• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany

neo
14 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy. Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.

Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.



Jak rozwiązać problem nieprzemyślanego projektu, według którego wykonano remont peronu?

W czym problem? W fatalnym wykonaniu remontu peronu na dworcu Gdynia Główna. Prace wykonywane są w ramach przebudowy linii z Gdyni do Warszawy, która ma zakończyć się za półtora roku. Gdy pojawiły się pierwsze efekty, pasażerowie zaczęli zastanawiać się czy to nie żart. Na nowych peronach są np. wiaty, ale czekając na pociąg nie da się nie zmoknąć - bo między nimi jest kilkadziesiąt metrów przerwy. O wadach projektu pisaliśmy już kilkakrotnie.

Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.

- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.

W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.

Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
neo

Miejsca

Opinie (292) 10 zablokowanych

  • Fuszerka za fuszerką !
    Mam tego dosyć !
    Wyrzucać pieniądze w błoto to oni potrafią mistrzowsko..

    • 7 0

  • A od kiedy to przepisy są barierą !?
    śmiać mi się chce jak czytam te brednie..

    • 7 0

  • oto przyklład kumoterstwa i bałaganu na kolei

    Wygrajmy przetard , zróbmy małe poprawki i zmieścimy się w kosztach. Kupa smiechu tylko jest pytanie a gdzie są winni . Może trzeba zacząć od karania tych cwanych urzędników którzy nabijają sobie kasę naszym kosztem, jak długo w kraju trwać będzie ten choxholi taniec niemozności panstwa i korupcji wszech ogarniającej kraj i samorządy.

    • 6 0

  • Za co?

    W Trojmieście rządzą się ludzie pozbawieni podstaw estetyki i z łbami ciemnych chłopów i bab,które w życiu nic nie widziały.Tak tu brzydko i smutno.Tyle pieniędzy wyrzuconych w debilny projekt!!DLACZEGO???????????????ZA CO???????????????W tak cudnym miejscu nie można paprać wszystkiego co nas otacza!!!!!Kara,wypieprz z pracy,niech w końcu przyjdzie tu nowe i piękne.

    • 7 0

  • Przecież to normalne

    Żeby pracować inwestycjach w PKP czy drogowych trzeba zdać jedynie egzamin z bycia kompletnym kretynem. Więc skąd zdziwienie? Że remont ma zadowolić zamawiającego i w żaden sposób nie uwzględnia potrzeb klientów? Że wręcz utrudnia zamiast ulatwiać? Normalne i oczywiste.
    A co z zawiadomieniem prokuratury o działaniu na szkodzę spółki czy skarbu państwa? Przecież zarówno wykonie do niczego jak i projekt do d*py podchodzi pod to.

    • 5 0

  • Ale siara ! Śledzie kto was tak ośmieszył ?

    • 5 2

  • No coz nic nowego,przeciez to wioska rybacka

    • 1 4

  • TRAGEDIA !!!

    CO SIE DZIEJE W 3MIESCIE ???? NIE ZALEZY NIKOMU Z WLADZ NA WIZERUNKU ?
    FATALNY , PELEN BLEDOW DWORZEC Z PERONAMI TRAGICZNYMI ..... ZARAZ DOLACZY SIE KOLEJNA FRUSTRACJA NASZA GDY POJAWIA SIE ODSWIEZONE WYREMONTOWANE SKLADY SKM ZAMIAST NOWOCZESNYCH SKLADOW :( ..... TEN KTO JEST ODPOWIEDZIALNY ZA TO WSZYSTKO POWINIEN DOSTAC MIESZKANIE SLUZBOWE NA "PIEKNYM" DWORCU W GDYNI

    • 3 0

  • Jeszcze jeden dowód na to, że trzeba pogonić całą tę sitwę z PKP (i spoółek pokrewnych).

    W cywilizowanym państwie projekty tego typu wykonuje się z dbałością o ich CEL, a tym jest ułatwienie podróżnym w czynnościach związanych z podróżą właśnie. W przypadku PKP celem jest zgarnięcie kasy, a podróżni to tylko pretekst do wyciągania państwowej (czyli Pana i Pani) kasy.
    Teoretycznie do nadzory nad nieprawidłowościami powinni poczuwać się też związkowcy (pewnie uzwiązkowienie PKP przekracza 90%), ale ich szefowie wolą obszczywać właśnie oddane do użytku perony, zaś szeregowi działacze wolą używać ostatniej katastrofy na Śląsku jako preteksty do wyciągania z budżetu następnej kasy.

    • 4 0

  • Gdańsk

    Przyjedzcie Gdynianie do Gdańska pod stadion i zobaczcie jak wiadukt po remoncie poprawiano trzy miesiące za 1 milion złotych, a po poprawce jest tak wąski, że Tiry kołami nie mieszczą się w nowym skręcie i znowu się go poprawia.A drugi wiadukt przy stadionie zamiast na Euro oddany będzie za dwa lata.Na razie stoją dwa słupy i nikt nic nie robi.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane