• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarte niedawno przejście będzie znowu zamknięte

Krzysztof Koprowski
18 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Przejście pod torami remontowane było (a w znacznej mierze rozebrane i zbudowane od początku) od kwietnia br. Barierki ustawiono tak, by kierować pieszych tylko w jedną stronę przez ulicę. Przejście pod torami remontowane było (a w znacznej mierze rozebrane i zbudowane od początku) od kwietnia br. Barierki ustawiono tak, by kierować pieszych tylko w jedną stronę przez ulicę.

Od niedawna mieszkańcy Wrzeszcza mogą się cieszyć z otwartego po ponad pół roku przejścia pod torami na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska. Choć zamknięcie wymuszone było remontem, to jego efektów praktycznie nie widać, a kolejarze zapowiadają kolejne utrudnienia.



Jak oceniasz tempo prac nad remontem układu torowego w obrębie Wrzeszcza?

Przejście łączące Wrzeszcz Dolny z Górnym zamknięte było od kwietnia br. I choć jest ono krótkie, bo przebiega pod czterema torami kolejowymi (dwa dalekobieżne, dwa SKM), otwarcie pierwotnie było planowane dopiero we wrześniu br. Potem termin ten przedłużono aż do lutego 2015 r.

Czytaj też: Opóźnienia na kolei utrudniają życie mieszkańcom

Ku zaskoczeniu mieszkańców, udostępniono je jednak kilkanaście dni temu. Efektów prac, poza fragmentem stropu nad jednym z torów i nowymi schodami, praktycznie nie widać. Przejście jest równie odpychające wizualnie, jak przed rozpoczęciem prac budowlanych.

- Przejście zostało otwarte tylko tymczasowo, w stanie surowym, po przeprowadzeniu przez wykonawcę niezbędnych prac zabezpieczających. Decyzja o otwarciu została podjęta dla usprawnienia ruchu pieszego, pod wpływem uwag mieszkańców - wyjaśnia Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych.

"Tymczasowo", bo czekają nas aż dwa kolejne zamknięcia czyli przedłużenie całego remontu o kolejne tygodnie.

Przejście niedostępne będzie ponownie już w styczniu. Wówczas robotnicy przez ok. miesiąc mają pracować nad wykonaniem konstrukcji pod kolejnym torem (wykonanie konstrukcji pod pierwszy z nich wraz murem oporowym zajęło ponad pół roku).

Kolejne zamknięcie planuje się na marzec lub kwiecień. Także tym razem nie będzie można korzystać z przejścia przez ok. miesiąc.

- W drugim terminie planujemy przeprowadzenie robót wykończeniowych. Ściany zostaną odnowione, a całość wraz ze stropem zostanie pomalowana w jasnym kolorze. Chodnik w przejściu zyska nawierzchnię z płyt granitowych. Będzie też wykonane oświetlenie oraz zamontowany zostanie podnośnik-rampa dla niepełnosprawnych - zapowiada Symonowicz-Ginter.

Co ważne, wzdłuż linii schodów pojawi się ponownie podjazd dla wózków dziecięcych i rowerów, który był obecny przed rozpoczęciem remontu.

Kolejarze zapowiadają także, że powrócą do starej organizacji ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania ul. Waryńskiego z Miszewskiego i Zator-Przytockiego zobacz na mapie Gdańska.

Obecnie ustawiono tutaj barierki w taki sposób, że piesi muszą korzystać z bardzo niebezpiecznego przejścia zobacz na mapie Gdańska, na którym, ze względu na szpaler drzew, kierowcy i piesi nie mają praktycznie kontaktu wzrokowego.

Wcześniej przekroczenie jezdni było możliwe kilka metrów dalej w stronę dworca zobacz na mapie Gdańska, gdzie widoczność jest doskonała. I choć formalnie nigdy tam oficjalnie nie wytyczono przejścia, piesi chętnie wybierali właśnie taką drogę ze względów bezpieczeństwa, jak i wygody w dotarciu do ul. Konopnickiej zobacz na mapie Gdańska czy kościoła zobacz na mapie Gdańska.

- Zagrodzenie wyjścia w tym kierunku wynika z rozbiórki chodnika wzdłuż remontowanego muru oporowego. Gdy te prace zostaną zakończone, odtworzony zostanie chodnik, a istniejące barierki, uniemożliwiające ruch pieszy, będą zdjęte - obiecuje pracownik zespołu prasowego PKP PLK.

Poznaj także historię nastawni kolejowej nad torami we Wrzeszczu

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • Prywaciarz- właściciel zrobił by tu remont w kilka dni (1)

    • 8 4

    • a tak...

      ile altanek powstanie z tego tunelu...?

      • 4 2

  • Rampa, urządzenie, dźwig, podnośnik, ... (2)

    kilka schodków a sprzętu za ciężkie pieniądze + później kolejne płatności za nadzór UDT, za konserwację, za naprawy, za zniszczenia wandali, ...

    A wystarczy zwykły, pochyły, nieco dłuższy wjazd, dla wózków, rowerów, ...

    • 21 1

    • Nawet na dwie strony (1)

      • 4 0

      • podnośnik = miś

        każdy potrzebuje misia
        ze słomy

        • 2 1

  • Jaki wykonawca - takie rezultaty

    • 3 1

  • śmietnik (2)

    ten kawałek ul.Miszewskiego jest chyba najbardziej zaśmieconym miejscem we Wrzeszczu. Nigdy nie widziałam tam nikogo kto pozamiatałby chociaż gnijące liście

    • 5 2

    • bez przesady..

      lecz co prawda to prawda...

      • 0 0

    • Biała nie lepsza,

      od 70 lat prowizorka pod drogę czerwoną, o budowie której planują zadecydować w 2030, a wybudować chyba za kolejne 70. A jak już dostęp do SKM zagrodzą z obu stron autostradami, to okaźe się, że potrzebna jest jeszcze kolejna wielopasmówka równoległa do grunwaldzkiej.

      • 1 0

  • Ech

    Nie mają końca przetargi, negocjacje, umowy; a w nich wszędzie nowoczesność, pedantyczny szklano-betonowy i niemal warszaffkowy dizajn, tymczasem przejście nie dość że zamknięte było na wieki, to i po remoncie wygląda jak wejście do schronu... Idealna miejscówka na film wojenny.

    • 8 1

  • (1)

    To jest tunel na miarę naszych możliwości. My tym tunelem otwieramy oczy niedowiarkom! Mówimy: to jest nasz tunel, przez nas zrobiony, i to nie jest nasze ostatnie słowo.

    • 8 1

    • przez "nas" tylko zdewastowany

      zrobili to Niemcy
      jak ławeczki w lesie, jak skocznie narciarskie, jak karczmę na Wielkiej Gwieździe, itd

      • 2 1

  • to wszystko (1)

    pokazuje , że nie ma innej rady na kolej jak rozgonić to całe towarzystwo i zacząć budowę strukturę kolei od początku. Oni niczego nie są w stanie zrobić. Przedtem mówili, że nie ma pieniędzy. Teraz pieniądze są, dostęp do najnowocześniejszej technologii jest i co a kolejarze jak zwykle umieją tylko wszytsko spieprzyć. Linia Kolejowa z Gdyni do warszawy remontowana przez pięć lat i nie mogą skończyć wszytskego jak należy. Nssyp w Jurokowcach na ostatnią minutę, tory w Pszczółkach też. We Wrzeszczu przez pół roku nie mogli zbudować nowych dwóch peronów i wymienić torów na jednej stacji. Teraz jak ruszy nowy rozkład jazdy , to przez Wrzeszcz będzie się dalej jeździć po jednym torze do wiosny albo do lata. Toż to śmiech na sali. W tym samym czasie w półtorej roku odbudowano 17 km linii kolejowej z wszystkimi wiaduktami i przepustami i ułożono niemal cały tor. Problem oczywiście jest we włączeniu się we Wrzeszczu i tutaj są opóźnienia. Po prostu skandal. Kolej nie umie wystartować w XXI wiek . Ich to wszytskoi przerasta. Myśleli , że dalej będą jeździć na sprzćeie spzed pół wieku i jakoś to będzie. Jeszcze jedno nadal nie można kupić biletu na EIP przez internet. XXI wiek psia mać. Ciekawe na samolot nie ma problemu pół roku wcześniej kupisz , mimo że przewoźników tam od zarąbania i na różnych zasadach. Trzeba po prostu kolej sprywatyzować i nieudaczników wysłać na zieloną trawkę.

    • 8 1

    • nie tylko przez internet..

      ale nawet w kasie na dworcu (Gdynia Główna) nie można kupić biletu na następny dzień. To się nazywa " POSTĘP TECHNICZNY" i "INNOWACYJNA GOSPODARKA" !!!!

      • 1 1

  • pkp

    Tak to juz jest jak zleca sie wykonanie robót podwykonawcy. Firma , która jest głównym podwykonawcą odpowiadającym za prace nie dotrzymuje terminu i np. uchyla się od zlecenia prac dodatkowych, których wykonanie miałoby być niezbędne dla ukończenia kontraktu. Być może jet to przyczyną takiego stanu. Zreszta wszystkie takie prace prace w polsce budza kontrowersje i słuszną krytykę. Nic bowiem nie jest wykonane na czas pomijając wadliwe wykonanie tzw. partactwo które jest u nas wszechobecne. No cóż, polak potrafi.

    • 3 1

  • Zamknąć na zawsze! (1)

    Zamknąć na zawsze! Tym przejsciem chodzi tylko lump Zenek z Grunwaldzkiej i sika na posadzkę po obu stronach na schodach! Nicpoń! Zamknąć na zawsze to przejście!

    • 4 5

    • Widziałem! widziałem jak szczy! zwróciłem mu uwagę i przyjechały pały i co? i wzięli mnie na 48 za nękanie obywateli Wrzeszcza!

      • 2 1

  • (2)

    otworzyli przejscie przed wyborami to teraz czas zamknac:-)

    • 5 1

    • Żeby było otwierane i zamykane ... (1)

      Takie sobie wymarzyłem.

      • 1 0

      • trzeba zrobić przejście obrotowe.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane