• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (446)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (446) ponad 20 zablokowanych

  • Wszystko za co biorą się te niemoty kończy się jednym

    "pinendzy nie ma i nie bedzie". Ale może w tym coś jest. Kim Dzong Tusk szykuje sobie następcę w reżimowej dynastii.

    • 5 1

  • Krainie

    100mld.pln dali bezzwrotnie a na drogi nie ma .A forsa Suwerena nie polityków.

    • 3 0

  • Ekrany akustyczne też są potrzebne

    W każdym mieście to jest normalne tylko nie tutaj.

    • 4 0

  • Jeśli miasta leżą na płaskim terenie można zrobić obwodnicę i sto zjazdów. Ale jeśli przez miasto płynie rzeka i jest tylko jeden most to zawsze będą korki. Trójmiasto leży na wzgórzach, od północy mamy morze i ma setki tysięcy mieszkańców, latem setki tysięcy turystów jadących nad morze i jedną drogę dojazdową dwupasmową to jak ktoś planujący sobie myślał , że co? Że będzie cacy? Nigdy! Tu trzeba kogoś kto pojedzie do podobnego miasta na świecie, które pięknie funkcjonuje i zobaczy jak to ma być zrobione i dopiero projektować.. Ale nasi Janusze tak daleko nie myślą. Tu nawet ze wsi pod Gdynią nie mają dzieci połączeń do szkół, a co dopiero większa inwestycja.Nikt nie myśli i nie ma zamiaru nawet myśleć. Jesteśmy sto lat za murzynami w niektórych kwestiach. Ciemnota i brak wyobraźni jest zabójcza.

    • 3 0

  • My z tatą wiemy, że to lipa. Lansujemy się .

    Następny awans na gauleitera.

    • 7 1

  • Nie. Nie będzie.

    Komisja stwierdziła że OMT odciąży ruch. Tyle.

    • 2 0

  • To moze...

    Pasy obecne wykorzystac na Lodz..a dobudowac tzw pietro z pasami na Gdynie..? Nie bedzie poszerzania terenu tylko...budowa w gore.

    • 2 0

  • i cyk, kolejne hektary lasu wycięte...

    • 6 3

  • GDKiA

    do czasu ukończenia obwodnicy metropolitalnej nie kiwnie palcem w temacie OT. Tymczasem.

    • 3 0

  • Just one more lane

    One more lane will fix it - tak sobie mówili w USA przez większą część XX i XXI wieku. I co teraz? Stoją w korkach na 6-pasmowych autostradach.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane