- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (271 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (99 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (283 opinie)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (96 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Ostra reakcja Gdyni na odór z portu
Za ogromny fetor w Gdyni, który w centrum miasta czuć od trzech tygodni, odpowiadają łupiny olejowca gwinejskiego. Sprowadziła ją firma Speed, ale jej przedstawiciel odmówił nam odpowiedzi na pytanie, kiedy zabierze z nabrzeża 28 tys. ton biomasy, domagając się oficjalnego pisma. Dostał je, ale od Urzędu Miasta, który grozi kontrolą i kosztownym przeglądem ekologicznym. Czas na reakcję - do 2 marca.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zarząd Portu Gdyni informuje za to, że odory nie są groźne dla zdrowia. - Woń nie jest szkodliwa dla zdrowia, wynika z zawilgocenia podczas transportu. Port gdyński jest miejscem przeładowywania i składowania wielu różnorodnych grup ładunkowych - niektóre z nich mogą, szczególnie w specyficznych warunkach atmosferycznych, emitować wonie niekoniecznie przyjemne dla otoczenia. Natomiast z całą pewnością wszystkie działania w obszarze portu gdyńskiego prowadzone są z poszanowaniem środowiska naturalnego - zapewnia w oficjalnym komunikacie Zarząd Morskiego Portu Gdynia.
Problem w tym, że mija już trzeci tydzień, a fetor nie ustaje. Mieszkańcy śródmieścia Gdyni cieszą się, gdy wiatr nie wieje od strony morza, ale wtedy nieprzyjemna woń rozchodzi się na inne dzielnice - Działki Leśne, Kamienną Górę czy Grabówek. Po nieustannych skargach, zareagować postanowiły też władze miasta, które postawiły ultimatum: albo do 2 marca dostaną informację o planie ograniczenia odoru, albo na terenach portowych rozpocznie się obowiązkowy przegląd ekologiczny. Miasto może go zlecić na podstawie ustawy Prawo Ochrony Środowiska. A potem zalecić kosztowne kroki naprawcze, ograniczające odory. Bałtycki Terminal Drobnicowy pismo otrzymał w czwartek. Do momentu opublikowania tego tekstu trwało spotkanie zarządu, na którym m.in. ten temat miał być omówiony.
- Problemem nie jest fakt, że Speed sprowadza biomasę, bo wpisuje się to w działalność portową, tylko to, że trzyma ją całymi tygodniami na placach składowych przy nabrzeżach portowych. Taki specyficzny ładunek nie powinien zalegać, tylko niezwłocznie być przeładowywany i kierowany dalej do kontrahenta, który go zamówił. Dzisiaj można odnieść wrażenie, że obecna forma eksploatacji przez operatora nie bierze pod uwagę uciążliwości dla mieszkańców miasta - podkreśla radny Gdyni Paweł Brutel.
Miejsca
Opinie (442) ponad 10 zablokowanych
-
2015-02-27 09:23
Zielona energia
Zielona energia energia zielona ho ho. Tylko skocznie. Jeszcze raz. Zielona energia energia zielona. No co? Chceecie być eko czy nie? I tak odpady ze świata trafiają do Polski. Chcieliście zielonosc to macie. A Polski węgiel teraz się zamknie. Potem kupią go Czesi lub ludxie z antypodow i będzie znowu potrzebny. Tak cały np. Przemysł AGD. Kojarzycie? Zielona energia. ..........
- 2 0
-
2015-02-27 10:02
od roku w Gdyni śmierdzi
dla lubiących mocne wrażenia (bo do portu nie każdego wpuszczą) wystarczy przejechać się ul. Rotterdamską... wielka hałda tego śmierdzącego g.wna zalega przy ulicy, ogrodzona płotem przenośnym....
codziennie wysiadam na skm-ce w Stoczni i taki smórd jest od roku... zresztą dużo też zależy od wiatru...- 6 1
-
2015-02-27 10:06
fetor (1)
Władze Gdyni nie reagowały jakoś szybko w sprawie skarg mieszkańców na smrody z Łężyc bo to spółka komunalna. Przed sądem uparcie twierdziły, że smrodu nie ma a teraz wielka batalia o smród portowy bo to już nie jest spółka komunalna.
- 6 2
-
2015-02-27 10:15
Moralność Kalego
Jak Kali ukraść krowę, to dobrze. Jak Kalemu ukraść krowę, to niedobrze.
A prezydent osobiście jeździ rowerem koło Ekodoliny i mu nie śmierdzi.- 1 1
-
2015-02-27 10:21
powinni to g. okopcić i poprażyć, zmieszać z kawą
i sprzedawać jako kawę gat. 2
- 2 1
-
2015-02-27 10:22
tysiące ton leży i właściciel nie wie co z tym zrobić?
w liście przewozowym nie było trasy? A teraz ogłosi bankructwo i podatnicy sprzątną to g.
- 2 0
-
2015-02-27 10:36
to ciekawe, bo ten 'temat' ciagnie się od dosyć długiego czasu (8)
a skoro ta hałda nie znika, to jest to istotny problem
port nie jest 'magazynem' na odpady, zwłaszcza długoterminowym
bo jesli wszystkie place składowe będą tym zawalone, to port po prostu STANIE, bo nie bedzie miał mozliwosci rozładunku czegokolwiek- 10 0
-
2015-02-27 10:44
No właśnie (7)
poprzez złe zarządzanie logistyczne władz portu mamy to co mamy, a jeszcze chcą przejąć tereny po Naucie, aby dalej robić składowiska złomu, biomasy, odpadów z III-go świata i twierdzą, że im pieniądze nie śmierdzą ?
- 6 1
-
2015-02-27 10:51
(6)
A deweloperzy czekają, aż zaprzyjaźnione z nimi miasto usunie port z Gdyni.
- 1 5
-
2015-02-27 11:16
kto usuwa port? (5)
byłes na terenie Dalmoru?
czy tam cokolwiek sie dzieje - nie wspomne o słynnej smierdzącej przetwórni ryb, ale to kompletne marnowanie przestrzeni
nowoczesny port działa jak lotnisko - laduje sie wywala pasazerów, załadowuje i odlatuje, a pasazerowie sie rozjeżdżają
to nie jest jakiś zlot młodziezy katolickiej, która siedzi i sie modli
to ma pracowac i to sprawnie- 4 3
-
2015-02-27 11:38
własnie widać w porcie brak KOMPETENCJI ??? (1)
- przyszedł czas na zmiany !!!
i to natychmiast, panie Szczurek, masz Pan przedstawiciela w RN należy złożyć votum separatum i pozyskać odpowiedzialnych przedstawicieli celem odwołania Zarządu !!!
Koniec z zaśmiecaniem, zapylaniem, zasmradzaniem,... naszego pięknego miasta !!- 4 1
-
2015-02-27 13:02
Marych! Zlituj się i nie pisz już tych bzdur.
- 0 2
-
2015-02-27 11:52
gdyby portowi pozwolono zagospodarować ten teren, to by się działo - na tym polega tragedia (2)
że nikt w mieście podobno morskim nie ma o gospodarce morskiej pojęcia
- 1 6
-
2015-02-27 11:56
chyba sobie zarty stroisz - co by sie działo? co sie dzieje - jesdt tam jak na razie port (1)
na nabrzeżu przez ostatnie lata wyładowano pare ton żwiru, pare palet podkładów kolejowych itd
tam się NIC nie dzieje, jakas barka cumuje miesiacami
a przeciez NIKT im nie zabrania zarabiać na przeładunkach
bardzo dobrze, że te tereny będą zabudowane - WTEDY cos się bedzie działo
port ma wiele terenów niezagospodarowanych, nawet 'nabrzeża' porosnięte trawą do kórych nie może zacumowac statek...
mało wiesz- 4 1
-
2015-02-27 13:00
Kompletny ignorant jesteś.
- 0 3
-
2015-02-27 10:52
Smierdzi w Swieciu nW , Szwecji , Kanadzie (1)
wszędzie tam , gdzie są fabryki papieru i nie pomagają filtry. Już sam produkt - papier nie śmierdzi a nawet kiedy zmienia się w euro czy dolara , to całują i zrobią wszystko aby mieć jak najwięcej. A biomasa też wyda plon i będą smaczne warzywa i płody rolne. Więc tak bardzo się śmierdziele nie oburzajcie na smród.
- 1 3
-
2015-02-27 15:30
Łupiny olejowca wykorzystuje się w piecach - opał/energia/ciepłownictwo -.-
- 1 0
-
2015-02-27 11:23
a fe!
Te smrodki już nawet do Rumii doleciały.. i nie, tym razem to nie oczyszczalnia :)
- 4 1
-
2015-02-27 11:41
ostra reakcja? tylko dlaczego tak spóźniona?
- 5 1
-
2015-02-27 11:41
smród
śmierdzi nie do zniesienia - na Szadółkach tak nie capi
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.