- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (143 opinie)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (88 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (449 opinii)
- 4 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (257 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta
W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.
W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk Gabriel i Rafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.
Konieczna także rozbudowa węzłów
Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.
Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.
W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
Opinie (449) ponad 20 zablokowanych
-
wczoraj 09:50
Kościuszki też się blokuje (2)
Ale nie słychać o tym by wybudować planowaną "Nową Kościuszki" i tym samym dokończyć drogę prowadzącą do portu i tunelu pod Martwą Wisłą
- 5 0
-
wczoraj 14:27
Nowa Wyzwolenia (1)
Nowej Wyzwolenia też brak,czyli nie ma dalej pomysłu na dogodny dojazd do portu gdańskiego.Ciężarówki jeżdżą pod oknami mieszkańców ul.Wyzwolenia w Gdańsku Nowym Porcie. A port ma tyle swojego terenu.
- 2 0
-
wczoraj 21:55
Ekranów akustycznych w tej robotniczej,mrocznej dzielnicy też nie ma.
- 0 0
-
wczoraj 09:57
Użytkownik
Sama rozbudowa oczywiście ma sens... Ale oprócz 3 pasow potrzeba pasow awaryjnych i zmiany myślenia jak budować pasy włączenia do ruchu na węzłach.. One muszą być 4 pasem przed całą długość... A druga sprawa... Z dzielnic typu Osowa czy miejscowości Straszy Kolbudy i inne potrzeba transportu szynowego... Tak aby dojazdy do pracy były maksymalnie możliwe w ramach systemu transportu aglomeracyjnego.
- 3 0
-
wczoraj 09:57
Rudy młodego rudego przygotowuje na prezydenta gdanska (2)
- 11 2
-
wczoraj 11:03
To pierwszy ze 100 konkretów
- 3 0
-
wczoraj 12:54
Jasne, że pewne
w TV Republika Bananowa tak mówili.
- 1 1
-
wczoraj 09:58
Sami fachowcy. Tusk, Grzelak to już śmieszne i straszne. Ale już w sejmie obradują.
- 4 0
-
wczoraj 10:00
Realnie patrząc
Trzeci pas nie zlikwiduje problemu korków. Będzie więcej miejsca na drodze, co oznacza, że więcej osób będzie wybierało samochód (bo mniejszy ruch i korki) do przemieszczania się (albo po prostu nie będą czekali na wyjazd poza godzinami szczytu). Oznacza to, że więcej samochodów będzie mogło przejechać drogą i więcej będzie korkowało węzły. Tak czy siak, trzeci pas problemu nie załatwi, może go tylko delikatnie poprawić, tak samo jak OMT.
- 6 2
-
wczoraj 10:00
Jeszcze obrady na temat zalewanych ulic po krótkim deszczu. A najważniejsza to Nowa Świętokrzyska-może sejm tym się zajmie.
- 3 0
-
wczoraj 10:04
To nie na obwodnicy jest problem (1)
Problemem jest brak alternatywnych dróg lokalnych.
- 9 0
-
wczoraj 10:48
a gdzie je chcesz budować jak oddali wszystko deweloperom
gdzie drogi, gdzie parki, samo bloki ?
- 3 0
-
wczoraj 10:07
Jak tam karnowski z nowym tuskiem zabiera głos to znaczy ze nic z tego nei bedzie.
- 7 0
-
wczoraj 10:08
Już robiłem projekt rozbudowy
Odgrzewają temat który opracowywałem
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Poszerzenie-obwodnicy-do-trzech-pasow-jest-konieczne-n171653.html- 3 1
-
wczoraj 10:13
żadnej rozbudowy! korki są bo kierowcy nie umieją jeździć! jazda na zderzaku, wypadki, brak odległości i korki fantomowe
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.