• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie przejście na Grunwaldzkiej zyska sygnalizację

Maciej Korolczuk
15 maja 2024, godz. 13:00 
Opinie (149)
Sygnalizacja pojawi się na przejściu przy wysepce we Wrzeszczu na wysokości wyjazdu z ul. Lendziona. Sygnalizacja pojawi się na przejściu przy wysepce we Wrzeszczu na wysokości wyjazdu z ul. Lendziona.

Na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Antoniego LendzionaMapka powstanie sygnalizacja świetlna. Ma ona poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu. Maszty z sygnalizatorami zaplanowano też na al. HalleraMapka na przejściu przy Lilii Wenedy i ŻywieckiejMapka. Na obie inwestycje miasto przeznaczy łącznie ok. 1,1 mln zł.



Budowa sygnalizacji na wskazanych przejściach:

Przejście przy wysepce we Wrzeszczu było dotąd ostatnią zebrą przez główną arterię Gdańska pozbawioną sygnalizacji świetlnej. O tym, że ruch na przejściu w tym miejscu ma być sterowany sygnalizacją świetlną i nie zależeć już od uprzejmości kierowców, informowaliśmy na początku 2023 roku.

Niemal półtora roku od zapowiedzi, urzędnicy wreszcie przechodzą do działania i zrealizowania obietnicy.

- Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na realizację obu zadań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu pieszym na dwóch skrzyżowaniach. Ogłoszenie przetargu planowane jest do końca maja. Sama realizacja ma potrwać 20 tygodni od daty podpisania umowy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Budowa sygnalizacji na Grunwaldzkiej obejmie m.in.:

  • wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
  • montaż masztu wysokiego sygnalizacji z fundamentem wylewanym,
  • montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
  • montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
  • montaż przycisków dla pieszych i sygnalizatorów akustycznych,
  • wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
  • montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
  • włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do sterownika przy ul. Jesionowej oraz rozbudowę istniejącego sterownika przy tej ulicy dla potrzeb projektowanego zakresu sygnalizacji świetlnej,
  • włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.

Bezpieczeństwo pieszych poprawi się też na al. Hallera, gdzie maszty staną na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej. Bezpieczeństwo pieszych poprawi się też na al. Hallera, gdzie maszty staną na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej.

Dodatkowe światła także na al. Hallera



To nie koniec planów drogowców. Wkrótce bezpieczniej ma być także na przejściu przez al. Hallera. Maszty z sygnalizacją staną na skrzyżowaniu z Lilii Wenedy i Żywiecką.

Zakres zadania poza budową samej sygnalizacji to m.in.:

  • wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
  • montaż masztów wysokich sygnalizacji w fundamentami wylewanymi,
  • montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
  • montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
  • wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
  • montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
  • montaż pętli indukcyjnych w torach tramwajowych,
  • montaż sterownika sygnalizacji świetlnej,
  • montaż szafy LWT,
  • wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Mickiewicza,
  • wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Kościuszki,
  • włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.

Łącznie na obie inwestycje miasto zamierza przeznaczyć ok. 1,1 mln zł.


  • Planowane światła na al. Grunwaldzkiej.
  • Sygnalizacja pojawi się też na al. Hallera.

Miejsca

Opinie (149) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • NAjlepiej jak by była taka sygnalizacja z przyciskiem dla kierowców (3)

    • 19 11

    • (2)

      Kierowczyki to największe płaczki, zobacz tu w komentarzach. Będzie mniej możliwośći żeby przejechać pieszego i już pieluchy pełne, a łzy w oczach.

      • 9 8

      • (1)

        Jak piesi deb..e i dają się przejechać bo trzeba wejść na ulicę bez rozglądania się to o co chodzi

        • 5 10

        • tak tak, kierowcy super, piesi źli, już to słyszeliśmy

          • 1 1

  • no ok (14)

    to akurat spoko pomysł, o ile przejście będzie na guzik. To 2 lub 3 pasmówki, więc bezpieczeństwo się poprawi. Lepsze to niż te absurdalne przejścia naziemne nad tunelami

    • 122 48

    • Proponuję też guzik dla przejeżdżających samochodów. (8)

      W końcu skoro kierowcy tak lubią to rozwiązanie, pewnie chętnie będą korzystać.

      • 29 22

      • Nie trzeba guzików (1)

        to się nazywa pętla indukcyjna. Czujniki są pod asfaltem.

        • 15 4

        • Piesi też mogliby mieć fotokomórki.

          Ale mają przyciski, bo tak wygodniej kierowcom...

          • 6 6

      • (5)

        Ruch samochodowy jest tam znacznie większy, niż pieszy. Mało kto przechodzi w tym miejscu, więc zatrzymywanie ruchu co chwilę w tym miejscu jest bez sensu i tylko spotęguje korki. No ale samochodofoby myślą tylko jakby tu innym życie uprzykrzyć.

        • 17 22

        • (2)

          Wystarczy jechać z zieloną falą i nikt się nie będzie zatrzymywał.

          Niech zgadnę, nie nauczyłeś się tego nigdy?

          • 10 9

          • Jasne, wystarczy jechać zieloną falą... To skąd korki w takim razie?

            • 6 6

          • Zielona fala jest najlepsza na Morenie. Co światła, to stoisz.

            • 5 0

        • czyli tam gdzie jest mniej samochodów niż pieszych guzik będzie dla kierowców a nie pieszych?

          no to zapraszam pod galerię bałtycką o 16 i liczymy pieszych oraz samochody, wychodzi więcej pieszych i stawiamy słupki do naciskania przycisków przez szybę...

          • 13 3

        • Proponuję tam podejść i spróbować przejść...

          ... zaraz zobaczysz, jak kierowcy mają w poważaniu przepisy i znaki. Stąd sygnalizacja a nie z okazji urzędniczych fanaberii.
          Piszę z własnego doświadczenia.

          • 10 5

    • Ot, logika kierowczyka. (3)

      Przejście naziemne nad tunelem jest absurdalne.
      Pas obwodnicy wzdłuż dwóch istniejących pasów obwodnicy to cudo i genialny pomysł...

      • 23 28

      • Nie mysl, to wraznie ci nie wychodzi (1)

        • 12 15

        • No właśnie widzę, że brak myślenia jest podstawowym warunkiem do bycia kierowczykiem :)

          • 13 11

      • Proponuję przejścia naziemne po torach skm, pkm i PKP.

        Niech pociągi zatrzymują się przed pieszymi.

        • 1 5

    • Będzie na guzik :)

      • 1 2

  • (9)

    Prosimy o więcej świateł i najlepiej żeby ruszając w jednych na drugich od razu było czerwone żebyśmy mogli sobie stać

    • 32 12

    • Kochani z okazji otwarcia tego przejścia ze światłami zorganizuje dla was festyn wasza ropuszka

      • 13 0

    • hahahhaha pięknie się spłakałeś

      • 3 9

    • (1)

      Prosimy o więcej świateł żebyśmy mogli jak cywilizowani ludzie poruszać się po mieście, a nie jak w mongolii czy innej moskwie uciekać przed szlachtą na koniach.

      • 4 9

      • Chamstwo ma znać swoje miejsce. Proste.

        • 0 0

    • Wystarczy skorzystać z systemu za 150 baniek, dzięki któremu jadąc przepisowo masz zieloną falę. (3)

      Niestety przepisowa jazda przerasta nasze drogowe ciamajdy.

      • 6 9

      • Wazne ze przyniosles kruzganek oswiaty (1)

        Mentalnie jestes tam gdzie autor cytatu

        • 5 4

        • Kocham te merytoryczne odpowiedzi kierowczyków :D

          Widać z jakim motłochem mamy do czynienia.

          Widać też czemu tak łatwo dają się manipulować big oil. "Jeszcze jeden pas, to nie będzie miejsca na alternatywę dla haraczu dla nas".

          • 0 6

      • W Gdańsku nie ma zielonej fali.

        • 5 0

    • przecież tak jest. CO ruszysz na zielonym to następne za 100 metrów jest czerwone.

      Kiedyś było można przejechać spod skrzyżowania przy urzędzie miejskim z 3 maja przy forum do świateł na trasę WZ w stronę chełmu. Teraz stoisz przy parkingu, potem na kolejnym skrzyżowaniu z trasą WZ. Jeszcze tam pas id..ci zabiorą, bo ma być "droga spalinowa dla rowerzystów" i będą urzędnicy zadowoleni. Inni już nie.

      • 2 0

  • (7)

    W końcu!!! Przecież to jest tak niebezpieczne miejsce, że strach tam przechodzić.

    • 38 8

    • (4)

      To nie przechodź. Jest w pip przejść wokół

      • 9 17

      • (1)

        Co tam płaczesz kierowczyku? Nic nie słyszę.

        • 10 9

        • Umyj uszy. I resztę również. A nie, przecież stać cię na kąpiel tylko raz w miesiącu rowerzysto.

          • 2 0

      • (1)

        To tam nie jeździj, jest w pip innych dróg wokół

        • 7 7

        • no problem w tym ze w gdansku nie ma w pip drog wokol :D

          • 1 0

    • Prawie nikt tam nie chodzi.

      • 5 2

    • mysle, ze kazde przejscie dla pieszych bez swiatel

      jest niebezpieczne, dlatego wszystkie przejscia w calym miescie powinny miec sygnalizacje - cena 1,1 mln to jak za darmo, miasto gdansk to duze i bogate miasto, a kolejnym krokiem powinny byc progi zwalniajace przed kazdym sygnalizatorem bo przeciez niektorzy przejezdzaja na czerwonym a tak by zwolnili i moze sie zatrzymali..... ale nie wiem jaka cena jest dobra 0,5 mln ? glosujcie.....

      • 0 3

  • przejscia naziemne do likwidacji (1)

    • 19 21

    • Samochody pod ziemię.

      Tylko kto za to zapłaci? Bo przecież nie kierowcy.

      • 2 2

  • (1)

    Niestety jak cala reszta, pioretyzacja samochodow. Czyli sobie stoj, i czekaj miesiacami, az ktos laskawie to poprawi. A piorytet powinie byc jasny. Pieszy zawsze zielony, chyba, ze jedzie autobus to wtedy tak aby przejechal plynnie. Samochody z kamery, albo cewki.

    • 14 25

    • Tylko kamery. Cewki nie zawsze wykrywają jednoślady

      • 0 0

  • (5)

    Dla osób, które czasem chodzą piechotą oczywiste jest, że każde przejście przez jezdnię z więcej niż jednym pasem ruchu w danym kierunku powinno mieć sygnalizację.

    Polecam zobaczyć co się dzieje jak pieszy przechodzi przez Słowackiego zaraz przy granicy terenu zabudowanego.

    • 93 17

    • No jak ktoś potrzebuje adrenalinki to polecam tam spróbować przjść jak nie ma korków (1)

      • 20 3

      • to może jakieś kontrole samochodów morderców?

        • 3 5

    • (1)

      Byłem jakis czas temu we Wrocławiu. 2-3 pasy, tramwaje, bez sygnalizacji. Idziesz, samochody stają, przechodzisz, samochody jadą dalej. Byłem po prostu w szoku. Żyjemy w jakimś matrixie w tym Gdańsku. Piesi to święte krowy, a wypadków i tak mamy tu najwięcej. Jak to możliwe? Czy słyszał ktoś, żeby we Wrocku masowo ginęli piesi na przejściach?

      • 15 20

      • Bo we Wrocku kierowcy

        już nieco kultury jazdy nauczeni.

        • 13 5

    • tam już od ronda de la salle

      ludzie zapiep**ają 70 i więcej. Jak jadę 50 do granicy terenu zabudowanego, to 3/4 osób mnie wyprzedza :D

      • 11 3

  • Kiedy miasto w kancu wyburzy te rudery na wysepce i wyprostuje te zalosne esy floresy na wysepce?? (5)

    • 21 17

    • 99% tras rowerowych to esy floresy na wąskim chodniku i to jest niby super (2)

      ale jak kierowcy mają jedną delikatną szykanę w mieście to już wielki problem. no niedopuszczalne. burzyć budynki, drzewa wycinać.

      • 14 9

      • Nie wiem czy pamiętasz, co się działo, jak był remont Grunwaldzkiej w Oliwie i w jednym miejscu trzeba było na chwilę zmienić pas na przeciwległy.

        Kierowcy białej gorączki dostawali. Tymczasem DDR może sobie lecieć slalomem raz z jednej, raz z drugiej.

        • 8 4

      • Esy floresy robia nie tylko auta ale i tramwaje

        • 2 0

    • Popieram

      • 0 0

    • Mam nadzieje ze nigdy

      Te esy floresy to wspomnienie prawdziwego miasta, które nie jest od linijki i nie wszystkie drogi w nim są jak amerykańskie autostrady

      • 3 1

  • Sygnalizacja, to często niedźwiedzia przysługa dla pieszych (3)

    Nieco dalej, jest sygnalizacja przy Galerii Bałtyckiej. Czasem potrzebuję się przesiąść z tramwaju na autobus, w kierunku Niedźwiednika. Problem w tym, że nie dość, że zwykle czekam na światłach na Grunwaldzkiej, to po chwili jeszcze czekam na światłach na Słowackiego. W efekcie przejście z przystanku na przystanek potrafi zająć nawet 3-4 min. Najlepsze jest to, że dla aut na Słowackiego sygnalizacja od razu na zielone się nie zmienia. Przez kilkanaście sekund zarówno piesi, jak i kierowcy mają czerwone. To zaś sprawia, że zawsze jak tam przebiegam na czerwonym, to muszę nie tylko upewnić się czy nic nie jedzie, ale też czy nie stoi patrol policji w pobliżu.

    • 23 8

    • Bo nie chodzi o pieszych (2)

      Chodzi o sztuczne spowalnianie samochodów, które obecnie jeżdżą średnio 30km/h, żeby zwolniły do tramwajowej prędkości 17km/h i tym samym zmusić kierowców na przesiadkę na komunikację miejską.

      • 13 12

      • Wszędzie spisek :D (1)

        Swoją drogą, chciałbym mieć średnią 30km/h w mieście. W tej chwili komputer mówi mi 12km/h.

        • 5 2

        • i właśnie dlatego nie pojedziesz rowerem bo byś był szybciej i nie miał na co narzekać

          przy okazji byś zobaczył jak wygląda dyskryminacja pieszych i rowerzystów kosztem świętego złomu

          • 6 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane