- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (198 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (107 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (715 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (98 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany
![Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/337/750x0/337308-Pada-To-zmokniesz-bo-PKP-wiat-nie-polaczy__c_0_54_700_418.webp)
![Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/337/750x0/337308-Pada-To-zmokniesz-bo-PKP-wiat-nie-polaczy__c_0_54_700_418.webp)
Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.
Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.
- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.
W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.
Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
Miejsca
Opinie (292) 10 zablokowanych
-
2012-04-15 10:30
Czego uczą te nasz politechniki !!!! (1)
Jak zwykle bez konsekwencji dla niedouczonych projektantów. Zaczynam wątpić w naszych inżynierów i od kolejnictwa i od dróg. Czego uczą te nasz politechniki !!!!
- 5 0
-
2012-04-15 10:49
od czasów upadku PRL najlepsi wyjeżdżają na zachód więc co chcesz nie wiem zresztą po co ten krzyk przecież z naszej narodowej misji służenia zachodowi wywiązujemy się znakomicie
- 1 0
-
2012-04-15 10:54
Olimpiada w Moskwie rozłożyła wielki Związek Radziecki na łopatki !!!- zdaje się to całe Euro zrobi z nami to samo !!! (1)
- 5 1
-
2012-04-15 14:19
Bratni Związek Radziecki sam się wykończył. Poprzez zapatrzenie w doktrynę skazaną z góry na porażkę.
Ile dotąd Olimpiad było w Stanach?
- 0 1
-
2012-04-15 10:58
dzisiejsza Polska ...
wszyscy dookoła mają nas za idiotów , złodziei ,nierobów bezmózgowców nadających się jedynie do wykonywanie najgorszych ,najcięższych i najmniej płatnych prac !!!- śmieją się z nas !
- 4 0
-
2012-04-15 11:47
Teraz w Gdyni poszczani są przecież ze swoich ścieżek rowerowych....co ich obchodzą perony...
- 2 2
-
2012-04-15 11:52
wózek inwalidzki
ponoć peron jest o 30cm za nisko do wjazdu wozkiem inwalidzikim do pociągu informacja od osoboy co pracowala przy budowie
- 3 1
-
2012-04-15 11:53
nie lubie już polski - kazik.
Za 2 tygodnie, kolejny art. opisujący udany remont na morskiej.
- 4 0
-
2012-04-15 12:01
ten peron wygląda - jak w Niemczech peron prowincjonalnego miasteczka z 2 tys mieszkańców.... (1)
wstyd - nic tylko uciekać z tej chorej Polski na ZACHÓD by żyć w kraju gdzie szanuje się obywatela i pasażera
- 9 0
-
2012-04-15 19:56
cool komentarz
- 0 0
-
2012-04-15 12:14
Jedno jest pewne - przy projektowaniu peronów w Gdyni ktoś dał ciała
I jest jedno następne pewne - winnym jest PKP.
Tylko kto?
Należy zacząć od wierchuszki PKP PLK - bo oni rządzą peronami,
potem poprzez gdański oddział PLK mieszczący się przy ul. Dyrekcyjnej /co tamtejszy rzecznik PLK ma do powiedzenia?/,
skończywszy na Zakładzie Linii Kolejowych w Gdyni, który nadzorował wykonanie tego badziewia /albo położył na to lachę - co nie byłoby dziwne/ ...- 6 0
-
2012-04-15 12:16
Żabianka-AWF i S
Przed Euro 2012 miał by wyremontowany dworzec SKM , no i co?
A co z ruiną dworca w Oliwie?- 3 2
-
2012-04-15 12:25
nie potrafimy nic !
jak można było nie zrobić zjazdu- prawoskrętu z Chwarznieńskiej {jadąc od Witomina } na obwodnice w kierunku Chyloni ?!- i jest tamtędy codziennie wożony Szczurek i co ślepawy czy odwraca głowe ? , i to jest gospodarz ?...
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.