- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (162 opinie)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (707 opinii)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (87 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (60 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (49 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany
![Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/337/750x0/337308-Pada-To-zmokniesz-bo-PKP-wiat-nie-polaczy__c_0_54_700_418.webp)
![Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/337/750x0/337308-Pada-To-zmokniesz-bo-PKP-wiat-nie-polaczy__c_0_54_700_418.webp)
Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.
Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.
- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.
W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.
Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
Miejsca
Opinie (292) 10 zablokowanych
-
2012-04-14 18:35
kto za to odpowiada? ukarać projetantów i decydentów!!
- 10 1
-
2012-04-14 18:40
zlinczować publicznie projetantów i decydentów na dworcu w Gdyni w obecności Nowaa!
- 10 0
-
2012-04-14 18:42
SZCZUREK weż sprawę w swoje ręce puki nie jest za póżno!!! (2)
- 11 2
-
2012-04-14 20:34
A ty (1)
weź słownik w swoje ręce.
- 2 0
-
2012-04-15 11:20
re
Tylko tyle potrafisz odszczekać?
- 0 0
-
2012-04-14 18:45
POLSKA mieszkam w POLSce
mieszkam tu tu
- 4 3
-
2012-04-14 18:45
co za kretyn zdecydowal o mikroskopijnych zegarach na peronach z kilku metrów nic nie widać (1)
- 11 0
-
2012-04-14 19:16
ja też wolałem te komunistyczne z rozmachem i sensem
- 3 0
-
2012-04-14 18:49
Panie Nowak zabierz ten zegar z peronu 1 do swojej łazienki-będzie stosowny!
- 6 0
-
2012-04-14 19:00
Kwiatkowski zbudował nam Gdynie komuchy przemysł , gospodarke morską no i Bulwar ! a co nowa wadza ze Szczurkiem na czele ??? (9)
Zniszczenie i zdewastowanie tego wymienionego wyżej ! no poza szczyceniem się Bulwarem !, zbudowaniem paru tekturowo -blaszannych "gmachów" typu Lidl 2 Kauflandy ... reszta to Buble ,partyzantka ,bylejakość, prowizorka i beznadzieja ! ach !- zapomniał bym o szkaradzie - si tałer !{morskie wieże }
- 8 3
-
2012-04-14 19:07
(3)
ten nieudany peron zawdzięczamy akurat PKP
- 1 0
-
2012-04-14 19:19
(2)
z tak ważnym prezydentem chyba pkp by się liczyła gdyby interweniował
- 1 0
-
2012-04-14 19:31
optymista (1)
w Poznaniu też wybudowali podobny peron i też była afera, mają chyba jeden projekt który robią wszędzie z małymi modyfikacjami
- 0 0
-
2012-04-15 11:23
re
Tak, a w Sopocie wybudowali taki sam?
-władze Sopotu zainterweniowały w samą porę, a my - po fakcie jak to gó.wno zrobili, nawet projektu nie można było zobaczyć, w związku z tą za.s****ą modernizacją e65.- 0 0
-
2012-04-14 19:24
rb powinieneś jeszcze dodać na konto PRL układ komunikacyjny dwujeznioweulice od Wejherowa do Pruszcza, obwodnicę Trójmiasta a także zbudowanie SKM
- 3 0
-
2012-04-14 19:57
Bums - ale pojechałeś po bandzie
a ja już myślałem że Gdynia-prasident to niemal cysorz,
lądowisko buduje, autobusy kupuje, węzły "Wzgoorze" zawiązuje...
a że perony mu nie wyszły ...
bo do budowy peronu trza być Egdarem Wielkim Krótkorękim ...
Si Tołers - to pewniak do zabytku UNESCO!- 1 2
-
2012-04-15 14:17
Że nie istniała gospodarka morska przed komuną?
Istniała nawet wtedy, gdy Niemcy przerobili Gdynię na główną bazę Kriegsmarine!
- 0 0
-
2012-04-15 16:16
tY pewnie jesteś nie tylko szkaradny,
ale i głupi ben-cwał
- 0 1
-
2012-04-15 17:25
Tu się robi biznes
- 0 0
-
2012-04-14 19:31
Panie SZCZURK -prosimy zaprosić Pana Nowaka na tę budowę i coś sensownego z tym zróbcie!(projektanta wywieść na Sybir żeby już n
- 6 2
-
2012-04-14 19:36
wiata jest tak wąska że nie chroni przed deszczem i czemu zwężono schody do tunelu
- 8 0
-
2012-04-14 19:53
Zawsze tak było.
Debili w tych urzędach nie brakuje.
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.