• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (446)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (446) ponad 20 zablokowanych

  • Tu poprawimy a tam zakorkujemy

    Nie można tego rozpatrywać indywidualnie a w korelacji z drogami dojazdowymi do obwodnicy.Inavzej to zakorkujemy się przy wjazdach i wyjazdach na obwodnicę.

    • 3 0

  • Nie tẹdy droga...

    ...tylko buspas na obwodnicy uzdrowi sytuacjẹ. Gdynia najlepszym przykładem. Z każdym metrem buspasa mniejsze korki.

    • 0 2

  • To tak jak my, rozmawiamy, mówimy, piszemy o tym, że potrzebujemy, że już trzeba rozbudować obwodnicę. Nic się jednak nie dzieje w tej kwestii.
    Potrzebujemy już teraz rozbudowy, a nie rozmowy o niej! Ten czas już jest za nami, teraz jest czas na rozmowy o alternatywach i możliwościach rozbudowy do 4 pasów, czy jest potrzebna, kiedy będzie potrzebna, czy lepiej zbudować alternatywy dla obwodnicy.
    To tak jak z trasą przez miasto różowa droga-tunel pod Sopotem- zielona droga, tego rozwiązania teraz potrzebujemy na gwałt!

    • 0 0

  • niczego nie trzeba dobudowywać

    Obwodnica jest wystarczająco szeroka, wystarczy zwęzić pasy, zrezygnować z pasów awaryjnych i trzeci pas jest za cenę farby do wymalowania nowych pasów.
    Oczywiście rezygnujemy też z fikcji drogi ekspresowej i od razu mylącej nazwy "obwodnica", którą była może 30 lat temu.
    Obwodnica trójmiasta to droga dopiero budowana, a to co dziś nazywamy obwodnicą to najwyżej przelotowa droga średnicowa.
    Ograniczenie do 120 jest obecnie bez sensu, spokojnie wystarczy zwykłe podniesienie prędkości do 80 km/h, trzy nieco węższe pasy (prawy szerszy dla ciężarówek i autousów) i ścisłe przestrzeganie tej prędkości.

    • 2 2

  • Trzy pasy są potrzebne na wczoraj i to na całej długości obwodnicy. "Na jutro" potrzeba czegoś więcej ale do tego trzeba patrzeć dalej niż do kolejnych wyborów.

    • 2 0

  • Pewnie bedzie jak zwykle :)

    Czyli będzie trzeci pas buspas :) albo droga rowerowa :)

    • 1 0

  • Trzeba budować więcej pasów zanim dotrze do nas, że to zupełnie bez sensu :)

    Im więcej dróg na peryferiach tym więcej ludzi mieszka po krzakach udając że prowadzą miejskie życie. Jestem przeciwny rozbudowie obwodnic, cały czas pompowane są tam gigantyczne pieniądze, co raz więcej domów za Baninem i co raz ciężej mieszkańcom centrum wyjechać z miasta.

    • 2 2

  • Nitka pasa ruchu łącząca dwie obwodnice

    Odciążeniem początku obwodnicy od bramek w Rusocinie po węzły do Jasienia może być wybudowanie łącznika który połączy trasę sucharskiego z północną obwodnica pruszcza.
    Tu ok 4km pozwoli udrożnić transport i wyprowadzić część ruchu z obwodnicy (tego tranzytowego) z portem oraz będzie alternatywą do poruszania się w stronę osiedli nadmorskich i dalej Sopotu.

    • 1 0

  • W czopek sobie to wsadzcie. (4)

    Powinna powstać jedna nitka trasy która omija trójmiasto jako droga alternatywna dopiero wtedy przebudowa obwodnicy ktora praktycznie oznacza wybudiwanie tej drogi od nowa. Przestarzałe zjazdy brak pobocza ( dwa wypadki ciężarówek przez najechanie na zatrzymany pojazd) brak wiaduktów dla zwierząt i ostatnie brak trzeciego pasa.

    • 30 50

    • Przecież powstaje (1)

      • 12 3

      • Powstaje, ale to nie jest tranzyt A1/S7,S6 tylko rozjazdy po kolejnych wioskach dalej od Trójmiasta.

        • 3 7

    • najważniejsze zeby w miescie mogły żaby przechodzić....puk puk.....pusto i głucho

      • 13 2

    • szansą na to była OMT, ale spaprano to koncertowo połaczeniem do Chwaszczyna.

      W Miszewku trasa powinna biec na północny zachód do Kamienia lub nawet Szemuda.
      To jeszcze da się zrobić.

      Ale z OMT sprawa jest jasna, to nie jest obwodnica a dren dla suburbiów...

      • 0 0

  • To nic nie da

    Niech zajmą się w końcu zjazdami i tym co jest za nimi aby ruch był płynny

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane