• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum

Patryk Szczerba
28 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (150)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni
Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić. Przejście jest zaniedbane i wąskie. Przedstawiciele KO i Lewicy twierdzą, że można to zmienić.

Tunel, a dokładnie "przepust technologiczny" na przedłużeniu ul. PodolskiejMapka w Gdyni należy do PKP, zaś miasto jedynie go utrzymuje. Okazuje się jednak, że kolej chętnie odda obiekt w użytkowanie gminie, co przy nowych władzach otwiera szansę na przebudowę tego zaniedbanego miejsca.



Czy jesteś za modernizacją tunelu na przedłużeniu ul. Podolskiej w Gdyni?

Przypomnijmy:

  1. Przejście jest skrótem dla mieszkających przy ul. Śląskiej i w okolicach zmierzających do centrum Gdyni.
  2. Jego wejście znajduje się nieopodal biurowca przy ul. Podolskiej.
  3. Po wyjściu piesi znajdują się na ul. Żwirki i Wigury, w okolicach pogotowia ratunkowego, zaoszczędzając dzięki temu sporo drogi.


W tunelu ciemno i strach chodzić



Problem w tym, że przy większych opadach wąskie przejście jest regularnie zalewane, na co zwracają uwagę użytkownicy tunelu. Poza tym po zmroku wielu boi się tamtędy chodzić. Jednym z powodów jest kiepskie oświetlenie obiektu oraz kamery, które - co prawda nagrywają obraz, ale nie jest on przekazywany na bieżąco obsługującym monitoring.

Władze Gdyni tłumaczyły do tej pory, że w ewidencji obiekt funkcjonuje jako "przepust technologiczny" udostępniony przez PKP dla ułatwienia komunikacji mieszkańcom, a ZDiZ jedynie go utrzymuje.

Ruch miało wykonać PKP, ale kandydaci na radnych, w tym Łukasz Piesiewicz, wskazywali, że to miasto powinno przejąć inicjatywę, bo tunel służy przede wszystkim mieszkańcom.

Wąski tunel mógłby zamienić się w wygodne przejście Wąski tunel mógłby zamienić się w wygodne przejście

Po wyborach otwiera się szansa na modernizację



Wybory za nami. Okazuje się, że PKP jest chętne do oddania przepustu technologicznego miastu w użytkowanie. Przedstawiciele PKP tłumaczą, że nie będą inwestować ani modernizować przejścia, bo wąski tunel nie służy podróżnym, a jedynie mieszkańcom.

- PKP PLK jest zainteresowane przekazaniem obiektu inżynieryjnego w wyłączne użytkowanie miastu Gdynia - piszą przedstawiciele przewoźnika.
Zdaniem Łukasza Piesiewicza, radnego elekta, otwiera to drogę do inwestycji w tunel.

- Pierwszą koncepcję wygodnego dla wszystkich przejścia dzięki łagodnemu zejściu przy wykorzystaniu różnic wysokości terenu po oby stronach torów pokazywaliśmy kilka lat temu w ramach prac przygotowanych w kooperacji Miasta Wspólnego z wydziałem Architektury Przestrzeni Kulturowych ASP. Dopominaliśmy się przez lata o zainwestowanie w tym miejscu, a dziś mamy dodatkowe narzędzia, żeby ten projekt zrealizować - mówi Łukasz Piesiewicz, wybrany z listy KO.

Będą zbierane podpisy ws. tunelu



Wskazuje, że będą chcieli zbierać podpisy wśród mieszkańców Działek Leśnych i Śródmieścia, by wzmocnić apel i przyspieszyć działanie.

- Zakładam, że nowe władze Gdyni będą bardziej chętne do realizacji tego przedsięwzięcia, na które mieszkańcy obu dzielnic czekają kilkadziesiąt lat. To tym bardziej istotne teraz, bo dla wielu, szczególnie starszych, którzy zaczynają być dominującą grupą, dzisiejsze przejście jest barierą trudną do przebycia. Moją ambicją jest połączenie obu dzielnic, rozdzielonych torami. Czas ucieka - proces inwestycyjny trwa kilka lat, więc aby zdążyć do końca jeszcze nierozpoczętej kadencji, trzeba działać już teraz - dodaje.

Miejsca

Opinie (150) 2 zablokowane

  • Ale samo fakt, że tunel jest zalewany i ciężko przez niego wtedy przejść, powinien być argumentem do modernizacji tego przejścia.

    • 5 2

  • Gdyby nie Piesiewicz (1)

    To w Gdyni prezydentem byłby kto inny .....nie umniejszając nic Pani Aleksandrze .Ale harakiri sami sobie zrobili najpierw wystawiając Piesiewicza bo przecież ten ma takie pomysły jak ograniczenie przemieszczania się samochodem w mieście przy okrojonej komunikacji przez poprzedników i jednej powtarzam ....jednej linii Skm trójmiasto a także druga sprawa ....poparciem ex prezydenta którego wszyscy już mieli dość .
    Pan Piesiewicz to taki Pan ex prezydent tylko w platformie .pomysły z sufitu i byle zrobić ,nie słuchając wogole ludzi.
    Ogólnie takie przejść podziemnych czy naziemnych powinno być jak najwięcej bo nie kolidują autami powodując płynny ruch na jezdni i całkowite bezpieczeństwo pieszych zminimalizowane do zera w wypadku ale ......Pan Piesiewicz to "stan umysłu "delikatnie mówiąc więc otworzyć chipsy i zacząć się przyglądać co on zacznie wyprawiać

    • 11 9

    • Szemiot był na wspólnych banerach z Boczkiem. Nie, dziękuję

      • 1 1

  • Przystanek SKM Śródmieście do rozważenia.... (1)

    Teren Żwirki i Wigury dworzec typu jak w Leverskusen - przejście ,a od strony działek leśnych (moim zdaniem lepsza byłaby nazwa Budapeszt ) , gdzie garaże - wyburzyć i 100cznia Paryska :

    https://rozrywka.trojmiasto.pl/100cznia-otworzyla-sezon-n188774.html

    • 4 9

    • apage!!!

      To jest kolej miejska a nie tramwaj.

      Przystanek Srodmiescie to jeden z glupszych pomyslow gdynskich rajcow. Przebijaja go moze tylko "gondole" na molo Poludniowe...

      • 5 3

  • PKP chce czerpać zyski , zaś to co nie dochodowe a generujące koszty dać na utrzymanie podatników ?

    • 0 7

  • tam od zawsze planowano tunel drogowy...

    Kres tym planom polozylo przejecie terenow przez Prokom. Skoro byla tam miejska cieplownia, to na jakiej podstawie?

    I niech "aktywisci" nie robia z tego wielkiego "halo", jak sie z Koleja wspolpracuje, pokazala Gdyni Rumia. Tego nie da sie przeslonic...

    Szczegolnie pieszym przejsciem, ktore bylo tam "od zawsze"...

    Gdyby zrobiono kolejne, np. na przedluzeniu Litewskiej, to byloby moze cos...

    • 2 3

  • Młodzieżowko platformy

    Ja wiem że kazali Wam Piesiewicza bronić ale taki ktoś to może swoje pomysły dawać do Sulicic ,nie obrażając tej miejscowości a nie do Gdyni.Szczurka już mieliśmy ,nie potrzebujemy bisu

    • 5 5

  • No to Gdynia się zfrajerzy i zapłaci za remont, który powinno zrobić PKP. (1)

    Już mi się podobają nowe władze. Takie gospodarne.

    • 2 7

    • Przekomarzanie się, kto jest właścicielem

      terenu, zrzucanie winy na inne podmioty i szukanie wymówek, to był popisowy numer właśnie odchodzącej władzy. Dość wymienić nieszczęsny mostek na Gołębiej czy most nad torami na Karwinach. A chodzi chyba o to, żeby zrobić coś, co jest korzystne dla mieszkańców. Ucywilizowanie tego przejścia to nie budowa przekopu przez Mierzeję. Porządny remont, dobre, zawsze działające oświetlenie i sprawny, skuteczny monitoring. To chyba niewiele.

      • 4 0

  • W tunelu nic się nie nagrywa

    Kamery są zamazane sprayem. Do tego wychodzi się w okolicach garaży, więc nie dziwne że ludzie obawiają się tamtędy chodzić

    • 5 2

  • to taki troche temat zastępczy - tunel jest, można nim przejsć, są ważniejsze problemy w mieście (3)

    chocby brak tunelu na Puckiej, fatalny stan dróg, jednokierunkowa Swiętojańska, brak obwodnicy Witomina, zdewastowana nawierchnia na Skwerze, zniszczony Bulwar....

    • 8 7

    • Mam dziadka na Działkach i dla mnie to priorytet (1)

      Co dwa dni przeprawy z dziadkiem na zabieg, w zimie chodzenie tędy po 15.00 jak ciemno to strach. Bardzo potrzebna inwestycja. Pewnie inne też, wszystko zależy od punktu widzenia.

      • 6 1

      • ciekawe kiedy Piesiewicz zamiast tunelu zaproponuje przejscie naziemne

        • 1 0

    • Skończcie już bredzić o tej obwodnicy Witomina.

      Mam nadzieję, że nowe władze utrąca ten "projekt".

      • 0 2

  • Tory i drogi dzielą to miasto (3)

    Tory powinny być pod ziemią. Kilkupasmowe jezdnie także. Ludzie na powierzchnię

    • 5 1

    • jak na Zatoce znajda rope

      To moze uda sie takie pomysly zrealizowac...

      • 0 1

    • Teleportacja

      Jest najlepszym rozwiązaniem....;)

      • 1 1

    • Moje największe marzenie to Śląska wkopana pod ziemię i park na powierzchni

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane