• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKM z kłopotami, przewoźnik nieprzygotowany?

Agata
25 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (300)
Opóźnione pociągi to niejedyny problem PKM. Opóźnione pociągi to niejedyny problem PKM.

Od czasów kiedy linię PKM zaczęło obsługiwać dwóch przewoźników, czyli SKM i POLREGIO, obserwujemy znaczny spadek jakości usług i to we wszystkich aspektach. Po pierwsze, rozkład pociągów jest tak tragiczny, że naprawdę trudno dopasować go do godzin pracy. Po drugie, pociągi są bardzo spóźnione - pisze pani Agata, czytelniczka Trojmiasto.pl.



W ostatnich pięciu latach komunikacja publiczna w Trójmieście:

Całkiem niedawno zaskoczyła nas wieść o nowym systemie komunikacyjnym FALA, a mam wrażenie, że nas pasażerów od kilku miesięcy zalewa FALA, ale złości, zniecierpliwienia i oburzenia na sytuację komunikacyjną, z którą przyszło nam się zmierzyć. Chodzi o sytuację na trasie PKM z Gdyni do Gdańska.

Pod koniec roku obsługę tras linię przejęło tylko POLREGIO, wyłączone zostały automaty biletowe należące do SKM i pasażerowie nie zostali odpowiednio powiadomieni o nadchodzących zmianach.

Do tej pory dość często kupowaliśmy bilety u kierowników pociągu - zarówno te jednorazowe, jak i te miesięczne. Odbywało się to bez opłaty dodatkowej, chyba że kupowaliśmy bilet na stacji gdzie jest kasa, wówczas płaciliśmy opłatę dodatkową w wysokości 4 zł i to bez względu na to, dokąd jechaliśmy.

Bilet kupić trudno, cennik ma 59 stron



Obecnie biletów nie można kupić w automacie, bo automatów nie ma. Można je kupić w aplikacji, ale nie później, niż na 5 minut przed odjazdem, bo aplikacja nie pozwala na zakupy na ostatnią chwilę.

A przecież trzeba wziąć pod uwagę fakt, że czasem właśnie w ostatniej chwili wsiadamy do kolejki, czasem przecież zmieniają nam się plany dojazdu z, i do pracy.

Możemy i owszem zakupu dokonać u kierownika pociągu, ale wówczas cena jest wyższa o 7% niż w aplikacji. Dodatkowa, za bilet kupiony u kierownika pociągu, w przypadku gdy wsiadam na przystanku gdzie znajduje się kasa, dopłacam 8 zł.

Nie wiem czy zdajecie sobie państwo sprawę z faktu, że aktualny cennik biletów w POLREGIO ma 59 stron, a i tak ceny biletów kupowanych w aplikacji nijak się mają do tych przedstawionych w cenniku. Żeby tego było jeszcze mało bilet najlepiej jest kupić w aplikacji POLREGIO, bo np. "JadDojade" nie obsługuje tego przewoźnika.



W mojej ocenie, na trasie PKM pasażer traktowany jest jak zło konieczne, ktoś, kogo można wystrychnąć na dudka, kiedy tylko nadarzy się taka okazja. A jednak pamiętać chyba należy, że jest to komunikacja publiczna, finansowana przez samorządy, opłacana więc z naszych podatków, powinna więc być dla nas przyjazna i dostępna.

Zdaję sobie sprawę, że zewsząd słyszy się o podwyżkach w pociągach, samolotach czy autobusach dalekobieżnych, ale sprawa możliwości dojazdu do pracy kolejką i zostawienia naszych samochód osobowych na Park and Ride powinna być dla włodarzy trójmiejskich miast priorytetowa, a nie tylko traktowana jak biznes.
Agata

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (300) 4 zablokowane

  • Przecież teraz linię PKM (8)

    obsługuje jedynie Polregio

    • 34 23

    • A co?

      nie przeczytałaś(eś) artykułu?

      • 33 5

    • Prawda jest taka że nic się nie zmienia od lat jeżeli chodzi o ilość połączeń

      i rozkłady jazdy. Zwiększa sie komfort przez remonty przystanków ale pociągi i rozkłady jazdy są na tragicznym poziomie. Wielka szkoda bo pociągi to najlepszy środek transportu w miastach.

      • 19 1

    • ale to jest w tekście

      ale oczywiście muszę być pierwszy bez czytania

      • 17 7

    • Może jak by wyłączyli te ogrzewanie

      i nie grzali do +30st.C tak że próbujesz się nie udusić bo Pan konduktor chce chodzić na krótki rękawek a pasażerowie jednak raczej siedzą w kurtkach to mieliby sporo niższe koszty utrzymania i bilety byłyby tańsze.

      • 27 0

    • I jest gorzej a miało być lepiej

      jak wszystko w tym pięknym kraju. Politycy to złodzieje i nie zależy im na niczym oprócz napychania własnych kieszeni

      • 10 1

    • Zanim coś napiszesz, przeczytaj i okaże się, że komentarz niepotrzebny.

      • 2 3

    • I jest to napisane w artykule.

      • 2 2

    • tak obsługuje tylko polregio

      w tresci jest to wyjaśnione, ale nagówek jak i pierwszy akapit jest bezsensu !

      • 15 0

  • Nieprzygotowany to mało powiedziane. (5)

    Układ jest jasny i trwa od bardzo dawna otóż Marszałek Województwa Pomorskiego M.Struk działa w porozumieniu z panem Labuda z Polregio.

    Razem bawią się pociągami.

    • 92 2

    • (4)

      Przypomnę że marszałek w listopadzie ogłosił przetarg na transprt od stycznia, tak jak by nie wiedział ze kończy mu sie umowa, kłamczuszek zapewniał że przecież jes Ok.
      Wcale mu się niedziwie, od lat partaczy a iudzie w ramach "mniejego zła" i tak go wybiorą. Idę o zakład ze na wiosnę wygra stołek.

      • 16 2

      • A kiedy miał ogłosić przetarg, w lutym???co ty bredzisz (2)

        • 1 10

        • tak w lutym zeszłego roku (1)

          tak w lutym zeszłego roku. Wtedy potencjalna konkurencja a także faworyzowane polregio miało by 6 misięcy na przygotowanie się do realizacji umowy, A tak przetarg w listopadzie i umowa ba koniec grudnia, Ale o to chodzi pseudoliberałom z PO przefarbowabej na KO, układzie trwaj.

          • 6 0

          • Jaki problem

            Przecież SKM miała ludzi i dostala tabor rąk hak inni. Moim zdaniem miała przewagę w tyn zakresie nad Polregio.

            • 0 1

      • To jest jasne

        Pracujesz w skm.

        • 0 0

  • Preston z Przymorza (1)

    Jakoś mnie to nie dziwi , miłego dnia i punktualnych przewoźników życzę. Punktualność to duża zaleta.

    • 17 1

    • Preston ma rację.

      Nakupowali "tanich" nieruchomości za obwodnicą, a standard ma być jak na Żabiance.

      • 2 4

  • A gdzie tam (1)

    Jest super

    • 7 22

    • Popatrz na wspaniałe autostrady, Na drogi na których nie znajdziesz wybojów

      Rosną nowe bloki i nie ma wypadków
      W czystych szpitalach ludzie umierają rzadko
      Mamy extra rząd i super prezydenta
      Ci wszyscy ludzie to wspaniali fachowcy
      Ufam im i wiem że wybrałem swoją przyszłość
      Za rękę poprowadzą mnie do Europy

      • 2 0

  • (23)

    Jeżdżę codziennie PKM do pracy z Gdyni do Matarni. SKM przywiązywało większą wagę do punktualności niż Polregio, którego pociągi często jadą z prędkością kulawego żółwia, bez żadnego powodu. Najczęściej od Gdansk Rębiechowo do Firoga jadą sobie 30 km/h i generują opóźnienie.

    • 260 14

    • (3)

      Pewnie jeździ Rębiechowo - Firoga 30 km/h, bo jest to dalej plac budowy i nie może jeździć tam pociąg szybciej...

      • 46 0

      • (2)

        O 5 rano się tam nic nie dzieje, a inne pociągi w środki dnia jadą tam szybciej.

        • 10 17

        • o 2 w nocy ruch na ulicach jest znikomy więc na spokojnie sobie przejezdzasz na czerwonym albo zlewasz

          ograniczenia prędkości do 30?

          • 18 4

        • ...

          Jeżeli są ustawione wskaźniki W 8 z ograniczeniem prędkości do 30 km/h, to obowiązują cały czas, a nie tylko na czas robót :)

          • 13 0

    • (1)

      z pewnością robią to tobie na złość.

      to że ty nie wiesz dlaczego nie znaczy, że bez żadnego powodu, trochę pokory.

      • 17 13

      • pokory :D tylko być pokornym i płacić nie wiadomo za co? a potem zdziwko, że ludzie wybierają auta i od Banina do Kokoszek korek na n-kilometrów

        • 12 0

    • Dla kogo za grube miliony zbudowano przystanek Gdańsk Firoga? Na pewno nie dla mieszkańców (3)

      Między Matarnią, Firogą a Portem Lotniczem są bardzo małe odległości. Pociąg spalinowy nie ma jak się rozpędzić. Poza tym przewoźnicy naciskają na maszynistów aby jeżdzili "ekologicznie" czyli spalali mniej paliwa bo wiadomo oszczędności. Przez to zamiast na 100% to jadą na 70% i zamiast rozpędzić się np do 70 i hamować to rozpędzają do 50 i wyrzucają na luz. Szynobus faktycznie mniej spali, ale uciekają cenne sekundy. Niech miasto powie o ile więcej CO2 nam zafundowali budując przystanek Gdańsk Firoga

      • 26 4

      • (2)

        Intel się dorzucił, tam pracuje 3k ludzi, jakby część przynajmniej jeździła PKM to byłoby idealnie.

        • 17 1

        • Jesteś pewien? Ile?

          • 5 0

        • właśnie rozbudowują parkingi - kilkukrotnie

          • 7 0

    • Maszynista (2)

      Droga Pani, w miejscu o którym Pani mówi, jest ograniczenie prędkości ze względu na trwające roboty torowe. Więcej skruchy i pokory, gdy się na czymś nie zna. Pozdrawiam

      • 31 9

      • (1)

        Do dlaczego nie każdy pociąg tam zwalnia? Poniedziałek i wtorek jechał normalnie.

        • 5 6

        • Bo może nie było robót i ograniczenia nie było?

          Brak prostych procesów myślowych.

          • 4 8

    • Za to mozesz sobie w spokoju popatrzec na wielką siedzibę P*M

      • 12 1

    • Pociąg startujący z Gdyni głównej przyjeżdża już na Karwiny opóźniony:) (4)

      Ostatnio jechałem do Gdańska, jeżdżę sporadycznie. Najpierw opóźnienie, potem w Osowej nie mogli zamknąć drzwi. Maszynista biegający do tych drzwi prawie zatrzasnął sobie drzwi do sterówki (całe szczęście szarpnął i puściły), postem nowa stacja nie ujęta w komunikatach głosowych a ja w popłochu,czy już wysaidac czy nie. Masa przygód podczas jednej podróży:)

      • 19 1

      • opowieść jak z filmu sensacyjnego (1)

        a emocje jak na grzybach, chyba pierwszy raz w życiu jechałeś pociągiem że cię takie rzeczy ekscytują, była drobna awaria to naprawili i pojechali, co w tym nietypowego? albo ten popłoch kiedy wysiadać? nie wiesz gdzie chcesz dojechać? wszystkie przystanki są świetnie oświetlone, mają czytelne duże tablice a poza tym każdy jest nieco inny więc w czym problem żeby patrzeć przez okno i wstać kiedy będziesz na miejscu? ja już osobiście mam dość takich pasażerów, robią jakiś zbędny szum wokół siebie gdy nic poważnego się nie dzieje, stoją pod drzwiami trzy przystanki wcześniej robiąc sztuczny tłok, pytają wszystkich jakby nie umieli czytać info na wyświetlaczu, gdy stoję pod wyświetlaczem i jakiś analfabeta mnie pyta gdzie jedzie pociąg a tam jest wszystko napisane to odpowiadam na złość dokładnie przeciwnie a jak mając widok na peron pyta jaka stacja to podaję inną niż jest

        • 5 12

        • widać ze nie jezdzisz

          • 2 3

      • Ale to od zawsze była tradycja opóźnień

        • 1 0

      • To akurat nie jest ich wina.

        Jeśli ktoś jest głupi i zamiast przycisku otwierania drzwi klika przycisk dla niepełnosprawnych, który blokuje zamknięcie drzwi do momentu odblokowania przez maszynistę, to powinien się liczyć z tym, że opóźnienie jest spowodowane przez samego pasażera

        • 2 2

    • (1)

      Po drodze z Rebiechowa do Firoga są dwa zwolnienia do 40 km/h. Pociag kusi zwolnić i to nie jest wina Polregio, a PKM, która to zwolnienie na torach zrobila

      • 4 0

      • Są dwa zwolnienia. Jedno przed Portem Lotniczym, a drugie za przystankiem Firoga. Wymusza redukcje prędkości na nowych rozjazdach. Nikt maszyniście nie każe jechać od Rębiechowa do Matarni 30 km/h po zjechaniu z rozjazdu może przyspieszyć.

        • 2 2

    • Tak wolna prędkość jest związana z ograniczeniem prędkości z powodu przeprowadzanych robót budowlanych.

      • 3 1

    • Z Gdyni do Matarni to się samochodem dojeżdża

      Taka prawda...

      • 3 3

  • (13)

    Nie od dziś wiadomo że marszałek województwa to rodzina dyrektora Pomorskiego oddziału Polregio. Wszystko było robione tak żeby wygrali Polregio. Które nie ma porządnego zaplecza w Trójmieście, nie ma ludzi do obsługi tych połączeń.

    • 106 4

    • ale dziennikarze nie widzą związku.

      • 28 1

    • (6)

      Największą bzdurą jest blokowanie zakupu biletu w Skycashu na 5 minut przed odjazdem. Przychodzę na stację punktualnie, tak żeby nie stać na mrozie i tu zdziwienie - nie mogę kupić biletu. Jakie jest tego uzasadnienie? W SKM można było bez problemu kupić. Ok - wchodzę i tu kolejne zdziwienie - bilet jest droższy. Na temat rozkładu lepiej nie wspominać - nie ma szans na dojazd na 7 z Gdańsk do Gdyni (albo dojedziemy przed 6 albo 7:30). Powroty też tak dopasowane, że albo trzeba wyjść przed 15 z pracy albo zostać dłużej. To powinno jeździć co 10 minut maksymalnie!

      • 49 0

      • (4)

        Jeśli się jedzie trochę dalej to polecam kupwoać po prostu w skycashu bilet miejski albo trójmieski, wybierając przewoźnika SKM. I tak powinien być honorowany.

        • 0 0

        • (3)

          Ale pewny tego jestes? Bo ja jezdze PKM po obszarze Gdańska i w Jakdojade kupuję bilet miejski SKM. Jeszcze ani razu nie mialem kontroli, ale tak się zastanawaim jak bardzo mam się kłocić jakby konduktor się czepił.

          • 2 0

          • (2)

            Kiedy jeszcze na tej trasie jeździli obaj przewoźnicy to na pewno były bo zdarzało mi się takie kupować i być kontrolowanym - teraz po zmianie nie sprawdzalem, ale w sumie zmotywowales mnie zeby powysyłać zapytania.

            • 1 0

            • (1)

              Haha... a ja sprawdziałem. Kupiłem w kasie bilet taki kartonikowy, bo kasjerka miała problem z drukowaniem biletu dedykowanego na dany pociąg, Skasowałem go na dworcu i wsiadłem do pociągu. Kiedy przyszedł Konduktor powiadomił mnie, że biletów SKM nie honorują w Polregio i musiałem zapłacić za bilet, za opłatę dodatkową i cała wycieczka na Kiełpinek kosztowała mnie prawie 30 złotych.

              • 11 0

              • Reklamacje

                Trzeba złożyć reklamację w pllregio bo bilety kartkowe są jeszcze jpnorowane

                • 0 0

      • Za SKM było to samo

        A wiem o tym, bo kiedyś spóźniłem się na pociąg próbując kupić bilet z kolejnej stacji, zanim znowu zablokuje się opcja zakupu

        • 1 0

    • to może jakiś wniosek do NIKu o sprawdzenie tych powiązań

      • 28 0

    • no wielka szkoda że jest polregio (2)

      bo jak było skm to oni to przecież mieli jak i gdzie serwisować szynobusy, szczególnie że całe ich zaplecze techniczne jest nastawione na pociągi elektryczne a na szynobusach się nie znali więc pojazdy psuły się na potęgę a teraz po mniej niż 10 latach są w stanie agonalnym, wielka baza polregio w Chojnicach ogarniająca dziesiątki szynobusów to jakaś ściema a w ogóle to gdzie są jakieś Chojnice... a tak przy okazji - chyba ci wszyscy piszący żale mają jakieś układy w skm, codziennie jestem we Wrzeszczu na dworcu i widzę pociągi i te opóźnione i te punktualne i nie widzę różnicy w stosunku do tego co było wcześniej, te same sa136 regularnie zdychają tak często jak zdychały gdy były serwisowane przez wasze cudowne skm

      • 5 7

      • Ale Cie boli prawda na ten temat. Polregio to jeden wielki syf. Wielka baza w Chojnicach? Proszę Cie. Trzy tory na krzyż i takie to zaplecze. Dajcie spokój. Ciekawe jakiej wysokości premia należy się za pisanie takich farmazonów.

        • 8 0

      • tak tak , już to wszyscy słyszeli że SKM zaniedbała pojazdy, a teraz biedne polregio ma przez to kłopoty ,
        Pis też cały czas powtarza że to wina Tuska

        • 7 1

    • Co za bzdury

      Rozumiem ten żal płynący od pracownika skm. Tylko dlaczego powielasz plotki.

      • 0 0

  • Straszy się nas że zastąpią nas roboty (2)

    ale jakie AI ogarnie te zawiłości miliona taryf obowiązujące w systemach komunikacji miejskiej Trójmiasta i okolic??
    Przykład aglomeracji Warszawskiej pokazuje że jest to do ogarnięcia. Do tego jest przystępne cenowo. A tutaj?
    Wieczne panie nie da się!

    • 85 4

    • Warszawa to zły przykład , bo to jedno miasto i tam nie ma z kim się nie dogadać! (1)

      Trójmiasto można porównać z Górnym Śląskiem.

      Kilka/naście miast i kilkunastu organizatorów, a w przypadku Śląska nawet kilkudziesięciu.

      Nie jest łatwo się im dogadać.

      Wiadomo, każdy by chciał jeździć wszystkim na jednym tanim bilecie, ale to nie jest takie proste jak w Warszawie.

      • 8 0

      • Tylko, że to nie miasta odpowiadają za PKM.

        To robota marszałka województwa.

        • 7 0

  • (1)

    A włodarze tak lansują transport publiczny...oczywiście sami z niego nie korzystają...za wszelkie problemy związane z kursami i składami odpowiada marszauek strug.

    • 81 4

    • Doktorze

      Strug . Minimum przyzwoitości , to też zapewne czytają młodzi ludzie.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane