• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (449)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (449) ponad 20 zablokowanych

  • Kościuszki też się blokuje (2)

    Ale nie słychać o tym by wybudować planowaną "Nową Kościuszki" i tym samym dokończyć drogę prowadzącą do portu i tunelu pod Martwą Wisłą

    • 5 0

    • Nowa Wyzwolenia (1)

      Nowej Wyzwolenia też brak,czyli nie ma dalej pomysłu na dogodny dojazd do portu gdańskiego.Ciężarówki jeżdżą pod oknami mieszkańców ul.Wyzwolenia w Gdańsku Nowym Porcie. A port ma tyle swojego terenu.

      • 2 0

      • Ekranów akustycznych w tej robotniczej,mrocznej dzielnicy też nie ma.

        • 0 0

  • Użytkownik

    Sama rozbudowa oczywiście ma sens... Ale oprócz 3 pasow potrzeba pasow awaryjnych i zmiany myślenia jak budować pasy włączenia do ruchu na węzłach.. One muszą być 4 pasem przed całą długość... A druga sprawa... Z dzielnic typu Osowa czy miejscowości Straszy Kolbudy i inne potrzeba transportu szynowego... Tak aby dojazdy do pracy były maksymalnie możliwe w ramach systemu transportu aglomeracyjnego.

    • 3 0

  • Rudy młodego rudego przygotowuje na prezydenta gdanska (2)

    • 11 2

    • To pierwszy ze 100 konkretów

      • 3 0

    • Jasne, że pewne

      w TV Republika Bananowa tak mówili.

      • 1 1

  • Sami fachowcy. Tusk, Grzelak to już śmieszne i straszne. Ale już w sejmie obradują.

    • 4 0

  • Realnie patrząc

    Trzeci pas nie zlikwiduje problemu korków. Będzie więcej miejsca na drodze, co oznacza, że więcej osób będzie wybierało samochód (bo mniejszy ruch i korki) do przemieszczania się (albo po prostu nie będą czekali na wyjazd poza godzinami szczytu). Oznacza to, że więcej samochodów będzie mogło przejechać drogą i więcej będzie korkowało węzły. Tak czy siak, trzeci pas problemu nie załatwi, może go tylko delikatnie poprawić, tak samo jak OMT.

    • 6 2

  • Jeszcze obrady na temat zalewanych ulic po krótkim deszczu. A najważniejsza to Nowa Świętokrzyska-może sejm tym się zajmie.

    • 3 0

  • To nie na obwodnicy jest problem (1)

    Problemem jest brak alternatywnych dróg lokalnych.

    • 9 0

    • a gdzie je chcesz budować jak oddali wszystko deweloperom

      gdzie drogi, gdzie parki, samo bloki ?

      • 3 0

  • Jak tam karnowski z nowym tuskiem zabiera głos to znaczy ze nic z tego nei bedzie.

    • 7 0

  • Już robiłem projekt rozbudowy

    Odgrzewają temat który opracowywałem

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Poszerzenie-obwodnicy-do-trzech-pasow-jest-konieczne-n171653.html

    • 3 1

  • żadnej rozbudowy! korki są bo kierowcy nie umieją jeździć! jazda na zderzaku, wypadki, brak odległości i korki fantomowe

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane