- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (144 opinie)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (88 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (449 opinii)
- 4 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (257 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta
W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.
W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk Gabriel i Rafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.
Konieczna także rozbudowa węzłów
Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.
Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.
W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
Opinie (449) ponad 20 zablokowanych
-
wczoraj 10:57
To sie nazywa polskie myslenie, do 3 pasów...
Od razu róbcie do 5, to jest myślenie przyszłościowe, a nie prowizorka...
- 1 2
-
wczoraj 10:58
nic ni ma
ani CPK bo jest w berlinie, ani portu w świnoujściu, przekop mierzei nie jest potrzebny, 3 pas nie jest potrzebny, ani ruchu rzecznego na odrze, ani Atomowej elektrowni będziecie jeździć na rowerkach na zbierania szparagów do niemiec pelikany, wstyd mi za wasze móźdżki
- 3 0
-
wczoraj 10:59
Obwodnica
Właśnie teraz jak piszę znów ktoś się puknął i wszystko stoi od Gdańska do Chyloni
- 2 0
-
wczoraj 11:02
Via Maris
A co z tym projektem ?
- 1 0
-
wczoraj 11:16
Bariery
Moim zdaniem to trzeba postawić bariery przez które nie widać przeciwleglych pasów dzięki czemu jak dojdzie do kolizji to w drugim kierunku nie powstanie bo ludzie nie będą gapić się na wypadek/kolizję
- 2 2
-
wczoraj 11:25
CYRK
Dzisiaj do rowu wypadła na obwodnicy ciężarówka , sama ciezarówka korku nie tworzy na 7 km , tworzą ją radiowozy
- 0 2
-
wczoraj 11:35
A nie padły propozycje zrobienia przejść naziemnych np. co 300 metrów??
Dziwne...
- 2 1
-
wczoraj 11:38
(2)
A może wprowadzić na obwodnicy 90km /h i postawić odcinkowe pomiary prędkości a wtedy dojadą no może 10 minut później nawet ci którzy przy 120 nie są w stanie zapanować nad autem ale jadą tak szybko bo wolno . Taniej i bezpieczniej , bezpieczniej bo jeżeli będzie dalej 120 to kolizje będą nadal tylko nie na 2 pasach a na 3.
- 1 4
-
wczoraj 12:52
Tak odpowiadam (1)
Około 90% wypadków na OT spowodowanych jest zbyt małym odstępem (szczególnie ulubiony spsób jazdy samochodów ciężarowych) i gwałtowną zmianą pasa ruchu. To zakrawa na kpinę, że Policja w XXI wieku nie jest w stanie wyłapywać sprytków, którzy zamiast odstępu 40 - 60 m doklejają się do zderzaka. W większości krajów kamery i znaczniki na jezdnii wykrywają takie wykroczenia od niepamiętnych czasów, ale u nas jest z tym problem. Spróbujcie nie utrzymać bezpiecznego odstępu w tunelu Mount Blanc.
- 2 0
-
wczoraj 15:19
na obwodnicy samochody ciężarowe nie mogą wyprzedzać więc po co zmieniać pas ruchu?
- 0 0
-
wczoraj 11:40
Hm... (1)
Alternatywne zjazdy z obwodnicy na Borkowo, Kowale i poszerzenie Spacerowej do swoich pasów i rozszerzeniem na dojazd osobna droga do Sopotu.
Przejazd z Havla na os.Kolorowe też by odciążył Gdańsk. Tyle się tam buduje osiedli.
A po za tym chcą trzech pasów a w Centrum Gdańska likwiduja trzy lub dwa pasy. np. Grunwaldzka Hallera.
No i niech miasto więcej robi tych naziemnych przejść które ułatwiają poruszanie się aut ;-)- 3 0
-
wczoraj 17:52
A co to da
A co da poszerzenie Spacerowej, skoro i tak będzie się korkowała w Oliwie? O ile nie będzie tunelu pod pachołkiem, korki tam jak były tak dalej będą, tylko korek w Spacerowej będzie na dwóch pasach, a nie jednym.
- 0 0
-
wczoraj 11:49
Trzy pasy tak ale z ekranami
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.