- 1 Biegli zbadali list Grzegorza B. (150 opinii)
- 2 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (67 opinii)
- 3 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (271 opinii)
- 4 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (356 opinii)
- 5 Paragon grozy za kurs taksówką (471 opinii)
- 6 3 tys. miejsc pochówku za 18,5 mln zł (56 opinii)
Otwarte niedawno przejście będzie znowu zamknięte
Od niedawna mieszkańcy Wrzeszcza mogą się cieszyć z otwartego po ponad pół roku przejścia pod torami na wysokości ul. Waryńskiego . Choć zamknięcie wymuszone było remontem, to jego efektów praktycznie nie widać, a kolejarze zapowiadają kolejne utrudnienia.
Czytaj też: Opóźnienia na kolei utrudniają życie mieszkańcom
Ku zaskoczeniu mieszkańców, udostępniono je jednak kilkanaście dni temu. Efektów prac, poza fragmentem stropu nad jednym z torów i nowymi schodami, praktycznie nie widać. Przejście jest równie odpychające wizualnie, jak przed rozpoczęciem prac budowlanych.
- Przejście zostało otwarte tylko tymczasowo, w stanie surowym, po przeprowadzeniu przez wykonawcę niezbędnych prac zabezpieczających. Decyzja o otwarciu została podjęta dla usprawnienia ruchu pieszego, pod wpływem uwag mieszkańców - wyjaśnia Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych.
"Tymczasowo", bo czekają nas aż dwa kolejne zamknięcia czyli przedłużenie całego remontu o kolejne tygodnie.
Przejście niedostępne będzie ponownie już w styczniu. Wówczas robotnicy przez ok. miesiąc mają pracować nad wykonaniem konstrukcji pod kolejnym torem (wykonanie konstrukcji pod pierwszy z nich wraz murem oporowym zajęło ponad pół roku).
Kolejne zamknięcie planuje się na marzec lub kwiecień. Także tym razem nie będzie można korzystać z przejścia przez ok. miesiąc.
- W drugim terminie planujemy przeprowadzenie robót wykończeniowych. Ściany zostaną odnowione, a całość wraz ze stropem zostanie pomalowana w jasnym kolorze. Chodnik w przejściu zyska nawierzchnię z płyt granitowych. Będzie też wykonane oświetlenie oraz zamontowany zostanie podnośnik-rampa dla niepełnosprawnych - zapowiada Symonowicz-Ginter.
Co ważne, wzdłuż linii schodów pojawi się ponownie podjazd dla wózków dziecięcych i rowerów, który był obecny przed rozpoczęciem remontu.
Kolejarze zapowiadają także, że powrócą do starej organizacji ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania ul. Waryńskiego z Miszewskiego i Zator-Przytockiego .
Obecnie ustawiono tutaj barierki w taki sposób, że piesi muszą korzystać z bardzo niebezpiecznego przejścia , na którym, ze względu na szpaler drzew, kierowcy i piesi nie mają praktycznie kontaktu wzrokowego.
Wcześniej przekroczenie jezdni było możliwe kilka metrów dalej w stronę dworca , gdzie widoczność jest doskonała. I choć formalnie nigdy tam oficjalnie nie wytyczono przejścia, piesi chętnie wybierali właśnie taką drogę ze względów bezpieczeństwa, jak i wygody w dotarciu do ul. Konopnickiej czy kościoła .
- Zagrodzenie wyjścia w tym kierunku wynika z rozbiórki chodnika wzdłuż remontowanego muru oporowego. Gdy te prace zostaną zakończone, odtworzony zostanie chodnik, a istniejące barierki, uniemożliwiające ruch pieszy, będą zdjęte - obiecuje pracownik zespołu prasowego PKP PLK.
Poznaj także historię nastawni kolejowej nad torami we Wrzeszczu
Opinie (142) ponad 10 zablokowanych
-
2014-11-18 11:01
Prywaciarz- właściciel zrobił by tu remont w kilka dni (1)
- 8 4
-
2014-11-18 11:04
a tak...
ile altanek powstanie z tego tunelu...?
- 4 2
-
2014-11-18 11:19
Rampa, urządzenie, dźwig, podnośnik, ... (2)
kilka schodków a sprzętu za ciężkie pieniądze + później kolejne płatności za nadzór UDT, za konserwację, za naprawy, za zniszczenia wandali, ...
A wystarczy zwykły, pochyły, nieco dłuższy wjazd, dla wózków, rowerów, ...- 21 1
-
2014-11-18 11:26
Nawet na dwie strony (1)
- 4 0
-
2014-11-18 12:19
podnośnik = miś
każdy potrzebuje misia
ze słomy- 2 1
-
2014-11-18 11:24
Jaki wykonawca - takie rezultaty
- 3 1
-
2014-11-18 11:30
śmietnik (2)
ten kawałek ul.Miszewskiego jest chyba najbardziej zaśmieconym miejscem we Wrzeszczu. Nigdy nie widziałam tam nikogo kto pozamiatałby chociaż gnijące liście
- 5 2
-
2014-11-18 17:28
bez przesady..
lecz co prawda to prawda...
- 0 0
-
2014-11-18 23:17
Biała nie lepsza,
od 70 lat prowizorka pod drogę czerwoną, o budowie której planują zadecydować w 2030, a wybudować chyba za kolejne 70. A jak już dostęp do SKM zagrodzą z obu stron autostradami, to okaźe się, że potrzebna jest jeszcze kolejna wielopasmówka równoległa do grunwaldzkiej.
- 1 0
-
2014-11-18 11:39
Ech
Nie mają końca przetargi, negocjacje, umowy; a w nich wszędzie nowoczesność, pedantyczny szklano-betonowy i niemal warszaffkowy dizajn, tymczasem przejście nie dość że zamknięte było na wieki, to i po remoncie wygląda jak wejście do schronu... Idealna miejscówka na film wojenny.
- 8 1
-
2014-11-18 11:45
(1)
To jest tunel na miarę naszych możliwości. My tym tunelem otwieramy oczy niedowiarkom! Mówimy: to jest nasz tunel, przez nas zrobiony, i to nie jest nasze ostatnie słowo.
- 8 1
-
2014-11-18 12:22
przez "nas" tylko zdewastowany
zrobili to Niemcy
jak ławeczki w lesie, jak skocznie narciarskie, jak karczmę na Wielkiej Gwieździe, itd- 2 1
-
2014-11-18 11:47
to wszystko (1)
pokazuje , że nie ma innej rady na kolej jak rozgonić to całe towarzystwo i zacząć budowę strukturę kolei od początku. Oni niczego nie są w stanie zrobić. Przedtem mówili, że nie ma pieniędzy. Teraz pieniądze są, dostęp do najnowocześniejszej technologii jest i co a kolejarze jak zwykle umieją tylko wszytsko spieprzyć. Linia Kolejowa z Gdyni do warszawy remontowana przez pięć lat i nie mogą skończyć wszytskego jak należy. Nssyp w Jurokowcach na ostatnią minutę, tory w Pszczółkach też. We Wrzeszczu przez pół roku nie mogli zbudować nowych dwóch peronów i wymienić torów na jednej stacji. Teraz jak ruszy nowy rozkład jazdy , to przez Wrzeszcz będzie się dalej jeździć po jednym torze do wiosny albo do lata. Toż to śmiech na sali. W tym samym czasie w półtorej roku odbudowano 17 km linii kolejowej z wszystkimi wiaduktami i przepustami i ułożono niemal cały tor. Problem oczywiście jest we włączeniu się we Wrzeszczu i tutaj są opóźnienia. Po prostu skandal. Kolej nie umie wystartować w XXI wiek . Ich to wszytskoi przerasta. Myśleli , że dalej będą jeździć na sprzćeie spzed pół wieku i jakoś to będzie. Jeszcze jedno nadal nie można kupić biletu na EIP przez internet. XXI wiek psia mać. Ciekawe na samolot nie ma problemu pół roku wcześniej kupisz , mimo że przewoźników tam od zarąbania i na różnych zasadach. Trzeba po prostu kolej sprywatyzować i nieudaczników wysłać na zieloną trawkę.
- 8 1
-
2014-11-18 12:50
nie tylko przez internet..
ale nawet w kasie na dworcu (Gdynia Główna) nie można kupić biletu na następny dzień. To się nazywa " POSTĘP TECHNICZNY" i "INNOWACYJNA GOSPODARKA" !!!!
- 1 1
-
2014-11-18 12:37
pkp
Tak to juz jest jak zleca sie wykonanie robót podwykonawcy. Firma , która jest głównym podwykonawcą odpowiadającym za prace nie dotrzymuje terminu i np. uchyla się od zlecenia prac dodatkowych, których wykonanie miałoby być niezbędne dla ukończenia kontraktu. Być może jet to przyczyną takiego stanu. Zreszta wszystkie takie prace prace w polsce budza kontrowersje i słuszną krytykę. Nic bowiem nie jest wykonane na czas pomijając wadliwe wykonanie tzw. partactwo które jest u nas wszechobecne. No cóż, polak potrafi.
- 3 1
-
2014-11-18 12:38
Zamknąć na zawsze! (1)
Zamknąć na zawsze! Tym przejsciem chodzi tylko lump Zenek z Grunwaldzkiej i sika na posadzkę po obu stronach na schodach! Nicpoń! Zamknąć na zawsze to przejście!
- 4 5
-
2014-11-18 15:23
Widziałem! widziałem jak szczy! zwróciłem mu uwagę i przyjechały pały i co? i wzięli mnie na 48 za nękanie obywateli Wrzeszcza!
- 2 1
-
2014-11-18 12:39
(2)
otworzyli przejscie przed wyborami to teraz czas zamknac:-)
- 5 1
-
2014-11-18 12:48
Żeby było otwierane i zamykane ... (1)
Takie sobie wymarzyłem.
- 1 0
-
2014-11-18 13:18
trzeba zrobić przejście obrotowe.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.