- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (169 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (320 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (29 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (208 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (66 opinii)
PO dołącza do koalicji przeciwko Wojciechowi Szczurkowi
Wybory samorządowe dopiero w przyszłym roku, a na scenie politycznej w Gdyni coraz goręcej. Tak jak zapowiadaliśmy, do ruchów społecznych, które razem chcą wystartować i odebrać władzę Samorządności Wojciecha Szczurka, dołączył najsilniejszy gracz: Platforma Obywatelska. O tym, że w Gdyni będzie się działo, świadczy też to, że do koalicji przeciwko obecnej władzy dołącza nawet szef jednego z największych deweloperów w mieście - Andrzej Boczek junior.
I tak się właśnie stało. W czwartek 14 grudnia 2023 r. Platforma Obywatelska ogłosiła, że dołącza do koalicji.
Dołącza PO, kolejne rozmowy w poniedziałek
![Nowa koalicja chce odsunąć Wojciecha Szczurka](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3595/150x100/3595149__c_58_0_1009_706__kr.webp)
- Gdynia może być lepsza. To nasze wspólne marzenie. Jesteśmy różni, bo są wśród nas osoby od lat związane z partią polityczną, jaką jest Platforma Obywatelska, ale są również przedsiębiorcy, samorządowcy, ale też absolutni debiutanci, po prostu gdynianie. Mimo tego udało się nam zaskakująco łatwo porozumieć we wszystkich kwestiach programowych. To wynika z tego, że na serio bezinteresownie kochamy Gdynię. Dziś stoimy razem i będziemy walczyć o lepsze miasto - podkreśla Tadeusz Szemiot, lider Platformy Obywatelskiej w Radzie Miasta Gdyni.
To jednak nie koniec tworzenia szerokiej koalicji przeciwko Wojciechowi Szczurkowi, który na wiosnę może jeszcze ostatni raz wystartować w wyborach prezydenckich. W najbliższych dniach prowadzone będą rozmowy z Gdyńskim Dialogiem, w którym działa Zygmunt Zmuda Trzebiatowski - niegdyś przewodniczący Rady Miasta i współpracownik Wojciecha Szczurka, a dziś jeden z jego głównych krytyków.
- Naszym celem jest zdobycie większości w Radzie Miasta Gdyni. Potrzebujemy rady, która będzie kontrolować prezydenta, i prezydenta, który będzie rozmawiał z radnymi miasta oraz mieszkańcami. Nie mamy obecnie ani jednego, ani drugiego. Dlatego w styczniu, gdy znany będzie już pełny i szeroki skład koalicji, ogłosimy też kandydata na prezydenta Gdyni. A potem będzie czas na trzy miesiące intensywnej kampanii wyborczej - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
W połowie stycznia kandydat na prezydenta Gdyni
Czy kandydatem będzie Tadeusz Szemiot z Platformy Obywatelskiej?
- Za wcześnie na takie deklaracje także dlatego, że chcemy kandydata chcemy wyłonić wspólnie, po rozmowach ze wszystkimi partnerami. Myślę, że w połowie stycznia powinniśmy być już gotowi - wyjaśnia Tadeusz Szemiot.
Przypomnijmy, że na razie swój start ogłosił tylko Wojciech Szczurek oraz Aleksandra Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu.
Deweloperzy przeciwko Wojciechowi Szczurkowi?
Jeśli ktoś jeszcze nie wierzy, że wśród gdynian panuje spora determinacja, by zmienić władze, może przekonać go fakt, że na inauguracyjnym spotkaniu obecni też byli przedstawiciele jednego z największych gdyńskich deweloperów - AB Inwestor. Andrzej Boczek junior, który obecnie zarządza firmą, na razie wypowiada się jednak nad wyraz ostrożnie i odcina się od stwierdzenia, że jest przeciwko Wojciechowi Szczurkowi.
- Nie trzeba być przeciwko komuś, by być też za kimś innym - uśmiecha się. - Od lat jestem związany z tym środowiskiem politycznym i je wspieram. Zastanawiam się jednak jeszcze, czy wystartuję w wyborach na radnego miasta - mówi przedsiębiorca, którego ojciec zasiadał w Radzie Miasta Gdyni w latach 90. XX wieku.
![Zmiana władzy w Trójmieście? Wybory pokazały, że to możliwe](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3568/150x100/3568376__kr.webp)
Przypomnijmy, że w niedawnych wyborach parlamentarnych KO zdobyła wraz z koalicjantami 46,74 proc. głosów. Swój żelazny elektorat na poziomie 20,26 proc. osiągnęło Prawo i Sprawiedliwość, które zajęło drugie miejsce. 13,66 proc. zdobyła Trzecia Droga, a 11,25 proc. - Nowa Lewica.
Oczywiście nie można tego wyniku przekładać 1:1 na poparcie w wyborach samorządowych, ale koalicja PO z Lewicą i ruchami miejskimi mogłaby powalczyć jak równy z równym z rządzącą miastem od 20 lat Samorządnością Wojciecha Szczurka. Od wielu kadencji ma ona nie tylko prezydenta, ale i bezwzględną większość w Radzie Miasta.
Plany na zmiany w Gdyni
Nowa koalicja chce przede wszystkim zadbać o racjonalne wydatki z budżetu miasta.
![Projekt budżetu Gdyni na 2024 rok: będzie skromnie](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3590/150x100/3590413__kr.webp)
- Po co nam trzy spółki zarządzające komunikacją? To dodatkowe miliony złotych na pensje prezesów, dyrektorów, zarządów i rad nadzorczych. Czy był sens kupowania drogich elektrobusów, skoro mamy tak rozwiniętą sieć trakcyjną dla trolejbusów? Takich przykładów jest mnóstwo - podkreśla Sławomir Januszewski ze stowarzyszenia Bryza.
Oprócz komunikacji koalicjanci chcą zmian w oświacie, szeroko pojętej demografii i budownictwie komunalnym - bo tak obecnie diagnozują największe problemy Gdyni.
- W ciągu ostatnich 20 lat z Gdyni wymeldowało się 30 tys. osób. Puchną za to ościenne gminy. Jeśli tego nie zatrzymamy, będziemy coraz więcej inwestować w rozwój sąsiadów: dróg dojazdowych i komunikacji. Tymczasem gotowa infrastruktura jest w wielu miejscach Gdyni, dlatego jesteśmy za tym, by budować tam np. mieszkania komunalne i zatrzymać ten exodus - podkreśla Łukasz Piesiewicz.
List intencyjny koalicji PO i ruchów miejskich:
Platforma Obywatelska Rzeczpospolitej Polskiej w Gdyni oraz Koalicja Ruchów Miejskich: Bryza, Miasto Wspólne Gdynia, Marzę o Gdyni i Stowarzyszenie Gdynianka deklarują zamiar wystawienia wspólnego kandydata na Prezydenta Miasta Gdyni i utworzenia wspólnej listy w najbliższych wyborach do Rady Miasta Gdyni. Lista ta jest otwarta dla wszystkich aktywnych mieszkańców Gdyni, zarówno tych, którzy działają dla swojej społeczności samodzielnie, w organizacjach pozarządowych czy w ugrupowaniach politycznych.
Jesteśmy przekonani, że tylko szeroka koalicja ugrupowań i środowisk opozycyjnych umożliwi przeprowadzenie niezbędnych zmian w naszym mieście, w którym od dwóch dekad pełen monopol na władzę ma Samorządność Wojciecha Szczurka.
Chcemy, by Gdynia miała Prezydenta, który będzie skutecznie zabiegał o jej interesy na zewnątrz, potrafił zdobywać dla niej inwestycje, który będzie współpracował z samorządowymi partnerami z Województwa Pomorskiego i z władzami centralnymi, widzącymi w nim wiarygodnego partnera. Chcemy Prezydenta gotowego rozmawiać z mieszkańcami o ich problemach. Prezydenta prowadzącego dialog, nie monolog. Prezydenta będącego dla mieszkańców, a nie oczekującego, by to mieszkańcy byli dla niego.
Naszym celem jest, by Gdynia miała Radę Miasta, która będzie wypełniać swoje funkcje kontrolne wobec Prezydenta, która będzie reprezentowała pluralizm poglądów na to, w którym kierunku rozwijać się ma nasza wspólnota. Chcemy Rady, która będzie miejscem prawdziwej dyskusji o problemach mieszkańców, która będzie na nie reagowała i która będzie miała odwagę dyskutować z Prezydentem i jego pomysłami.
Za sprawą obecnie rządzących, Gdynia w wielu obszarach zatrzymała się w czasie. Mamy do czynienia z zapaścią demograficzną. Komunikacja zbiorowa, kiedyś wybierana przez większość gdynian, dziś z roku na rok przewozi mniej pasażerów. Korki powodują, że każdy z nas traci w nich wiele godzin ze swojego życia. Gdynia nie przyciąga inwestorów tak, jak powinna będąc częścią milionowej, trójmiejskiej metropolii. Zastój ten widoczny jest też w budżecie miasta. Mamy odpowiedzi, jak poradzić sobie z tymi wyzwaniami.
Musimy zmienić Gdynię, musimy wyrwać ją z marazmu, do jakiego doprowadziły ją 25-letnie rządy Prezydenta Wojciecha Szczurka i dwie dekady kontroli nad Radą Miasta jego ugrupowania.
Apelujemy do wszystkich aktywnych mieszkańców Gdyni, do wszystkich obecnych w naszym mieście ugrupowań demokratycznych o włączenie się w budowę siły, która dokona realnej zmiany.
Idźmy do wyborów razem, silni w naszej jedności!
partie i organizacje polityczne w Trójmieście
Miejsca
Opinie (558) ponad 20 zablokowanych
-
2023-12-14 19:56
Opinia wyróżniona
Popsuć najłatwiej, każdy głupi to potrafi, (6)
ale dokonać rozwoju, do tego nie pogarszając estetyki i mobilności - cudownego miasta jaką jest Gdynia to już trudniej. Naraz tylu "zmieniaczy na lepsze", ciekawy jestem co dotychczas zrobili i jakie mają sukcesy ? Być może się mylę , a są to osobowości wybitne? Tylko tak czytam i wydaje mi się, że są zwykłymi nieudacznikami i obecnie na ruchu
ale dokonać rozwoju, do tego nie pogarszając estetyki i mobilności - cudownego miasta jaką jest Gdynia to już trudniej. Naraz tylu "zmieniaczy na lepsze", ciekawy jestem co dotychczas zrobili i jakie mają sukcesy ? Być może się mylę , a są to osobowości wybitne? Tylko tak czytam i wydaje mi się, że są zwykłymi nieudacznikami i obecnie na ruchu "15 Października" i kosztem dotychczasowej gospodarnej Gdyni chcą się wypromować.
Co nie oznacza że prezydent Wojciech Szczurek nie popełnił i nie popełnia błędów.
Zrównoważony rozwój, demografia, wysoka jakość życia, gospodarka oparta na wiedzy....... i jeszcze wiele innych na czym budować filary rozwoju osobistego i biznesu w Gdyni - miastu z morza i marzeń? Przegląd nieruchomości i jego nowego potencjału Kacze Buki pod komunalne(i znaleźć dla nich finansowanie) tereny inwestycyjne i co można na nich zbudować? Nowe typy biurowców, rozbudowa Doliny logistycznej w nowoczesne magazyny, hotele już powstają, mieszkania dla średniaków, Nowe centra handlowe -na dole, a w górze tańsze budownictwo dla młodych,.....- 68 59
-
2023-12-17 16:02
Szczurek wiele popsuł (wystarczy wspomnieć lotnisko za 100 mln) i doprowadził do gigantycznego zadłużenia. Trudno będzie znaleźć gorszego prezydenta, nie licząc może Horały. Dobrze, że wreszcie pojawiła się konkurencja do tego stanowiska, choć obawiam się że dla Gdyni może już być za późno.
- 0 0
-
2023-12-15 13:36
Błędów??? Powiniec zwijać żagle i odejść
po tym, co zrobił, a właściwie czego nie zrobił w mieście. Breżniew rządził krócej.
- 7 0
-
2023-12-15 11:40
brakuje nam solarnych wiat
likwidacji parkingów, remontów opoznionych o dwadziescia lat robionych na pięć remontów bo to wiecej przetargów, zamykania dróg jak na dabrowie przy myjni, solarnej ekologicznej czerwonej fali nawet w środku nocy i zamykania drzwi kopytem.
- 5 1
-
2023-12-15 11:18
Szczurek poparł w wyborach prezydenckich PO a teraz ci chca go wykopac :) Tylko dlatego ze miernie rzadza w Gdańsku i Sopocie (2)
Chca opanować Gdynie Nie bede bronił szkodliwego działania obecnej władzy w Gdyni Ale Jak Powcy rzadza w tych miastach to sa liderami niegospodarności nieudolności i liderami szkodników w miastach!!
- 10 6
-
2023-12-15 13:39
On popiera siebie i tylko siebie.
"Gospodarz", który zdemolował i zadłużył miasto i przepisał wszystko na żonę. I zamalował chodniki na czerwono to nie gospodarz z krwi i kości.
- 11 0
-
2023-12-15 13:29
Szczurek? Spojrzcie jak w stosunku do innych miast
wygląda Gdynia przed świętami?
Można nie celebrować świąt Bożego Narodzenia i bić hołdy niebieskim delfinom czy celebrować picie hinduskiej herbaty. Ale we własnym domu.
Większość z nas te święta obchodzi i jest rozczarowana wizerunkiem miasta.
Za niegospodarność, za likwidacjię miejsc parkingowych, za szarość, za rządy radnych spoza Gdyni dziękujemy. I nie spodziewamy się kontynuacji niedomalowanych pasów i dziur na jezdniach. Budowania i zdejmowania infoboxów. Adieu!- 16 0
-
2023-12-14 16:49
Opinia wyróżniona
Dobra rada kogoś kto wie jak to wszystko działa - dajcie znaną osobę na prezydenta (ale faktycznie znaną) (13)
to pociągnie listę
Alternatywnie - zdecydujcie kto ma być kandydatem, ale potem bardzo intensywnie reklamujcie tę osobę i konkrety zmian w Gdyni. Ale konkrety, wypunktowane, tak by można z tym dotrzeć do mieszkańców. Oczywiście sensowne.
Bez takich podstawowych zasad, to można tylko pitolić i przegrywać.
Co doto pociągnie listę
Alternatywnie - zdecydujcie kto ma być kandydatem, ale potem bardzo intensywnie reklamujcie tę osobę i konkrety zmian w Gdyni. Ale konkrety, wypunktowane, tak by można z tym dotrzeć do mieszkańców. Oczywiście sensowne.
Bez takich podstawowych zasad, to można tylko pitolić i przegrywać.
Co do politycznych, które mają całkowicie inny charakter i nie można ich porównywać nie tylko 1:1 ale w ogóle, to opozycja mogła już je wygrać 4 lata temu, gdyby stosowała się do prostych zasad, których nie rozumieją (nadal, bo ledwo co wygrali z PIS, który przypominam ma nadal swoje 30%).
Ostatnie wybory prezydenckie, mimo świetnej kandydatury (a nawet 2 kandydatur), tez przepuciali totalnie, bo nikomu się nie chciało wspierać własnego kandydata.- 61 7
-
2023-12-15 14:52
Wszystkie "opozycyjne" ruchy z Gdyni
wywodza się z PO.
- 0 1
-
2023-12-15 13:32
Przyszło ponad 1000 osób zatrudnonych w urzędzie
Z pociotkami i znów wygrał ten starszy pan z przybocznym Mareczkiem.
- 3 0
-
2023-12-15 12:49
Horala moze? (1)
Bo, kto jest znany z PO i moze wygrac ze Szczurkiem? Najchetniej bym u wladzy w Gdyni widzial koalicje POPiS.
- 3 2
-
2023-12-15 14:43
tacy jacy bylejacy
ale horała jest kolegą meizy
- 0 0
-
2023-12-15 11:25
"dajcie znaną osobę na prezydenta" - tzn. kogo ? , np. sekretarkę obecnego prezydenta??? , ha ha ha (1)
nie znam sekretarki pana prezydenta i nie chcę jej niczego ujmować , bo np. może ma kwalifikacje do kierowania miastem. Tak tylko rzuciłem bo zobaczyłem analogię w poscie powyżej.
- 1 0
-
2023-12-15 13:33
Gdyński Dialog wyłonił dobrą kandydatkę.
- 4 0
-
2023-12-15 00:49
Rada "eksperta" po. (6)
- 2 3
-
2023-12-15 10:04
rada potrafiącego logicznie mysleć (5)
gdyby twój PIS wystawił kogoś poważnego do wyborów prezydenta to może miałby szanse
- 3 1
-
2023-12-15 10:40
PiS nie ma ludzi w Gdyni, którzy się wybijają (4)
Ostatni był Horała. Można lubić, można nie lubić, ale trzeba przyznać, że wszędzie go było pełno, zawsze tam gdzie mógł w Szczurka uderzyć albo jakichś mieszkańców poprzeć.
W rezultacie zrobił nienajgorszy wynik w wyborach na prezydenta i katapultował się do polityki krajowej (wtedy Szczurek miał znacznie większe poparcie niż obecnie iOstatni był Horała. Można lubić, można nie lubić, ale trzeba przyznać, że wszędzie go było pełno, zawsze tam gdzie mógł w Szczurka uderzyć albo jakichś mieszkańców poprzeć.
W rezultacie zrobił nienajgorszy wynik w wyborach na prezydenta i katapultował się do polityki krajowej (wtedy Szczurek miał znacznie większe poparcie niż obecnie i zwycięstwo było i tak poza zasięgiem moim zdaniem).
Teraz to nawet nie znam żadnego pisowca w Gdyni. Mogą kogoś na spadochronie zrzucić, ale to też średnio działo.- 2 2
-
2023-12-15 14:55
ale gdy Horała startował to nie był znany
dopiero jak wybrał się do Warszawy, to zaczął być rozpoznawalny
- 1 0
-
2023-12-15 13:33
Ale ilosc oddanych na niego glosow świadczyła
że człowiek dużych szans nie ma.
- 4 0
-
2023-12-15 11:28
zle myślisz bo patrzysz przez pryzmat "partii" - takiej lub innej (1)
A tu trzeba patrzeć na człowieka który powinien mieć kwalifikacje i wizję .
- 1 0
-
2023-12-15 14:05
fajnie by było
ale partia = pieniądz = zasięgi = wpływy = lepsza kampania
cały nasz system jest ustawiony pod partie, a nie wolne elektrony
jednemu człowiekowi się ciężko przebić, potrzeba tu naprawdę specyficznej/wybitnej/zdeterminowej jednostki- 0 0
Wszystkie opinie
-
2023-12-14 15:53
(13)
Każdy będzie lepszy od Wojciecha.20 lat stracone dla Gdyni,ogromny dług,drogi to katastrofa,3 minuty to za mało aby wymienić "sukcesy".Dziwię się tylko że włodarz zadowolony i jakby nigdy nic...kandyduje dalej...chciałoby się rzec...kończ Waść,wstydu oszczędź...
- 139 33
-
2023-12-14 15:56
Wszędzie gdzie zarządza PO
Jest właśnie takie coś.
- 22 14
-
2023-12-14 16:08
Nie
Nie każdy.
Za POPiS i lewicowe "ruchy miejskie" dla których liczę się rowerki, tworzenie kolejnych i**otyzmów i ograniczanie praw posiadaczom samochodów dzieki bardzo.- 20 5
-
2023-12-14 16:29
PO w połączeniu z Piesiewiczem? dziękuję (3)
Co to za koalicja jest? Leniuszki z PO, które nic nie robią to sobie dobrali młodych od Piesiewicza żeby jeszcze więcej osób rowerem jeździło, bo parkingi polikwiduje? Szukamy zmiany do Szczurka a nie chcemy tego tylko jeszcze więcej
- 25 5
-
2023-12-15 06:27
Ani po Ani pis oraz lewica , wszyscy Szkodliwi
- 2 0
-
2023-12-15 13:41
Wizerunek Piesiewicza to przyszły wizerunek miasta (1)
Podoba się???
- 2 0
-
2023-12-15 14:54
Nieogolony w dresach
- 1 0
-
2023-12-14 16:53
Siwy do więzienia za korupcje
- 4 2
-
2023-12-14 19:27
Przeczytaj cały tekst z którego używasz cytatu
Nie bądź jak głupki z platformy
- 7 2
-
2023-12-14 19:51
Nie dla słoniny.
Nie oddawać władzy w mieście Popaprańcem, bo Gdynia umrze.
- 9 2
-
2023-12-14 20:37
Wszystko, tylko nie Szczurek
i nie Lewica!
- 11 0
-
2023-12-14 21:55
te minusy
to chyba wstawiła jego rodzina
- 0 1
-
2023-12-15 04:47
5 lat do emerytury to startuje (1)
- 0 1
-
2023-12-15 13:43
Spytajcie go, dlaczego Karnowski wspiął się do Sejmu,
a ten człowiek nie. I co ma za uszami, że nie?
- 4 0
-
2023-12-14 15:54
brawo dla opozycji :) (14)
czas pogonić tych dewastatorów Gdyni, jak wygracie to audyty we wszystkich komórkach i prędzutko zawiadomienia do prokuratory na kucyki i inne takie
- 99 38
-
2023-12-14 15:56
Przecież to ich kolega. (9)
- 15 2
-
2023-12-14 16:18
Z kasy miejskiej robił trzaskowskiemu (7)
Sped bydla na skwerze, a teraz go odsuną, ale jaja
- 17 3
-
2023-12-14 17:34
Szczurek jest skłócony z KO (6)
- 1 5
-
2023-12-14 17:52
Od kiedy? (4)
Przecież jeździł do Wawy na marsz tęczowych serc tuska
- 15 3
-
2023-12-14 18:02
Już od dłuższego czasu (3)
Chociażby za brak współpracy z Karnowskim. Ogólnie struktury PO z chęcią się pozbędą Szczurka.
- 2 5
-
2023-12-14 19:29
Dlatego pojechał na sesję rady miasta Sopotu i dziękował Karnowskiemu?? (2)
- 5 1
-
2023-12-14 22:28
I jeszcze gratulowal (1)
Mandatu posla. Jak dla mnie to w trojmiescie moze rządzić PO, wszak tu sami wyborcy tuska. Tylko nie rozumiem skąd te codzienne narzekania na raporcie. Jednak zle jest wyborcom tuska za PO w trojmiescie?
- 6 0
-
2023-12-15 13:45
Tak, ale bez Piesiewicza, który, wraz z żoną
Nie czują Gdyni.
- 1 0
-
2023-12-15 13:44
On skłócony jest jedynie z mieszkańcami
- 1 0
-
2023-12-14 18:45
To ma być takie mysz masz, jak z wyborami parlamentarnymi. Że władze 3m to nie po i mają jakiś oponentów. Nie mają. Rozczłonkowa
- 3 0
-
2023-12-14 16:03
Hahahaha
xD
- 3 1
-
2023-12-14 18:22
i nie pomogło (2)
danie podwyżki po 800 zł na głowę wszystkim pracownikom samorządowym w tym nauczycielom, bibliotekarzom i wszystkim innym? I to wszystko z dziurawego budżetu tylko po to, żeby zapewnić sobie ich głosy w wyborach, z rodzinami to będzie kupa wyborców. Może dzięki temu kolejny raz oszuka mieszkańców?!
- 0 2
-
2023-12-14 18:47
I 5 zł obniżka za śmieci?
- 0 0
-
2023-12-15 13:48
Bibliotekarzom, którzy nie potrafią wymówić
poprawnie tytułów znanych noblistów i nie mają pojęcia, jakie spod ich piór wyszły, nawiasem pisząc, sfilmowane, powieści?
- 1 0
-
2023-12-14 15:54
oby w Gdańsku podobnie.... (10)
- 73 17
-
2023-12-14 15:57
przecież w Gdańsku PO rządzi... (4)
no, może nie dosłownie, ale praktycznie
- 19 0
-
2023-12-14 16:38
Rządzenie miastem, a lansowanie się to dwie różne sprawy. PO w Gdańsku sie tylko lansuje, zapomnieli o rządzeniu.
- 23 3
-
2023-12-14 17:34
Tylko nie PO , już dosyć nakradli, oszukali i wydymali. (1)
Już za długo siedzą w Gdańsku. Tylko pogonić to towarzystwo wzajemnej adoracji. Dzięki nim , rozwalanie Gdańska.
- 18 7
-
2023-12-14 18:50
Siedzą w całym 3m. Chcą wmówić, ze to nie oni doprowadzili do zapaści.
- 8 1
-
2023-12-14 18:48
W calym 3m rzadzi po. Bez wyjątku. To kolejna ściema.
- 10 1
-
2023-12-14 16:08
PO rządzi w Gdańsku od dawien dawna (4)
Czas zmienić ekipę. PiS jest ostatnią partią na którą bym zagłosował, ale to byłoby bardzo zdrowe gdyby przyszedł na jedną kadencję i cały urząd wywrócił do góry nogami.
- 19 7
-
2023-12-14 18:52
Nie ma innej możliwości. Już możesz przekonać się totalnie.
- 1 1
-
2023-12-14 20:23
(2)
Złodzieje z PiS? Nigdy !!!
- 2 3
-
2023-12-14 22:34
Nic nie zmieniac, trojmiastem musi rzadzic PO (1)
Żebym mógł sobie codziennie czytac na raporcie jak wyborcy tuska narzekają na PO. A to fala, a to smrod, a to kiepska komunikacja, a to korki. Nie rozumiem skąd te narzekania na rzadzace PO?
- 4 1
-
2023-12-15 10:11
Niech Ci co kupili mieszkanie na szadolkach bo było najtaniej dalej narzekają ze im śmierdzi :)
- 2 0
-
2023-12-14 15:54
(3)
Koalicja przegrywów. Wystarczy popatrzeć na foty.
- 60 33
-
2023-12-14 16:20
Nic to (1)
Ludzi się zmanipuluje mową trawą. PO wniesie know-how
- 13 2
-
2023-12-15 15:48
A skąd kasa? Prosimy o progam!
- 0 0
-
2023-12-14 17:28
Macki ośmiornicy nie zatrzymują się - idą po wszystko aby potem móc z nami zrobić wszystko!
- 9 0
-
2023-12-14 15:55
Byle bez Piesiewicza (7)
Trudno powiedzieć co jest gorsze. Z jednej strony Wojciech, marek oraz aktywiści zrobili z centrum Gdyni cyrk i wykończyli życie w centrum miasta walcząc z kierowcami. Z drugiej strony mamy Bryze która zwracała się o pomoc do miejskich aktywistów
- 147 27
-
2023-12-14 15:59
Moim zdaniem Szczurek to od dawna dramat. Piesiewicz to jeszcze większy dramat.
- 36 5
-
2023-12-14 16:04
(3)
Mieszkam w Gdyni ,ale bardzo często bywan w Warszawie i to nieprawda co piszesz .Warszawiacy bardzo wspierają Trzaskowskiego ! Chyba dawno nie byłeś w stolicy .Warszawa się zmienia z dnia na dzień, na lepsze !!!
- 16 25
-
2023-12-14 16:22
Łubu dubu
Niech nam żyje Prezydent Wawy, niech żyje nam!
Idź z tym na fejs.buk- 16 10
-
2023-12-14 19:42
serio tego palanta który chce wykluczyć komunikacyjnie 300 tysięcy ludzi?
- 12 3
-
2023-12-15 13:52
Jak wyjadą ci, którzy nie dojadą do pracy
bo ich nie stać na drogie auto, to niuńka, zauważysz jak spadnie natężenie miłości do Trzaska.
- 2 0
-
2023-12-14 16:31
Potrzebna zmiana a nie Miasto Wspólne
Miasto Wspólne przecież o tym pisało wielokrotnie, że na Skwerze do likwidacji, pod Muzeum Gdyni do likwidacji. Gdzie ta zmiana na lepsze?
- 25 1
-
2023-12-15 13:50
Januszewski popełnił wielki błąd łącząc się z panem
P.
- 3 0
-
2023-12-14 15:56
(3)
Piesiewicz, Bryza i Żynis. Czyli samochody won z miasta :(
- 92 12
-
2023-12-14 15:57
(2)
A czy nie jest tak, że to z poparciem PO Szczurek rządzi do teraz? Przecież Oni go poparli w 2018
- 24 0
-
2023-12-14 18:53
Jest tak. Nie inaczej. (1)
- 7 0
-
2023-12-14 19:45
bo to jedna lewacka mafia chodzi o koryto siwy nie miał konkurencji więc postawili na niego jak złapią jelenia który zechce być figurantem PO to go wyawią w kontrze do szczura tak samo w było w Gdańsku adamowicz nie chciał odsunąć się i zrobić miejsce mianowańcowi z PO to ostatetcznie zginął
- 3 2
-
2023-12-14 15:56
Żegnaj Wojciechu (2)
- 111 26
-
2023-12-14 16:54
(1)
Gdzie grób?
- 2 5
-
2023-12-15 06:27
Znajdziesz go gdziekolwiek w Gdyni
- 0 1
-
2023-12-14 15:56
wzmianka o zaangażowaniu dewelopera przynosi mieszane uczucia. (17)
rakiem tego miasta są m.in. działania deweloperki, przyczyniające się do chorego wzrostu cen mieszkań.
- 193 10
-
2023-12-14 15:59
wlasnie wszedlem w komentarze aby to napisac (1)
nie wiem co sie tam w gdyni dzieje, i myslalem ze cos zlego ale jak przeczytalem ze nawet developer jest lekko przeciw, to pomyslalem ze moze jednak ten Szczurek zly nie jest ;)
- 26 5
-
2023-12-15 01:15
zły nie ale jest wręcz tragiczny i już zrujnował miasto Gdynię !
- 4 1
-
2023-12-14 16:01
Chory wzrost cen (5)
Zafundowaliacie wy jako lud. Mam wymieniać?
1. Robimy to samo co wcześniej ale chcemy zarabiać nie 5zl na godzinę a 30 zł.
2. Covid i obostrzenia doprowadza do zapaści i inflacji..eee nieważne my chcemy bezpieczeństwo!
Oddamy wolność.za bezpieczeństwo i nie będziemy mieć niczego
3. Socjalizm i rozdawnictwo? Tak! Dej mi!
4. Tarcze i dopłaty?
Oczywiście! Dej!
I macie co macie.
Studiowałem 2010.
Akademik 170 zł. Konkretny burger 4.50 zł.
Nowe auto 30k. Mieszkania 150k te co dzisiaj 800k- 9 19
-
2023-12-14 16:08
to trochę bardziej złożona sprawa (2)
to, że chcemy zarabiać więcej to nic złego - inflacja w krajach goniących takich jak Polska, musi być większa niż np. w takich Niemczech - nie da się, że będziemy wszędzie zarabiać więcej i płacić za wszystko tyle samo.
jeśli chodzi o mocny skok inflacji w ostatnich latach to głównie za to odpowiedzialna jest polityka covidowa (lockdowny), w drugiej kolejności wzrosty cen energii (polityka unijna? wojna?). Socjal w Polsce, typu 500+, ma tu pomijalny wpływ.
Trzeba też wspomnieć, że inflacja w części to oczywiście zasługa naszej polityki, ale w części też jest zrzucona na nas z zewnątrz przez USA, które kontrolują handel poprzez dolara. Dodruk dolara to tak naprawdę eksport inflacji na cały świat.- 9 5
-
2023-12-14 17:24
Nie, nie ma pomijalnego wpływu (1)
Inflacja bazowa (po wyłączeniu cen żywności i energii) stanowi ponad połowę obecnego wskaźnika inflacji. A ten ostatni akapit to chyba nowa teoria noblowska. Strasznie wybiórczy ten eksport ;)
- 3 4
-
2023-12-14 21:53
eksport inflacji amerykańskiej to nic nowego
W jakiej walucie rozliczany jest handel np. ropą? podpowiem, że nie w złotówkach. Zaczęło to się od systemu Bretton Woods.
Każde państwo (poza tymi wykluczonymi z globalnego rynku jak Iran czy ostatnio Rosja) musi obracać dolarami.
Był taki dyktator w Libii, co chciał ropę sprzedawać w innych walutach, ale chyba mu wiosnę arabską zrobili
Mamy więc papierki (wirtualne w dodatku) z napisem dolar za które kupujemy ropę - a kto kontroluję inflację dolara? podpowiem, że nie PiS czy PO- 6 0
-
2023-12-14 17:53
akurat miałem na myśli inne aspekty, zawężające spektrum do spraw lokoalnych. (1)
chodzi o tempo wzrostu cen w Gdyni - jakiś czas temu w kategorii ceny za mkw przeskoczyliśmy Kraków.
czy w Krakowie jest inna inflacja czy tarcze? no nie.
obecna lokalna władza żyje w zgodzie (eufemizm!) z deweloperką i to nie jest tajemnica.
jak deweloperka postawi kolejne osiedle z chorymi cenami, to i w około rynek wtórny szybuje jak szalony -- bo skoro to osiedle się wyprzedaje, to znaczy że można.
idziemy dalej - kto kupuje mieszkania w tych nowych osiedlach? myślę, że w małym stopniu Gdynianie - tu pada kolejny zarzut do lokalnych władz - bliżsi ich sercu są turyści niż "codzienni" mieszkańcy. pojadę teraz mocnym uogólnieniem, ale czasami trzeba - "Warszawa" kupuje sobie drogie apartamenty nad morzem, a rynek reaguje.
ile było artykułów o podejrzeniu zmowy z deweloperką? nic się z tym nie dzieje (ostatni przykład z działkami na ul. Przemyskiej).
centrum się wyludnia, wycinają zieleń (patrz dziś przy infoboxie), biznesy (szczególnie usługi) padają, strefy parkowania im w tym pomagają , itd itp.
mieszkam w tym mieście kilkanaście lat, chcę tu już zostać, kupić mieszkanie (o zgrozo!), ale Gdynia idzie w złym kierunku.
urząd myśli, że jak wyda i rozda mieszkańcom "Ratusz" z samymi achami i ochami na swój temat, to już są przyjaźni Gdynianom. chyba tylko starsze pokolenie ten przekaz kupuje.
troszkę frustracji mi się ulało, ale takie mam od dawna odczucia. zdecydowanie czas na zmiany .- 3 0
-
2023-12-15 13:55
Czy turyści chcà mieszkać w tym bieda - mieście?
- 2 0
-
2023-12-14 16:48
Młodego Boczka nikt tam nie zapraszał (3)
chłopak próbuje iść w ślady ojca i się przykleić, chociaż nie był mile widziany. Niestety przegonić nie ma jak, bo to teren publiczny.
- 17 3
-
2023-12-14 16:55
(1)
Szczurek cały czas od niego przyjmuje przelewy
- 6 2
-
2023-12-15 01:17
a co na to prokurator niezależny????
- 3 0
-
2023-12-15 15:00
Cwaniactwo z ojca na syna
W "Karierze Nikodema Dyzmy" byl gosc o tym nazwisku.
- 2 0
-
2023-12-14 16:54
(3)
Boczek to przyjaciel rodziny szczorow
- 7 1
-
2023-12-14 17:14
wszyscy to wiedzą (1)
więc tym bardziej trzeba uważać. Pojawienie się juniora może być pewnym sygnałem, że węszą czy nie wieje wiatr zmian, by się dokleić do kogoś nowego. I dobrze, i źle. Dobrze, bo jego obecność jest wskazówką, że autorytet Szczurka się sypie, źle, bo nie można pozwolić mu na stworzenie jakiegoś szemranego układu. Przede wszystkim jawność i te same zady dla wszystkich.
- 12 0
-
2023-12-14 17:18
Mydlenie oczy takim jak ty, korupcja nigdy się tu nie skończy dopóki siwy nie wywiozą na Syberię
- 2 0
-
2023-12-15 13:56
Kolega z Rady z lat 90 tych
- 1 0
-
2023-12-15 01:15
w Gdynia jedna mafia i jedna sitwa
- 0 1
-
2023-12-14 15:57
A to Szczurek byl z pisu (15)
- 38 40
-
2023-12-14 16:02
Szczurek jest prezesem swojej samorządności, (1)
jak prezes pis
- 20 10
-
2023-12-14 21:44
Ale wy jesteście naiwni
Szczurek to komuna. Jego ojciec komuna, do tego wiele osób z tamtych czasów siedziało bardzo długo na ważnych stołkach aż poumierali lub poszło na emerytury. I co ciekawe robili co chcieli i byli nie do ruszenia.
- 10 2
-
2023-12-14 16:10
nie był tylko dalej mentalnie jest (6)
w koncu doradzał kaczynskiemu jakbyś nie pamiętał
- 11 24
-
2023-12-14 16:13
wątpliwe (4)
przypomnę, że tak naprawdę Horała był swego czasu jedynym realnym kontrkandydatem (bez szans)
Platform popierała Szczurka i nie wystawiała swojego kandydata.
Ostatnimi laty Szczurkowi do PiSu też było generalnie dalej niż bliżej, nie jeździł na jakieś antypisowskie spędy samorządowców przypadkiem?- 26 1
-
2023-12-14 16:50
Szczurek jest skłócony z PO (1)
facet jak chorągiewka, dba tylko o interesy swoje i znajomków
- 19 4
-
2023-12-14 17:18
To nie facet bo nie mam jaj
- 7 2
-
2023-12-14 18:56
Nie przypadkiem. Dlatego Trzaskowski na Skwerze dziękował za poparcie Gdyni.
- 13 0
-
2023-12-15 12:54
No i Wojtek popierał otwarcie kandydatów PO
To wszystko to taka roszada. W. i tak by nie wygrał, wiec w jego miejsce już szykują swoich, żeby PO trzymało łapę na ważnym strategicznie mieście z portem i MW. Grubymi nićmi szyte.
- 3 0
-
2023-12-14 18:54
100 lat temu i nieprawda. Trollu jeden. Nie mąć ludziom w głowach.
- 0 6
-
2023-12-14 16:49
no był powiązany z PiSem (1)
jako doradca Lecha Kaczyńskiego czy udzialejący ponadpartyjnego poparcia Horale, gdy PO traciła władzę :)
- 9 13
-
2023-12-14 18:57
1000 lat przed dinozaurami. I dawno nieprawda.
- 7 0
-
2023-12-14 21:22
(1)
Formalnie nie. To tylko taka ukryta opcja pisowska.
- 2 8
-
2023-12-17 17:25
Jeśli już po POwska
- 0 0
-
2023-12-15 11:20
POkemon i dlatego publicznie powiedział ze POpiera ich kandydata na prezydenta POlski co :)
- 2 2
-
2023-12-17 17:24
Formalnie był niezrzeszony
A nieformalnie z PO sympatyzował tak że PO nie wystawiała swojego w walce o tron, tz prezydenturę
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.