- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (99 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (288 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (135 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (65 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (46 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (135 opinii)
Otwarcie Drogi Zielonej z protestem w tle?
Na 10 grudnia planowane jest otwarcie w Gdańsku Drogi Zielonej, która połączy al. Grunwaldzką z Ergo Areną. Kilku właścicieli firm budowlanych nie otrzymało jednak zapłaty od generalnego wykonawcy za pracę przy budowie drogi na Żabiance i Oliwie. Zapowiadają, że jeśli pieniędzy nie otrzymają w najbliższych dniach, zorganizują 10 grudnia protest.
Zobacz prawie gotową Drogę Zieloną.
Również Piotr Wolski, dyrektor firmy Nord Marine and Industrial Service wycofał się z wcześniej powiedzianych słów: "Chwieje się też firma Mega z Gdyni".
Wciąż nie jest dobrze z branżą budowlaną. Po kłopotach z płatnościami dla podwykonawców z budowy wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego i budowy Wydziału Chemii Uniwersytetu Gdańskiego, kolejne firmy nie mogą doczekać się płatności, tym razem od Mostostalu Warszawa - wykonawcy Drogi Zielonej, łączącej al. Grunwaldzką
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Firma budowlana ze stolicy od maja tego roku nie płaci zobowiązań. Z tego powodu już ogłosiła upadłość firma Stabilator - podwykonawca budowy Drogi Zielonej, wobec której zobowiązania generalnego wykonawcy wynoszą 10 mln zł. Chwieje się też firma Mega z Gdyni, a wiele mniejszych przedsiębiorstw, jak moje, ledwie wiąże koniec z końcem. Ponadto brak jest jakiejkolwiek nadziei na zmianę - mówi Piotr Wolski, dyrektor firmy Nord Marine and Industrial Service, która na budowie Drogi Zielonej zajmowała się pracami wykończeniowymi.
- Do naszej trudnej sytuacji przyczynia się też Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, uporczywie uchylając się od przyjęcia do wiadomości faktu zatrudniania nas przez Mostostal Warszawa jako nominowanych podwykonawców - mówi Piotr Wolski.
Warto podkreślić, że firma Nord Marine and Industrial Service najpierw pracowała na zlecenie podwykonawcy - firmy Stabilator, a teraz działa bezpośrednio na zlecenie Mostostalu Warszawa.
Co o sprawie sądzą władze Mostostalu Warszawa? Niestety, mimo próśb, nie uzyskaliśmy stanowiska władz spółki.
- Ci podwykonawcy, którzy zostali zgłoszeni przez generalnego wykonawcę - Mostostal Warszawa - na listę podwykonawców nominowanych, otrzymują płatności. Problem w tym, że firmy często niepotrzebnie ryzykują, podpisując umowy i nie zapewniając sobie przy tym dostatecznego zabezpieczenia - m.in. naszej akredytacji. Podobna sytuacja miała miejsce choćby na budowie wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Inwestor przygląda się również rozliczeniom finansowym Mostostalu Warszawa z podwykonawcami na budowie Drogi Zielonej. Wszystko po to, by właśnie podwykonawcy nie zeszli z budowy bez zapłaty. - Zabezpieczyliśmy 10 mln zł. Generalny wykonawca otrzyma je wtedy, gdy rozliczy się z prac ze wszystkimi podwykonawcami - mówi Bartosiewicz.
Jeśli sprawa płatności dla podwykonawców się nie wyjaśni, wierzyciele planują w dniu otwarcia Drogi Zielonej - 10 grudnia - zorganizować protest.
Aktualnie Mostostal Warszawa przechodzi restrukturyzację. Strata netto po trzech kwartałach tego roku ma wynieść 33,1 mln zł. Za to jednak w 2013 r. grupa planuje pokazać już dodatni wynik netto.
Miejsca
Opinie (87)
-
2012-12-03 09:16
I po kiego licha ta droga? (1)
Żeby było więcej korków w innych miejscach Trójmiasta?
- 5 9
-
2012-12-03 11:20
Sam żeś korek...
- 2 1
-
2012-12-03 09:34
sama budowa dróg korków nie rozładowuje (chyba że miejscowo) (4)
lecz tylko przesuwa je gdzie indziej.Potrzebna jest inna strategia rozwoju systemu komunikacyjnego Trójmiasta i okolic. Więcej myślenia o potrzebach obecnych i potencjalnych klientów komunikacji publicznej, systemy car sharing, lepsze warunki poruszania się pieszych i rowerzystów, systemy parkowania rowerów przy stacjach SKM. Bardzo by się przydał tunel dla pieszych przy południowym krańcu peronu w Oliwie z rampą dla rowerów i osób z większym bagażem.
- 6 5
-
2012-12-03 12:04
(2)
Powinniśmy pójść dalej. Mając na sztandarach wypisane tłustym drukiem hasła "ekooszołomoekologii" powinno zakazać się poruszania samochodem w mieście.
Za złamanie zakazu - biczowanie.
Da nam to przyczółek do wprowadzenia za 5 - 10 lat zakazu poruszania się samochodami na terenie kraju.
Zdajemy sobie sprawę,że wśród nas są malkontenci, którzy będą bełkotać, że np. w tym roku w gdanskim porcie przeładowano ponad 3 500 000 ton kruszywa, siarki, rudy. Czym to przewieźć??? Takim wichrzycielom odpowiadamy: II Brygada Rowerowa podjęła się tego zadania na rok 2013. Dodatkowo, każdy w bidonie zabierze troche paliwa płynnego (ponad 6 000 000 ton w tym roku). Pokażemy, że rowerem można!!!!
I bedziemy skrzętnie notować dane tych wywrotowców.
Naszych hasłem "masz rower - możesz wszystko (przewieźć)".- 8 3
-
2012-12-03 15:37
Czym? POCIĄGIEM (1)
3 500 000 ton kruszywa, siarki, rudy nie wiezie się tirem,tylko wagonem, panie "mądraliński".
A Droga Zielona przez Oliwę nie prowadzi do portu - geografii i topografii nie uczą na kursie dla tirowców... na CB wszystkiego się nie dowiesz...- 1 3
-
2012-12-03 18:09
Twoja inteligencja jest wręcz porażająca. Więcej takich geniuszy a Japonię za 10000 lat dogonimy.
O przewozie ładunków napisałem wyraźnie "np. - na przykład". Rozumiem, że ten trudny element nie obowiązuje na ekooszołomskim kursie.
A jeżeli chodzi o transpot kolejowy to pokaż mi panie "mądraliński" jak dowieźć np. (na przykład) partię lodówek do sklepu Euro w Osowej.
Idź buduj tam linię kolejowa albo wsiadaj na "odlotowy rowerek" i przewieź.- 2 2
-
2012-12-04 00:57
Ale czy na to jest popyt?
- 1 0
-
2012-12-03 09:52
Wazne ze ja mam siano !
Jak sie ma leb na miejscu i tatulka co pomoze to nie trzeba przy budowie betonu mieszac
- 3 4
-
2012-12-03 10:04
Sprostowanie
Przepraszam firmę MEGA z Gdyni za użycie sformułowania "Firma MEGA się chwieje" nie posiadam żadnej wiedzy co do kondycji finansowej ww. firmy.
- 11 1
-
2012-12-03 10:35
mostostal warszawa
zaniżają ceny byle wygrać przetarg, czemu tylko podwykonawcy nominowani mają dostać zapłatę? czyli od razu wiadomo że mniejsze firmy nie dostaną nic!!!
- 3 1
-
2012-12-03 12:03
Noooo panie Naskręt, to sobie pan naskręciłeś niezły bicz na zadek. A trotylu tam nie było?
Gmyz też chciał być dziennikarz śledczy, a jest bezrobotny.
- 9 7
-
2012-12-03 12:46
Dość kwękolenia !
Niech się do roboty wezmą a nie tylko peniądze i pieniądze
- 2 8
-
2012-12-03 13:00
Protestuję przeciwko protestowi
- 1 3
-
2012-12-03 13:01
droga ta jast OK.
a płatności też nie dziwią ale do końca roku niech zapłacą
- 1 1
-
2012-12-03 13:46
PPP
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.