• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (446)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (446) ponad 20 zablokowanych

  • Pokazówka

    Wszyscy wymienieni we artykule znają się jak łyse konie i mieszkają niedaleko siebie. Czy nie mogli na takie pogaduchy spotkać się w Gdańsku? I co oni wiedzą o inżynierii ruchu?

    • 4 0

  • grzelak,tusk a do tego caryca dulkiewicz

    ...to jest ekipa dopiero!!!? Jak w tej Polsce żyć z takimi ohydnymi lewakami...

    • 8 0

  • Nasi kierowcy nie są na to gotowi

    • 2 1

  • Dynamiczne ograniczenie prędkości + odcinkowy pomiar prędkości.

    Największym problemem obwodnicy jest to, że codziennie jest na niej kilka wypadków. Jest to wina tego, że ta droga nie spełnia wymogów drogi ekspresowej. Jest samo jej dostosowanie do standardów (węzły plus jezdnie plus pas awaryjny) uważam, że by bardzo pomogło. No i jak w tytule Dynamiczne ograniczenie prędkości + odcinkowy pomiar prędkości. 3 pasy to przerost formy nad treścią. Miasto nie przyjmie takiej ilości aut.

    • 7 1

  • Siemaszko miał coś do powiedzenia?

    póki co zmarnowany mandat

    • 3 0

  • Dlaczego ten artykuł kłamie? (2)

    Konkluzja spotkania była inna:
    https://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/trzeciego-pasa-na-obwodnicy-trojmiasta-nie-bedzie-ministerstwo-ma-inny-pomysl,559266.html
    Czemu Trójmiasto.pl jest nierzetelne?

    • 12 0

    • Z artykułu tutaj można wyczytać

      Rządzący spotkali się z przedstawicielami władzy lokalnej. Spotkanie było owocne i pożyteczne.

      • 1 0

    • Z tego artykułu

      Przedstawicielka MI zaznaczyła, że w celu rozładowania korków w miastach należy "zadbać o dobry układ dróg lokalnych" - Dulkiewicz widziała?

      • 1 0

  • Oczywiście prezydent Gdyni - brak. Jak wszędzie.

    • 4 3

  • Już teraz na odcinku gdzie są trzy psy widać, że 90% kierowców nie potrafi z nich korzystać.

    Wszyscy jadą środkiem a prawy jest pusty, może ludzi trzeba uczuć jeździć po prostu.

    • 1 4

  • 2 tez wystarcza

    Tylko wiecej myslenia szybszego dzialania jak sa wypadki, a tych jest codziennie kilka. Ciężarówka w rowie blokuje obwodnice dzisiaj? Kupic lokalny dźwig i skanowanie dronem. I w takim przypadku szybkie procedury: pomoc ludziom, skanowanie 3d sytuacji do dokumentacji i w pizdziet dzwigiem z tym zlomem zeby jak najszybciej odblokować. Ale nie... To muuuszaaa byc powooolne proceduury i czekanie na dzwig. Kiedys stalem 4h bo musial przyjechac uj wie skad zeby tira podniesc. To miasto nie radzi sobie nawet z deszczem a co dopiero to o czym pisze tutaj

    • 3 1

  • W innym miejscu...

    ...pisza, że Min Inf nie zgodzilo sie na trzeci pas. W Warszawie wiedzą lepiej.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane