• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (449)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (449) ponad 20 zablokowanych

  • Trzy pasy i betonowe bariery oddzielające kierunki ruchu..

    Trzy pasy, spowodują, że obwodnica będzie bardziej przejezdna - a co najważniejsze bezpieczniejsza.
    Obecna OT jest za ciasna, ruch przez natężenie jest zbyt wolny. Codzienność to stłuczki.
    Zauważcie, że w miejscach gdzie są 3 pasy ruch jest płynny i nie ma stłuczek.
    Dodatkowo , betonowe bariery oddzielające oba pasy ruchu do wysokości okna w pojezdzie osobowym - na zachodzie to jest standard. W takich Włoszech, Hiszpanii czy Portugalii - miejscowi jeżdzą gorzej od nas - serio - niebezpiecznie i "na czuja" - mimo to nie ma tam stłuczek i korków. U nas wystarczy stłuczka na obwodnicy w stronę Gdyni - a obwodnica w sronę Łodzi również stoi przez "gapiów".

    • 1 1

  • prawy pas dla ciezarowek, srodkowy dla beciarzy co jada 120 i lewy

    dla normalnych kierowcow co umieja jezdzic, proste

    • 1 3

  • Ale o czym tu dyskutować....

    Tu potrzebne są konkretne działania i to już teraz. Obecny paraliż komunikacyjny był do przewidzenia już dawno, patrząc na gwałtowny przyrost liczby pojazdów i wzrost przeładunków w portach. Trzy pasy powinny być już dawno. To, że milionowa aglomeracja z najważniejszymi portami ma obwodnicę z dwoma pasami ruchu, jest po prostu żałosne.

    • 4 0

  • Zidiocia.ła "elita"

    Niestety drodzy Panstwo mamy wciąż u władzy sprzedawczyków i i**otó..w którzy (poza garstką) sprzedawali sprzedają i będą rozkradać ten kraj na czynniki pierwsze. Nie ma tu żadnego myślenia o dobru narodowym dla obywateli, własnych najpierw a nie dla innych
    W końcu obywatel to podatnicy rabowani na wszelkie sposoby rożnego rodzaju daninami wzamian uraczanymi dodatkami z naszych pieniędzy. Temat rzeka długo by pisać. Transport, energia, żywność to gałęzie strategiczne dla rozwoju i bezpieczeństwa Państwa. Jeżeli ktoś powiedzmy że debatując, twierdzi że nowa OM rozwiąże problem korków i odciąży znacząco OT i że 3 oas nie jest potrzebmy ti albo jest d**il...em albo celowym szkodnikiem. Ludzie obudzcie sie w końcu z kilkusetletniego letargu i nie spierajmy sie na " ja za rudym a ja za kaczorem tylko zbierzmy się do kupy i pogońmy tą chołotę tam gdzie ich miejsce. Dajmy szanse młodym z wizją pasją i interesem narodowym. Nie dajmy się sterować, myślmy!

    • 6 0

  • Obwodnica

    Jeśli myślimy i mówimy o Metropolii Trójmiejskiej,to sięgajmy dalej ,niż tylko Gdańsk i Sopot.Obwodnica Trójmiasta powinna być szersza,ale także rozbudowana do Wejherowa,ze zjazdami do Rumi i Redy.

    • 2 1

  • Decyzja

    No to do roboty, bo znowu "przyjdą" pisuary i rozkradną wszystko.

    • 3 6

  • Kielbasa

    Rudy na obiecywał ,a do wojny nas wkreci

    • 5 3

  • Rozbudowa do 3 pasów to oczywista oczywistość

    Już dawno temu obwodnica przestała być drożna jest wiecznie zakorkowana o nie przejezdna . Trzy pasy to minimum na taką aglomeracje

    • 2 3

  • piniedzy ni ma i nie będzie (1)

    macie co chcieliście, propagandę, cenzurę, dziadostwo

    • 5 1

    • I zemstę

      • 0 0

  • Pic na wodę, fotomontaż!

    Najpierw trzeba było rozbudować obwodnicę do trzech a nawet 4 pasów i udrożnić dojazdy, a później ewentualnie blokować czy zwężać drogi w mieście. Ale mądra Ola, zapewne z pomocą Józka Bąka zrobiła wszystko na odwrót, dzięki czemu mamy totalny paraliż i w mieście i na obwodnicy.
    Dalej głosujcie na tych oszołomów od pozorowanych działań, to za kilka lat Grunwaldzka będzie woonerfem a obwodnica ścieżką rowerową.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane