• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (426)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (426) ponad 20 zablokowanych

  • A stawiają ekrany i bramownice, bez rezerwy na 3 pas (1)

    • 27 2

    • celowo to robią

      żeby potem mieć wymówkę, że maja związane ręce

      • 6 0

  • To nie jest kwestia rozbudowy o kolejny pas (1)

    Tylko wykonania porządnego i szerokiego pasa awaryjnego na całej długości obwodnicy (nie wiem jak to wygląda w przepisach, ale wg mnie 2-2,5m to minimum), plus stworzenie zjazdów/węzłów które upłynnią zjazd z obwodnicy i zredukują powstawanie zatorów w okolicach węzłów. Samo dorzucenie trzeciego pasa to i**otyzm i zasypywanie dziury w tamie dziecięcą łopatką...

    • 28 1

    • Przy budowie 3 pasa bedzie rowniez awaryjny jako 4

      Takie sa obecnie przepisy, standardy obwodnic.

      • 4 1

  • Nie zbudują.

    To nie Japonia. W Polszy co najwyżej można łatać dziury lepikiem.

    • 21 3

  • Znam już odpowiedź waszego premiera (2)

    Piniędzy nie ma I nie będzie

    • 34 14

    • A ile dal poprzedni? Ile to czasu słyszymy o rozbudowie węzłów na obwodnicy?

      • 5 7

    • A ja twojego poznałem przez ostatnie 8 lat

      Jak widać nic się nie zmieniło w tej kwestii za twojego premiera...

      • 1 0

  • Misiek (3)

    Podajcie przepis jak się tak szybko awansuje z motorniczego na z-cę dyrektora.

    • 29 3

    • (1)

      zacznij od studiów MBA

      • 3 3

      • Mogą być z Collegium Tumanum?

        • 4 0

    • On nie był motorniczym czopku. Nie pracował w GAiT, tylko ZTM.

      • 4 7

  • Może derektor tusk pomoże

    • 22 5

  • Brakowało jeszcze dydkusji

    o estakadzie w Gdyni bo ta jest już typu Vintage.

    • 14 0

  • Pierwszy raz widzę Grzelaka w pozytywnej roli (1)

    Znając jego to bardziej bym się tam spodziewał ścieżki rowerowej, buspasa albo progów zwalniających a tu jednak coś dla ludzi. Jestem w szoku.

    • 23 10

    • Ani drogą dla rowerów ani buspasami nie przemieszczają się ludzie

      tylko kukły dla zmyłki i rządowe drony szpiegowskie. Ewentualnie opłacani aktorzy

      • 8 2

  • Informacja

    Komisja została zwołana z inicjatywy posłanki Magdaleny Kołodziejczak nie wymieniona w artykule.

    • 22 5

  • (43)

    Po co trzy pasy, jak kierowcy nie potrafią korzystać z dwóch? Problemem nie jest poszerzenie obwodnicy, bo w końcu i tak na końcu będzie zwężenie, ale modernizacja starych węzłów. Np. Szadółki i Kowale są w mojej ocenie bardzo niebezpieczne do włączenia się do ruchu.

    • 231 363

    • Obwodnica wymaga inwestycji (10)

      Na calej jej prawie dlugosci, sa tylko dwa odcinki slepniajace obecne standardy. Dobrze, ze w koncu ktos rozpoczyna na powaznie dyskusje o rozbudowie.

      • 24 1

      • I na tych odcinkach nie ma korków, prawda? Prawda? (9)

        • 9 11

        • (7)

          Oczywiście że nie dzbanie korek zaczyna się tam gdzie jakiś cymbał źle włączył trasę kaszubska za kackiem i za karczemkami gdzie z trzech pasów ruchu robią się dwa

          • 20 4

          • (1)

            Kierowcy super, nie wich wina, po prostu zle im wlaczyli trase xdddddd

            • 4 15

            • Słodkie. Wszyscy mają się dostosować do tego, że nie potrafią jeździć samochodem...

              • 2 10

          • z 3 pasów i pasu wjazdowego

            • 0 0

          • Kultura i nie obrażanie, to jest klasa w dyskusji (1)

            A tu tylko ubliżanie, a po co? Przecież nie każdy jest ekspertem od logistyki i transportu. Proszę zatem o kulturę. Ostatnio nawet Bralczykowi nawtykali. Kirjrlejzon.

            • 2 2

            • Weź się!

              I dź stąd.

              • 0 0

          • d**il jesteś i tyle łajzo (1)

            • 0 3

            • A ty jesteś to miejsce, co d...bilowi wychodzi to czego nie strawił

              • 2 0

        • Nie ma

          • 7 3

    • Poszerzenie o trzeci pas wymusi przebudowę węzłów

      obecne nie mają wystarczającej rezerwy na trzeci pas. Wkleiłbym zdjęcie i zaznaczył, ale tutaj nie można :C

      • 14 3

    • (2)

      Nie masz racji.

      • 2 9

      • (1)

        A to OK. Dzięki za konstruktywny wniosek. ;)

        • 10 1

        • G..pi jesteś.

          • 0 0

    • Powinny być i trzy pasy i rozbudowa węzłów.. (11)

      Każde z tych rozwiązań z osobna nie rozwiąże problemu. Tylko zrealizowane łącznie są w stanie coś poprawić.

      • 31 1

      • A do tego dwa pasy na każdym zjeździe i wielkie parkingi w mieście. (10)

        Jak już zaoramy wszystkie mieszkania i biura, nie będzie powodu żeby tam jechać i korki znikną.

        • 15 20

        • Mowa jest o obwodnicy, czopku rowerowy (2)

          • 13 5

          • A gdzie tą obwodnicą się jeździ?

            Tranzyt pójdzie metropolitalną.

            • 1 5

          • Heh, kierowczyk wszędzie widzi rowerzystów :D

            • 3 5

        • póki co to buduje się wyłącznie mieszkania i biura (6)

          przy zerowej poprawie infrastruktury

          • 15 3

          • Kierowcy wyją przy każdej próbie poprawy infrastruktury w mieście. (4)

            Tramwaj? Nie, parking dla garstki kierowców ważniejszy.
            Buspas? Nie, jak ja będę przeganiał ludzi z lewego pasa.
            SKM? Nie, trzeba te pieniądze wydać na jeszcze jeden pas obwodnicy.

            • 4 14

            • To nie kierowcy, tylko żałosne, nieudolne władze (3)

              jaki tramwaj? ten na klonową na 100m torów? Buspas na Grunwaldzkiej wymyślony dla trzech autobusów na godzinę? Zdradzę Ci sekret - ludzie nie są przeciwni mądrej rozbudowie infrastruktury, tylko i**otycznym pomysłom realizowanym za miliony złotych, które skutkują tylko dalszym korkowaniem miasta.
              Rozbudowy PKM nikt nie krytykuje - nikt w nią nawet nie wierzy, a nauczeni doświadczeniem (dwa pociągi na godzinę i zero dojazdu z lotniska po 22), mieszkańcy są sceptyczni.
              Ciekawe, że głosy kierowców nikogo nie interesują przy malowaniu kolejnych przejść dla pieszych nad tunelami za 12 milionów złotych.

              • 9 3

              • Jestem kierowcą i nigdy nie zdarzyło mi się stać na światłach przy bramie Wyżynnej.

                Albo jest korek i nie ma różnicy, albo go nie ma i jadę z zieloną falą.

                • 2 6

              • To są pomysły tępych aktywiszczy i zawistnych biedolii

                wspierane lobbingiem tych, co chcą się nachapać za frajer. Zbudować drogę, most itp., to trzeba umieć. Namalować białą farbą zebrę, każdy d..bil potrafi a kasa..., że ho, ho!

                • 4 0

              • Nowa Letnica

                Brakuje reaktywacji kolejki SKM z Gdańska Głównego do Nowego Portu przez Nową Letnicę.

                • 1 1

          • to się nazywa miasto

            chcesz parking to jedź za obwodnicę

            • 2 2

    • 3 pasy

      Muszą być, teraz największe korki się robią przy wjazdach na obwodnicę gdzie czasami z 4 pasów robią się dwa i przez to wszystko staje.

      • 31 4

    • znam jeden bardzo ważny powód

      Obecna jest za ciasna. Trzeci pas poszerzy okno życia, bo i tak dzbany będą w siebie dzwonić, ale przynajmniej więcej przeżyje. Metropolitalna tego problemu nie rozwiąże, a sama rozbudowa poboczy nie ma zasadności ekonomicznej. Przyda się też więcej przejść poprzecznych dla ludzi i zwierząt. TPK jest pełne ścieżek łączących Oliwę i VII Dwór, w godzinach szczytu szybciej dojedziesz rowerem przez park z Oliwy na Matarnię (z górki zawsze szybciej), ale nie np. do Klukowa, które wyrosło na dość sporą sypialnię. W większości przypadków jedynymi przejściami są węzły, które są niewiarygodnie nieprzyjazne, by nie powiedzieć, że niebezpieczne. Większość osób z okolic obwodnicy decyduje się na przekroczenie jej autem, bo to najlepsza alternatywa, co generuje niepotrzebny ruch na węzłach. Niestety płacimy za błędy projektowe lat '70-'10, kiedy inaczej myśleli o mieście i projektanci i użytkownicy, a teraz mamy rękę w nocniku i niewielkie środki na naprawę, bo wszędzie w tkance są podobne kwiatki.

      • 31 2

    • bredzisz, jest takie zageszczenie, że na prostych odcinkach sa spowolnienia, np pomiędzy osową a matarnią

      a nie węzły sa problemem

      • 15 4

    • pomyśl i nie pisz bzdur

      • 9 2

    • 3 pasy powinny być, bo prawy pas, to same ciężarówki

      Od 24 lutego 2022 jest więcej ciężarówek, wzrosła agresja kierowców i jest domniemanie, że prawo jazdy mają z czipsów. Wyprzedzają się.

      • 20 5

    • trzypasowe odcinki w Polsce sa jeszcze bardziej niebezpieczne

      • 3 16

    • Po jajco

      • 4 1

    • 3 pasy absolutnie konieczne (2)

      Obwodnica tonie codziennie w korkach, wszędzie tam gdzie są 2 pasy, nawet jak jest poza sezonem. Metropolitalna nie rozwiąże tematu bo ruch główny i tak zostanie na starej obwodnicy. W Trójmieście problemem jest zatoka ze wschodu i cały ruch kieruje się przez to z jednej strony miasta (inaczej niż w Warszawie, Łodzi itp.). Mieszka tu milion ludzi, a mamy jedną ciasną dwupasmową drogę z jednego boku aglomeracji! Za chwilę remiza i szpital będą na stałe potrzebne obok obwodnicy, która już teraz jest dzień w dzień nieprzejezdna, truje środowisko, zabija kierowców i ich rodziny i codziennie korkuje całe miasto, kiedy wszyscy ją omijają.

      • 15 2

      • Możesz i mieć 10 pasów, będziesz po prostu stał na 10 pasach.

        • 1 7

      • jeden pas i bez pasa awaryjnego, z betonowymi barierami

        wtedy nie będą się wyprzedzać jak wariaci i będzie spokój

        • 0 4

    • "jak kierowcy nie potrafią korzystać z dwóch" - 100% racji !!! (1)

      wystarczy spojrzeć na codzienną jazdę "kierowców" na węzle Wielki Kack. Łączą się tam OT i TK - "kierowcy" nie potrafią płynnie włączać się tam do ruchu i płynnie opuścić węzła drogowego . Hamują nawet gdy droga przed nimi jest pusta , zaczynają wyprzedzanie "pod górkę" w stronę Osowy próbując się rozpędzić z prędkości 60km/h (do której chwilę wcześniej wyhamowali) do 100km/h nie redukując biegu i nie wciskając " gazu". Oczywiście bezmyślne zmiany pasów ruchu nie patrząc w lusterka to jest tam norma - niech "inni" jadący OT na przelocie w kierunku Gdańska hamują bo jeden z drugim "miszcz kierownicy" właśnie wjechał na OT. Tam nawet bez "dzwona" są codzienne korki na co najmniej 15 min.

      • 1 6

      • Gdynianie mistrzami kierownicy

        • 0 0

    • po to aby wypadki mogły być na 3 a nie 2 pasach

      wypadek będzie na 2 pasach a na trzecim korek żeby zdjęcie zrobić

      • 2 5

    • ZOT jest najbardziej niebezpieczna winnych miejscach (2)

      Tam, gdzie skopano zwężenia za węzłami Karczemki i Matarnia oraz Wielki Kack .
      Pasy wymalowano tam bez głowy i zasad bezpieczeństwa

      • 2 0

      • To w ogóle jest jakaś abberacja! Teraz tak się nie buduje komunikacji nowoczesnych miast! (1)

        Powinno się natychmiast wprowadzić buspasy, kontrpasy dla rowerów i przejścia naziemne! Więcej dróg to więcej korków i blachosmrodów! Trzeba ludzi zmusić, żeby korzystali z zkomu! Nie może być tak, że ja se mogę tylko na miesięcznym jeździć albo najwyżej kulajnogę na minuty wypożyczyć a reszta se wozi spasione cielska suwami różnymi! Pieniądze na działalność społeczników przeznaczyć a nie na luksusy dla wąsatych januszy z blachosmrodów!

        • 2 11

        • Jest jedno miasto, gdzie na politykę transportową główny wpływ mają oszołomy z Twoją filozofią.

          Żadnych nowych przejść dla pieszych, żadnych buspasów, żadnych DDRów.

          To miasto to Łódź - najbardziej zakorkowana metropolia w Polsce.

          • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane