- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (126 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (251 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (81 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta
W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.
W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk Gabriel i Rafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.
Konieczna także rozbudowa węzłów
Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.
Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.
W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
Opinie (446) ponad 20 zablokowanych
-
wczoraj 08:26
Pokazówka
Wszyscy wymienieni we artykule znają się jak łyse konie i mieszkają niedaleko siebie. Czy nie mogli na takie pogaduchy spotkać się w Gdańsku? I co oni wiedzą o inżynierii ruchu?
- 4 0
-
wczoraj 08:28
grzelak,tusk a do tego caryca dulkiewicz
...to jest ekipa dopiero!!!? Jak w tej Polsce żyć z takimi ohydnymi lewakami...
- 8 0
-
wczoraj 08:29
Nasi kierowcy nie są na to gotowi
- 2 1
-
wczoraj 08:32
Dynamiczne ograniczenie prędkości + odcinkowy pomiar prędkości.
Największym problemem obwodnicy jest to, że codziennie jest na niej kilka wypadków. Jest to wina tego, że ta droga nie spełnia wymogów drogi ekspresowej. Jest samo jej dostosowanie do standardów (węzły plus jezdnie plus pas awaryjny) uważam, że by bardzo pomogło. No i jak w tytule Dynamiczne ograniczenie prędkości + odcinkowy pomiar prędkości. 3 pasy to przerost formy nad treścią. Miasto nie przyjmie takiej ilości aut.
- 7 1
-
wczoraj 08:34
Siemaszko miał coś do powiedzenia?
póki co zmarnowany mandat
- 3 0
-
wczoraj 08:36
Dlaczego ten artykuł kłamie? (2)
Konkluzja spotkania była inna:
https://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/trzeciego-pasa-na-obwodnicy-trojmiasta-nie-bedzie-ministerstwo-ma-inny-pomysl,559266.html
Czemu Trójmiasto.pl jest nierzetelne?- 12 0
-
wczoraj 09:00
Z artykułu tutaj można wyczytać
Rządzący spotkali się z przedstawicielami władzy lokalnej. Spotkanie było owocne i pożyteczne.
- 1 0
-
wczoraj 09:19
Z tego artykułu
Przedstawicielka MI zaznaczyła, że w celu rozładowania korków w miastach należy "zadbać o dobry układ dróg lokalnych" - Dulkiewicz widziała?
- 1 0
-
wczoraj 08:39
Oczywiście prezydent Gdyni - brak. Jak wszędzie.
- 4 3
-
wczoraj 08:42
Już teraz na odcinku gdzie są trzy psy widać, że 90% kierowców nie potrafi z nich korzystać.
Wszyscy jadą środkiem a prawy jest pusty, może ludzi trzeba uczuć jeździć po prostu.
- 1 4
-
wczoraj 08:43
2 tez wystarcza
Tylko wiecej myslenia szybszego dzialania jak sa wypadki, a tych jest codziennie kilka. Ciężarówka w rowie blokuje obwodnice dzisiaj? Kupic lokalny dźwig i skanowanie dronem. I w takim przypadku szybkie procedury: pomoc ludziom, skanowanie 3d sytuacji do dokumentacji i w pizdziet dzwigiem z tym zlomem zeby jak najszybciej odblokować. Ale nie... To muuuszaaa byc powooolne proceduury i czekanie na dzwig. Kiedys stalem 4h bo musial przyjechac uj wie skad zeby tira podniesc. To miasto nie radzi sobie nawet z deszczem a co dopiero to o czym pisze tutaj
- 3 1
-
wczoraj 08:46
W innym miejscu...
...pisza, że Min Inf nie zgodzilo sie na trzeci pas. W Warszawie wiedzą lepiej.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.