• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Omawiali w Sejmie rozbudowę do trzech pasów Obwodnicy Trójmiasta

MKo
25 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (431)
O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk. O konieczności rozbudowy Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów przekonywał w Sejmie m.in. Piotr Grzelak (w środku) i siedzący obok niego Michał Tusk.

W środę w Sejmie na posiedzeniu podkomisji stałej do spraw transportu drogowego, drogownictwa i bezpieczeństwa ruchu drogowego omawiano możliwość rozbudowy węzłów i poszerzenia Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów. W dyskusji udział wzięli pomorscy posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele samorządów m.in. Piotr Grzelak, Ryszard Świlski, Jacek Karnowski i Michał Tusk.



Rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów:

Podczas środowego posiedzenia podkomisji w Sejmie omawiano możliwości modernizacji, aktualnego poziomu ruchu, przepustowości oraz stanu technicznego Obwodnicy Trójmiasta, a także perspektywę realizacji Węzła Straszyn na Obwodnicy Trójmiasta.

W pracach komisji uczestniczyli m.in: Ryszard Świlski, senator RP, Jacek Karnowski, wiceminister w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, a także posłowie na Sejm RP: Magdalena Sroka, Patryk GabrielRafał Siemaszko oraz Wójt Gminy Pruszcz Gdański Weronika Chmielowiec, Wójt Gminy Kolbudy Marek Goliński, wiceprezydent Sopotu Michał Banacki, a także Michał Tusk, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury ds. rozwoju i integracji transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.

Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack. Obecnie trzema pasami na trasie S6 można jechać na węźle Karczemki i Wielki Kack.
- Potrzebujemy rzetelnej dyskusji o Obwodnicy Trójmiasta, a zaraz po niej działania. W ciągu doby przejeżdża przez nią ok. 100 tys. pojazdów. Niemal gotowe są dokumentacje dla węzłów Szadółki i Kowale. Odpowiedzialność za nie wzięły Miasto Gdańsk i województwo pomorskie. Trzeba już dziś myśleć o kolejnych, a także o możliwościach poszerzenia obwodnicy do trzech pasów ruchu - mówił podczas posiedzenia komisji zastępca prezydenta, Piotr Grzelak.

Konieczna także rozbudowa węzłów



Temat rozbudowy trasy S6 o trzeci pas wraca co kilka lat. Głównie przy okazji pobicia kolejnego rekordu natężenia ruchu. Trzeci pas miałby być remedium na codzienne korki na pękającej w szwach ekspresówce.



Poza kwestią samej rozbudowy na podkomisji poruszono też kwestię rozbudowy węzła Osowa. Samorządowcy z Pomorza przekonywali w Sejmie o konieczności inwestycji także ze strony Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za budowy i przebudowy obwodnic Trójmiasta.

W trakcie obrad poruszane były także tematy dynamicznego rozwoju obszarów wzdłuż obwodnicy, w tym okolicy ulic Starogardzkiej i Niepołomickiej, które wymagają dobrego i szybkiego skomunikowania sąsiednimi gminami.
MKo

Opinie (431) ponad 20 zablokowanych

  • Gdańsk Nowy Port----brak dojazdu do portu gdańskiego (2)

    Od lat czekamy na Nową Wyzwolenia,która ma wyprowadzić ciężki ruch samochodowy ze środka osiedla mieszkaniowego.Wbrew woli mieszkańców ciężki transport portowy i na budowę okolicznych osiedli w Nowej Letnicy wprowadzono w tą ulicę,która była osiedlowa.Mamy nadmierny hałas i smog całodobowo.

    • 13 9

    • (1)

      Tak tak bo sejm interesuje nowy port

      • 1 1

      • Brak logistyki

        Jeżeli nie dzielnica,to prawidłowy,przyszłościowy dojazd do portu gdańskiego,który ma wielkie ambicje.

        • 0 1

  • pŁo

    Trzeci pas powstanie tak samo jak S6 na Euro w 2012 roku.

    • 14 2

  • Lokalna władza szybciej poświęci istniejący pas na ścieżkę rowerową (3)

    A na pozostałych zrobi progi zwalniające.

    • 27 4

    • I to jest dobra idea!

      • 4 2

    • Gdzie wady?

      • 3 4

    • a co ma do tej drogi władza lokalna?

      • 1 1

  • Teraz przypomnieli sobie o 3 pasach?

    Po co, skoro zaraz będzie obwodnicą metropolitalna i tam pójdzie połowa aut? 10 lat za późno.

    • 10 8

  • Festyn (2)

    A może zróbmy tam przejścia naziemne, a potem festyn i może deptak, choć jednym pasem. Dulkiewicz - prosimy

    • 22 5

    • Zgłoś się do tego z dredami z bohaterów

      • 0 0

    • Można jeszcze puścić tam owce

      Samopas najlepiej

      • 0 0

  • Odkrycie .......ameryki...... po raz kolejny

    Zamiast trzeciego pasa to zbudowali ekrany i to niedawno, będzie coraz gorzej, refleks mają, nie mylić z refluxem

    • 13 2

  • Obwodnice, obwodnice.... (1)

    Buduje się teraz obwodnicę metropolitalną.... Dlaczego jedynie po 2 pasy w każdym kierunku? Jest doskonała okazja wyprowadzić ruch poza obecną obwodnicę i wystarczyłoby "tylko" zbudować obwodnicę autostradową z 3 pasami w każdą stronę. I wtedy poszerzyć jedynie odcinek obecnej obwodnicy od węzła Południe w stronę A1 - nawet do 4 pasów z rozbudową węzła Straszyn. I wtedy obserwować co stanie się ze stara obwodnicą. Myślę, że jak zachęci się tranzyt do korzystania z metropolitanki to byłaby duża szansa na odbarczenie obecnej obwodnicy. Na pewno trzeba przebudować węzły Szadółki, Kowale i Straszyn. Bez łącznika Kartuskiej z metropolitanką nie ma szans na odbarczenie starej obwodnicy, więc jednak 3 pas? Błędne koło. Przy okazji dodam, że na AK/Łostowicka/Havla od dawna powinien być wiadukt - co najmniej jeden w stronę obwodnicy! Żeby wyrzucić ruch z miasta. Dyskusyjny jest jedynie ten drugi w strone centrum - bo i tak nastąpi jedynie przesunięcie korka w stronę Węzła Grodecka.... Czasami mam wrażenie, że to sprawy oczywiste ale jak zwykle różnej maści pierdzistołki z różnych k...wi-dołków jedynie dbają o swoje siedzenia.... Brak strategicznego myślenia....

    • 17 5

    • dokładnie tak nie mysli się strategicznie

      dziś wybudują jutro dobudują szmal lecie i wszyscy zadowoleni. Tak jak ze spalarnią . Zapłaciliśmy z naszych podatków z wybudowanie. Płacimy za odbiór materiału do spalania to dlaczego mam płacić za ciepło i prąd. To tak jakbym postawił sobie w domu kocioł , kupił koks a ciepłownia kazała mi płacić za ogrzewanie

      • 3 1

  • 3 pasy powinny byc 15 lat temu. Teraz powinni rozmawiac o 4 pasach. Widac ze my daleko za ....

    • 16 7

  • Analiza (3)

    Nie trzeba wielkich analiz aby zidentyfikować palące problemy z przepustowością obwodnicy. Korki tworzą się od lat w tych samych miejscach o tych samych porach. Te miejsca powinny być priorytetem a nie mityczny 3 pas. Nawet 10 pasów nie rozwiąże problemów związanych z ograniczoną przepustowością węzłów, ograniczoną liczbą zjazdów na liczne osiedla i śmiesznej liczby i przepustowości połączeń przelotowych górnego i dolnego tarasu. Nie pomaga także absurdalne w niektórych miejscach przejścia i zwężenia - z którymi nasi kierowcy sobie nie radzą. Ciekawą koncepcją jest także upłynnienie przez zwolnienie - tj. wymuszenie np. odcinkowym pomiarem prędkości - ograniczenia prędkości na lewym pasie do np. 100 km/h co pozwoliłoby na płynniejsze włączanie się do ruchu na tym pasie i omijanie woniej jadących. Dziś to jest niemożliwe, z uwagi na gnających lewym pasem 140+ "poganiaczy"., którzy szarżują nawet w gęstym ruchu. Niestety w PL bez kagańca kultury na drodze nie znajdziesz... Jeszcze lepszym było by dynamiczne sterowanie ruchem, pełna informacja o zatorach/utrudnieniach (tu myślę o całym 3mieście - bo to naczynia połączone) dostępna online i na wyświetlaczach - czyli to czym lata temu miała być mityczna "Fala". Co więcej to wszystko powinno zostać przygotowane równolegle z obwodnicą metropolitalną - tak aby "przelotowcy" wjeżdżając na obwodnicę/półdniówkę mieli jasność - czy nadłożyć i jechać metropolitalną, czy "starą" obwodnicą. Szkoda, że znów jest medialnie nośny 3 pas, który jak dla mnie jest swego rodzaju kiełbasą wyborczą. Dodam, że choć mieszkam z wyboru na Południu Gdańska, to na szczęście nie musze na co dzień poruszać się ani dojazdówkami, ani obwodnicą. Ale zarówno jako kierowca, motocyklista czy rowerzysta - jak w soczewce widzę problemy obwodnicy promieniujące na cały układ drogowy zarówno w centrum jak i na obrzeżach wypływające na to jak poruszamy się po naszych miastach niezależnie od środka komunikacji indywidualnej jak i zbiorowej.

    • 27 5

    • otóż 3 pas rozwiąże problem

      w końcu włączający się do ruchu 50km/h nie paraliżowaliby obydwu pasów. Aktualnie prawy pas chcąc wyminąć takich zjeżdża na lewy i wszystko się korkuje

      • 3 3

    • Pojawiły się nowe problemy

      Odcinek Witomino-Wielki Kack w kierunku Gdańska nie zatykał się przed oddaniem nowego węzła i Trasy Kaszubskiej.
      Źle zaprojektowany nowy węzeł powoduje tam codziennie zatory, to samo spowoduje źle zaprojektowany Gdańsk Południe.

      • 2 0

    • upłynnienie przez zwolnienie

      Jak najbardziej, ale nie odcinkowym pomiarem prędkości.
      Uważam, że po wybudowaniu Metropolitanki trzeba zmienić koncepcję funkcjonowania Św. Obwodnicy jako drogi szybkiego ruchu. Owszem, powinna być rozbudowana do 3 pasów ale poza tym należy zrobić na niej skrzyżowania w poziomie terenu i więcej bezpośrednich wjazdów i wyjazdów z otaczających osiedli/ usług.
      Rolę "szybkiej autostrady" o ograniczonej dostępności jedynie z bezkolizyjnych węzłów przejmie przecież naturalnie Metropolitanka.
      Natomiast Obwodnica Zachodnia powinna przekształcić się w spowolnioną drogę przelotową, której głównym celem jest obsługa drogowa sąsiadujących terenów. Przy okazji przejścia I skrzyżowania znakomicie ukfócą poczynania samozwańczych szeryfów szos...

      • 0 2

  • No tak, jeszcze jeden pas drogi obok dwóch istniejących... (1)

    Przecież to jakby nad przejściem dla pieszych nad tunelem zbudować jeszcze kładkę...

    • 4 10

    • nie widziałem jeszcze tunelu, który miałby wyczerpane chociaż 10% swojej przepustowości

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane