• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (449)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (449) ponad 20 zablokowanych

  • To sie nazywa polskie myslenie, do 3 pasów...

    Od razu róbcie do 5, to jest myślenie przyszłościowe, a nie prowizorka...

    • 1 2

  • nic ni ma

    ani CPK bo jest w berlinie, ani portu w świnoujściu, przekop mierzei nie jest potrzebny, 3 pas nie jest potrzebny, ani ruchu rzecznego na odrze, ani Atomowej elektrowni będziecie jeździć na rowerkach na zbierania szparagów do niemiec pelikany, wstyd mi za wasze móźdżki

    • 3 0

  • Obwodnica

    Właśnie teraz jak piszę znów ktoś się puknął i wszystko stoi od Gdańska do Chyloni

    • 2 0

  • Via Maris

    A co z tym projektem ?

    • 1 0

  • Bariery

    Moim zdaniem to trzeba postawić bariery przez które nie widać przeciwleglych pasów dzięki czemu jak dojdzie do kolizji to w drugim kierunku nie powstanie bo ludzie nie będą gapić się na wypadek/kolizję

    • 2 2

  • CYRK

    Dzisiaj do rowu wypadła na obwodnicy ciężarówka , sama ciezarówka korku nie tworzy na 7 km , tworzą ją radiowozy

    • 0 2

  • A nie padły propozycje zrobienia przejść naziemnych np. co 300 metrów??

    Dziwne...

    • 2 1

  • (2)

    A może wprowadzić na obwodnicy 90km /h i postawić odcinkowe pomiary prędkości a wtedy dojadą no może 10 minut później nawet ci którzy przy 120 nie są w stanie zapanować nad autem ale jadą tak szybko bo wolno . Taniej i bezpieczniej , bezpieczniej bo jeżeli będzie dalej 120 to kolizje będą nadal tylko nie na 2 pasach a na 3.

    • 1 4

    • Tak odpowiadam (1)

      Około 90% wypadków na OT spowodowanych jest zbyt małym odstępem (szczególnie ulubiony spsób jazdy samochodów ciężarowych) i gwałtowną zmianą pasa ruchu. To zakrawa na kpinę, że Policja w XXI wieku nie jest w stanie wyłapywać sprytków, którzy zamiast odstępu 40 - 60 m doklejają się do zderzaka. W większości krajów kamery i znaczniki na jezdnii wykrywają takie wykroczenia od niepamiętnych czasów, ale u nas jest z tym problem. Spróbujcie nie utrzymać bezpiecznego odstępu w tunelu Mount Blanc.

      • 2 0

      • na obwodnicy samochody ciężarowe nie mogą wyprzedzać więc po co zmieniać pas ruchu?

        • 0 0

  • Hm... (1)

    Alternatywne zjazdy z obwodnicy na Borkowo, Kowale i poszerzenie Spacerowej do swoich pasów i rozszerzeniem na dojazd osobna droga do Sopotu.
    Przejazd z Havla na os.Kolorowe też by odciążył Gdańsk. Tyle się tam buduje osiedli.
    A po za tym chcą trzech pasów a w Centrum Gdańska likwiduja trzy lub dwa pasy. np. Grunwaldzka Hallera.
    No i niech miasto więcej robi tych naziemnych przejść które ułatwiają poruszanie się aut ;-)

    • 3 0

    • A co to da

      A co da poszerzenie Spacerowej, skoro i tak będzie się korkowała w Oliwie? O ile nie będzie tunelu pod pachołkiem, korki tam jak były tak dalej będą, tylko korek w Spacerowej będzie na dwóch pasach, a nie jednym.

      • 0 0

  • Trzy pasy tak ale z ekranami

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane