- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (329 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (218 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Ostatnie przejście na Grunwaldzkiej zyska sygnalizację
Na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Antoniego Lendziona powstanie sygnalizacja świetlna. Ma ona poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu. Maszty z sygnalizatorami zaplanowano też na al. Hallera
na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej
. Na obie inwestycje miasto przeznaczy łącznie ok. 1,1 mln zł.
Niemal półtora roku od zapowiedzi, urzędnicy wreszcie przechodzą do działania i zrealizowania obietnicy.
- Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na realizację obu zadań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu pieszym na dwóch skrzyżowaniach. Ogłoszenie przetargu planowane jest do końca maja. Sama realizacja ma potrwać 20 tygodni od daty podpisania umowy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa sygnalizacji na Grunwaldzkiej obejmie m.in.:
- wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
- montaż masztu wysokiego sygnalizacji z fundamentem wylewanym,
- montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
- montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
- montaż przycisków dla pieszych i sygnalizatorów akustycznych,
- wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
- montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
- włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do sterownika przy ul. Jesionowej oraz rozbudowę istniejącego sterownika przy tej ulicy dla potrzeb projektowanego zakresu sygnalizacji świetlnej,
- włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.
Dodatkowe światła także na al. Hallera
To nie koniec planów drogowców. Wkrótce bezpieczniej ma być także na przejściu przez al. Hallera. Maszty z sygnalizacją staną na skrzyżowaniu z Lilii Wenedy i Żywiecką.
Zakres zadania poza budową samej sygnalizacji to m.in.:
- wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
- montaż masztów wysokich sygnalizacji w fundamentami wylewanymi,
- montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
- montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
- wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
- montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
- montaż pętli indukcyjnych w torach tramwajowych,
- montaż sterownika sygnalizacji świetlnej,
- montaż szafy LWT,
- wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Mickiewicza,
- wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Kościuszki,
- włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.
Łącznie na obie inwestycje miasto zamierza przeznaczyć ok. 1,1 mln zł.
Miejsca
Opinie (149) 2 zablokowane
-
2024-05-15 13:31
Opinia wyróżniona
Tam już kiedyś była sygnalizacja
zanim w 1977 roku przeniesiono przystanek tramwajowy sprzed kamienicy Grunwaldzka 127 (dawny monopolowy) bardziej na południe , naprzeciwko wylotu ul. Klonowej. Jestem ciekaw, czy pojawi się sygnalizator dla pojazdów na wylocie ul. Lendziona i tym samym dla rowerów na Grunwaldzkiej.
- 24 0
-
2024-05-15 14:29
Opinia wyróżniona
Malkontenci
Za każdym razem jak przejeżdżam tam samochodem i przechodzi przez to przejście pieszy to dochodzi tam do bardzo niebezpiecznych sytuacji. 90% kierowców nie zdaje sobie sprawy, że notorycznie wyprzedza na przejściu dla pieszych. Przykładowo: często na prawym pasie jest tam korek do skrętu w prawo do galerii bałtyckiej sięgający właśnie tego
Za każdym razem jak przejeżdżam tam samochodem i przechodzi przez to przejście pieszy to dochodzi tam do bardzo niebezpiecznych sytuacji. 90% kierowców nie zdaje sobie sprawy, że notorycznie wyprzedza na przejściu dla pieszych. Przykładowo: często na prawym pasie jest tam korek do skrętu w prawo do galerii bałtyckiej sięgający właśnie tego przejścia dla pieszych - zobaczcie jak kierowcy na pałę przejeżdżają nie mając widoczności z prawej strony. Teraz ludzie narzekają, że zrobią tam światła, ale jak doszłoby do wypadku, w którym ktoś by zginął to wszyscy pytaliby gdzie te światła są.
- 56 11
-
2024-05-15 14:40
Opinia wyróżniona
Po zmianie kodeksu drogowego instalacja sygnalizacji opłaca się.. kierowcom. (2)
Bo teraz każdy pojedynczy pieszy zatrzymuje w dowolnej chwili cały ruch. A tak - będzie musiał poczekać i zbierze się większą liczbą pieszych.
- 41 0
-
2024-05-16 07:34
(1)
w tym miejsciu nikt sie nie zbierze. w ogole rzadko kiedy tam ktos przechodzi. wiec 95% czasu samochody bede po prostu sobie staly ot tak.
- 7 3
-
2024-05-16 08:41
Przechodzą tylko odważni. Bo oczywiście trzeba zap* od świateł do świateł (żeby sobie postać, oczywiście) i tam często kierowcy jeżdżą powyżej 70tki. Powodzenia z przejściem.
- 6 1
Wszystkie opinie
-
2024-05-15 13:02
NAjlepiej jak by była taka sygnalizacja z przyciskiem dla kierowców (3)
- 19 11
-
2024-05-15 13:06
(2)
Kierowczyki to największe płaczki, zobacz tu w komentarzach. Będzie mniej możliwośći żeby przejechać pieszego i już pieluchy pełne, a łzy w oczach.
- 9 8
-
2024-05-15 14:03
(1)
Jak piesi deb..e i dają się przejechać bo trzeba wejść na ulicę bez rozglądania się to o co chodzi
- 5 10
-
2024-05-16 00:22
tak tak, kierowcy super, piesi źli, już to słyszeliśmy
- 1 1
-
2024-05-15 13:03
no ok (14)
to akurat spoko pomysł, o ile przejście będzie na guzik. To 2 lub 3 pasmówki, więc bezpieczeństwo się poprawi. Lepsze to niż te absurdalne przejścia naziemne nad tunelami
- 122 48
-
2024-05-15 13:13
Proponuję też guzik dla przejeżdżających samochodów. (8)
W końcu skoro kierowcy tak lubią to rozwiązanie, pewnie chętnie będą korzystać.
- 29 22
-
2024-05-15 13:19
Nie trzeba guzików (1)
to się nazywa pętla indukcyjna. Czujniki są pod asfaltem.
- 15 4
-
2024-05-15 14:16
Piesi też mogliby mieć fotokomórki.
Ale mają przyciski, bo tak wygodniej kierowcom...
- 6 6
-
2024-05-15 14:11
(5)
Ruch samochodowy jest tam znacznie większy, niż pieszy. Mało kto przechodzi w tym miejscu, więc zatrzymywanie ruchu co chwilę w tym miejscu jest bez sensu i tylko spotęguje korki. No ale samochodofoby myślą tylko jakby tu innym życie uprzykrzyć.
- 17 22
-
2024-05-15 14:16
(2)
Wystarczy jechać z zieloną falą i nikt się nie będzie zatrzymywał.
Niech zgadnę, nie nauczyłeś się tego nigdy?- 10 9
-
2024-05-15 14:43
Jasne, wystarczy jechać zieloną falą... To skąd korki w takim razie?
- 6 6
-
2024-05-15 19:33
Zielona fala jest najlepsza na Morenie. Co światła, to stoisz.
- 5 0
-
2024-05-15 15:19
czyli tam gdzie jest mniej samochodów niż pieszych guzik będzie dla kierowców a nie pieszych?
no to zapraszam pod galerię bałtycką o 16 i liczymy pieszych oraz samochody, wychodzi więcej pieszych i stawiamy słupki do naciskania przycisków przez szybę...
- 13 3
-
2024-05-15 17:12
Proponuję tam podejść i spróbować przejść...
... zaraz zobaczysz, jak kierowcy mają w poważaniu przepisy i znaki. Stąd sygnalizacja a nie z okazji urzędniczych fanaberii.
Piszę z własnego doświadczenia.- 10 5
-
2024-05-15 13:17
Ot, logika kierowczyka. (3)
Przejście naziemne nad tunelem jest absurdalne.
Pas obwodnicy wzdłuż dwóch istniejących pasów obwodnicy to cudo i genialny pomysł...- 23 28
-
2024-05-15 13:22
Nie mysl, to wraznie ci nie wychodzi (1)
- 12 15
-
2024-05-15 14:15
No właśnie widzę, że brak myślenia jest podstawowym warunkiem do bycia kierowczykiem :)
- 13 11
-
2024-05-15 20:37
Proponuję przejścia naziemne po torach skm, pkm i PKP.
Niech pociągi zatrzymują się przed pieszymi.
- 1 5
-
2024-05-15 18:58
Będzie na guzik :)
- 1 2
-
2024-05-15 13:03
(9)
Prosimy o więcej świateł i najlepiej żeby ruszając w jednych na drugich od razu było czerwone żebyśmy mogli sobie stać
- 32 12
-
2024-05-15 13:03
Kochani z okazji otwarcia tego przejścia ze światłami zorganizuje dla was festyn wasza ropuszka
- 13 0
-
2024-05-15 13:06
hahahhaha pięknie się spłakałeś
- 3 9
-
2024-05-15 13:10
(1)
Prosimy o więcej świateł żebyśmy mogli jak cywilizowani ludzie poruszać się po mieście, a nie jak w mongolii czy innej moskwie uciekać przed szlachtą na koniach.
- 4 9
-
2024-05-16 06:52
Chamstwo ma znać swoje miejsce. Proste.
- 0 0
-
2024-05-15 13:14
Wystarczy skorzystać z systemu za 150 baniek, dzięki któremu jadąc przepisowo masz zieloną falę. (3)
Niestety przepisowa jazda przerasta nasze drogowe ciamajdy.
- 6 9
-
2024-05-15 13:26
Wazne ze przyniosles kruzganek oswiaty (1)
Mentalnie jestes tam gdzie autor cytatu
- 5 4
-
2024-05-15 14:19
Kocham te merytoryczne odpowiedzi kierowczyków :D
Widać z jakim motłochem mamy do czynienia.
Widać też czemu tak łatwo dają się manipulować big oil. "Jeszcze jeden pas, to nie będzie miejsca na alternatywę dla haraczu dla nas".- 0 6
-
2024-05-15 19:36
W Gdańsku nie ma zielonej fali.
- 5 0
-
2024-05-16 09:21
przecież tak jest. CO ruszysz na zielonym to następne za 100 metrów jest czerwone.
Kiedyś było można przejechać spod skrzyżowania przy urzędzie miejskim z 3 maja przy forum do świateł na trasę WZ w stronę chełmu. Teraz stoisz przy parkingu, potem na kolejnym skrzyżowaniu z trasą WZ. Jeszcze tam pas id..ci zabiorą, bo ma być "droga spalinowa dla rowerzystów" i będą urzędnicy zadowoleni. Inni już nie.
- 2 0
-
2024-05-15 13:05
(7)
W końcu!!! Przecież to jest tak niebezpieczne miejsce, że strach tam przechodzić.
- 38 8
-
2024-05-15 13:06
(4)
To nie przechodź. Jest w pip przejść wokół
- 9 17
-
2024-05-15 13:07
(1)
Co tam płaczesz kierowczyku? Nic nie słyszę.
- 10 9
-
2024-05-16 06:54
Umyj uszy. I resztę również. A nie, przecież stać cię na kąpiel tylko raz w miesiącu rowerzysto.
- 2 0
-
2024-05-15 13:10
(1)
To tam nie jeździj, jest w pip innych dróg wokół
- 7 7
-
2024-05-16 07:37
no problem w tym ze w gdansku nie ma w pip drog wokol :D
- 1 0
-
2024-05-15 18:18
Prawie nikt tam nie chodzi.
- 5 2
-
2024-05-15 21:42
mysle, ze kazde przejscie dla pieszych bez swiatel
jest niebezpieczne, dlatego wszystkie przejscia w calym miescie powinny miec sygnalizacje - cena 1,1 mln to jak za darmo, miasto gdansk to duze i bogate miasto, a kolejnym krokiem powinny byc progi zwalniajace przed kazdym sygnalizatorem bo przeciez niektorzy przejezdzaja na czerwonym a tak by zwolnili i moze sie zatrzymali..... ale nie wiem jaka cena jest dobra 0,5 mln ? glosujcie.....
- 0 3
-
2024-05-15 13:06
przejscia naziemne do likwidacji (1)
- 19 21
-
2024-05-15 14:41
Samochody pod ziemię.
Tylko kto za to zapłaci? Bo przecież nie kierowcy.
- 2 2
-
2024-05-15 13:07
(1)
Niestety jak cala reszta, pioretyzacja samochodow. Czyli sobie stoj, i czekaj miesiacami, az ktos laskawie to poprawi. A piorytet powinie byc jasny. Pieszy zawsze zielony, chyba, ze jedzie autobus to wtedy tak aby przejechal plynnie. Samochody z kamery, albo cewki.
- 14 25
-
2024-05-15 17:49
Tylko kamery. Cewki nie zawsze wykrywają jednoślady
- 0 0
-
2024-05-15 13:09
(5)
Dla osób, które czasem chodzą piechotą oczywiste jest, że każde przejście przez jezdnię z więcej niż jednym pasem ruchu w danym kierunku powinno mieć sygnalizację.
Polecam zobaczyć co się dzieje jak pieszy przechodzi przez Słowackiego zaraz przy granicy terenu zabudowanego.- 93 17
-
2024-05-15 13:20
No jak ktoś potrzebuje adrenalinki to polecam tam spróbować przjść jak nie ma korków (1)
- 20 3
-
2024-05-15 15:58
to może jakieś kontrole samochodów morderców?
- 3 5
-
2024-05-15 13:38
(1)
Byłem jakis czas temu we Wrocławiu. 2-3 pasy, tramwaje, bez sygnalizacji. Idziesz, samochody stają, przechodzisz, samochody jadą dalej. Byłem po prostu w szoku. Żyjemy w jakimś matrixie w tym Gdańsku. Piesi to święte krowy, a wypadków i tak mamy tu najwięcej. Jak to możliwe? Czy słyszał ktoś, żeby we Wrocku masowo ginęli piesi na przejściach?
- 15 20
-
2024-05-15 14:38
Bo we Wrocku kierowcy
już nieco kultury jazdy nauczeni.
- 13 5
-
2024-05-15 16:31
tam już od ronda de la salle
ludzie zapiep**ają 70 i więcej. Jak jadę 50 do granicy terenu zabudowanego, to 3/4 osób mnie wyprzedza :D
- 11 3
-
2024-05-15 13:10
Kiedy miasto w kancu wyburzy te rudery na wysepce i wyprostuje te zalosne esy floresy na wysepce?? (5)
- 21 17
-
2024-05-15 13:23
99% tras rowerowych to esy floresy na wąskim chodniku i to jest niby super (2)
ale jak kierowcy mają jedną delikatną szykanę w mieście to już wielki problem. no niedopuszczalne. burzyć budynki, drzewa wycinać.
- 14 9
-
2024-05-15 14:26
Nie wiem czy pamiętasz, co się działo, jak był remont Grunwaldzkiej w Oliwie i w jednym miejscu trzeba było na chwilę zmienić pas na przeciwległy.
Kierowcy białej gorączki dostawali. Tymczasem DDR może sobie lecieć slalomem raz z jednej, raz z drugiej.- 8 4
-
2024-05-15 21:53
Esy floresy robia nie tylko auta ale i tramwaje
- 2 0
-
2024-05-15 21:53
Popieram
- 0 0
-
2024-05-15 22:41
Mam nadzieje ze nigdy
Te esy floresy to wspomnienie prawdziwego miasta, które nie jest od linijki i nie wszystkie drogi w nim są jak amerykańskie autostrady
- 3 1
-
2024-05-15 13:12
Sygnalizacja, to często niedźwiedzia przysługa dla pieszych (3)
Nieco dalej, jest sygnalizacja przy Galerii Bałtyckiej. Czasem potrzebuję się przesiąść z tramwaju na autobus, w kierunku Niedźwiednika. Problem w tym, że nie dość, że zwykle czekam na światłach na Grunwaldzkiej, to po chwili jeszcze czekam na światłach na Słowackiego. W efekcie przejście z przystanku na przystanek potrafi zająć nawet 3-4 min. Najlepsze jest to, że dla aut na Słowackiego sygnalizacja od razu na zielone się nie zmienia. Przez kilkanaście sekund zarówno piesi, jak i kierowcy mają czerwone. To zaś sprawia, że zawsze jak tam przebiegam na czerwonym, to muszę nie tylko upewnić się czy nic nie jedzie, ale też czy nie stoi patrol policji w pobliżu.
- 23 8
-
2024-05-15 13:34
Bo nie chodzi o pieszych (2)
Chodzi o sztuczne spowalnianie samochodów, które obecnie jeżdżą średnio 30km/h, żeby zwolniły do tramwajowej prędkości 17km/h i tym samym zmusić kierowców na przesiadkę na komunikację miejską.
- 13 12
-
2024-05-15 14:22
Wszędzie spisek :D (1)
Swoją drogą, chciałbym mieć średnią 30km/h w mieście. W tej chwili komputer mówi mi 12km/h.
- 5 2
-
2024-05-15 15:23
i właśnie dlatego nie pojedziesz rowerem bo byś był szybciej i nie miał na co narzekać
przy okazji byś zobaczył jak wygląda dyskryminacja pieszych i rowerzystów kosztem świętego złomu
- 6 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.