• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (446)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (446) ponad 20 zablokowanych

  • jak ma byc wojna jak wszyscy gadaja w TV to moze lepiej schrony budowac dla ludnosci

    • 3 0

  • Jak Siemaszko bierze udział w tym, to na bank jakiś przekręt będzie

    • 2 1

  • Ciekawe

    Przed zjazdem na Chwarzno od strony Gdańska były trzy pasy a zrobiono dwa.

    • 1 0

  • 4 pasy (2)

    Od razu zrobić 4 pasy bo zanim zrobią trzeci tomsie okaże że czwarty jest potrzebny

    • 4 0

    • (1)

      Zrobili 4 w kacku. Aktualnie jest tam korek 24/7. Starczy tych pasow

      • 0 0

      • Zrobili 4 tak że gorzej się nie dało. Cieszę się że mogłem pomóc.

        • 0 0

  • Nie po to budowali OMT

    Jedno wyklucza drugie.

    • 1 0

  • W końcu bo to żadna obwodnica ! Michał zrób z tym porządek

    • 1 1

  • CYRK

    Za późno, postkomuna w Warszawie potwierdziła że dodatkowy pas nie powstanie bo będzie obwodnica metropolitarna. Czyli nawet 130 mld z UE na odbudowę Polski to czerwonym za mało.

    • 2 1

  • (7)

    Nie ma większego sensu budować więcej pasów na jednej drodze. Mądrzejszym jest budowanie porządnej siatki dróg żeby ruch rozkładać, a nie kondensować w jednym miejscu. Zawsze gdzieś bedzie już zwężenie i zawsze będzie korek.

    • 118 83

    • Zasadniczo masz rację ale (2)

      niestety nie ma już terenów które mogą być wykorzystane na takie inwestycje. Albo trzeba będzie wycinać lasy albo wyburzać domy. Poszerzenie i przebudowa węzłów to najmniej inwazyjne rozwiązania.

      • 7 3

      • Tereny są, tylko nie woli aby przeznaczać je na drogi. Przykład: Na mapach google jest droga Profesora Mariana Osińskiego. Miasto jakoś nie kwapi się aby połączyć ją z ul. Myśliwską, mimo iż nie ma tam nic, co można by wyburzyć. W efekcie aby dojechać z Jasienia na Wiszące Ogrody trzeba jechać przelotową Armii Krajowej. Inny przykład: Dolne Migowo. Droga jest, wystarczy ją wyremontować, ale miasto zdecydowało się ją zamknąć, po to aby mieszkańcy SM Morena jeździli przelotówką jaką jest obecnie Bulońska. To przykłady tylko z dwóch dzielnic, gdzie jest miejsce na drogi, ale nie ma woli by je zbudować bądź zalegalizować.

        • 10 2

      • Tak, każda budowa pochłania jakieś istniejące realizacje. Ale tak samo działa poszerzanie - przypadek obwodnicy trójmiasta jest tutaj dobrym przykładem. Poszerzenie wymagałoby wyburzenie jezdni, które biegną obok i poprowadzenie ich na właśnie istniejącej zabudowie, czy zalesieniach. W efekcie nie poprawiamy warunków transportu, po prostu dajemy zielone światło dla zwiększenia tego ruchu

        • 2 10

    • Niech robią

      Później się zobaczy.

      • 5 2

    • Masz rację, ale takie rzeczy zalatwia się na etapie planowania (2)

      A tu już mleko się rozlało, drugiej równoległej obwodnicy nie wybudują, a samo Trójmiasto jest też pechowo położone (mocno rozciągnięte i przy tym dużo terenów zalesionych/górzystych gdzie się dróg nie buduje ) pod kątem siatki transportowej. Na metro nie ma szans, a torów SKM do niektórych dzielnic nie poprowadzą nigdy, w Gdyni nie ma i nie będzie tramwajów, do tego 2 porty i droga tranzytowa wzdłuż całego Trójmiasta. Plus tysiące turystów w okresie letnim. Nic tylko siąść i płakać.

      • 18 1

      • Przecież budują - OMT na odcinku pomiędzy Węzłem Południe a Chwaszczynem. Na pewno częsciowo

        pomoże w rozładowaniu korków.

        • 3 2

      • Trolejbusy są lepsze niż tramwaje

        • 1 2

  • Dla miłośników platformy, nawet jakby wam zwężoną drogę do jednego pasa to i tak byście byli zachwyceni

    • 2 1

  • Masacre

    Kaszubska trasa i tiry z portu Gdynia zaorały mieszkańcom 3city życie zwłaszcza latem. Koszmar. Dodatkowo słabi kierowcy powodujący wypadku przez pisanie sms....

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane