• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarcie Drogi Zielonej z protestem w tle?

Maciej Naskręt
3 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 08:59 (3 grudnia 2012)
Gotowa Droga Zielona na granicy Gdańska i Sopotu. Gotowa Droga Zielona na granicy Gdańska i Sopotu.

Na 10 grudnia planowane jest otwarcie w Gdańsku Drogi Zielonej, która połączy al. Grunwaldzką z Ergo Areną. Kilku właścicieli firm budowlanych nie otrzymało jednak zapłaty od generalnego wykonawcy za pracę przy budowie drogi na Żabiance i Oliwie. Zapowiadają, że jeśli pieniędzy nie otrzymają w najbliższych dniach, zorganizują 10 grudnia protest.



Zobacz prawie gotową Drogę Zieloną.

Aktualizacja godz. 8:59. Skontaktował się z nami przedstawiciel spółki Mega z Gdyni i odniósł się do wypowiedzi dyrektora firmy Nord Marine and Industrial Service. - Kondycja finansowa naszej spółki jest stabilna. Nie ma powodów do niepokoju - wyjaśnia Andrzej Szulist, prezes zarządu spółki Mega z Gdyni.

Również Piotr Wolski, dyrektor firmy Nord Marine and Industrial Service wycofał się z wcześniej powiedzianych słów: "Chwieje się też firma Mega z Gdyni".

* * *

Przygotowując ten artykuł jego autor chciał poznać stanowisku Mostostalu Warszawa, jednak odmówiono mu komentarza. Firma przysłała nam swoje oświadczenie, dopiero po opublikowaniu artykułu. Przygotowując ten artykuł jego autor chciał poznać stanowisku Mostostalu Warszawa, jednak odmówiono mu komentarza. Firma przysłała nam swoje oświadczenie, dopiero po opublikowaniu artykułu.
Wciąż nie jest dobrze z branżą budowlaną. Po kłopotach z płatnościami dla podwykonawców z budowy wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego i budowy Wydziału Chemii Uniwersytetu Gdańskiego, kolejne firmy nie mogą doczekać się płatności, tym razem od Mostostalu Warszawa - wykonawcy Drogi Zielonej, łączącej al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska z Ergo Areną zobacz na mapie Gdańska.

- Firma budowlana ze stolicy od maja tego roku nie płaci zobowiązań. Z tego powodu już ogłosiła upadłość firma Stabilator - podwykonawca budowy Drogi Zielonej, wobec której zobowiązania generalnego wykonawcy wynoszą 10 mln zł. Chwieje się też firma Mega z Gdyni, a wiele mniejszych przedsiębiorstw, jak moje, ledwie wiąże koniec z końcem. Ponadto brak jest jakiejkolwiek nadziei na zmianę - mówi Piotr Wolski, dyrektor firmy Nord Marine and Industrial Service, która na budowie Drogi Zielonej zajmowała się pracami wykończeniowymi.

- Do naszej trudnej sytuacji przyczynia się też Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, uporczywie uchylając się od przyjęcia do wiadomości faktu zatrudniania nas przez Mostostal Warszawa jako nominowanych podwykonawców - mówi Piotr Wolski.

Warto podkreślić, że firma Nord Marine and Industrial Service najpierw pracowała na zlecenie podwykonawcy - firmy Stabilator, a teraz działa bezpośrednio na zlecenie Mostostalu Warszawa.

Co o sprawie sądzą władze Mostostalu Warszawa? Niestety, mimo próśb, nie uzyskaliśmy stanowiska władz spółki.

Czy podwykonawcy dobrze zabezpieczają swoje wierzytelności?

Władze Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska nie mają sobie nic do zarzucenia.

- Ci podwykonawcy, którzy zostali zgłoszeni przez generalnego wykonawcę - Mostostal Warszawa - na listę podwykonawców nominowanych, otrzymują płatności. Problem w tym, że firmy często niepotrzebnie ryzykują, podpisując umowy i nie zapewniając sobie przy tym dostatecznego zabezpieczenia - m.in. naszej akredytacji. Podobna sytuacja miała miejsce choćby na budowie wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Inwestor przygląda się również rozliczeniom finansowym Mostostalu Warszawa z podwykonawcami na budowie Drogi Zielonej. Wszystko po to, by właśnie podwykonawcy nie zeszli z budowy bez zapłaty. - Zabezpieczyliśmy 10 mln zł. Generalny wykonawca otrzyma je wtedy, gdy rozliczy się z prac ze wszystkimi podwykonawcami - mówi Bartosiewicz.

Jeśli sprawa płatności dla podwykonawców się nie wyjaśni, wierzyciele planują w dniu otwarcia Drogi Zielonej - 10 grudnia - zorganizować protest.

Aktualnie Mostostal Warszawa przechodzi restrukturyzację. Strata netto po trzech kwartałach tego roku ma wynieść 33,1 mln zł. Za to jednak w 2013 r. grupa planuje pokazać już dodatni wynik netto.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (87)

  • I po kiego licha ta droga? (1)

    Żeby było więcej korków w innych miejscach Trójmiasta?

    • 5 9

    • Sam żeś korek...

      • 2 1

  • sama budowa dróg korków nie rozładowuje (chyba że miejscowo) (4)

    lecz tylko przesuwa je gdzie indziej.Potrzebna jest inna strategia rozwoju systemu komunikacyjnego Trójmiasta i okolic. Więcej myślenia o potrzebach obecnych i potencjalnych klientów komunikacji publicznej, systemy car sharing, lepsze warunki poruszania się pieszych i rowerzystów, systemy parkowania rowerów przy stacjach SKM. Bardzo by się przydał tunel dla pieszych przy południowym krańcu peronu w Oliwie z rampą dla rowerów i osób z większym bagażem.

    • 6 5

    • (2)

      Powinniśmy pójść dalej. Mając na sztandarach wypisane tłustym drukiem hasła "ekooszołomoekologii" powinno zakazać się poruszania samochodem w mieście.
      Za złamanie zakazu - biczowanie.
      Da nam to przyczółek do wprowadzenia za 5 - 10 lat zakazu poruszania się samochodami na terenie kraju.
      Zdajemy sobie sprawę,że wśród nas są malkontenci, którzy będą bełkotać, że np. w tym roku w gdanskim porcie przeładowano ponad 3 500 000 ton kruszywa, siarki, rudy. Czym to przewieźć??? Takim wichrzycielom odpowiadamy: II Brygada Rowerowa podjęła się tego zadania na rok 2013. Dodatkowo, każdy w bidonie zabierze troche paliwa płynnego (ponad 6 000 000 ton w tym roku). Pokażemy, że rowerem można!!!!
      I bedziemy skrzętnie notować dane tych wywrotowców.
      Naszych hasłem "masz rower - możesz wszystko (przewieźć)".

      • 8 3

      • Czym? POCIĄGIEM (1)

        3 500 000 ton kruszywa, siarki, rudy nie wiezie się tirem,tylko wagonem, panie "mądraliński".
        A Droga Zielona przez Oliwę nie prowadzi do portu - geografii i topografii nie uczą na kursie dla tirowców... na CB wszystkiego się nie dowiesz...

        • 1 3

        • Twoja inteligencja jest wręcz porażająca. Więcej takich geniuszy a Japonię za 10000 lat dogonimy.
          O przewozie ładunków napisałem wyraźnie "np. - na przykład". Rozumiem, że ten trudny element nie obowiązuje na ekooszołomskim kursie.
          A jeżeli chodzi o transpot kolejowy to pokaż mi panie "mądraliński" jak dowieźć np. (na przykład) partię lodówek do sklepu Euro w Osowej.
          Idź buduj tam linię kolejowa albo wsiadaj na "odlotowy rowerek" i przewieź.

          • 2 2

    • Ale czy na to jest popyt?

      • 1 0

  • Wazne ze ja mam siano !

    Jak sie ma leb na miejscu i tatulka co pomoze to nie trzeba przy budowie betonu mieszac

    • 3 4

  • Sprostowanie

    Przepraszam firmę MEGA z Gdyni za użycie sformułowania "Firma MEGA się chwieje" nie posiadam żadnej wiedzy co do kondycji finansowej ww. firmy.

    • 11 1

  • mostostal warszawa

    zaniżają ceny byle wygrać przetarg, czemu tylko podwykonawcy nominowani mają dostać zapłatę? czyli od razu wiadomo że mniejsze firmy nie dostaną nic!!!

    • 3 1

  • Noooo panie Naskręt, to sobie pan naskręciłeś niezły bicz na zadek. A trotylu tam nie było?

    Gmyz też chciał być dziennikarz śledczy, a jest bezrobotny.

    • 9 7

  • Dość kwękolenia !

    Niech się do roboty wezmą a nie tylko peniądze i pieniądze

    • 2 8

  • Protestuję przeciwko protestowi

    • 1 3

  • droga ta jast OK.

    a płatności też nie dziwią ale do końca roku niech zapłacą

    • 1 1

  • PPP

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane