- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (172 opinie)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (34 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (324 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (213 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (70 opinii)
Ostatnie przejście na Grunwaldzkiej zyska sygnalizację
Na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Antoniego Lendziona powstanie sygnalizacja świetlna. Ma ona poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu. Maszty z sygnalizatorami zaplanowano też na al. Hallera
na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej
. Na obie inwestycje miasto przeznaczy łącznie ok. 1,1 mln zł.
Niemal półtora roku od zapowiedzi, urzędnicy wreszcie przechodzą do działania i zrealizowania obietnicy.
- Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na realizację obu zadań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu pieszym na dwóch skrzyżowaniach. Ogłoszenie przetargu planowane jest do końca maja. Sama realizacja ma potrwać 20 tygodni od daty podpisania umowy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa sygnalizacji na Grunwaldzkiej obejmie m.in.:
- wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
- montaż masztu wysokiego sygnalizacji z fundamentem wylewanym,
- montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
- montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
- montaż przycisków dla pieszych i sygnalizatorów akustycznych,
- wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
- montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
- włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do sterownika przy ul. Jesionowej oraz rozbudowę istniejącego sterownika przy tej ulicy dla potrzeb projektowanego zakresu sygnalizacji świetlnej,
- włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.
Dodatkowe światła także na al. Hallera
To nie koniec planów drogowców. Wkrótce bezpieczniej ma być także na przejściu przez al. Hallera. Maszty z sygnalizacją staną na skrzyżowaniu z Lilii Wenedy i Żywiecką.
Zakres zadania poza budową samej sygnalizacji to m.in.:
- wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
- montaż masztów wysokich sygnalizacji w fundamentami wylewanymi,
- montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
- montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
- wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
- montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
- montaż pętli indukcyjnych w torach tramwajowych,
- montaż sterownika sygnalizacji świetlnej,
- montaż szafy LWT,
- wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Mickiewicza,
- wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Kościuszki,
- włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.
Łącznie na obie inwestycje miasto zamierza przeznaczyć ok. 1,1 mln zł.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-15 13:31
Tam już kiedyś była sygnalizacja
zanim w 1977 roku przeniesiono przystanek tramwajowy sprzed kamienicy Grunwaldzka 127 (dawny monopolowy) bardziej na południe , naprzeciwko wylotu ul. Klonowej. Jestem ciekaw, czy pojawi się sygnalizator dla pojazdów na wylocie ul. Lendziona i tym samym dla rowerów na Grunwaldzkiej.
- 24 0
-
2024-05-15 14:29
Malkontenci
Za każdym razem jak przejeżdżam tam samochodem i przechodzi przez to przejście pieszy to dochodzi tam do bardzo niebezpiecznych sytuacji. 90% kierowców nie zdaje sobie sprawy, że notorycznie wyprzedza na przejściu dla pieszych. Przykładowo: często na prawym pasie jest tam korek do skrętu w prawo do galerii bałtyckiej sięgający właśnie tego
Za każdym razem jak przejeżdżam tam samochodem i przechodzi przez to przejście pieszy to dochodzi tam do bardzo niebezpiecznych sytuacji. 90% kierowców nie zdaje sobie sprawy, że notorycznie wyprzedza na przejściu dla pieszych. Przykładowo: często na prawym pasie jest tam korek do skrętu w prawo do galerii bałtyckiej sięgający właśnie tego przejścia dla pieszych - zobaczcie jak kierowcy na pałę przejeżdżają nie mając widoczności z prawej strony. Teraz ludzie narzekają, że zrobią tam światła, ale jak doszłoby do wypadku, w którym ktoś by zginął to wszyscy pytaliby gdzie te światła są.
- 56 11
-
2024-05-15 14:40
Po zmianie kodeksu drogowego instalacja sygnalizacji opłaca się.. kierowcom. (2)
Bo teraz każdy pojedynczy pieszy zatrzymuje w dowolnej chwili cały ruch. A tak - będzie musiał poczekać i zbierze się większą liczbą pieszych.
- 41 0
-
2024-05-16 07:34
(1)
w tym miejsciu nikt sie nie zbierze. w ogole rzadko kiedy tam ktos przechodzi. wiec 95% czasu samochody bede po prostu sobie staly ot tak.
- 7 3
-
2024-05-16 08:41
Przechodzą tylko odważni. Bo oczywiście trzeba zap* od świateł do świateł (żeby sobie postać, oczywiście) i tam często kierowcy jeżdżą powyżej 70tki. Powodzenia z przejściem.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.