• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany

neo
14 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy. Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.

Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.



Jak rozwiązać problem nieprzemyślanego projektu, według którego wykonano remont peronu?

W czym problem? W fatalnym wykonaniu remontu peronu na dworcu Gdynia Główna. Prace wykonywane są w ramach przebudowy linii z Gdyni do Warszawy, która ma zakończyć się za półtora roku. Gdy pojawiły się pierwsze efekty, pasażerowie zaczęli zastanawiać się czy to nie żart. Na nowych peronach są np. wiaty, ale czekając na pociąg nie da się nie zmoknąć - bo między nimi jest kilkadziesiąt metrów przerwy. O wadach projektu pisaliśmy już kilkakrotnie.

Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.

- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.

W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.

Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
neo

Miejsca

Opinie (292) 10 zablokowanych

  • Dlaczego ?...

    Zezwala się niekompetentnym idiotom na czynienie z Miasta królika doświadczalnego na którym dokonuje się eksperymentów w postaci realizacji debilowatych osobistych wizji ? Kupić takiemu gamoniowi jednemu z drugim klocki i niech we własnym mieszkaniu buduje i realizuje swoje chore i idiotyczne wizje ! Tak zrobiono też z węzłem Wzgórze !!!,Dlaczego tego typu projekty nie są poddawane pod społeczną dyskusje i konsultacje, dlaczego nie organizuje się konkursów na najlepszy ,wyłaniany w drodze konkursu projekt ? { oczywiście w określonych ramach finansowych !...} Czy za to wszystko nie ponosi winy prezydent i jego przyboczni ?...

    • 2 0

  • tak jak powiedział Cejrowski:

    "...wszystkich won"

    • 2 0

  • Gynia- bezsensowne nowe lotnisko, idiotycznaścieżka podwieszana pod estakadą, spartaczony nowy dworzec,

    • 0 3

  • Peron wygląda....

    Jak przystanek PKP na jakieś wiosce. Zamiast solidnego zadaszenia, jakaś krótka wiata, gdzie wszyscy pasażerowie nie mają szans zmieścić się. Ten kto akceptował projekt był chyba ślepy całkowicie, albo zadziałały tu inne tajemnicze siły. Jakbym wysiadał w Nanicach (bez obrazy dla mieszkańców), tylko peron długi jak skład dalekobieżny przystało.
    Nie wiem jak pozostałe perony będą wyglądały ale mam nadzieję, że lepiej, a ten ostatni oddany jako pierwszy będzie tylko na krótkie dystanse (Kartuzy itp) oraz awaryjnie dla dalekobieżnych. Najczęściej wykorzystywane perony (2 i 3), powinny być całe zadaszone. Strach pomyśleć co pojawi się, po ściągnięciu płotu i rusztowań z dworca.

    • 3 0

  • wiaty

    PKP, najgorsza instytucja w Polsce, lajzy i partacze

    • 1 0

  • Zleceniodawca: PKP SA, Wykonawca: Mostostal Warszawa, Termin realizacji: przed Euro2012, Wartość całkowita projektu ponad 40 mln (3)

    Cała prawda o projekcie, wiec zamknąć japy i działać.

    Projekt

    Dokumentację projektową odnawianego dworca opracował zespół projektantów z Pas Projekt Archi Studio z Nadarzyna.
    Adres: Plantowa 5, 05-830 Nadarzyn
    Tel.: (22) 739-90-25
    Fax: (22) 739-90-25
    E-mail: pasprojekt pasprojekt.com
    Strona www: pasprojekt.com/

    Zarządza i sprawuje nadzór inwestorski nad projektem firma Tebodin Sap-Projekt Sp. z o.o. z Warszawy. Wykonawcą robót budowlano-montażowych, wyłonionym w drodze przetargu nieograniczonego, został Mostostal Warszawa, a jego partnerem jest hiszpańska firma Acciona Infraestructuras.

    Projekt jest realizowany ze środków finansowych Unii Europejskiej, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności w połączeniu ze środkami krajowymi. Wartość całkowita projektu to przeszło 40 mln zł w tym kwota dofinansowania przez UE, ponad 18 mln zł.

    Przebudowa kompleksu dworcowego to przede wszystkim poprawa jego stanu technicznego oraz funkcjonalności. Dworzec zostanie dostosowany do współczesnych wymagań obsługi podróżnych, w tym osób niepełnosprawnych. Zamontowane zostaną elementy ułatwiające orientację i poruszanie się osobom niewidomym, a bezpieczeństwa podróżujących będzie strzegł nowoczesny system monitoringu.

    Tam sobie dzwońcie, piszcie i wyżalajcie się, bo widzę że tu każdy tylko mocny bo przed kompem, wujek google wszystko wie.

    • 0 4

    • "Tam sobie dzwońcie, piszcie i wyżalajcie się, bo widzę że tu każdy tylko mocny bo przed kompem" (1)

      doskonale widać, że jesteś ograniczony nie tylko mentalnie, technicznie i technologicznie o społecznym nie wspominając.

      Dlaczego ludzi wprowadzasz w błąd? Po to aby skierować je na tzw. ślepy tor?

      Dworzec i perony to dwa różane zagadnienia. Jeśli więc korzystasz z google rób to z głowa a nie z d...

      • 1 1

      • czlowieku, nawet nie wiesz co piszesz, zeby cos zrobic musi byc projekt, wiec robole buduja lub remontuja wedlug projektu

        • 0 2

    • Pas projekt

      Nasza pracownia opracowała projekt dworca bez tuneli i peronów zapraszam PKP Gliwice tam projektowslismy perony

      • 0 0

  • W ogóle zastanawiałem się jak to możliwe, żeby w XXI wieku powielać

    fatalny pomysł otwartych peronów. Jaki problem w zabudowaniu wszystkich peronów dalekobieżnych wspólnym dachem, tak jak to jest rozwiązane na większości dworców w Europie? W naszych warunkach klimatycznych deszcz rzadko pada pionowo - najczęściej wiąże się z wiatrem. Jeśli jest tylko skromny daszek nad peronem, to tak jakby go w ogóle nie było. Jak dla mnie, ten cały remont to wyrzucone w błoto pieniądze.

    • 1 0

  • Na zmiany w PKP nigdy nie jest za późno

    A jedyne rozwiązanie, to rozwiązanie PKP i budowa tej branży od nowa. A cały dotychczasowy zarząd i dyrekcje na zieloną trawę ( bez odpraw)

    • 2 0

  • To na fotce to peron?

    A wygląda jak betonowa ława pod słupy.

    • 2 0

  • żałosne to wszystko...

    i tyle :(

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane