• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie przejście na Grunwaldzkiej zyska sygnalizację

Maciej Korolczuk
15 maja 2024, godz. 13:00 
Opinie (149)
Sygnalizacja pojawi się na przejściu przy wysepce we Wrzeszczu na wysokości wyjazdu z ul. Lendziona. Sygnalizacja pojawi się na przejściu przy wysepce we Wrzeszczu na wysokości wyjazdu z ul. Lendziona.

Na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Antoniego LendzionaMapka powstanie sygnalizacja świetlna. Ma ona poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu. Maszty z sygnalizatorami zaplanowano też na al. HalleraMapka na przejściu przy Lilii Wenedy i ŻywieckiejMapka. Na obie inwestycje miasto przeznaczy łącznie ok. 1,1 mln zł.



Budowa sygnalizacji na wskazanych przejściach:

Przejście przy wysepce we Wrzeszczu było dotąd ostatnią zebrą przez główną arterię Gdańska pozbawioną sygnalizacji świetlnej. O tym, że ruch na przejściu w tym miejscu ma być sterowany sygnalizacją świetlną i nie zależeć już od uprzejmości kierowców, informowaliśmy na początku 2023 roku.

Niemal półtora roku od zapowiedzi, urzędnicy wreszcie przechodzą do działania i zrealizowania obietnicy.

- Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na realizację obu zadań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu pieszym na dwóch skrzyżowaniach. Ogłoszenie przetargu planowane jest do końca maja. Sama realizacja ma potrwać 20 tygodni od daty podpisania umowy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Budowa sygnalizacji na Grunwaldzkiej obejmie m.in.:

  • wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
  • montaż masztu wysokiego sygnalizacji z fundamentem wylewanym,
  • montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
  • montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
  • montaż przycisków dla pieszych i sygnalizatorów akustycznych,
  • wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
  • montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
  • włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do sterownika przy ul. Jesionowej oraz rozbudowę istniejącego sterownika przy tej ulicy dla potrzeb projektowanego zakresu sygnalizacji świetlnej,
  • włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.

Bezpieczeństwo pieszych poprawi się też na al. Hallera, gdzie maszty staną na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej. Bezpieczeństwo pieszych poprawi się też na al. Hallera, gdzie maszty staną na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej.

Dodatkowe światła także na al. Hallera



To nie koniec planów drogowców. Wkrótce bezpieczniej ma być także na przejściu przez al. Hallera. Maszty z sygnalizacją staną na skrzyżowaniu z Lilii Wenedy i Żywiecką.

Zakres zadania poza budową samej sygnalizacji to m.in.:

  • wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
  • montaż masztów wysokich sygnalizacji w fundamentami wylewanymi,
  • montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
  • montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
  • wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
  • montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
  • montaż pętli indukcyjnych w torach tramwajowych,
  • montaż sterownika sygnalizacji świetlnej,
  • montaż szafy LWT,
  • wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Mickiewicza,
  • wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Kościuszki,
  • włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.

Łącznie na obie inwestycje miasto zamierza przeznaczyć ok. 1,1 mln zł.


  • Planowane światła na al. Grunwaldzkiej.
  • Sygnalizacja pojawi się też na al. Hallera.

Miejsca

Opinie (149) 2 zablokowane

  • 20 tygodni to chyba jednak trochę dlugo

    • 0 0

  • Największa potrzeba świateł jest na skrzyżowaniu ul. Hallera z ul. Dworską !!!

    Tam twie pasmówki a pośrodku tory tramwajowe

    • 1 0

  • To przejście jest zbędne...

    Jak większość przejść, które tylko potęgują korki i tym samym pogarszają jakość powietrza i zwiększają spalanie. Eko myślenie nie wdrożone poprawnie, a piesi i tak przechodzą gdzie im się podoba, w tym również po czerwonym świetle. W Gdańsku ludziom chcecie poprawić bezpieczeństwo? Spróbujcie poprawić ludzi...

    • 0 1

  • Niech dadzą światła chociaż z przyciskiem dla pieszych. Jak nie będzie pieszych to będzie zielone i auta nie będą stały dla

    zobaczymy czy ZDiZ na to wpadnie haha A przyciski były, jednak przez panikę w pandemii zostały usunięte do dziś.

    • 0 0

  • 70 m wcześniej jest przejście z sygnalizacją

    pomiędzy przejściami nie ma żadnej drogi dolotowej, dopiero za przejściem jest skrzyżowanie z drogą. Lendziona. Przecież jak auta zatrzymają się na "czerwonym" świetle poprzedzającego przejścia to nie ma na wysokości tego przejścia żadnego ruchu i można przejść. Jaki sens tych świateł, do korkować i tak już zakorkowane główne drogi przelotowe. U nas nigdy wahadło nie może być po środku. Zależy jakie lobby się przebije to forsuje po trupach swoją wizję.

    • 0 0

  • Sygnalizacja być musi , bo to przejście jest niezgodne z prawem

    Nie może być przejścia przez 3 pasy ruchu bez sygnalizacji , no i wyprzedzanie na nim , co jest nieuchronne przy tym natężeniu ruchu kosztuje 1500 , zresztą to przejście śmiało można zlikwidować bo jest tam minimalny ruch pieszych

    • 0 0

  • Cud, że na Grunwaldzkiej nie musił ktoś zginąć by postawili tę sygnalizację

    To jest absurdalnie niebezpieczne przejście - trzy pasy, zakręt tak, że nie widać pieszego. To, że urzędnicy bez ofiary śmiertelnej podjęli po tylu latach decyzję o sygnalizacji świetlnej należy uznać za cud. Nie wiem co biorą, ale niech nie odstawiają.

    • 0 0

  • A kiedy zniknie to wymalowane niebiesko-żółte g...wno na bloku po lewej stronie? Rozprasza uwagę

    • 0 0

  • Może przy okazji zamalują to niebieskie g

    • 0 0

  • W końcu

    Mieszkam tuż obok tego przejścia i niemal co drugi dzień dochodzi tam do małej stłuczki albo ostrego hamowania. Widoczność tego przejścia jest bardzo słaba, więc z punktu widzenia kierowcy zauważenie pieszego, który chce tamtędy przejść jest niemal niewykonalne, jeśli nie wie się na co zwrócić uwagę. Z punktu widzenia pieszego jest to jedno z bardziej niebezpiecznych przejść w tej części Gdańska. Trzy pasy ruchu, na łuku, który ogranicza widoczność. Kierowcy, którzy jadą dalej mimo tego, że jakieś auto stoi już przed zebrą. Strach tamtędy przechodzić i zawsze trzeba wychylać się za stojące auto, żeby zobaczyć czy jakieś auto nieumyślnie będzie chciało pozbawić nas butów.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane