- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Ostatnie przejście na Grunwaldzkiej zyska sygnalizację
Na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Antoniego Lendziona powstanie sygnalizacja świetlna. Ma ona poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu. Maszty z sygnalizatorami zaplanowano też na al. Hallera na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej. Na obie inwestycje miasto przeznaczy łącznie ok. 1,1 mln zł.
Niemal półtora roku od zapowiedzi, urzędnicy wreszcie przechodzą do działania i zrealizowania obietnicy.
- Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na realizację obu zadań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu pieszym na dwóch skrzyżowaniach. Ogłoszenie przetargu planowane jest do końca maja. Sama realizacja ma potrwać 20 tygodni od daty podpisania umowy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa sygnalizacji na Grunwaldzkiej obejmie m.in.:
- wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
- montaż masztu wysokiego sygnalizacji z fundamentem wylewanym,
- montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
- montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
- montaż przycisków dla pieszych i sygnalizatorów akustycznych,
- wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
- montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
- włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do sterownika przy ul. Jesionowej oraz rozbudowę istniejącego sterownika przy tej ulicy dla potrzeb projektowanego zakresu sygnalizacji świetlnej,
- włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.
Dodatkowe światła także na al. Hallera
To nie koniec planów drogowców. Wkrótce bezpieczniej ma być także na przejściu przez al. Hallera. Maszty z sygnalizacją staną na skrzyżowaniu z Lilii Wenedy i Żywiecką.
Zakres zadania poza budową samej sygnalizacji to m.in.:
- wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
- montaż masztów wysokich sygnalizacji w fundamentami wylewanymi,
- montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
- montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
- wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
- montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
- montaż pętli indukcyjnych w torach tramwajowych,
- montaż sterownika sygnalizacji świetlnej,
- montaż szafy LWT,
- wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Mickiewicza,
- wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Kościuszki,
- włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.
Łącznie na obie inwestycje miasto zamierza przeznaczyć ok. 1,1 mln zł.
Miejsca
Opinie (149) 2 zablokowane
-
2024-05-15 14:18
Zamiast budować dróg robią sygnalizację (3)
Pani Prezydent nawet nie obiecała budowy 1km drogi, ona nie musiała nic obiecać, dostała od platformy na tacy prezydenture a teraz ich wykiwała
- 6 6
-
2024-05-15 14:50
Bo dróg już jest dosyć.
Teraz wystarczy tylko ograniczyć ilość aut na tych drogach, a to nastąpi już niebawem.
- 2 5
-
2024-05-15 15:17
Przecież w Gdańsku co chwila powstają nowe drogi. (1)
Ty tu w ogóle mieszkasz?
- 2 3
-
2024-05-16 07:01
Mieszkam. U mamy. A od jej gaszka dostałem rower.
- 1 0
-
2024-05-15 14:20
(5)
Kawałek wcześniej za klonową w stronę bałtyckiej są światła z przejazdem dla rowerów. Nie można do niego dołożyć przejścia dla pieszych zamiast robic kolejną sygnalizacje 50 metrów dalej?
- 72 34
-
2024-05-15 14:51
Kawałek dalej jest Kilińskiego
Nie można dołączyć do niej Grunwaldzkiej, zamiast robić ulicę 50 metrów dalej?
- 18 3
-
2024-05-15 15:13
Nie można, bo to nie jest 50m. Tylko tak ci się wydaje z autka.
- 13 5
-
2024-05-15 15:55
ale ten przejazd dla rowerów nie ma świateł a samochody mają, jak to działa? bez sensu, rowerzysta może jechać kiedy chce, a kierowcy trąbią bo mają niby zielone?
- 2 3
-
2024-05-15 16:28
i to, ze sa tam wlasnie kawalek w te i wewte swiatla nie wplynie na plynnosc, a zwiekszy bezpieczenstwo - chociaz akurat w tamtym miejscu kierowcy zawsze uwazaja jak jade (ale tez to jest ledwo przekroj, a na pewno ktos na slepo jedzie i omija)
- 3 1
-
2024-05-15 17:59
Bardzo mądra propozycja.
Popieram. Godne rozważenia.
- 4 6
-
2024-05-15 14:29
Opinia wyróżniona
Malkontenci
Za każdym razem jak przejeżdżam tam samochodem i przechodzi przez to przejście pieszy to dochodzi tam do bardzo niebezpiecznych sytuacji. 90% kierowców nie zdaje sobie sprawy, że notorycznie wyprzedza na przejściu dla pieszych. Przykładowo: często na prawym pasie jest tam korek do skrętu w prawo do galerii bałtyckiej sięgający właśnie tego przejścia dla pieszych - zobaczcie jak kierowcy na pałę przejeżdżają nie mając widoczności z prawej strony. Teraz ludzie narzekają, że zrobią tam światła, ale jak doszłoby do wypadku, w którym ktoś by zginął to wszyscy pytaliby gdzie te światła są.
- 56 11
-
2024-05-15 14:35
Już teraz ruch nie zależał od uprzejmości
ponieważ kierujący ma obowiązek zatrzymać się także w przypadku gdy pieszy dopiero zamierza wejść na przejście
- 0 4
-
2024-05-15 14:36
Jeszcze na Elblaskiej
Jest przejście podobne. Zlikwidować bo jest bardzo niebezpieczne dla pieszych.
Nikt nim zresztą prawie nie przechodzi.- 1 2
-
2024-05-15 14:40
Opinia wyróżniona
Po zmianie kodeksu drogowego instalacja sygnalizacji opłaca się.. kierowcom. (2)
Bo teraz każdy pojedynczy pieszy zatrzymuje w dowolnej chwili cały ruch. A tak - będzie musiał poczekać i zbierze się większą liczbą pieszych.
- 41 0
-
2024-05-16 07:34
(1)
w tym miejsciu nikt sie nie zbierze. w ogole rzadko kiedy tam ktos przechodzi. wiec 95% czasu samochody bede po prostu sobie staly ot tak.
- 7 3
-
2024-05-16 08:41
Przechodzą tylko odważni. Bo oczywiście trzeba zap* od świateł do świateł (żeby sobie postać, oczywiście) i tam często kierowcy jeżdżą powyżej 70tki. Powodzenia z przejściem.
- 6 1
-
2024-05-15 15:00
Jako pieszy nie znoszę przejść że światłami. I wcale nie poprawiają bezpieczeństwa pieszych - spiesząc się przebiegają na czerwonym. Są za to w interesie kierowców, ograniczając pieszym możliwość przechodzenia.
- 1 6
-
2024-05-15 15:02
Naaaareszcie!
W obu tych miejscach osobiście byłem wielokrotnie świadkiem niebezpiecznych zdarzeń z pieszymi.
- 5 2
-
2024-05-15 15:12
Może wreszcie autobusy wyjeżdżające z Lendziona będą mogły zrobić to szybciej niż czekać 5 minut
- 2 2
-
2024-05-15 15:14
nareszcie! - dlugo to trwalo
jakby ktos czekal na nieszczescie
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.