• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ostatnie przejście na Grunwaldzkiej zyska sygnalizację

Maciej Korolczuk
15 maja 2024, godz. 13:00 
Opinie (149)
Sygnalizacja pojawi się na przejściu przy wysepce we Wrzeszczu na wysokości wyjazdu z ul. Lendziona. Sygnalizacja pojawi się na przejściu przy wysepce we Wrzeszczu na wysokości wyjazdu z ul. Lendziona.

Na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Antoniego LendzionaMapka powstanie sygnalizacja świetlna. Ma ona poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu. Maszty z sygnalizatorami zaplanowano też na al. HalleraMapka na przejściu przy Lilii Wenedy i ŻywieckiejMapka. Na obie inwestycje miasto przeznaczy łącznie ok. 1,1 mln zł.



Budowa sygnalizacji na wskazanych przejściach:

Przejście przy wysepce we Wrzeszczu było dotąd ostatnią zebrą przez główną arterię Gdańska pozbawioną sygnalizacji świetlnej. O tym, że ruch na przejściu w tym miejscu ma być sterowany sygnalizacją świetlną i nie zależeć już od uprzejmości kierowców, informowaliśmy na początku 2023 roku.

Niemal półtora roku od zapowiedzi, urzędnicy wreszcie przechodzą do działania i zrealizowania obietnicy.

- Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na realizację obu zadań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu pieszym na dwóch skrzyżowaniach. Ogłoszenie przetargu planowane jest do końca maja. Sama realizacja ma potrwać 20 tygodni od daty podpisania umowy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Budowa sygnalizacji na Grunwaldzkiej obejmie m.in.:

  • wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
  • montaż masztu wysokiego sygnalizacji z fundamentem wylewanym,
  • montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
  • montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
  • montaż przycisków dla pieszych i sygnalizatorów akustycznych,
  • wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
  • montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
  • włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do sterownika przy ul. Jesionowej oraz rozbudowę istniejącego sterownika przy tej ulicy dla potrzeb projektowanego zakresu sygnalizacji świetlnej,
  • włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.

Bezpieczeństwo pieszych poprawi się też na al. Hallera, gdzie maszty staną na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej. Bezpieczeństwo pieszych poprawi się też na al. Hallera, gdzie maszty staną na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej.

Dodatkowe światła także na al. Hallera



To nie koniec planów drogowców. Wkrótce bezpieczniej ma być także na przejściu przez al. Hallera. Maszty z sygnalizacją staną na skrzyżowaniu z Lilii Wenedy i Żywiecką.

Zakres zadania poza budową samej sygnalizacji to m.in.:

  • wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
  • montaż masztów wysokich sygnalizacji w fundamentami wylewanymi,
  • montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
  • montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
  • wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
  • montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
  • montaż pętli indukcyjnych w torach tramwajowych,
  • montaż sterownika sygnalizacji świetlnej,
  • montaż szafy LWT,
  • wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Mickiewicza,
  • wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Kościuszki,
  • włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.

Łącznie na obie inwestycje miasto zamierza przeznaczyć ok. 1,1 mln zł.


  • Planowane światła na al. Grunwaldzkiej.
  • Sygnalizacja pojawi się też na al. Hallera.

Miejsca

Opinie (149) 2 zablokowane

  • No patrzcie, jak to był problem pieszych, przez dekady światła nie były potrzebne. (2)

    Jak zaczęli mieć pierwszeństwo, to natychmiast trzeba je dodać...

    • 16 19

    • Zauważyłeś, że jest dużo więcej aut na ulicach? (1)

      • 4 7

      • Zauważyłem, że prawie nikt nie korzysta z tego przejścia

        • 9 6

  • A ja się pytam kiedy przejście przed dworcem PKP

    • 7 5

  • Słońce, drzewo dające cień... Można zostać niezauważonym...

    • 2 2

  • Cała wysepka powinna zostać zmieniona. Te tramwajowe esyfloresy na tym odcinku to jakaś porażka i priorytetowo powinny zostać wyprostowane.

    • 14 3

  • Polityka miasta na rzecz pieszych to wydmuszka (1)

    Z jednej strony są duże inwestycje na pokaz jak na Wałach Jagielońskich. Z drugiej strony na Przymorzu światła dla pieszych przez ulicę Chłopską są tak krótkie, że ledwo rowerem można przejechać, a co dopiero przejść na jeden raz jako zdrowa osoba. To samo w głębi osiedla. Na Śląskiej pobudowano ronda, które nic nie poprawiły (ruch nie odbywa się wolniej ani spokojniej), ale już o przejściach dla pieszych zapomniano. Przejście koło godziny 16 na drugą stronę Śląskiej jest czasem wyczynem,

    • 17 4

    • No, ale jednak wszystkim się udaje. To co to za "wyczyn"?

      • 0 0

  • gdansk miastem swiatel, wiecej ich!

    • 10 9

  • Czemu miasto tutaj wali tyle świateł (2)

    A na Niepołomickiej dla bezpieczeństwa nie ustawi świateł na żadnym przejściu tylko wszędzie te progi rzuca, które więcej hałasu robią niż zapewniają bezpieczeństwo?

    • 15 3

    • niepołomicka to fizycznie osiedlówka. na co ci tam światła? (1)

      • 3 2

      • Na to, że kierowcy nie jeżdżą tam jak na osiedlowej drodze

        Przechodzić nawet na przejściu dla pieszych na Niepołomickiej czasem strach. Zaręczam, że pomimo progów wielu kierowców nie jeździ tu tylko 50km/h, a przecież niektórych miejscach jest nawet strefa 30

        • 1 0

  • Nie łatwiej wyburzyć tepaskudne stare baraki, wyprostować tory i zrobić park?

    • 10 2

  • (1)

    Blokujcie miasto, jeszcze bardziej

    • 15 4

    • Mogli by kierowcy

      przestać blokować miasto?

      • 3 2

  • Przecież z tego przejścia (2)

    Mało kto tak naprawdę korzysta..... Kolejny świetny pomysł WDG

    • 25 12

    • nie korzystają (1)

      bo sie boją przechodzić swiatła to zmienią

      • 3 1

      • Alentak serio?

        Jest tam jakiś salon kosmetyczny, stowarzyszenie i biuro rady dzielnicy

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane