- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (519 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (156 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (102 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Ostatnie przejście na Grunwaldzkiej zyska sygnalizację
Na przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Antoniego Lendziona powstanie sygnalizacja świetlna. Ma ona poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym miejscu. Maszty z sygnalizatorami zaplanowano też na al. Hallera
na przejściu przy Lilii Wenedy i Żywieckiej
. Na obie inwestycje miasto przeznaczy łącznie ok. 1,1 mln zł.
Niemal półtora roku od zapowiedzi, urzędnicy wreszcie przechodzą do działania i zrealizowania obietnicy.
- Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na realizację obu zadań, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu pieszym na dwóch skrzyżowaniach. Ogłoszenie przetargu planowane jest do końca maja. Sama realizacja ma potrwać 20 tygodni od daty podpisania umowy - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa sygnalizacji na Grunwaldzkiej obejmie m.in.:
- wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
- montaż masztu wysokiego sygnalizacji z fundamentem wylewanym,
- montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
- montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
- montaż przycisków dla pieszych i sygnalizatorów akustycznych,
- wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
- montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
- włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do sterownika przy ul. Jesionowej oraz rozbudowę istniejącego sterownika przy tej ulicy dla potrzeb projektowanego zakresu sygnalizacji świetlnej,
- włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.
Dodatkowe światła także na al. Hallera
To nie koniec planów drogowców. Wkrótce bezpieczniej ma być także na przejściu przez al. Hallera. Maszty z sygnalizacją staną na skrzyżowaniu z Lilii Wenedy i Żywiecką.
Zakres zadania poza budową samej sygnalizacji to m.in.:
- wykonanie lokalnej kanalizacji kablowej dla potrzeb sygnalizacji świetlnej,
- montaż masztów wysokich sygnalizacji w fundamentami wylewanymi,
- montaż masztów niskich sygnalizacji świetlnej,
- montaż z osprzętu sygnalizacji świetlnej (latarnie sygnalizacyjne, głowice, konsole itp.),
- wykonanie sieci kablowej sygnalizacji świetlnej w kanalizacji kablowej,
- montaż pętli indukcyjnych w jezdniach,
- montaż pętli indukcyjnych w torach tramwajowych,
- montaż sterownika sygnalizacji świetlnej,
- montaż szafy LWT,
- wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Mickiewicza,
- wykonanie pętli indukcyjnej w torach tramwajowych na skrzyżowaniu Al. Hallera z ul. Kościuszki,
- włączenie sygnalizacji świetlnej do systemu sterowania ruchem drogowym Tristar.
Łącznie na obie inwestycje miasto zamierza przeznaczyć ok. 1,1 mln zł.
Miejsca
Opinie (149) 2 zablokowane
-
2024-05-15 13:12
No patrzcie, jak to był problem pieszych, przez dekady światła nie były potrzebne. (2)
Jak zaczęli mieć pierwszeństwo, to natychmiast trzeba je dodać...
- 16 19
-
2024-05-15 13:16
Zauważyłeś, że jest dużo więcej aut na ulicach? (1)
- 4 7
-
2024-05-15 13:53
Zauważyłem, że prawie nikt nie korzysta z tego przejścia
- 9 6
-
2024-05-15 13:14
A ja się pytam kiedy przejście przed dworcem PKP
- 7 5
-
2024-05-15 13:15
Słońce, drzewo dające cień... Można zostać niezauważonym...
- 2 2
-
2024-05-15 13:16
Cała wysepka powinna zostać zmieniona. Te tramwajowe esyfloresy na tym odcinku to jakaś porażka i priorytetowo powinny zostać wyprostowane.
- 14 3
-
2024-05-15 13:16
Polityka miasta na rzecz pieszych to wydmuszka (1)
Z jednej strony są duże inwestycje na pokaz jak na Wałach Jagielońskich. Z drugiej strony na Przymorzu światła dla pieszych przez ulicę Chłopską są tak krótkie, że ledwo rowerem można przejechać, a co dopiero przejść na jeden raz jako zdrowa osoba. To samo w głębi osiedla. Na Śląskiej pobudowano ronda, które nic nie poprawiły (ruch nie odbywa się wolniej ani spokojniej), ale już o przejściach dla pieszych zapomniano. Przejście koło godziny 16 na drugą stronę Śląskiej jest czasem wyczynem,
- 17 4
-
2024-05-16 06:57
No, ale jednak wszystkim się udaje. To co to za "wyczyn"?
- 0 0
-
2024-05-15 13:17
gdansk miastem swiatel, wiecej ich!
- 10 9
-
2024-05-15 13:17
Czemu miasto tutaj wali tyle świateł (2)
A na Niepołomickiej dla bezpieczeństwa nie ustawi świateł na żadnym przejściu tylko wszędzie te progi rzuca, które więcej hałasu robią niż zapewniają bezpieczeństwo?
- 15 3
-
2024-05-15 13:24
niepołomicka to fizycznie osiedlówka. na co ci tam światła? (1)
- 3 2
-
2024-05-15 21:44
Na to, że kierowcy nie jeżdżą tam jak na osiedlowej drodze
Przechodzić nawet na przejściu dla pieszych na Niepołomickiej czasem strach. Zaręczam, że pomimo progów wielu kierowców nie jeździ tu tylko 50km/h, a przecież niektórych miejscach jest nawet strefa 30
- 1 0
-
2024-05-15 13:19
Nie łatwiej wyburzyć tepaskudne stare baraki, wyprostować tory i zrobić park?
- 10 2
-
2024-05-15 13:20
(1)
Blokujcie miasto, jeszcze bardziej
- 15 4
-
2024-05-15 14:46
Mogli by kierowcy
przestać blokować miasto?
- 3 2
-
2024-05-15 13:21
Przecież z tego przejścia (2)
Mało kto tak naprawdę korzysta..... Kolejny świetny pomysł WDG
- 25 12
-
2024-05-15 18:53
nie korzystają (1)
bo sie boją przechodzić swiatła to zmienią
- 3 1
-
2024-05-15 21:57
Alentak serio?
Jest tam jakiś salon kosmetyczny, stowarzyszenie i biuro rady dzielnicy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.