• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (446)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (446) ponad 20 zablokowanych

  • Stop wylewaniu asfaltu (2)

    Planeta nam się pali

    • 5 6

    • leki wzięte? (1)

      • 1 0

      • pawulonik wszedł z rana

        • 0 0

  • (1)

    Znowu wycinka, hektolitry asfaltu, ktore nic nie dadza, tylko wiecej samochodow, wiecej smrodu i halasu.
    Co dał węzeł Wielki Kack? Nic. Korki i wypadki są tam non stop.
    Mi tam raczej sie marzy, zeby krazylo wiecej autobusow pomiedzy gornym a dolnym tarasem. Zeby byly autobusy łączace dzielnice na gornym tarasie, zeby byla droga rowerowa wzdluz Obwodnicy. I zeby PKM jezdzilo czesciej niz raz na godzine.

    • 13 3

    • siostro, pacjent majaczy

      • 1 4

  • Po co??? Przy każdej stłuczce, nawet najmniejszej, i tak będą stały 3 pasy. Czy nawet 4 i 5, gdyby były.

    Jeżeli większość hamuje, bo musi się pogapić czy nagrać filmik na bieda-raport, który nieustannie promuje tego typu zachowania, kolejne pasy nie mają najmniejszego sensu!!!

    • 7 2

  • To nie jest ich pomysł.

    A polski 2050. Przypominam konferencję prasową z poprzedniego roku.

    • 3 0

  • dobrze by było (1)

    od czegoś trzeba zacząć, podejrzewam, że za 20 lat znowu zajdzie potrzeba rozbudowy obwodnicy z trzech na cztery pasy w każdą stronę, żeby było łatwiej to przy dzisiejszej rozbudowie można by było chociaż wiadukty nad obwo do tego przystosować i zbudować dłuższe

    • 3 1

    • za 20 lat na samochod bedzie stac 10% obecnych kierowcow.Bedzie dyskusja raczej o zwezeniu do 1 pasa.Ludzie jak wy chcecie jezdzic samochodami w Polsce,skoro nasza polityka energetyczna wlasnie rozwala wegiel a blokuje atom??Wy sie martwcie czy wam starczy kasy na prad za swiatlo ,ogrzewanie i pralke.Bo na ladowanie samochodu to nawet nie poddajcie sie naiwnym marzeniom,ze bedzie was stac.

      • 2 1

  • Lipa

    Lokalna ściema. Spotkali się starzy lokalni POwscy wyjadacze i od razu takie zadęcie. Przecież wszystkie te osoby mieszkają obok siebie! Nie mogli spotkać się i pogadać w Gdańsku?

    • 5 0

  • (1)

    Potrzebny to jest odcinkowy pomiar prędkości na całej długości, bo przez tych co szybko i bezpiecznie mamy codziennie takie atrakcje

    • 8 1

    • Jedno drugiego nie wyklucza

      • 0 0

  • Zaraz paliwo będzie droższe o 40 groszy z powodu zielonego ładu

    To na początek. Dalej będzie jeszcze gorzej. To kto będzie w końcu jeździł tymi autostradami?

    • 5 0

  • (1)

    Rozbudowa do trzech pasów na Obwodnicy Trójmiasta potrzebna jest " na dzisiaj " ! Obiecywał to również marszałek Hołownia !

    • 2 3

    • Na dzisiaj to ona była potrzebna 20 lat temu

      • 1 0

  • Czytałem wcześniej inną informację z tego spotkania (2)

    Konkluzja była konkretna. Nawet nie to, że nie ma pieniędzy ale nie ma nawet woli władzy na rozbudowę obwodnicy. Rządzący zakładają, że poprawi sytuację obwodnica Metropolitalna. I pewnie poprawi ale dla tych co omijają Trójmiasto. Tak więc nie ma co liczyć, że pożegnamy się z notorycznymi korkami, nawet w odległym czasie.

    • 6 0

    • I mogło być gorzej

      Na obwodnicy natężenie ruchu sięga 100 tys. pojazdów na dobę. Na warszawskich drogach dochodzi do 200 tys. Pocieszmy się.

      • 0 1

    • Konkluzja spotkania była inna:
      https://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/trzeciego-pasa-na-obwodnicy-trojmiasta-nie-bedzie-ministerstwo-ma-inny-pomysl,559266.html

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane