- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (366 opinii)
- 2 Walczą o czyste powietrze. Protest w Letnicy (270 opinii)
- 3 Rowerzyści przy targowisku? Są wątpliwości (112 opinii)
- 4 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (470 opinii)
- 5 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (513 opinii)
- 6 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (75 opinii)
PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany
![Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/337/750x0/337308-Pada-To-zmokniesz-bo-PKP-wiat-nie-polaczy__c_0_54_700_418.webp)
![Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/337/750x0/337308-Pada-To-zmokniesz-bo-PKP-wiat-nie-polaczy__c_0_54_700_418.webp)
Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.
Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.
- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.
W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.
Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
Miejsca
Opinie (292) 10 zablokowanych
-
2012-04-14 22:02
mam takie wrażenie....
Mam takie wrażenie, że PKP PLK chce za wszelką cenę zniechęcić podróżnych do korzystania z usług kolei.
Wejście na "zmodernizowane" perony jest 2x węższe niż było i dwie osoby z bagażami ledwo się tam miną.
Wiaty peronowe chronią przed niczym, gdyż są za wąskie i za wysokie. Deszcz swobodnie pada pod nimi już przy małym wietrze. Dlaczego nie zaczynają się już przy wyjściu z tunelu na peron, tylko trzeba przejść kilkanaście metrów do najbliższej wiaty a o tej dalsze już nie wspominając. Tak jest na wszystkich ostatnio "modernizowanych" stacjach. O jakości i estetyce nie będę się wypowiadał, bo użyłbym słów niecenzuralnych.
Na koniec mam tylko pytanie do przedstawiciela PKP PLK:
Szanowny Panie Leszku Lewiński, czy kolej może pięknie wyglądać tylko na Pana makietach?- 14 0
-
2012-04-14 22:12
Polska to chory kraj
Nasze polskie prawo zezwala że w Polsce jest tyle złodziejstwa i cwaniacta, w końcu uchwalali ją politycy którzy też odpowiednie zabezpieczyli swoje interesy, rodziny i znajomych. I mamy tego efekty, remont jak najtańszym kosztem, a poprawek nie będzie bo wiadomo.
- 8 1
-
2012-04-14 22:16
A ferajna jeździ tuaregiem lub ML AMG i leje na elektorat.
Znak czasów obecnych.
- 6 2
-
2012-04-14 22:22
Tu nic się nie zmieni. I nie dołożę grosza na opłacanie podatków i emerytur dla tych zwyrodnialców (1)
- 5 0
-
2012-04-15 08:17
Niestety wysokość podatków nie od Ciebie zależy
- 0 0
-
2012-04-15 06:55
co za kretyn zaakceptowal ten projekt?
Spartolony calkowicie. Perony za niskie !!! Moze za poprawki zaplaci ten kto zaakceptowal ten skopany projekt.
- 7 0
-
2012-04-15 08:12
ja pier.. (1)
to tylko za tuska tak może być i jeszcze wywaliste premie sobie wypłacą!
- 7 3
-
2012-04-15 08:19
Musisz się poprawić to tylko za solidaruchów tak może być
- 1 0
-
2012-04-15 09:37
gdynia to syf (1)
TROJMIASTO do wrcloawia wyglada jak zadupie rodem z komuny SZCZUREK,cale to dziadostwo,modernizm??? smiech ! WIOCHA i pozny GIEREK oto GDYNIA i PKP, syffffff.DROGI rowerowe ??porazka!!! dworce ?porazka PARKI ? porazka!!!
Polanka Redlowska -baseny?aqua parki? PORAZKA ...mozna by mnozyc DLACZEGO TAGO dziadostwoa z URZEDU MAIsta sie nie usunie??? GDYNIANIE nie wystawiaja nosa poza gdynia??? WSIOKI- 9 3
-
2012-04-15 10:28
Panie kiblowy - rozumiem że miejsca, które pan wymienił - odnoszą się do Gdyni
więc dlaczego piszesz pan "Trójmiasto"?
a tak nota bene - co takiego atrakcyjnego ma Wrocław?
poza Rynkiem i Ostrowem Tumskim?
wyjdź pan poza te rewiry a zobaczysz coś w stylu Bronxu ...- 1 0
-
2012-04-15 10:27
ŚMIESZNA TA SPRAWA
Partanoja w tym kraju nic się nie da zrobić to ja proponuje zęby ten gościu z ministerstwa codziennie korzystał z tego dworca może by oprzytomniał zresztą i tak u nas bałagan i wcale sie nie cieszę jakiś tam dworcem bo to wszystko wygląda fatalnie i jesteśmy 30 lat za Europą
- 3 1
-
2012-04-15 10:28
podziekujmy debilom głosującym na PO.
- 7 3
-
2012-04-15 10:29
Leszek Lewiński- główny odpowiedzialny za partactwa w Gdyni, wiaty, przejazd na Puckiej
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.