- 1 Żołnierze zabili dzieci. Śledztwa do września (50 opinii)
- 2 4 tys. zł mandatu za nielegalny warsztat (128 opinii)
- 3 Osłupkowany przystanek. "To konieczność" (150 opinii)
- 4 Zmienią ruch na Morskiej przy dworcu (41 opinii)
- 5 Wulgarny napis na kiosku. "Wizja artysty" (290 opinii)
- 6 56 mln zł kary dla wykonawcy T. Kaszubskiej (120 opinii)
Osłupkowany przystanek. "To niestety konieczność"
Przy przystanku "Płowce" na ul. Powstańców Warszawskich na Siedlcach stanął rząd słupków. - Wygląda to mało estetycznie i może utrudniać korzystanie z autobusu - niepokoi się pani Agnieszka. - Musieliśmy zabezpieczyć przystanek przed parkującymi na chodniku kierowcami - tłumaczy GZDiZ.
"Płowce" to nowy-stary przystanek na Powstańców Warszawskich. Stary - bo istniał od dawna. Nowy - bo wrócił na swoje miejsce po tym, jak w okolicy przebudowano nieco układ drogowy na wysokości osiedla Perspektywa, budowanego przez Eurostyl.
Nowy chodnik przy przystanku i nowe słupki
Te prace właśnie się zakończyły. Na wysokości przystanku poszerzono chodnik, a przy jezdni ustawiono kilkanaście słupków. Ich widok zaskoczył mieszkającą w okolicy panią Agnieszkę.
- Rozumiem, że nie chcą tam parkowania aut, ale czy te słupki nie sprawią, że wysiadanie z autobusu będzie utrudnione? Przecież kierowca nie będzie w stanie zatrzymać autobusu w taki sposób, żeby słupki nie znajdowały się na wysokości niektórych drzwi - zauważa nasza czytelniczka.
GZDiZ: Słupki musiały stanąć, bo kierowcy ignorują zakaz
Faktycznie, słupki stanęły właśnie dlatego, żeby uniemożliwić kierowcom parkowanie na nowo wyremontowanym chodniku w okolicy przystanku. Jak przekonuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, sam znak zakazu zatrzymywania się nie wystarczyłby.
- Takie działania to niestety efekt nieprzestrzegania przez kierowców zakazu zatrzymywania się w odległości 15 m od znaku "przystanek" (D-15) - informuje Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Słupki zostały ustawione celowo i takie rozwiązanie jest stosowane w wielu miejscach w Gdańsku.
Urzędnik dodaje, że w takich przypadkach słupki montuje się w odległości 1 m od krawędzi jezdni. Dzięki temu nie utrudniają one pasażerom płynnego wysiadania i wsiadania do pojazdu.
- Nie neguję konieczności zabezpieczenia chodnika przed samochodami, ale wolałabym, żeby zrobiono to bardziej estetycznie, np. krzewami lub drzewami - podkreśla nasza czytelniczka.
Radny dzielnicy: słupki to ostateczność, wolimy nasadzenia
Wojciech Widzicki, przewodniczący zarządu dzielnicy Siedlce, potwierdza, że parkowanie na chodnikach (a także zieleni) rzeczywiście jest problemem.
- Parokrotnie, na wniosek mieszkańców, przychylaliśmy się do ustawiania słupków, ale tylko tam, gdzie nie było innej możliwości zabezpieczenia chodnika przed samochodami - zaznacza. - Gdy tylko to możliwe, wybieramy nasadzenia jako bardziej estetyczne. W ten sposób zabezpieczymy chodnik przy ul. Zakopiańskiej
Wydajemy pieniądze, bo nie egzekwujemy prawa
Wszystkie te zabezpieczenia kosztują, czy to słupki, czy zieleń, która utrudnia (bo nie zawsze uniemożliwia) wjazd na chodnik. Być może te wydatki nie byłoby potrzebne, gdyby miejskie służby sprawnie egzekwowały przestrzeganie przepisów. Z tym jest jednak problem. Po pierwsze nie sprzyja temu prawo (Zobacz: Pieszy musi udowodnić, że auto blokuje chodnik), po drugie Straż Miejska jest wyjątkowo łagodna w kwestii karania źle parkujących kierowców (Zobacz: Karne kupony dla źle parkujących).
Krzew (1 sztuka) - koszt: 30 zł z roczną pielęgnacją
Żywopłot - koszt: 1600 zł za 10 metrów bieżących z roczną pielęgnacją
Drzewo - koszt: 2500 zł posadzenie z roczną pielęgnacją
Warto dodać, że zieleń wymaga stałego utrzymania, zarówno pielęgnacji, jak i sprzątania.
Źródło: cennik miejski w Gdańsku, dane za 2022 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2 godz.
(2)
Nie bardzo rozumiem dlaczego egzekwaoniem porpawności parowania nie może zajmować się prywatna firma?
Po tym jak w komunikacji miejskiej kontrolą biletów zajęła się Renoma, to sprzedaż biletów wystrzeliła w kosmos.
Byli tacy co to np jeździli z Piecek-Mogowa do Topolówki i 4 lata nie skasowali biletu, aż tu nagle pojawiła sie Renoma i płacz i zgrzytanie zębami.- 19 7
-
22 min
Dziecko
Renoma działa od 20 paru lat, a nie od czetrech.
- 0 0
-
2 godz.
wow powaznie? super!
- 2 0
-
3 godz.
Czemu bez zatoki? (18)
Przecież to chore - za stojącym autobusem robi się korekw którym staną też inne autobusy. I nie mówcie, że wymiana pasażerów zawsze zajmuje 30 sekund.
- 56 15
-
2 godz.
Jak zwykle "chłopski rozum". (2)
Kolejne autobusy stoją na poprzednich przystankach, więc nie ma problemu.
Setka pasażerów autobusu powinna mieć zawsze priorytet przed garstką ludzi w osobówkach wiozących głównie powietrze.- 8 15
-
42 min
Synchronizacja (1)
Według ciebie wszystkie autobusy zatrzymują się na przystankach w tych samych momentach? Byłoby to świetne rozwiązanie, ale niestety jest niewykonalne. Nie, jak jeden stoi na przystanku, to reszta stoi w korku na jezdni wraz z resztą samochodów.
- 2 1
-
4 min
Zakładasz że korek nie porusza się rząd wielkości wolniej niż dopuszczalna prędkość.
"Stracony" czas autobus nadrabia w moment.
Jeżeli wcisną się przed niego samochody, to już strata której nie odrobi.- 0 0
-
2 godz.
żeby autobus nie musiał włączać się do ruchu (7)
- 12 8
-
2 godz.
(6)
a co nie potrafi
- 6 5
-
2 godz.
Bardzo często autobus stoi minutę i czeka aż ktoś go wpuści (5)
- 8 5
-
44 min
Nie kest to prawda
Najczęściej pierwszy samochód wypuszcza autobus z zatoczki, czasem drugi, bardzo rzadko trzeci. Przejazd trzech samochodów nie trwa minuty.
- 3 1
-
1 godz.
Chociaż ma pierwszeństwo... (3)
Potrzebujemy prawdziwych egzaminów na prawo jazdy, powtarzanych co parę lat.
- 2 4
-
1 godz.
(2)
Potrzebujemy za każde wykroczenie odbierać szroty kierowczykom. W jeden rok rozwiązany zostanie problem zanieczyszczenia powietrza i zarazem tłustych kierowczykow ze średnim BMI powyżej 75
- 1 6
-
1 godz.
(1)
Zobaczymy jak będziesz skomlał jak wprowadzą ETS i opłatę za wydychane przez ciebie straszne CO2. A pamiętaj że podczas jazdy rowerem wydychasz tego więcej
- 4 0
-
1 godz.
Czyli nigdy?
Wystarczyłyby prawdziwe przeglądy, a nie "u Niemca to już złom, więc będzie jeździł 15 lat w Polsce"
- 0 1
-
2 godz.
to proste (5)
zebys i w tym miejscu mogl chwile postac w korku ..... moze w koncu sie zmeczysz i zrezygnujesz z auta, wolnosci.... itd.
- 9 12
-
2 godz.
Miasto nie potrafi poprawić komunikacji zbiorowej (4)
Dlatego chce zrównać poziomem komunikację indywidualną. Komunistyczne równanie w dół.
- 13 4
-
1 godz.
Komuna akurat oddała kierowcom praktycznie cały niezabudowany teren. (2)
Oczywiście dzięki temu korków nie ma, prawda?
- 4 4
-
1 godz.
(1)
Pomysl scherlocku co by bylo gdyby "tamta" komuna nie zbudowała ciagów komunikacyjnych. Dzisiejsza komuna nakryłaby się nogami.
- 3 0
-
1 godz.
Można byłoby się po ludzku poruszać na piechotę, a osiedla na zad*piach "bo w 15 minut dojedziesz" nigdy by nie powstały?
Tragedia, faktycznie.
- 0 1
-
1 godz.
Polecamy się
Od tego jesteśmy, by problemy pozostały nierozwiązane
- 7 0
-
4 sekundy
Jest dobrze
Autobus który zjeżdża do zatoki jest natychmiast omijany przez wielu kierowców i spychany w głąb korka. Co powoduje, że autobus zawsze dojedzie z pkt A do B wolniej niż samochód na tej samej trasie. Brak zatok powoduje że nic się w szyku korka nie zmienia. Luka która się tworzy przed autobusem bardzo szybko zostanie zlikwidowana gdy autobus ruszy i dogoni to samo auto za którym jechał.
- 0 0
-
1 godz.
W tym kraju żeby wygrać z łamiącymi przepisy trzeba ich fizycznie powstrzymać (4)
Jak to świadczy o państwie i instytucjach?
Oczywiście bardzo źle.
Straże Miejskie są niedofinansowane, w Gdańsku brakuje połowę wakatów, w Warszawie 300 na nie wiem ile, chyba to ponad połowa.
Do tego prawo ma tyle dziur i stawki są tak niskie, że tylko frajerzy płacą mandaty w tym kraju.- 18 1
-
3 min
Niezły fikoł
Jeśli o kimś to źle świadczy to przede wszystkim o tych łamiących prawo, skoro ma sobie to za nic i trzeba go siłą blokować.
- 0 0
-
8 min
Raczej
Jak to świadczy o kierowcach?
- 1 0
-
1 godz.
Miasto może wynająć prywatną firme
Do kontrolowania kierowców jak parkują
Np renomę, która kontroluje pasażerów
Ale tego nie robi
Ba utrudnia mieszkańcom zgłaszanie nieprawidłowo parkujących straży miejskiej poprzez limity zgłoszeń...
Poza tym straż miejska jest totalnie niewydajna
Jest 300 strażników którzy dziennie wystawiają około 100 mandatów zaDo kontrolowania kierowców jak parkują
Np renomę, która kontroluje pasażerów
Ale tego nie robi
Ba utrudnia mieszkańcom zgłaszanie nieprawidłowo parkujących straży miejskiej poprzez limity zgłoszeń...
Poza tym straż miejska jest totalnie niewydajna
Jest 300 strażników którzy dziennie wystawiają około 100 mandatów za nieprawidłowe parkowanie
Statystycznie 0,3 mandatu na strażnika dziennie ...
To tak jakby lekarz dziennie przyjmował powiedzmy pół pacjenta: zbadana lewa strona dziś, a prawą stroną jutro :-)
Lekarze powinni pracować jak strażnicy- 4 2
-
1 godz.
Gdyby faktycznie wzięli się do roboty, z samych mandatów starczyłoby na utrzymanie SM.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.