3 pasa bedzie rowniez awaryjny jako 4
Takie sa obecnie przepisy, standardy obwodnic.
- 4 1
-
14 godz.
Nie zbudują.
To nie Japonia. W Polszy co najwyżej można łatać dziury lepikiem.
- 21 3
-
14 godz.
Znam już odpowiedź waszego premiera (2)
Piniędzy nie ma I nie będzie
- 34 14
-
13 godz.
A ile dal poprzedni? Ile to czasu słyszymy o rozbudowie węzłów na obwodnicy?
- 5 7
-
3 godz.
A ja twojego poznałem przez ostatnie 8 lat
Jak widać nic się nie zmieniło w tej kwestii za twojego premiera...
- 1 0
-
14 godz.
Misiek (3)
Podajcie przepis jak się tak szybko awansuje z motorniczego na z-cę dyrektora.
- 29 3
-
14 godz.
(1)
zacznij od studiów MBA
- 3 3
-
11 godz.
Mogą być z Collegium Tumanum?
- 4 0
-
14 godz.
On nie był motorniczym czopku. Nie pracował w GAiT, tylko ZTM.
- 4 7
-
14 godz.
Może derektor tusk pomoże
- 22 5
-
14 godz.
Brakowało jeszcze dydkusji
o estakadzie w Gdyni bo ta jest już typu Vintage.
- 14 0
-
14 godz.
Pierwszy raz widzę Grzelaka w pozytywnej roli (1)
Znając jego to bardziej bym się tam spodziewał ścieżki rowerowej, buspasa albo progów zwalniających a tu jednak coś dla ludzi. Jestem w szoku.
- 23 10
-
14 godz.
Ani drogą dla rowerów ani buspasami nie przemieszczają się ludzie
tylko kukły dla zmyłki i rządowe drony szpiegowskie. Ewentualnie opłacani aktorzy
- 8 2
-
14 godz.
Informacja
Komisja została zwołana z inicjatywy posłanki Magdaleny Kołodziejczak nie wymieniona w artykule.
- 22 5
-
14 godz.
(43)
Po co trzy pasy, jak kierowcy nie potrafią korzystać z dwóch? Problemem nie jest poszerzenie obwodnicy, bo w końcu i tak na końcu będzie zwężenie, ale modernizacja starych węzłów. Np. Szadółki i Kowale są w mojej ocenie bardzo niebezpieczne do włączenia się do ruchu.
- 231 363
-
14 godz.
Obwodnica wymaga inwestycji (10)
Na calej jej prawie dlugosci, sa tylko dwa odcinki slepniajace obecne standardy. Dobrze, ze w koncu ktos rozpoczyna na powaznie dyskusje o rozbudowie.
- 24 1
-
14 godz.
I na tych odcinkach nie ma korków, prawda? Prawda? (9)
- 9 11
-
14 godz.
(7)
Oczywiście że nie dzbanie korek zaczyna się tam gdzie jakiś cymbał źle włączył trasę kaszubska za kackiem i za karczemkami gdzie z trzech pasów ruchu robią się dwa
- 20 4
-
13 godz.
(1)
Kierowcy super, nie wich wina, po prostu zle im wlaczyli trase xdddddd
- 4 15
-
13 godz.
Słodkie. Wszyscy mają się dostosować do tego, że nie potrafią jeździć samochodem...
- 2 10
-
12 godz.
z 3 pasów i pasu wjazdowego
- 0 0
-
11 godz.
Kultura i nie obrażanie, to jest klasa w dyskusji (1)
A tu tylko ubliżanie, a po co? Przecież nie każdy jest ekspertem od logistyki i transportu. Proszę zatem o kulturę. Ostatnio nawet Bralczykowi nawtykali. Kirjrlejzon.
- 2 2
-
8 godz.
Weź się!
I dź stąd.
- 0 0
-
9 godz.
d**il jesteś i tyle łajzo (1)
- 0 3
-
8 godz.
A ty jesteś to miejsce, co d...bilowi wychodzi to czego nie strawił
- 2 0
-
13 godz.
Nie ma
- 7 3
-
14 godz.
Poszerzenie o trzeci pas wymusi przebudowę węzłów
obecne nie mają wystarczającej rezerwy na trzeci pas. Wkleiłbym zdjęcie i zaznaczył, ale tutaj nie można :C
- 14 3
-
14 godz.
(2)
Nie masz racji.
- 2 9
-
14 godz.
(1)
A to OK. Dzięki za konstruktywny wniosek. ;)
- 10 1
-
8 godz.
G..pi jesteś.
- 0 0
-
13 godz.
Powinny być i trzy pasy i rozbudowa węzłów.. (11)
Każde z tych rozwiązań z osobna nie rozwiąże problemu. Tylko zrealizowane łącznie są w stanie coś poprawić.
- 31 1
-
13 godz.
A do tego dwa pasy na każdym zjeździe i wielkie parkingi w mieście. (10)
Jak już zaoramy wszystkie mieszkania i biura, nie będzie powodu żeby tam jechać i korki znikną.
- 15 20
-
12 godz.
Mowa jest o obwodnicy, czopku rowerowy (2)
- 13 5
-
11 godz.
A gdzie tą obwodnicą się jeździ?
Tranzyt pójdzie metropolitalną.
- 1 5
-
11 godz.
Heh, kierowczyk wszędzie widzi rowerzystów :D
- 3 5
-
12 godz.
póki co to buduje się wyłącznie mieszkania i biura (6)
przy zerowej poprawie infrastruktury
- 15 3
-
11 godz.
Kierowcy wyją przy każdej próbie poprawy infrastruktury w mieście. (4)
Tramwaj? Nie, parking dla garstki kierowców ważniejszy.
Buspas? Nie, jak ja będę przeganiał ludzi z lewego pasa.
SKM? Nie, trzeba te pieniądze wydać na jeszcze jeden pas obwodnicy.- 4 14
-
10 godz.
To nie kierowcy, tylko żałosne, nieudolne władze (3)
jaki tramwaj? ten na klonową na 100m torów? Buspas na Grunwaldzkiej wymyślony dla trzech autobusów na godzinę? Zdradzę Ci sekret - ludzie nie są przeciwni mądrej rozbudowie infrastruktury, tylko i**otycznym pomysłom realizowanym za miliony złotych, które skutkują tylko dalszym korkowaniem miasta.
Rozbudowy PKM nikt nie krytykuje - nikt w nią nawet nie wierzy, a nauczeni doświadczeniem (dwa pociągi na godzinę i zero dojazdu z lotniska po 22), mieszkańcy są sceptyczni.
Ciekawe, że głosy kierowców nikogo nie interesują przy malowaniu kolejnych przejść dla pieszych nad tunelami za 12 milionów złotych.- 9 3
-
10 godz.
Jestem kierowcą i nigdy nie zdarzyło mi się stać na światłach przy bramie Wyżynnej.
Albo jest korek i nie ma różnicy, albo go nie ma i jadę z zieloną falą.
- 2 6
-
8 godz.
To są pomysły tępych aktywiszczy i zawistnych biedolii
wspierane lobbingiem tych, co chcą się nachapać za frajer. Zbudować drogę, most itp., to trzeba umieć. Namalować białą farbą zebrę, każdy d..bil potrafi a kasa..., że ho, ho!
- 4 0
-
7 godz.
Nowa Letnica
Brakuje reaktywacji kolejki SKM z Gdańska Głównego do Nowego Portu przez Nową Letnicę.
- 1 1
-
8 godz.
to się nazywa miasto
chcesz parking to jedź za obwodnicę
- 2 2
-
13 godz.
3 pasy
Muszą być, teraz największe korki się robią przy wjazdach na obwodnicę gdzie czasami z 4 pasów robią się dwa i przez to wszystko staje.
- 31 4
-
13 godz.
znam jeden bardzo ważny powód
Obecna jest za ciasna. Trzeci pas poszerzy okno życia, bo i tak dzbany będą w siebie dzwonić, ale przynajmniej więcej przeżyje. Metropolitalna tego problemu nie rozwiąże, a sama rozbudowa poboczy nie ma zasadności ekonomicznej. Przyda się też więcej przejść poprzecznych dla ludzi i zwierząt. TPK jest pełne ścieżek łączących Oliwę i VII Dwór, w godzinach szczytu szybciej dojedziesz rowerem przez park z Oliwy na Matarnię (z górki zawsze szybciej), ale nie np. do Klukowa, które wyrosło na dość sporą sypialnię. W większości przypadków jedynymi przejściami są węzły, które są niewiarygodnie nieprzyjazne, by nie powiedzieć, że niebezpieczne. Większość osób z okolic obwodnicy decyduje się na przekroczenie jej autem, bo to najlepsza alternatywa, co generuje niepotrzebny ruch na węzłach. Niestety płacimy za błędy projektowe lat '70-'10, kiedy inaczej myśleli o mieście i projektanci i użytkownicy, a teraz mamy rękę w nocniku i niewielkie środki na naprawę, bo wszędzie w tkance są podobne kwiatki.
- 31 2
-
12 godz.
bredzisz, jest takie zageszczenie, że na prostych odcinkach sa spowolnienia, np pomiędzy osową a matarnią
a nie węzły sa problemem
- 15 4
-
12 godz.
pomyśl i nie pisz bzdur
- 9 2
-
12 godz.
3 pasy powinny być, bo prawy pas, to same ciężarówki
Od 24 lutego 2022 jest więcej ciężarówek, wzrosła agresja kierowców i jest domniemanie, że prawo jazdy mają z czipsów. Wyprzedzają się.
- 20 5
-
11 godz.
trzypasowe odcinki w Polsce sa jeszcze bardziej niebezpieczne
- 3 16
-
10 godz.
Po jajco
- 4 1
-
10 godz.
3 pasy absolutnie konieczne (2)
Obwodnica tonie codziennie w korkach, wszędzie tam gdzie są 2 pasy, nawet jak jest poza sezonem. Metropolitalna nie rozwiąże tematu bo ruch główny i tak zostanie na starej obwodnicy. W Trójmieście problemem jest zatoka ze wschodu i cały ruch kieruje się przez to z jednej strony miasta (inaczej niż w Warszawie, Łodzi itp.). Mieszka tu milion ludzi, a mamy jedną ciasną dwupasmową drogę z jednego boku aglomeracji! Za chwilę remiza i szpital będą na stałe potrzebne obok obwodnicy, która już teraz jest dzień w dzień nieprzejezdna, truje środowisko, zabija kierowców i ich rodziny i codziennie korkuje całe miasto, kiedy wszyscy ją omijają.
- 15 2
-
9 godz.
Możesz i mieć 10 pasów, będziesz po prostu stał na 10 pasach.
- 1 7
-
8 godz.
jeden pas i bez pasa awaryjnego, z betonowymi barierami
wtedy nie będą się wyprzedzać jak wariaci i będzie spokój
- 0 4
-
9 godz.
"jak kierowcy nie potrafią korzystać z dwóch" - 100% racji !!! (1)
wystarczy spojrzeć na codzienną jazdę "kierowców" na węzle Wielki Kack. Łączą się tam OT i TK - "kierowcy" nie potrafią płynnie włączać się tam do ruchu i płynnie opuścić węzła drogowego . Hamują nawet gdy droga przed nimi jest pusta , zaczynają wyprzedzanie "pod górkę" w stronę Osowy próbując się rozpędzić z prędkości 60km/h (do której chwilę wcześniej wyhamowali) do 100km/h nie redukując biegu i nie wciskając " gazu". Oczywiście bezmyślne zmiany pasów ruchu nie patrząc w lusterka to jest tam norma - niech "inni" jadący OT na przelocie w kierunku Gdańska hamują bo jeden z drugim "miszcz kierownicy" właśnie wjechał na OT. Tam nawet bez "dzwona" są codzienne korki na co najmniej 15 min.
- 1 6
-
4 godz.
Gdynianie mistrzami kierownicy
- 0 0
-
9 godz.
po to aby wypadki mogły być na 3 a nie 2 pasach
wypadek będzie na 2 pasach a na trzecim korek żeby zdjęcie zrobić
- 2 5
-
8 godz.
ZOT jest najbardziej niebezpieczna winnych miejscach (2)
Tam, gdzie skopano zwężenia za węzłami Karczemki i Matarnia oraz Wielki Kack .
Pasy wymalowano tam bez głowy i zasad bezpieczeństwa- 2 0
-
8 godz.
To w ogóle jest jakaś abberacja! Teraz tak się nie buduje komunikacji nowoczesnych miast! (1)
Powinno się natychmiast wprowadzić buspasy, kontrpasy dla rowerów i przejścia naziemne! Więcej dróg to więcej korków i blachosmrodów! Trzeba ludzi zmusić, żeby korzystali z zkomu! Nie może być tak, że ja se mogę tylko na miesięcznym jeździć albo najwyżej kulajnogę na minuty wypożyczyć a reszta se wozi spasione cielska suwami różnymi! Pieniądze na działalność społeczników przeznaczyć a nie na luksusy dla wąsatych januszy z blachosmrodów!
- 2 11
-
7 godz.
Jest jedno miasto, gdzie na politykę transportową główny wpływ mają oszołomy z Twoją filozofią.
Żadnych nowych przejść dla pieszych, żadnych buspasów, żadnych DDRów.
To miasto to Łódź - najbardziej zakorkowana metropolia w Polsce.- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.