• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie przejście na Grunwaldzkiej zyska sygnalizację

Maciej Korolczuk
15 maja 2024, godz. 13:00 
Opinie (149)
Sygnalizacja pojawi się na przejściu przy wysepce we Wrzeszczu na wysokości wyjazdu z ul. Lendziona. Sygnalizacja pojawi się na przejściu przy wysepce we Wrzeszczu na wysokości wyjazdu z ul. Lendziona.

Na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Antoniego LendzionaMapka powstanie sygnalizacja świetlna. Ma ona poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu. Maszty z sygnalizatorami zaplanowano też na al. HalleraMapka na przejściu przy Lilii Wenedy i ŻywieckiejMapka. Na obie inwestycje miasto przeznaczy łącznie ok. 1,1 mln zł.



Budowa sygnalizacji na wskazanych przejściach:

Przejście przy wysepce we Wrzeszczu było dotąd ostatnią zebrą przez główną arterię Gdańska pozbawioną sygnalizacji świetlnej. O tym, że ruch na przejściu w tym miejscu ma być sterowany sygnalizacją świetlną i nie zależeć już od uprzejmości kierowców, informowaliśmy na początku 2023 roku.

Niemal półtora roku od zapowiedzi, urzędnicy wreszcie przechodzą do działania i zrealizowania obietnicy.

- Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na realizację obu zadań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu pieszym na dwóch skrzyżowaniach. Ogłoszenie przetargu planowane jest do końca maja. Sama realizacja ma potrwać 20 tygodni od daty podpisania umowy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Budowa sygnalizacji na Grunwaldzkiej obejmie m.in.:

  • wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
  • montaż masztu wysokiego sygnalizacji z fundamentem wylewanym,
  • montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
  • montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
  • montaż przycisków dla pieszych i sygnalizatorów akustycznych,
  • wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
  • montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
  • włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do sterownika przy ul. Jesionowej oraz rozbudowę istniejącego sterownika przy tej ulicy dla potrzeb projektowanego zakresu sygnalizacji świetlnej,
  • włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.

Bezpieczeństwo pieszych poprawi się też na al. Hallera, gdzie maszty staną na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej. Bezpieczeństwo pieszych poprawi się też na al. Hallera, gdzie maszty staną na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej.

Dodatkowe światła także na al. Hallera



To nie koniec planów drogowców. Wkrótce bezpieczniej ma być także na przejściu przez al. Hallera. Maszty z sygnalizacją staną na skrzyżowaniu z Lilii Wenedy i Żywiecką.

Zakres zadania poza budową samej sygnalizacji to m.in.:

  • wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
  • montaż masztów wysokich sygnalizacji w fundamentami wylewanymi,
  • montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
  • montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
  • wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
  • montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
  • montaż pętli indukcyjnych w torach tramwajowych,
  • montaż sterownika sygnalizacji świetlnej,
  • montaż szafy LWT,
  • wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Mickiewicza,
  • wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Kościuszki,
  • włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.

Łącznie na obie inwestycje miasto zamierza przeznaczyć ok. 1,1 mln zł.


  • Planowane światła na al. Grunwaldzkiej.
  • Sygnalizacja pojawi się też na al. Hallera.

Miejsca

Opinie (149) 2 zablokowane

  • I pewnie światła jak prawie wszystkie w tym mieście (2)

    Będą włączone cała dobę. Ja rozumiem główne ciągi typu Grunwaldzka / A.K i największy skrzyżowania na nich ale działa wszędzie

    • 18 5

    • w tym miejscu przejście jest zbędne

      • 2 5

    • Oraz patologiczne żółte światło na wszystkich skrzyżowaniach przez 2 sek. Chcą powodować więcej wypadków?

      • 0 2

  • Lepiej byłoby przesunąć te przejście do de Gaulle'a (2)

    Tam już teraz jest sygnalizacja a poza tym to przejście przez Lendziona jest ślepe (nie można nim przejść na drugą stronę wysepki) bo blokują tory tramwajowe. No ale w Gdańsku tramwaje są nietykalne więc nic z tym nie da się zrobić.

    • 6 2

    • a po przesunieciu przejscia do de Gaulle'a (1)

      mieszkańcy kamienic na wysepce będą do nich przeskakiwać przez Grunwaldzką?

      • 2 4

      • Przecież tam jest chodnik między wysepką a przystankiem na Klonowej

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Tam już kiedyś była sygnalizacja

    zanim w 1977 roku przeniesiono przystanek tramwajowy sprzed kamienicy Grunwaldzka 127 (dawny monopolowy) bardziej na południe , naprzeciwko wylotu ul. Klonowej. Jestem ciekaw, czy pojawi się sygnalizator dla pojazdów na wylocie ul. Lendziona i tym samym dla rowerów na Grunwaldzkiej.

    • 24 0

  • głosowaliście na nią, to co teraz ujadacie ??! (1)

    • 14 5

    • Ja nie głosowałem

      • 4 1

  • Nikt nie miałby problemu z sygnalizacją

    gdyby była ona schynronizowana. Niestety - standardem jest stawanie na kolejnych skrzyżowaniach na czerwonym - czy jedzie się 50km/h, czy 70km/h. Zdąży ten, kto pruje 120km/h.

    • 17 5

  • Ja prdl, światła co 50m, oczywiście niezsychronizowane... głosujcie dalej na Oleńkę i jej bandę. dramat (6)

    • 18 14

    • Miasto to nie autostrada, pamiętaj o tym. W centrum miasta są piesi. (3)

      • 5 10

      • jakoś boją się paraliżu Grunwaldzkiej więc robią tramwaj pod oknami na BGW a tutaj nie boją się korków więc sygnalizacja co 50 metrów musi być

        • 1 2

      • To nie jest centrum miasta (1)

        Centrum miasta to Długa i tam nie ma samochodów. Są piesi i rowerzyści, którzy zawsze wszędzie się wepchną.

        • 5 3

        • Na Długiej i przyległych, a w zasadzie na całym Głównym Mieście powinien byc zakaz poruszania się rowerami. Niszczą komfort spacerujących tam osób, jest wiele innych miejsc gdzie mogą sobie popedałować. Najlepiej poza miastem.

          • 1 0

    • jeat miasto sa przejscia

      jak sobie nie radzisz to zbiorkom albo specjalista

      • 1 1

    • Jak ci się w mieście nie podoba to zostawiaj auto przy obwodnicy.

      W centrum w ogóle powinno być wolno przechodzić wszędzie, nawet poza przejściem, a ruch ograniczony do minimum.

      • 0 5

  • Chyba nie moge czytać takich artykułów bo mi ciśnienie skacze (1)

    Wszędzie światła.... tak okropnie się jeździ samochodem po Gdańsku nie wspominając o jakości nawierzchni w niektórych miejscach dramat

    • 13 13

    • to wysiadz

      • 3 7

  • najbardziej obawiam się włączenia tej sygnalizacji do systemu Tristar

    To że jest ona tam potrzebna to oczywiste. Najlepiej jakby tam nie było przejścia ( zpunktu widzenia kierowcy) ale jak już jest to nie wiem jak do tej pory ostał się taki jeden wyjątek bez sygnalizacji co doprowadza czasem do groźnyxh sytuacji w tym miejscu.
    Dlaczego obawiam się włączenia do systemu Tristar? Dlatego że sygnalizacje wybudowane i włączone w ostatnich latach na al. Zwycięstwa są zsynchronizowane w taki sposób żeby tworzyć czerwoną falę nawet późnym wieczorem po godzinie 22

    • 13 2

  • Więcej świateł!!!

    Jeszcze więcej! Jest ich zdecydowanie za mało. Eldro jest niepocieszone...

    • 5 5

  • nic po za propaganda akiedy obiecane przejscie przy teatrze Miniatura

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane