• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany

neo
14 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy. Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.

Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.



Jak rozwiązać problem nieprzemyślanego projektu, według którego wykonano remont peronu?

W czym problem? W fatalnym wykonaniu remontu peronu na dworcu Gdynia Główna. Prace wykonywane są w ramach przebudowy linii z Gdyni do Warszawy, która ma zakończyć się za półtora roku. Gdy pojawiły się pierwsze efekty, pasażerowie zaczęli zastanawiać się czy to nie żart. Na nowych peronach są np. wiaty, ale czekając na pociąg nie da się nie zmoknąć - bo między nimi jest kilkadziesiąt metrów przerwy. O wadach projektu pisaliśmy już kilkakrotnie.

Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.

- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.

W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.

Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
neo

Miejsca

Opinie (292) 10 zablokowanych

  • BEZNADZIEJNE OGRODZENIE ODDZIELAJĄCE ULICĘ OD TOROWISKA!!!!! (2)

    Kto wyraził zgodę na postawienie tak ohydnego ogrodzenia ????? Jak zawsze decyzję podejmują osoby nieodpowiedzialne !!! Nie ich pieniądze to rządzą się jak chcą. Odrażające jest to ogrodzenie i na każdym z nich reklama firmy - nienormalne - robić remont i postawić ogrodzenie na stałe , które stawiają robotnicy przy budowach jako tymczasowe. Te stare lepiej wyglądało niż teraz aż wstyd jeździć tam !!! Co nowy przyjezdny mówi co się stało, że tak zrobili ?? Niech ktoś weźmie się w garść. Gdzie może sprawdzić dokumenty i osoby odpowiedzialne za to ????

    • 11 0

    • mało powiedziane !!! odrażające

      te kartki powieszone - nie parkować! śmiechu warte - paranoja jacy ludzi to zatwierdzają. Ciekawe, czy przy swoim bloku by coś takiego postawili. Sama też bym złożyła skargę na wykonanie tego projektu, ale nie wiem gdzie????

      • 1 1

    • Po drugiej stronie tego ogrodzenia nie ma nic, aż do wysokości Jyska.

      Więc nie musi wyglądać. Grunt, żeby ta jedna osoba rocznie, która tamtym nikomu niepotrzebnym chodnikiem idzie, nie wpadła.

      • 1 2

  • OSOBISCIE DOPATRUJE SIE OGOLNIE TU POLSKIEJ PEWNEJ CHOROBY I SWIADOMYCH DZIALAN !

    Przyjrzyjmy sie na wielu przykladac ! Niemcy buduja solidnie i dokladnie mniej wiecej wszystko , autostrady , trakcje koleji itd itd aby to bylo na wieki i bylo trwale i sie nie psulo itp. Ale u nas jak widac chyba ktos ma cel aby drogi nawet nowe sie rozpadaly i inne sprawy tez bo tylko wtedy odrazu urzednik i ktos jeszcze ma ponowna prace przy naprawie i tak w kolko . Bo przeciez gdyby to zrobiono na lata to by nie bylo przy tym pracy a tak wiecznie do porawek jakis urzednik z kims jest potrzebny. Takie dzialanie jest celowe bo urzednik zawsze cos wymysli aby udawac potrzebe swojej chorej bytnosci. Do psychologa sie Polski system nadaje i tyle.

    • 9 2

  • Ten stringmodel o niczym NIE MA poJĘCIA! Ale k t o za łapówy dokonał odbioru

    takich bubli?! Czy wszystko tak ma wyglądać za"rządów" płaćfołmy???

    • 3 0

  • skandal !!!!!!!!!!!

    Jest k.... gorzej jak bylo!!!!!!!!!!!!!!!!!! Smierdzi bieda i taniocha!!!! Zrobione aby zrobic . Zero koncepcji poprawy !

    • 8 1

  • Cała Polska (1)

    najpierw robią potem poprawiają

    • 9 2

    • Cała Polska. Tak, panie. Tu wszystko na opak. W Hameryce , panie, to najpierw poprawiają, a potem robią. O!

      • 0 0

  • Ten dworzec to jakaś kpina!!! (1)

    Gdynia reklamuje się jako miasto z morza i marzeń,faktycznie morze powinno wylać i zalać ten dworzec.Wstyd!!!

    • 12 0

    • brzydki jest tylko peron PKP, SKM-ka i dworzec są OK

      • 1 2

  • Spieprzono przebudowę największej stacji kolejowej na Pomorzu.Skandal,bo ktoś z ważniaków zaakceptował projekt,władze miasta musiały wydać pozwolenie na budowę tego bubla.Powinno się wyciągnąć konsekwencje wobec ludzi decydujących i nadzorujących tę budowę.Nazwisko projektanta powinni poznać wszyscy wielbiciele jego talentu,żeby nie narobił w przyszłości większych szkód.To żadna łaska,żeby redaktor pofatygował się i publicznie wymienił nazwiska "ludzi dobrej roboty". To jest żenujące,żeby teraz kolesie,kolesiów rozkładali ręce i stwierdzali,że jest za późno na zmiany.

    • 7 2

  • wykonanie jest OK tylko projekt jest do d.....

    powinni im do.......yć karę że by narobili w portki za takie machlojki cwaniaczki z PKP, od dzisiaj będe jeździł bez biletów

    • 4 0

  • Ma być z tanich materiałów a po upływie gwarancji może się wszystko rozssypać. Jak tu ma byc dobrze , gdy w durnych przepisach o wyborze wykonawcy decyduje cena o gwarancji nikt nigdy nic nie mówi czyli max 2 lata. A za 2 lata remot i w sumie nie było tanio. Wystarczy zmienić głupi przepis min. 15 lat gwarancji i od razu powinno się poprawić i pewnie by się okazała że za niewiele drożej da radę zrobić znacznie lepiej i na dłużej

    • 5 0

  • Gamonie ,Cymbały !... (1)

    W mieście takim jak Gdynia takiego Bubla zmajstrować to trzeba naprawe Debili ! , a co na to Kim ir Szczur ze swoją ferajną ? jeden bubel to węzeł Wzgórze teraz powstał następny !!! , zniszczycie to miaso zupełnie ! co wy po sobie zostawicie ?... a wracając jeszcze do dworca -za tą wywaloną w błoto kasę można było zrobić nowoczesną piękną kopółę przykrywającą wszystkie tory i perony i wówczas można by mówić o nowoczesnym europejskim mieście z morza i marzeń

    • 10 0

    • puknij sie w kopułkę

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane