• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (434)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (434) ponad 20 zablokowanych

  • 3 pasy+ fotoradary

    I odcinkowy pomiar prędkości.. Uwierzcie mi, to zadziała.

    • 1 1

  • Trzeci pas na obsodnicy

    Jest bardziej potrzebny, niż ta cała Obwodnica Metropolitalna

    • 0 0

  • 20 km obwodnicą dziś zajęło mi 60 minut ..

    Nie było żadnego wypadku, nic tylko masa aut ..

    • 1 1

  • Obwodnica Trójmiejska awansowała do drogi śródmiejskiej i tak należy ją dostosować.

    Ograniczenie prędkości do 50 km/h, a w niektórych miejscach do 30 i to na cito. Zwężenia do jednego pasa, naziemne przejścia dla pieszych i kontrapasy rowerowe. Mieszkańcy na pewno by nie pogardzili kilkoma woonerfami i miejscami relaksu i odpoczynku.

    • 1 0

  • dopóki będzie rudy szwab to nic w tym kraju nie będzie

    • 1 1

  • Najpierw kultura jazdy się kłania.

    Nawet jak będzie 5 pasów to niczego nie zmieni bo tak, jak na końcu zdania jest kropka, tak na końcu każdego ważnego zjazdu z obwodnicy do miasta są światła i wszystko sprowadza się do jednego pasa. I tak: Obwodnica/Morska, Estakada Kwiatkowskiego/Morska, Obwodnica /Chwarznieńska, Chwaszczyńska,Spacerowa, Słpwackiego itd....

    • 0 0

  • skoro obwodnica ma być 3 pasmowa, to zjazdy z obwodnicy muszą być 2 pasmowe, inaczej samochody będą korkować obwodnicę

    • 1 0

  • Uśmiałam się!

    Po co dawać kolejny pas kierowcom, którzy nie umieją jeździć? I tak będzie się korkować i tak. W Trójmieście kultura jazdy jest zerowa.

    • 0 0

  • Szok

    • 0 0

  • Trzeba rozbudować obwodnicę zanim deweloperzy zabudują teren w stopniu, który uniemożliwi jakikolwiek ruch.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane