• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP: więcej wakacyjnych połączeń z Trójmiastem

Arnold Szymczewski
7 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Od niedzieli 12 czerwca obowiązywać  będzie nowy wakacyjny rozkład jazdy. Od niedzieli 12 czerwca obowiązywać  będzie nowy wakacyjny rozkład jazdy.

Nowy - wakacyjny - rozkład jazdy PKP Intercity zacznie obowiązywać w niedzielę, 12 czerwca. Wśród nowości znajdziemy m.in. krótsze trasy między Wrocławiem a Trójmiastem, więcej par połączeń do Krakowa czy szybsze i częstsze pociągi na trasie między Warszawą a Gdańskiem.



Jak podróżujesz po Polsce?

W okresie wakacyjnym każdego dnia na tory będzie wyjeżdżać średnio 436 pociągów PKP Intercity, to o 11 więcej niż w ostatnim roku przed pandemią. Tego lata podróżni będą mieć do dyspozycji 27 par połączeń pomiędzy Warszawą a Trójmiastem. To wzrost o 3 pary od 2019 roku, a czas przejazdu dla najszybszych pociągów poprawi się o około 26 minut.

Porównując lato 2019 do tegorocznych wakacji, pasażerowie będą korzystać z blisko 50 minut krótszych podróży między Wrocławiem a Trójmiastem oraz między Wrocławiem a Poznaniem. Obecna oferta PKP Intercity przynosi także wzrost liczby pociągów obsługujących obydwie trasy. Więcej par połączeń przewoźnik zaoferuje również między Krakowem a Trójmiastem.

Piętrusem do Warszawy w 3 godz. za 60 zł



- Porównując wakacje 2019 do tegorocznych nie sposób nie zauważyć dużego rozwoju oferty na trasie Kraków - Górny Śląsk, na której liczba par połączeń wzrośnie z 4 do 22 oraz na trasie Kraków - Wrocław, na której liczba par pociągów zwiększy się z 12 do 17. Czas przejazdu na pierwszej z nich będzie krótszy o blisko godzinę - mówi Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy PKP Intercity
Pociąg z Trójmiasta do Pragi bez przesiadek w 2024 r. Po ile bilet? Pociąg z Trójmiasta do Pragi bez przesiadek w 2024 r. Po ile bilet?

M.in. trzy pociągi więcej pojadą na trasie Gdańsk - Warszawa M.in. trzy pociągi więcej pojadą na trasie Gdańsk - Warszawa

PKP dojedzie do 414 miast



Podczas wakacji w 2019 roku w siatce połączeń przewoźnika było 389 ośrodków. Tego lata pociągi PKP Intercity będą zatrzymywać się już w 414 miastach.

- Więcej pociągów będzie jeździć do Kołobrzegu. W miesiącach letnich pasażerowie będą mieć do dyspozycji drugie połączenie Express InterCity Premium (EIP) z Krakowa przez stolicę i Trójmiasto na Pomorze Środkowe. Kraków i Kołobrzeg, kursując przez m.in. Łódź, połączy także skład IC Bursztyn - dodaje Katarzyna Grzduk.
Pociągami PKP Intercity będzie można podróżować także na Hel. Sezonowe połączenie ekspresowe EIC Jantar zapewni dojazd z Warszawy. Z Przemyśla - przez m.in. Rzeszów, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Bydgoszcz i Trójmiasto - będzie jeździć skład Artus, któremu podniesiona zostanie kategoria z TLK na IC.

Pociąg z Trójmiasta do Zakopanego od 25 czerwca



Od 25 czerwca br. na sezon letni wrócą bezpośrednie połączenia do Zakopanego. Warszawę z zimową stolicą Polski połączą pociągi EIC Tatry oraz IC Karłowicz, jak również kursujące w relacji Gdynia - Zakopane - Gdynia TLK Karpaty i TLK Małopolska. Pierwszy z pociągów pojedzie trasą przez Częstochowę, a drugi przez Włoszczowę Północ. Mieszkańcy Trójmiasta mogą wybrać jeszcze podróż składem IC Witkacy, który pojedzie przez Bydgoszcz, Toruń i Łódź.

Pociąg z Trójmiasta na Mazury



Do Giżycka, nazywanego często żeglarską stolicą Polski, można dojechać pociągami IC Mamry z Wrocławia przez m.in. Poznań, Toruń i Olsztyn oraz IC Niegocin z Trójmiasta. Składy IC Rybak relacji Szczecin - Białystok - Szczecin oraz TLK Biebrza relacji Warszawa - Gdynia - Warszawa zapewniają dojazd do Szczytna, Rucianego-Nidy i Pisza.

Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod numer telefonu 703 200 200.

- Ponadto do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. 12 i 13 czerwca br. na dworcach w największych miastach Polski (Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków, Poznań, Szczecin, Wrocław) pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży - kończy Katarzyna Grzduk.

Opinie (134) 6 zablokowanych

  • ALEEE zmiana...tylko nic się nie zmieniło...

    Często jeżdżę pkp po Polsce, czy to prywatnie czy służbowo, ale jakoś poprawy sieci połączeń nie widzę. Do Wrocławia kompletnie nic się nie zmienia na wakacje (tyle samo połączeń, ten sam czas i godziny odjazdów co przed 12.06). Do stolicy też nie widzę jakiejś rewolucji... Dodatkowo bez opóźnień się praktycznie nie da...mój rekord do ponad 1,5h opóźnienia w pendolino do Warszawy (w zeszłym roku) i ponad godz. tlk z Wawy 2tyg temu... Porównywanie danych do 2019 r to jakaś kpina, bo z tych 'dobrodziejstw' korzystamy już od paru lat...a i tak deklarowany czas przejazdu to luźna sugestia a nie pewnik!! W IC i EIP warunki są przyzwoite, nawet często jest papier i mydło w toalecie, ale tlk to porażka po całości! Do tego pkp obcięło też promocje 'wcześniej kupujesz, taniej jedziesz' i teraz tańsze bilety są tylko na połączenia o mniej użytecznych godzinach w tygodniu (na weekendy nie ma praktycznie nic taniej). Niestety pkp nie ma konkurencji na rynku, ale i tak jest bardziej opłacalne niż samochód nawet we dwoje więc trochę nie ma wyboru. Samoloty latają, ale licząc koszt i czas całkowity transferów to nie wychodzi już tak atrakcyjnie w stosunku do pociągu...

    • 10 1

  • O czym ten artykul

    Żadnych konkretow

    • 3 1

  • Ja podruzuje po polsce z rodzina hulajnoga-gdzie jest taa odpowiedz? (1)

    • 2 0

    • Podróżowanie przez "u" nie liczy się ;-)

      • 0 0

  • A mnie ciekawi kiedy w Polsce pojawi się pierwszy prawdziwy skład Pendolino. (1)

    • 4 1

    • Najlepiej by sie pozbyli tych co maja

      • 0 0

  • Ta a pkm.ukrucone

    Ebbać urząd Marszałkowski

    • 4 0

  • Warszawa - Trójmiasto najszybszy pojedzie 26 minut krócej - musiałby jechać z szybkością co najmniej 300 km/h Najszybszy EIP 8300 potrzebuje 2.32 h (kiedyś było 2.30 h).
    Wrocław - Trójmiasto - 50 minut - kompletna bzdura. Szkoda, że przedstawiciel IC nie poinformowała, że na odcinku Warszawa - Kraków pociągi pojadą dłużej o 15 - 23 minuty. Ich czas przejazdu z obowiązującą szybkością V 200 km/h po Centralnej Magistrali Kolejowej jest dłuższy niż od tego który obowiązywał przy szybkości V 160 km/h.

    • 5 0

  • dlaczego nie powstaje połącznie Ełk - Suwałki?

    I trzeba nadkładać ponad 200km objazdu przez Białystok...

    • 2 1

  • na północ Gdyni bana będzie?

    chociaż sezonowa?

    Taki remont torowisk i nic.
    Czy ktoś w tym PKP i mieście myśli?

    • 2 0

  • Komuna wraca

    Jechałem w niedzielę Sobieskim w 1 klasie z Gdanskavdo Warszawy. Ludzie jechali na stojaka między siedzeniami, przejść do toalety nie ma szans bo cała wolna przestrzeń za łona walizkami. Nie polecam.

    • 2 1

  • A rowery - tylko 6 na cały pociąg

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane