• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (446)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (446) ponad 20 zablokowanych

  • w końcu

    super że ktoś się w końcu zabrał za ten problem!!! ta obwodnica jest trzech miast a nie jednego, morzem nie da się , trzymam kciuki aby się udało ,brawo,brawo , tylko nie dajcie projektować Gdyni tam są sami partacze !!!!

    • 4 1

  • A kiedy odcinkowy pomiar prędkości?

    Jeśli był temat bezpieczeństwa to kiedy na obwodnicy będzie odcinkowy pomiar prędkości? Czy będzie więcej patroli policji? Czy miasto przeznaczy jakieś środki z budżetu dla policji na poprawę bezpieczeństwa i większą liczbę patrolów?

    • 0 1

  • Samo poszerzanie dróg to droga do nikąd = błędne koło

    Więcej pasów = więcej chętnych na korzystanie = znowu tłok = kolejne pasy = kolejni chętni na korzystanie / więcej kupowanych samochodów = znowu korki i tłok...

    Należy wprowadzić ograniczenia w ruchu czy to się niektórym podoba czy nie. Ponadto odpowiedni rozwój miasta a nie bezmyślne budowanie osiedli w dużej odległości co generuje ruch samochodowy. Inaczej ciągle będzie problem.

    • 3 1

  • 3-ci a nawet 4-ty pas na obwodnicy - jak najszybciej !

    Ten 3 pas musi powstać jak najszybciej - nie ma co dywagować .
    Nawet 4 pasy by się przydały - patrząc przyszłościowo - w obu kierunkach .
    A od Gdyni Cisowa - estakada - aż do Redy .
    Naciskajcie tam w sejmie - ile się da - to musi być zatwierdzone - póki jeszcze kapitał unijny jest , bo jak się skończy - to nastąpi regres .

    • 1 1

  • "Poruszano kwestię", "omawiano"... A konkrety?

    • 0 0

  • Nareszcie

    Choć za późno o kilka lat, bo jako drogowiec o rozbudowie do 3 pasów mówiłem już w połowie lat 90 tych. Jeden pas i tak zajmą TIRY więc zostaną dwa.

    • 1 1

  • Nie pasy są problemem tyllko brak porządnych zjazdów, estakad i tuneli

    Do tego korki na bramkach A1, kiepskie dolotówki

    • 2 0

  • Robić ale z głową

    Niemal codziennie na węźle wielki Kack tworzą się ogromne korki w stronę Gdańska. Ktoś tak zaprojektował wjazdy z centrum Gdyni i z Chwaszczyna, że cały ruch z tych kierunków kumuluje się z jeden pas włączający się do obwodnicy. Wystarczyło centrum Gdyni włączyć do wjazdu z dąbrowy a Chwaszczyno wjeżdżałoby osobno. Tak projektując drogi tworzymy tylko problemy. Trzeci pas - poczekajmy na obwodnicę metropolitalną.

    • 2 0

  • A gdzie Gdynia?

    Hahaha, nic nie wspomniano o trzech pasach na całym odcinku obwodnicy aż do Gdyni . Czyli już wiadomo że dbają o Gdańsk i okolice portu. Jak zawsze kolesiostwo i układ Gdański.

    • 1 1

  • A może lepiej zainwestować w PKM i dobrą komunikację miejską, aby ludzie nie musieli autami jeździć...

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane