• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum

Patryk Szczerba
28 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (150)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni
Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić. Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.

Tunel, a dokładnie "przepust technologiczny" na przedłużeniu ul. PodolskiejMapka w Gdyni należy do PKP, zaś miasto jedynie go utrzymuje. Okazuje się jednak, że kolej chętnie odda obiekt w użytkowanie gminie, co przy nowych władzach otwiera szansę na przebudowę tego zaniedbanego miejsca.



Czy jesteś za modernizacją tunelu na przedłużeniu ul. Podolskiej w Gdyni?

Przypomnijmy:

  1. Przejście jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni.
  2. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej.
  3. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i Wigury, w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo drogi.


W tunelu ciemno i strach chodzić



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu. Poza tym po zmroku wielu boi się tamtędy chodzić. Jednym z powodów jest kiepskie oświetlenie obiektu oraz kamery, które - co prawda nagrywają obraz, ale nie jest on przekazywany na bieżąco obsługującym monitoring.

Władze Gdyni tłumaczyły do tej pory, że w ewidencji obiekt funkcjonuje jako "przepust technologiczny" udostępniony przez PKP dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom, a ZDiZ jedynie go utrzymuje.

Ruch miało wykonać PKP, ale kandydaci na radnych, w tym Łukasz Piesiewicz, wskazywali, że to miasto powinno przejąć inicjatywę, bo tunel służy przede wszystkim mieszkańcom.

Wąski tunel mógłby zamienić się w wygodne przejście Wąski tunel mógłby zamienić się w wygodne przejście

Po wyborach otwiera się szansa na modernizację



Wybory za nami. Okazuje się, że PKP jest chętne do oddania przepustu technologicznego miastu w użytkowanie. Przedstawiciele PKP tłumaczą, że nie będą inwestować ani modernizować przejścia, bo wąski tunel nie służy podróżnym, a jedynie mieszkańcom.

- PKP PLK jest zainteresowane przekazaniem obiektu inżynieryjnego w wyłączne użytkowanie miastu Gdynia - piszą przedstawiciele przewoźnika.
Zdaniem Łukasza Piesiewicza, radnego elekta, otwiera to drogę do inwestycji w tunel.

- Pierwszą koncepcję wygodnego dla wszystkich przejścia dzięki łagodnemu zejściu przy wykorzystaniu różnic wysokości terenu po oby stronach torów pokazywaliśmy kilka lat temu w ramach prac przygotowanych w kooperacji Miasta Wspólnego z wydziałem Architektury Przestrzeni Kulturowych ASP. Dopominaliśmy się przez lata o zainwestowanie w tym miejscu, a dziś mamy dodatkowe narzędzia, żeby ten projekt zrealizować - mówi Łukasz Piesiewicz, wybrany z listy KO.

Będą zbierane podpisy ws. tunelu



Wskazuje, że będą chcieli zbierać podpisy wśród mieszkańców Działek Leśnych i Śródmieścia, by wzmocnić apel i przyspieszyć działanie.

- Zakładam, że nowe władze Gdyni będą bardziej chętne do realizacji tego przedsięwzięcia, na które mieszkańcy obu dzielnic czekają kilkadziesiąt lat. To tym bardziej istotne teraz, bo dla wielu, szczególnie starszych, którzy zaczynają być dominującą grupą, dzisiejsze przejście jest barierą trudną do przebycia. Moją ambicją jest połączenie obu dzielnic, rozdzielonych torami. Czas ucieka - proces inwestycyjny trwa kilka lat, więc aby zdążyć do końca jeszcze nierozpoczętej kadencji, trzeba działać już teraz - dodaje.

Miejsca

Opinie (150) 2 zablokowane

  • A kto weźmie (1)

    ten zabazgrany tunel przy dworcu w Redzie?

    • 3 0

    • Spoko, rozejrzę się i może coś z tego będzie.

      • 1 0

  • Taki sam przepust jest na Leszczynkach przy OPEC-u

    I jest równie zaniedbany. Jak drogiej nowej władzy już tak dobrze idzie, choć jeszcze nie zaczęła nawet rządzić, to może niech załatwi wszystko hurtowo.

    • 9 0

  • Haha wies jak gdansk

    • 3 1

  • PKP to szara strefa Pomorza (1)

    Ukradzione dotacje na spółki i nie inwestowanie w tanie bilety to korupcją .
    Poza tym powinny być ulgi dla seniorów i dywidenta bo to oni powinni je otrzymywać

    • 6 0

    • PKP to przewoznik...

      Ktory wozi tak, jak mu sie placi za swiadczenie uslugi.

      Transport publiczny to samorzad wojewodztwa, on jest jego organizatorem i strona finansujaca.

      Teraz samorzad chwali sie intensywnym wykorzystaniem kolei, zapominajac dodac, ze wynik robi linia SKM. Wewnatrz wojewodztwa i poza Trojmiastem i glowna linia juz tak rozowo nie jest...

      I PKP ma bardzo niewiele z tym wspolnego.
      Tak jak niewiele wspolnego ma z zamknieciem linii do Nowego Portu.

      Ulgi dla seniorow sa. Sa tak zorganizowane, ze bilet ulgowy dla seniora jest drozszy niz bilet normalny na terenie Trojmiasta...

      • 3 1

  • Dlatego Radykalnie Trzeba podnieść cenę za Parkowanie w SPP!

    Przypomnę że Ustawowo pieniądze zebrane z SPP Muszą iść na chodniki a zatem i takie przejścia!
    Tutaj wystarczy Aneks do umowy użyczenia by zrobić wszystkie udogodnienia i sfinansować je z SPP!

    • 4 8

  • (1)

    Chca sie pozbyc problemu. Miasto jak przejmie to na dzien dobry miliony na remont

    • 3 2

    • ...za remont

      Czyli np za malowanie? ;)

      • 0 0

  • Nie ma to jak poinformować potencjalnych sprawców, że kamery są offline... Bardzo mądre podejście do tematu

    • 8 1

  • Slowo ASP mowi jedno, tanio nie bedzie

    • 3 0

  • (2)

    Chidzę tym tunelem od lat i nie ma problemu . Zamalowane, pogryzdane ściany . Ale taka jest rzeczywistość, wszędzie gryzmolą. Tunel jest Ok . Nie odczuwam żadnego strachu , gdy z niego korzystam.

    • 9 4

    • Tunel ok... (1)

      ...tylko te schody:(

      • 4 1

      • i tak te schody lepsze, niz to co w Gdansku zrobiono wokol Forum...

        Zejscia z przystankow autobusowych do tunelu to antywzorce architektoniczne...

        • 1 0

  • (30)

    Piesiewicz to może tunelik budować,, a tam jest potrzebny tunel równie dla aut żeby w końcu połączyć ciąg ulic Żwirki i Wigury z Podlaska i dalej z nowogrodzką . To wynika z biegu tych ulic i o taką Gdynię trzeba walczyć

    • 28 84

    • Tak, dokładnie... (3)

      zasr*jmy ten rejon samochodami. Jest ich zdecydowanie zbyt mało po obu stronach torów.

      • 18 4

      • (2)

        za to w tunelu pewnie zrobią ścieżkę rowerową a piesi będą chodzić przy samej ścianie i uciekać przed rowerzystami

        • 10 1

        • A może powstanie też buspas?

          • 0 1

        • Właśnie, żadnych rowerzystów!!! Bardzo niebezpiecznie jest w tunelu w Sopocie Kamiennym Potoku , gdzie rowerzysci robią slalom pomiędzy pieszymi , psami, wózkami z dziećmi , hulajnogami, nie wiadomo gdzie uciekać, stałe pisk opon , bo tam jest bardzo pochyło!!!

          • 0 0

    • Samochodowi "aktywiści" to plaga tego miasta... (8)

      Darmowe parkingi, likwidacja buspasów, przekopy, tunele, estakady, obwodnice, dodatkowe pasy ruchu... Czego jeszcze zażądacie. Wjazdu samochodem do Riviery? Utwardzone drogi na plaży, żeby jaśnie państwo mogło dojechać do samej wody? Ruszcze wreszcie te wasze zapocone tyłki, poprzyklejane do samochodowych foteli...

      • 30 7

      • (5)

        jak tylko przestaną rozbierać linie kolejowe tylko po to by garstka rowerzystów mogła sobie gdzieś pojeździć to chętnie skorzystam z pociągu. Tak apropo rowerzyści domagają się podwózki swych pojazdów komunikacją miejską mimo że mają ścieżki rowerowe to jest dopiero głupota. Cud że nie mogą korzystać z obwodnicy

        • 8 7

        • Rozbieranie starych bocznic od dawna poprzecinanych drogami to jeszcze nic strasznego (1)

          Na pewno nikt nie rozbierze LK250

          • 3 2

          • nikt nie zaluje bocznic...

            Ale nadmorska linia kolejowa zostala rozebrana. Jako jedna z niewielu, przerobiona czesciowo na drogi rowerowe...

            Na szczescie, jest nadzieja, ze elektrownia spowoduje koniecznosc jej odbudowy.

            Podobnie rozebrane zostaly linie kolejowe wewnatrz wojewodztwa (Kartuzy, Sierakowice, Bytow, Miastko) oraz na Nadwislu... To ludzie z tych stron rozjezdzaja Trojmiasto samochodami. A co maja zrobic, skoro inne srodki im zabrano??!

            • 1 0

        • Nikt nie rozbiera lini kolejowych pod DDR, to DDRki zagospodarowuja rozebrany nieuzytek. I jak chcesz korzystac z benefitow rowerzystow stan sie takim, zoabczysz jak miasto to "wspiera". Nie ma bardziej rozpieszczonej i jednoczesnie bardziej roszczeniowej grupy w Gdyni niz samochodziarstwo, mam nadzieje ze nowe wladze szybko im wytlumacza, ze dobrze to juz bylo.

          • 9 2

        • tia, retoryka przemocowa pseudo obrońców pasażerów kolei ma się dobrze

          • 2 3

        • Rowerzyści powinni płacić równowartośc trzech biletów jeśli wchodzą do autobusu z rowerem - tyle miejsca zajmują. Jedno dla siebie, i dwa dodatkowe bo nikt nie bedzie sie przytulał spodniami do brudnych kół i zawsze jest przynajmniej po 0,5m wolnego miejsca dookoła bolidu kogoś kto miał siłę jechać po płaskim, ale jak się zaczyna górka wzdłuż której jest ścieżka rowerowa zamiast szpaleru drzew, to już trzeba podjechać.

          • 1 0

      • Do CH Riviera (1)

        ...wjeżdża się samochodem.

        • 1 1

        • O Boże, jaki śmieszek.

          Zazdroszczę twoim znajomym na imprezach. Boki zrywać.

          • 2 2

    • Bez kolei i funduszy miasto czegoś takiego nie zbuduje. Nie ten poziom kosztów, nie te wymagania organizacyjne budowy. (6)

      • 5 1

      • zapraszam do Rumi... (4)

        Na korepetycje...
        To najblizej... Inne miasta "malego Trojmiasta" rowniez sobie z tym radza, budujac kolejne polaczenia obu stron magistrali kolejowej...

        Tylko w Gdyni (i Gdansku) "niedasie"...

        • 5 4

        • W Gdynie powstaje aktualnie piętnaste "połączenie obu stron magistrali kolejowej" (2)

          W Gdańsku też jest powyżej 10. A Ile ich jest w tej cudownej Rumi?

          • 1 3

          • jest tyle, ile jest potrzeba...

            Bo nie w ilosci jest problem, a w miejscu, gdzie istnieje potrzeba do zaspokojenia...

            W Gdansku jest duzo wiecej przejazdow, ale znajduja sie one w roznych czesciach miasta. Jednak te najbardziej dokuczliwe nie zostaly nawet wziete pod uwage. To przejazdy na Oruni, ktorych "niedorozwoj" hamuje postep zulawskiej czesci Gdanska.

            • 0 0

          • znasz.Wysockiego i piosenke o odwolanym locie do Odessy?

            Nie wazne, ze mozesz poleciec do Karagandy a nawet na Magadan. Do Odessy sie nie da...

            I twoje myslenie jest wlasnie takiej jakosci, jak tych, co wskazuja, ze "na Magadan" mozna...

            "No, a mnie tuda nie nada..."

            • 0 0

        • Bo to jest absolutnie niepotzrbne, fantasmagoria lenisuzkow ktorzy by do Zabki jezdzili samochodem

          • 6 3

      • Przede wszystkim - zbędne

        • 1 4

    • (3)

      By połączyć Podlaską z Żwirki i Wigury to trzeba rozkopać i Śląską i Warszawską. Pomyśl nim coś napiszesz.

      • 14 3

      • po co wstac, jak sie wygodnie lezy??!

        To sa zadania dla inzynierow, bo potrzeba jest oczywista. A ze Gdynia nie jest latwym miastem pod wzgledem budowy sieci komunikacyjnej , to tez jest truizm.

        • 2 2

      • (1)

        Nie ma tam Podlaskiej, ale jest ulica Podolska od zawsze. Tu nie trzeba rewolucji tylko podkop pod torami kolejowymi, do Śląskiej czy Warszawskiej jest daleko.

        • 4 3

        • Podkop

          Tobi się w celu wysadzenia fortalicji...ewentualnie ucieczki z więzienia.

          • 4 1

    • Nie nie jest potrzebny,z aden samochodwy przepust sie nie korkuje a kierowcom nic sie nie stanie jak przejda sobie te 500 metrow zamiast jechac

      • 13 2

    • Tunel samochodowy pod torami czyli wiadukt kolejowy

      Przewidziano w planie miejscowym na przedłużeniu ulicy Obrońców Wybrzeża....od lat 60 -tych jest taka opcja.

      • 4 2

    • Tunel dla aut , dobre.

      Najlepiej sam wykop ten tunel.

      • 8 2

    • Koniecznie wykonać tunel dla samochodów , ten skrót jest niezbędny

      Niesamowite ilu idtów na tym świecie.

      • 9 0

    • (1)

      Żadnych aut dość już macie, dla ludzi ma być tunel a rowerzysci niech jeżdżą ulica a nie po pieszych jak jest w Kamiennym Potoku!!! Dlaczego tunel w Kamiennym Potoku jest taki brudny!! Obsikany

      • 0 2

      • Kamienny potop należy do Sopotu! Tam kieruj gorzkie żale!

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane