- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (125 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (251 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (81 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (69 opinii)
Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta
W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.
W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk Gabriel i Rafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.
Konieczna także rozbudowa węzłów
Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.
Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.
W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
Opinie (446) ponad 20 zablokowanych
-
5 godz.
w końcu
super że ktoś się w końcu zabrał za ten problem!!! ta obwodnica jest trzech miast a nie jednego, morzem nie da się , trzymam kciuki aby się udało ,brawo,brawo , tylko nie dajcie projektować Gdyni tam są sami partacze !!!!
- 4 1
-
5 godz.
A kiedy odcinkowy pomiar prędkości?
Jeśli był temat bezpieczeństwa to kiedy na obwodnicy będzie odcinkowy pomiar prędkości? Czy będzie więcej patroli policji? Czy miasto przeznaczy jakieś środki z budżetu dla policji na poprawę bezpieczeństwa i większą liczbę patrolów?
- 0 1
-
5 godz.
Samo poszerzanie dróg to droga do nikąd = błędne koło
Więcej pasów = więcej chętnych na korzystanie = znowu tłok = kolejne pasy = kolejni chętni na korzystanie / więcej kupowanych samochodów = znowu korki i tłok...
Należy wprowadzić ograniczenia w ruchu czy to się niektórym podoba czy nie. Ponadto odpowiedni rozwój miasta a nie bezmyślne budowanie osiedli w dużej odległości co generuje ruch samochodowy. Inaczej ciągle będzie problem.- 3 1
-
4 godz.
3-ci a nawet 4-ty pas na obwodnicy - jak najszybciej !
Ten 3 pas musi powstać jak najszybciej - nie ma co dywagować .
Nawet 4 pasy by się przydały - patrząc przyszłościowo - w obu kierunkach .
A od Gdyni Cisowa - estakada - aż do Redy .
Naciskajcie tam w sejmie - ile się da - to musi być zatwierdzone - póki jeszcze kapitał unijny jest , bo jak się skończy - to nastąpi regres .- 1 1
-
4 godz.
"Poruszano kwestię", "omawiano"... A konkrety?
- 0 0
-
4 godz.
Nareszcie
Choć za późno o kilka lat, bo jako drogowiec o rozbudowie do 3 pasów mówiłem już w połowie lat 90 tych. Jeden pas i tak zajmą TIRY więc zostaną dwa.
- 1 1
-
3 godz.
Nie pasy są problemem tyllko brak porządnych zjazdów, estakad i tuneli
Do tego korki na bramkach A1, kiepskie dolotówki
- 2 0
-
3 godz.
Robić ale z głową
Niemal codziennie na węźle wielki Kack tworzą się ogromne korki w stronę Gdańska. Ktoś tak zaprojektował wjazdy z centrum Gdyni i z Chwaszczyna, że cały ruch z tych kierunków kumuluje się z jeden pas włączający się do obwodnicy. Wystarczyło centrum Gdyni włączyć do wjazdu z dąbrowy a Chwaszczyno wjeżdżałoby osobno. Tak projektując drogi tworzymy tylko problemy. Trzeci pas - poczekajmy na obwodnicę metropolitalną.
- 2 0
-
3 godz.
A gdzie Gdynia?
Hahaha, nic nie wspomniano o trzech pasach na całym odcinku obwodnicy aż do Gdyni . Czyli już wiadomo że dbają o Gdańsk i okolice portu. Jak zawsze kolesiostwo i układ Gdański.
- 1 1
-
3 godz.
A może lepiej zainwestować w PKM i dobrą komunikację miejską, aby ludzie nie musieli autami jeździć...
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.