- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (339 opinii)
- 2 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (213 opinii)
- 3 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (339 opinii)
- 4 50 lat pracuje w jednym zakładzie (271 opinii)
- 5 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (914 opinii)
- 6 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (181 opinii)
Osowa: nowa pętla i stary problem z toaletą
Przebudowa pętli autobusowej Osowa PKP dobiega końca. Pasażerowie mogą korzystać już z wygodnych peronów przystankowych. Z nowych udogodnień tylko częściowo cieszą się jednak kierowcy autobusów, bowiem nadal muszą korzystać z toalety przenośnej. Urzędnicy uważają, że istniejące rozwiązanie nie wymaga pilnych zmian, a kierowcy mają do dyspozycji zaplecze socjalne na każdej ze swoich tras.
Dotychczas w tym miejscu funkcjonował prowizoryczny plac manewrowy, zaś obecnie - gdy niemal zakończono wszystkie prace budowlane - pasażerowie mają do dyspozycji nowe perony autobusowe z wiatami.
Dodatkowo zbudowano parking rowerowy, stanowiska krótkiego postoju typu kiss and ride dla kierowców aut podwożących pasażerów oraz zbiornik retencyjny. Pojawiły się też elementy małej architektury, nasadzenia zieleni, a przyległa ul. Barniewicka zyskała na krótkim odcinku pasy rowerowe.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Toaleta przenośna to jedyne udogodnienie dla kierowców
Z nowego zagospodarowania tylko połowicznie mogą cieszyć się kierowcy miejskich autobusów, ponieważ wciąż brakuje rozwiązania najbardziej podstawowej potrzeby - fizjologicznej. Na zmodernizowanej pętli, tak jak przed remontem, znajduje się nadal toaleta przenośna, stanowiąca jedyny element zaplecza socjalnego.
- Nieraz widziałem, jak kierowcy załatwiają swoje potrzeby fizjologiczne w krzakach. Wstyd dla miasta, że na etapie projektu nikt nie pomyślał o uwzględnieniu chociaż niewielkiej toalety - dziwi się nasz czytelnik.
ZTM: kierowcy mają udogodnienia na drugim krańcu tras
Zdaniem urzędników brak uwzględnienia budynku z WC wynika z układu linii, które kończą tutaj bieg: 179 (Osowa PKP - Oliwa pętla tramwajowa) oraz 210 (Osowa PKP - Dworzec Główny z postojem technicznym na pętli Jana z Kolna).
- Kierowcy tych linii mają dostęp do zaplecza socjalnego na drugim krańcu linii, gdzie mogą skorzystać z toalety, a także zjeść posiłek i odpocząć. Oczywiście idealnym rozwiązaniem byłoby, gdyby linie posiadały zaplecze socjalne na obu krańcach i do tego dążymy, jeżeli jest taka możliwość - mówi Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego - Dodatkowo kierowcy na pętli w Osowej mogą skorzystać z toalety przenośnej, do której dostęp w tym miejscu jest istotny głównie ze względu na długi czas kursu linii 210, wynoszący ok. 60 minut.
Warto nadmienić, że brak zaplecza socjalnego na pętli w Osowej jest jedną z przeszkód uniemożliwiających przedłużenie linii z tej dzielnicy do pętli Przymorze SKM
Czytaj więcej:
Autobusy z Osowej nie dojadą do biurowców w Oliwie. ZTM nie widzi potrzeby
Inwestycja za ponad 3,8 mln zł, realizacja z poślizgiem czasowym
Koszt przebudowy pętli w Osowej to ok. 3,78 mln zł. Wykonawcą robót wyłonionym w przetargu jest konsorcjum firm: Kruszywo (lider) i Bituminium z miejscowości Linia k. Lęborka. Projekt przygotowało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska (w zeszłym roku ogłosiło upadłość). Inwestycja według pierwotnego harmonogramu miała zostać ukończona w IV kwartale 2021 r.
Przebudowa pętli jest dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach zadania "Budowa węzłów integracyjnych Gdańsk Rębiechowo oraz Gdańsk Osowa wraz z trasami dojazdowymi".
![Komunikacja w Trójmieście](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2744/405x405/2744422__kr.webp)
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (103) 5 zablokowanych
-
2022-02-22 07:50
My mieszkańcy z chęcią udostępnimy prywatną publiczną toaletę
Ossowianie
- 8 0
-
2022-02-22 07:53
W czym problem? (7)
Przecież obok stoi duży budynek Dworcowy. Nieużywany od lat. Wystarczy dogadać się z PKP i podnająć jakieś pomieszczenie z toaleta dla kierowców.
- 103 2
-
2022-02-22 07:59
Problem jak zawsze jest w kosztach
trwałe pomieszczenie z wodą i toaletą, to jakiś dodatkowy etat lub wydatek na kogoś, kto to posprząta. W tym wypadku serwis robi firma podstawiająca kabinę i przy jednym serwisie tygodniowo to pewnie koszt +/- 400 zł na miesiąc, a nie trzeba się niczym martwić - nawet kierowcami ;)
- 19 0
-
2022-02-22 08:00
a kto zapłąci ??
- 1 3
-
2022-02-22 09:56
Gdańsk nie będzie rozmawiał z PiSowskim PKP. Borawski kupi wam mydło w płynie i powie, że teraz jest demokracja.
- 4 2
-
2022-02-22 11:07
"Wystarczy dogadać..." (1)
W tym problem. Urzędnicy ZTM musieliby wykonać pracę, a po drugiej stronie (PKP) podobni urzędnicy musieliby to "klepnąć". Sprawa o niebo trudniejsza niż postawienie tojtoja.
- 11 0
-
2022-02-22 11:35
dokładnie tak - zdaniem urzędników ZTM kierowcy powinni mieć w autobusie wiadro z deską klozetową i na pętli gdy wysiądą już wszyscy pasażerowie , mogliby "walić dwójkę" do wiadra w autobusie - a wiadro mogliby opróżnić do śmietnika na pętli .
- 11 0
-
2022-02-22 11:48
Urzędnicy uważają.....
Niech taki urzędnik w razie parcia szuka toalety ale tyklo po za urzędem w toalecie przenośnej. Oczywiscie wykorzystaliby to do robienia zakupów.
- 6 0
-
2022-02-22 12:11
Dogadaj się z PKP
Życzę rychłego powodzenia
- 4 0
-
2022-02-22 08:01
Powstały też piękne mini stawy, do których można śmiało sikać i robić kupę. (3)
Nie rozumiem tej roszczeniowej postawy kierowców.
- 32 19
-
2022-02-22 11:46
chcesz zabić żyjące tam stworzonka - ekolodzy zlinczowali by cię za to . Aha, latem byłby fajny fetor na tej pętli zaraz przy pętli zbiornik z gnojówką
- 0 0
-
2022-02-22 14:15
To pojeździj sobie tak cały dzień to zobaczysz o czym mowa.
- 1 1
-
2022-02-22 14:22
Kupę
To wy sobie w domu róbcie!
- 1 1
-
2022-02-22 08:04
Uwazam, ze to jest zenujace i wstydliwe dla takiej metropoli, z takimi nowoczesnymi i oswieconymi wladzami, zeby problemem byl sprawa toalet dla pracownikow. Tak ochoczo wydaja publiczne pieniadze na przerozne festyny, marsze, inwestycje, stanowiska do spraw nieotrzebnych dla lojalnych, a brak funduszy i woli, zeby zalatwic taka zwykla ludzka potrzebe
- 25 1
-
2022-02-22 08:13
Kruszywo - jak feniks z popiołów. Czy tym razem też pozostaną tylko zgliszcza?
- 1 1
-
2022-02-22 08:17
(3)
Pętla ? Bardziej przydałoby się przedłużenie linii do Przymorza SKM
- 2 10
-
2022-02-22 08:21
(2)
Jeżeli już przedłużać, to do dworca we Wrzeszczu. Niewiele dalej a będzie znacznie więcej pasażerów.
- 4 1
-
2022-02-22 08:34
Ja bym chciał do Krakowa
- 2 0
-
2022-02-22 08:43
Popieram
Taka linia dodatkowo obsłużyłaby wielu uczniów z Osowej.
- 1 1
-
2022-02-22 08:23
A czy w kabinie
jest różowa skrzynka?
- 3 2
-
2022-02-22 08:39
Takich kwiatków
Taki kwiatków typu brak punktu socjalnego jest pełno. We Wrzeszczu PKP od miesiąca nie ma wody i kierowcy muszą korzystać z Toi Toi ewentualnie na dworcu PKP Wrzeszcz w godzinach 6 do 18. Niejednokrotnie kierowcy pracują też w nocy i nie mają gdzie załatwić potrzeb. Żabianka SKM czy też Jaworzniaków na Wodnika końcowy dla linii 169 tam brak nawet Toi Toi. 131 i 269 brak miejsca do umycia rąk.
- 44 1
-
2022-02-22 08:45
Wow. (1)
Taka jest gdańska hipokryzja!!!
Kupić nowoczesne Autobusy, nakzać ubioru jak kierowcy co najmniej prezesa i być dumnym, że wizytówka miasta srete tete!!!
Czy w Osowie czy we Wrzeszczu wychodzi ubrany w błękitną koszulę pod krawatem kierowca z autobusu za półtora miliona złotych i wchodzi do przenośnej toalety rodem z budowy, z której wyszedł przed momentem zawszawiony, brudny i śmierdzący element, (którego życie tak a nie inaczej się toczy) I wszyscy zza biurek biją brawo, że tak dobrze mają kierowcy!
Do tego tojki stoją w takim miejscu, że jak korzystasz i ktoś akurat również będzie miał potrzebę to dopiero będzie widowisko!!!
Brawo ZTM, brawo miasto Gdańsk!
Ja pierniczę.- 33 0
-
2022-02-22 22:48
Niedługo pozostaną tylko toi toi , bo budowa idzie do przodu.
ZTM dba jak na metropolię przystało.- 1 0
-
2022-02-22 08:46
To jest właśnie skutek istnienia kilkudzisięciu spółek w mieście,
w których nikt nie potrafi ze sobą nic ustalić :)
- 15 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.