• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie przejście na Grunwaldzkiej zyska sygnalizację

Maciej Korolczuk
15 maja 2024, godz. 13:00 
Opinie (149)
Sygnalizacja pojawi się na przejściu przy wysepce we Wrzeszczu na wysokości wyjazdu z ul. Lendziona. Sygnalizacja pojawi się na przejściu przy wysepce we Wrzeszczu na wysokości wyjazdu z ul. Lendziona.

Na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Antoniego LendzionaMapka powstanie sygnalizacja świetlna. Ma ona poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu. Maszty z sygnalizatorami zaplanowano też na al. HalleraMapka na przejściu przy Lilii Wenedy i ŻywieckiejMapka. Na obie inwestycje miasto przeznaczy łącznie ok. 1,1 mln zł.



Budowa sygnalizacji na wskazanych przejściach:

Przejście przy wysepce we Wrzeszczu było dotąd ostatnią zebrą przez główną arterię Gdańska pozbawioną sygnalizacji świetlnej. O tym, że ruch na przejściu w tym miejscu ma być sterowany sygnalizacją świetlną i nie zależeć już od uprzejmości kierowców, informowaliśmy na początku 2023 roku.

Niemal półtora roku od zapowiedzi, urzędnicy wreszcie przechodzą do działania i zrealizowania obietnicy.

- Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na realizację obu zadań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu pieszym na dwóch skrzyżowaniach. Ogłoszenie przetargu planowane jest do końca maja. Sama realizacja ma potrwać 20 tygodni od daty podpisania umowy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Budowa sygnalizacji na Grunwaldzkiej obejmie m.in.:

  • wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
  • montaż masztu wysokiego sygnalizacji z fundamentem wylewanym,
  • montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
  • montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
  • montaż przycisków dla pieszych i sygnalizatorów akustycznych,
  • wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
  • montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
  • włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do sterownika przy ul. Jesionowej oraz rozbudowę istniejącego sterownika przy tej ulicy dla potrzeb projektowanego zakresu sygnalizacji świetlnej,
  • włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.

Bezpieczeństwo pieszych poprawi się też na al. Hallera, gdzie maszty staną na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej. Bezpieczeństwo pieszych poprawi się też na al. Hallera, gdzie maszty staną na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej.

Dodatkowe światła także na al. Hallera



To nie koniec planów drogowców. Wkrótce bezpieczniej ma być także na przejściu przez al. Hallera. Maszty z sygnalizacją staną na skrzyżowaniu z Lilii Wenedy i Żywiecką.

Zakres zadania poza budową samej sygnalizacji to m.in.:

  • wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
  • montaż masztów wysokich sygnalizacji w fundamentami wylewanymi,
  • montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
  • montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
  • wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
  • montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
  • montaż pętli indukcyjnych w torach tramwajowych,
  • montaż sterownika sygnalizacji świetlnej,
  • montaż szafy LWT,
  • wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Mickiewicza,
  • wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Kościuszki,
  • włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.

Łącznie na obie inwestycje miasto zamierza przeznaczyć ok. 1,1 mln zł.


  • Planowane światła na al. Grunwaldzkiej.
  • Sygnalizacja pojawi się też na al. Hallera.

Miejsca

Opinie (149) 2 zablokowane

  • Zamiast budować dróg robią sygnalizację (3)

    Pani Prezydent nawet nie obiecała budowy 1km drogi, ona nie musiała nic obiecać, dostała od platformy na tacy prezydenture a teraz ich wykiwała

    • 6 6

    • Bo dróg już jest dosyć.

      Teraz wystarczy tylko ograniczyć ilość aut na tych drogach, a to nastąpi już niebawem.

      • 2 5

    • Przecież w Gdańsku co chwila powstają nowe drogi. (1)

      Ty tu w ogóle mieszkasz?

      • 2 3

      • Mieszkam. U mamy. A od jej gaszka dostałem rower.

        • 1 0

  • (5)

    Kawałek wcześniej za klonową w stronę bałtyckiej są światła z przejazdem dla rowerów. Nie można do niego dołożyć przejścia dla pieszych zamiast robic kolejną sygnalizacje 50 metrów dalej?

    • 72 34

    • Kawałek dalej jest Kilińskiego

      Nie można dołączyć do niej Grunwaldzkiej, zamiast robić ulicę 50 metrów dalej?

      • 18 3

    • Nie można, bo to nie jest 50m. Tylko tak ci się wydaje z autka.

      • 13 5

    • ale ten przejazd dla rowerów nie ma świateł a samochody mają, jak to działa? bez sensu, rowerzysta może jechać kiedy chce, a kierowcy trąbią bo mają niby zielone?

      • 2 3

    • i to, ze sa tam wlasnie kawalek w te i wewte swiatla nie wplynie na plynnosc, a zwiekszy bezpieczenstwo - chociaz akurat w tamtym miejscu kierowcy zawsze uwazaja jak jade (ale tez to jest ledwo przekroj, a na pewno ktos na slepo jedzie i omija)

      • 3 1

    • Bardzo mądra propozycja.

      Popieram. Godne rozważenia.

      • 4 6

  • Opinia wyróżniona

    Malkontenci

    Za każdym razem jak przejeżdżam tam samochodem i przechodzi przez to przejście pieszy to dochodzi tam do bardzo niebezpiecznych sytuacji. 90% kierowców nie zdaje sobie sprawy, że notorycznie wyprzedza na przejściu dla pieszych. Przykładowo: często na prawym pasie jest tam korek do skrętu w prawo do galerii bałtyckiej sięgający właśnie tego przejścia dla pieszych - zobaczcie jak kierowcy na pałę przejeżdżają nie mając widoczności z prawej strony. Teraz ludzie narzekają, że zrobią tam światła, ale jak doszłoby do wypadku, w którym ktoś by zginął to wszyscy pytaliby gdzie te światła są.

    • 56 11

  • Już teraz ruch nie zależał od uprzejmości

    ponieważ kierujący ma obowiązek zatrzymać się także w przypadku gdy pieszy dopiero zamierza wejść na przejście

    • 0 4

  • Jeszcze na Elblaskiej

    Jest przejście podobne. Zlikwidować bo jest bardzo niebezpieczne dla pieszych.
    Nikt nim zresztą prawie nie przechodzi.

    • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Po zmianie kodeksu drogowego instalacja sygnalizacji opłaca się.. kierowcom. (2)

    Bo teraz każdy pojedynczy pieszy zatrzymuje w dowolnej chwili cały ruch. A tak - będzie musiał poczekać i zbierze się większą liczbą pieszych.

    • 41 0

    • (1)

      w tym miejsciu nikt sie nie zbierze. w ogole rzadko kiedy tam ktos przechodzi. wiec 95% czasu samochody bede po prostu sobie staly ot tak.

      • 7 3

      • Przechodzą tylko odważni. Bo oczywiście trzeba zap* od świateł do świateł (żeby sobie postać, oczywiście) i tam często kierowcy jeżdżą powyżej 70tki. Powodzenia z przejściem.

        • 6 1

  • Jako pieszy nie znoszę przejść że światłami. I wcale nie poprawiają bezpieczeństwa pieszych - spiesząc się przebiegają na czerwonym. Są za to w interesie kierowców, ograniczając pieszym możliwość przechodzenia.

    • 1 6

  • Naaaareszcie!

    W obu tych miejscach osobiście byłem wielokrotnie świadkiem niebezpiecznych zdarzeń z pieszymi.

    • 5 2

  • Może wreszcie autobusy wyjeżdżające z Lendziona będą mogły zrobić to szybciej niż czekać 5 minut

    • 2 2

  • nareszcie! - dlugo to trwalo

    jakby ktos czekal na nieszczescie

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane