• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany

neo
14 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy. Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.

Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.



Jak rozwiązać problem nieprzemyślanego projektu, według którego wykonano remont peronu?

W czym problem? W fatalnym wykonaniu remontu peronu na dworcu Gdynia Główna. Prace wykonywane są w ramach przebudowy linii z Gdyni do Warszawy, która ma zakończyć się za półtora roku. Gdy pojawiły się pierwsze efekty, pasażerowie zaczęli zastanawiać się czy to nie żart. Na nowych peronach są np. wiaty, ale czekając na pociąg nie da się nie zmoknąć - bo między nimi jest kilkadziesiąt metrów przerwy. O wadach projektu pisaliśmy już kilkakrotnie.

Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.

- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.

W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.

Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
neo

Miejsca

Opinie (292) 10 zablokowanych

  • kto za to odpowiada? ukarać projetantów i decydentów!!

    • 10 1

  • zlinczować publicznie projetantów i decydentów na dworcu w Gdyni w obecności Nowaa!

    • 10 0

  • SZCZUREK weż sprawę w swoje ręce puki nie jest za póżno!!! (2)

    • 11 2

    • A ty (1)

      weź słownik w swoje ręce.

      • 2 0

      • re

        Tylko tyle potrafisz odszczekać?

        • 0 0

  • POLSKA mieszkam w POLSce

    mieszkam tu tu

    • 4 3

  • co za kretyn zdecydowal o mikroskopijnych zegarach na peronach z kilku metrów nic nie widać (1)

    • 11 0

    • ja też wolałem te komunistyczne z rozmachem i sensem

      • 3 0

  • Panie Nowak zabierz ten zegar z peronu 1 do swojej łazienki-będzie stosowny!

    • 6 0

  • Kwiatkowski zbudował nam Gdynie komuchy przemysł , gospodarke morską no i Bulwar ! a co nowa wadza ze Szczurkiem na czele ??? (9)

    Zniszczenie i zdewastowanie tego wymienionego wyżej ! no poza szczyceniem się Bulwarem !, zbudowaniem paru tekturowo -blaszannych "gmachów" typu Lidl 2 Kauflandy ... reszta to Buble ,partyzantka ,bylejakość, prowizorka i beznadzieja ! ach !- zapomniał bym o szkaradzie - si tałer !{morskie wieże }

    • 8 3

    • (3)

      ten nieudany peron zawdzięczamy akurat PKP

      • 1 0

      • (2)

        z tak ważnym prezydentem chyba pkp by się liczyła gdyby interweniował

        • 1 0

        • optymista (1)

          w Poznaniu też wybudowali podobny peron i też była afera, mają chyba jeden projekt który robią wszędzie z małymi modyfikacjami

          • 0 0

          • re

            Tak, a w Sopocie wybudowali taki sam?

            -władze Sopotu zainterweniowały w samą porę, a my - po fakcie jak to gó.wno zrobili, nawet projektu nie można było zobaczyć, w związku z tą za.s****ą modernizacją e65.

            • 0 0

    • rb powinieneś jeszcze dodać na konto PRL układ komunikacyjny dwujeznioweulice od Wejherowa do Pruszcza, obwodnicę Trójmiasta a także zbudowanie SKM

      • 3 0

    • Bums - ale pojechałeś po bandzie

      a ja już myślałem że Gdynia-prasident to niemal cysorz,
      lądowisko buduje, autobusy kupuje, węzły "Wzgoorze" zawiązuje...
      a że perony mu nie wyszły ...
      bo do budowy peronu trza być Egdarem Wielkim Krótkorękim ...
      Si Tołers - to pewniak do zabytku UNESCO!

      • 1 2

    • Że nie istniała gospodarka morska przed komuną?

      Istniała nawet wtedy, gdy Niemcy przerobili Gdynię na główną bazę Kriegsmarine!

      • 0 0

    • tY pewnie jesteś nie tylko szkaradny,

      ale i głupi ben-cwał

      • 0 1

    • Tu się robi biznes

      • 0 0

  • Panie SZCZURK -prosimy zaprosić Pana Nowaka na tę budowę i coś sensownego z tym zróbcie!(projektanta wywieść na Sybir żeby już n

    • 6 2

  • wiata jest tak wąska że nie chroni przed deszczem i czemu zwężono schody do tunelu

    • 8 0

  • Zawsze tak było.

    Debili w tych urzędach nie brakuje.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane