• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (446)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (446) ponad 20 zablokowanych

  • O 3 pasach tr,eba było myśleć w 2000

    Teraz to 4

    • 3 1

  • Indie

    Powoli tworzymy system kastowy. Pracownicy AmberGold beda teraz budowac drogi. Prawo silni razem. Bąk Nowak łączymy kropki. Robia to w swietle jupiterow bo sie mamy bac i sluchac co wladza mowi. A co wladza robi to nie wasz intetes tylki narodowy i ma byc tajne.

    • 4 1

  • Czy czasem

    Czy czasem nie lepiej poczekać na obwodnicę metropolitarną? Poza tym jest coś takiego jak paradoks Braessa. Dodatkowy pas nie sprawi, że korki znikną, ani nawet zmaleją, bo jak pojawi się dodatkowy pas to jeszcze więcej ludzi będzie chciało tędy jeździć ,więc droga znów się zakorkuje i tak w kółko. Należy poczekać na metropolitarną, a potemzająć się przebudową zjazdów, bo niektórez nich są niebezpieczne przy włączaniu się do ruchu. Choćby wyjazd z Osowy w kierunku A1

    • 3 2

  • Raczej guzik zrobią

    bicie wody i polityczny marketing. Karnowski w szczególności, raczej znany z zakorkowania i zasmrodzenia Sopotu niż działań w stronę odwrotną

    • 4 0

  • Obwodnica Trójmiasta się okrutnie zestarzała

    Obwodnica Kaczych Dołów zbudowana obecnie w ciągu zwykłej drogi krajowej będzie mieć wyższy standard

    • 1 1

  • Parole, parole, parole

    Życie nauczyło mnie nie podniecać się dyskusjami.
    Poczekam, aż zapadną konkretne decyzje wykonawcze, a fundusze na cały program zagwarantowane.

    • 3 0

  • To są pomysłodawcy i pierwszy projekt dostępny w strategiach polski 2050

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Poszerzenie-obwodnicy-do-trzech-pasow-jest-konieczne-n171653.html

    • 1 1

  • Obwodnica nie ma nawet porządnego pasa awaryjnego

    Żenada

    • 4 0

  • Opóźnieni w rozwoju o 20 lat.

    I następne minimum 5 lat w korkach na obwodnicy bo znowu będą robić zwężenia sąsiedniego pasa. Przecież nie
    umieją dobudować bez
    zakłócania aktualnego ruchu .
    Teraz to trzeba robić bajpasy.

    • 4 0

  • A co z Drogą Czerwoną (Obwodnica/Morska-Port Gdynia)? Sprawa odłożona o kolejne 5 Lat?! (2)

    .

    • 5 1

    • to już właściwie przesądzone...

      • 1 0

    • Zaskoczony?

      Bo ja nie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane