• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany

neo
14 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy. Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.

Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.



Jak rozwiązać problem nieprzemyślanego projektu, według którego wykonano remont peronu?

W czym problem? W fatalnym wykonaniu remontu peronu na dworcu Gdynia Główna. Prace wykonywane są w ramach przebudowy linii z Gdyni do Warszawy, która ma zakończyć się za półtora roku. Gdy pojawiły się pierwsze efekty, pasażerowie zaczęli zastanawiać się czy to nie żart. Na nowych peronach są np. wiaty, ale czekając na pociąg nie da się nie zmoknąć - bo między nimi jest kilkadziesiąt metrów przerwy. O wadach projektu pisaliśmy już kilkakrotnie.

Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.

- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.

W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.

Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
neo

Miejsca

Opinie (292) 10 zablokowanych

  • mam takie wrażenie....

    Mam takie wrażenie, że PKP PLK chce za wszelką cenę zniechęcić podróżnych do korzystania z usług kolei.

    Wejście na "zmodernizowane" perony jest 2x węższe niż było i dwie osoby z bagażami ledwo się tam miną.

    Wiaty peronowe chronią przed niczym, gdyż są za wąskie i za wysokie. Deszcz swobodnie pada pod nimi już przy małym wietrze. Dlaczego nie zaczynają się już przy wyjściu z tunelu na peron, tylko trzeba przejść kilkanaście metrów do najbliższej wiaty a o tej dalsze już nie wspominając. Tak jest na wszystkich ostatnio "modernizowanych" stacjach. O jakości i estetyce nie będę się wypowiadał, bo użyłbym słów niecenzuralnych.
    Na koniec mam tylko pytanie do przedstawiciela PKP PLK:
    Szanowny Panie Leszku Lewiński, czy kolej może pięknie wyglądać tylko na Pana makietach?

    • 14 0

  • Polska to chory kraj

    Nasze polskie prawo zezwala że w Polsce jest tyle złodziejstwa i cwaniacta, w końcu uchwalali ją politycy którzy też odpowiednie zabezpieczyli swoje interesy, rodziny i znajomych. I mamy tego efekty, remont jak najtańszym kosztem, a poprawek nie będzie bo wiadomo.

    • 8 1

  • A ferajna jeździ tuaregiem lub ML AMG i leje na elektorat.

    Znak czasów obecnych.

    • 6 2

  • Tu nic się nie zmieni. I nie dołożę grosza na opłacanie podatków i emerytur dla tych zwyrodnialców (1)

    • 5 0

    • Niestety wysokość podatków nie od Ciebie zależy

      • 0 0

  • co za kretyn zaakceptowal ten projekt?

    Spartolony calkowicie. Perony za niskie !!! Moze za poprawki zaplaci ten kto zaakceptowal ten skopany projekt.

    • 7 0

  • ja pier.. (1)

    to tylko za tuska tak może być i jeszcze wywaliste premie sobie wypłacą!

    • 7 3

    • Musisz się poprawić to tylko za solidaruchów tak może być

      • 1 0

  • gdynia to syf (1)

    TROJMIASTO do wrcloawia wyglada jak zadupie rodem z komuny SZCZUREK,cale to dziadostwo,modernizm??? smiech ! WIOCHA i pozny GIEREK oto GDYNIA i PKP, syffffff.DROGI rowerowe ??porazka!!! dworce ?porazka PARKI ? porazka!!!
    Polanka Redlowska -baseny?aqua parki? PORAZKA ...mozna by mnozyc DLACZEGO TAGO dziadostwoa z URZEDU MAIsta sie nie usunie??? GDYNIANIE nie wystawiaja nosa poza gdynia??? WSIOKI

    • 9 3

    • Panie kiblowy - rozumiem że miejsca, które pan wymienił - odnoszą się do Gdyni

      więc dlaczego piszesz pan "Trójmiasto"?
      a tak nota bene - co takiego atrakcyjnego ma Wrocław?
      poza Rynkiem i Ostrowem Tumskim?
      wyjdź pan poza te rewiry a zobaczysz coś w stylu Bronxu ...

      • 1 0

  • ŚMIESZNA TA SPRAWA

    Partanoja w tym kraju nic się nie da zrobić to ja proponuje zęby ten gościu z ministerstwa codziennie korzystał z tego dworca może by oprzytomniał zresztą i tak u nas bałagan i wcale sie nie cieszę jakiś tam dworcem bo to wszystko wygląda fatalnie i jesteśmy 30 lat za Europą

    • 3 1

  • podziekujmy debilom głosującym na PO.

    • 7 3

  • Leszek Lewiński- główny odpowiedzialny za partactwa w Gdyni, wiaty, przejazd na Puckiej

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane