- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (157 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (102 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Ostatnie przejście na Grunwaldzkiej zyska sygnalizację
Na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Antoniego Lendziona powstanie sygnalizacja świetlna. Ma ona poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu. Maszty z sygnalizatorami zaplanowano też na al. Hallera
na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej
. Na obie inwestycje miasto przeznaczy łącznie ok. 1,1 mln zł.
Niemal półtora roku od zapowiedzi, urzędnicy wreszcie przechodzą do działania i zrealizowania obietnicy.
- Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na realizację obu zadań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu pieszym na dwóch skrzyżowaniach. Ogłoszenie przetargu planowane jest do końca maja. Sama realizacja ma potrwać 20 tygodni od daty podpisania umowy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa sygnalizacji na Grunwaldzkiej obejmie m.in.:
- wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
- montaż masztu wysokiego sygnalizacji z fundamentem wylewanym,
- montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
- montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
- montaż przycisków dla pieszych i sygnalizatorów akustycznych,
- wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
- montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
- włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do sterownika przy ul. Jesionowej oraz rozbudowę istniejącego sterownika przy tej ulicy dla potrzeb projektowanego zakresu sygnalizacji świetlnej,
- włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.
Dodatkowe światła także na al. Hallera
To nie koniec planów drogowców. Wkrótce bezpieczniej ma być także na przejściu przez al. Hallera. Maszty z sygnalizacją staną na skrzyżowaniu z Lilii Wenedy i Żywiecką.
Zakres zadania poza budową samej sygnalizacji to m.in.:
- wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
- montaż masztów wysokich sygnalizacji w fundamentami wylewanymi,
- montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
- montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
- wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
- montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
- montaż pętli indukcyjnych w torach tramwajowych,
- montaż sterownika sygnalizacji świetlnej,
- montaż szafy LWT,
- wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Mickiewicza,
- wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Kościuszki,
- włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.
Łącznie na obie inwestycje miasto zamierza przeznaczyć ok. 1,1 mln zł.
Miejsca
Opinie (149) 2 zablokowane
-
2024-05-16 06:18
20 tygodni to chyba jednak trochę dlugo
- 0 0
-
2024-05-16 06:41
Największa potrzeba świateł jest na skrzyżowaniu ul. Hallera z ul. Dworską !!!
Tam twie pasmówki a pośrodku tory tramwajowe
- 1 0
-
2024-05-16 08:32
To przejście jest zbędne...
Jak większość przejść, które tylko potęgują korki i tym samym pogarszają jakość powietrza i zwiększają spalanie. Eko myślenie nie wdrożone poprawnie, a piesi i tak przechodzą gdzie im się podoba, w tym również po czerwonym świetle. W Gdańsku ludziom chcecie poprawić bezpieczeństwo? Spróbujcie poprawić ludzi...
- 0 1
-
2024-05-16 09:13
Niech dadzą światła chociaż z przyciskiem dla pieszych. Jak nie będzie pieszych to będzie zielone i auta nie będą stały dla
zobaczymy czy ZDiZ na to wpadnie haha A przyciski były, jednak przez panikę w pandemii zostały usunięte do dziś.
- 0 0
-
2024-05-16 10:56
70 m wcześniej jest przejście z sygnalizacją
pomiędzy przejściami nie ma żadnej drogi dolotowej, dopiero za przejściem jest skrzyżowanie z drogą. Lendziona. Przecież jak auta zatrzymają się na "czerwonym" świetle poprzedzającego przejścia to nie ma na wysokości tego przejścia żadnego ruchu i można przejść. Jaki sens tych świateł, do korkować i tak już zakorkowane główne drogi przelotowe. U nas nigdy wahadło nie może być po środku. Zależy jakie lobby się przebije to forsuje po trupach swoją wizję.
- 0 0
-
2024-05-16 11:36
Sygnalizacja być musi , bo to przejście jest niezgodne z prawem
Nie może być przejścia przez 3 pasy ruchu bez sygnalizacji , no i wyprzedzanie na nim , co jest nieuchronne przy tym natężeniu ruchu kosztuje 1500 , zresztą to przejście śmiało można zlikwidować bo jest tam minimalny ruch pieszych
- 0 0
-
2024-05-16 12:10
Cud, że na Grunwaldzkiej nie musił ktoś zginąć by postawili tę sygnalizację
To jest absurdalnie niebezpieczne przejście - trzy pasy, zakręt tak, że nie widać pieszego. To, że urzędnicy bez ofiary śmiertelnej podjęli po tylu latach decyzję o sygnalizacji świetlnej należy uznać za cud. Nie wiem co biorą, ale niech nie odstawiają.
- 0 0
-
2024-05-17 04:23
A kiedy zniknie to wymalowane niebiesko-żółte g...wno na bloku po lewej stronie? Rozprasza uwagę
- 0 0
-
2024-05-17 07:11
Może przy okazji zamalują to niebieskie g
- 0 0
-
2024-06-07 11:04
W końcu
Mieszkam tuż obok tego przejścia i niemal co drugi dzień dochodzi tam do małej stłuczki albo ostrego hamowania. Widoczność tego przejścia jest bardzo słaba, więc z punktu widzenia kierowcy zauważenie pieszego, który chce tamtędy przejść jest niemal niewykonalne, jeśli nie wie się na co zwrócić uwagę. Z punktu widzenia pieszego jest to jedno z bardziej niebezpiecznych przejść w tej części Gdańska. Trzy pasy ruchu, na łuku, który ogranicza widoczność. Kierowcy, którzy jadą dalej mimo tego, że jakieś auto stoi już przed zebrą. Strach tamtędy przechodzić i zawsze trzeba wychylać się za stojące auto, żeby zobaczyć czy jakieś auto nieumyślnie będzie chciało pozbawić nas butów.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.