• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Paliwo wątpliwej jakości tylko na jednej stacji

Maciej Naskręt
23 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Spór o stację paliw przy al. Hallera w Gdańsku
Kierowcy nie muszą obawiać się złej jakości paliw w Trójmieście. Kierowcy nie muszą obawiać się złej jakości paliw w Trójmieście.

Pomagają kontrole inspekcji handlowej paliw na trójmiejskich stacjach. Na 18 skontrolowanych punktów, zaledwie w jednym znaleziono benzynę złej jakości. Właściciel stacji tłumaczy, że sprzedawał resztki zimowego paliwa w okresie letnim.



Czy zatankowałeś kiedykolwiek chrzczone paliwo?

W minionym roku kontrolerzy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Inspekcji Handlowej zbadali jakość paliwa na 18 trójmiejskich stacjach. Znakomita większość przeszła przez badania bez żadnych problemów.

Tylko jedna stacja miała kłopoty podczas kontroli, a w jej przypadku nie chodziło o "chrzczenie" paliwa. W Cetanie, przy ul. Hutniczej zobacz na mapie Gdyni, wykryto paliwo o nieco większej niż przeciętna prężności par.

Skąd takie paliwo? - Nie udało nam się na czas w zbiornikach wymienić benzyny zimowej, na tę sprzedawaną w okresie letnim. Sprzedajemy niewielkie ilości benzyny, dlatego nie mogliśmy przejść na nowe paliwo jak większość dużych stacji. Podkreślam jednak, że paliwo nie było chrzczone - mówi szef stacji paliw Cetan.

Właściciel za zły wynik kontroli wini złośliwych kontrolerów. Uważa, że ci dobrze wiedzieli o małych obrotach stacji i nie dali szansy na wymianę benzyny. Stąd też mali dystrybutorzy paliw domagają się okresów przejściowych przy zmianie paliwa z letniego na zimowe jak i w drugą stronę.

W 2010 r. nie wykryto chrzczonego paliwa w Trójmieście.

W ubiegłym roku w całym kraju zbadano 935 stacji paliw. 51 z nich, czyli ok. 5 proc., posiadało wątpliwej jakości paliwo. Mimo to eksperci branży paliwowej podkreślają, że od 2004 roku, gdy wprowadzono kontrole oleju napędowego i benzyn, znacznie polepszyła się ich jakość. Według kontrolerów, jeśli paliwo jest złej jakości najczęściej dochodzi w nim do obniżenia temperatury zapłonu, a także liczby oktanów.

Sprawdź ceny paliw na trójmiejskich stacjach

Opinie (339) ponad 10 zablokowanych

  • W NASZYM KRAJU IMPORTOWANY PROSZEK JEST DO D... A CO DOPIERO PALIWO !

    • 0 0

  • Należałoby się zoragnizowac

    i np przez kilka dni jezdzic wyłącznie komunikacją miejską. Chociaż połowa kierowcó. Wówczas koncerny by odczuły różnicę w obrotach.
    Blokowanie stacji moim zdaniem nic nie da, za mała skala działania.

    • 1 0

  • zimowe paliwo w okresie letnim? (1)

    Bardzo ciekawe stwierdzenie właściciela ... czym się różni tak na dobrą sprawę zimowe paliwo od letniego?
    a poza tym to komu zostaje paliwo po zimie? jakie doły ma ta stacja? stacja, która ma mały ruch zamawia mało paliwa-sika do zbiornika a nie przyjmuje dostawę. Normalna stacja ma cysternę minimum raz w tygodniu tak więc właściciel stacji to jakiś idiota...

    • 0 0

    • mało kompetentny właściciel, skoro nie widzi różnicy w paliwie letnim a zimowym, ale jeżeli tankujemy zimowe paliwo latem to tylko na korzyść klienta, ponieważ wzbogacone jest o rozmaite dodatki. Gorzej jest niestety w drugą stronę, czyli paliwo letnie okres zimowy, znaczne trudności z odpaleniem auta i nie tylko.

      • 0 0

  • Zlodzieje w Rzadzie sie do igraja ludzie sie za nich wezmą

    ja uważam ze powinniśmy zastrajkować i przez tydzień jeśli jeździć nie musimy to byśmy w ogolę nie tankowali może czegoś by nasz mądry rzad się nauczył banda złodziei mało się na kradli w końcu się do igrają

    • 1 0

  • Malo sie na kradli!!!

    nasz wspaniały rzad pieprzy o kryzysie ale sam sobie pensji nie obniży tylko zdziera z biednych kierowców i pakują sobie do kieszeni 60% ceny paliwa to kasa dla nich gdyby gnoje wzięli by 10% lub 20% marży dla siebie za litr 95 płacili byśmy w granicach 4,6 czyli blisko ceny z przed trzech lat

    • 1 0

  • Lotos=Shell (1)

    Shell może i z lotosu ale ponoć idzie inną rurą. Mam focusa 1.8 tddi i tankuje zwykłego diesla, ale na shellu, bo gdy zatankuję na lotosie czy na orlenie to silnik ma większe wibracje, musi chodzić na większych obrotach bo przy porównywalnym obciążeniu chce wyskoczyc przez maskę. Nie zauważyłem naomiast różnicy pomiędzu zwykłym dieslem a "podrasowanym" - możliwe, że przy cammon rail widać różnice - u mnie żadnej.

    • 0 0

    • Proponuję wyjeździć paliwko do samego końca i zatankować za 50 zł ulepszonego dieselka na obojętnie której stacji koncernowej i wtedy sprawdzić działanie. Ponieważ dolanie do zwykłego paliwa które mamy w zbiorniku bo przecież musimy je mieć żeby dojechać na stację nie pozwoli nam ocenić jakości tego paliwa, ani zalet.

      • 0 0

  • niech niemcy skontrolują a nie polacy. (1)

    • 0 0

    • a kto za to niemcom zapłaci, kierowcy w paliwie! genialny pomysł idąc tym tropem będzie paliwo po 10 zł

      • 0 0

  • benzyna zimowa według polskich właścicieli stacjio paliw ma mniej wody w sobie by nie zamarzła. (1)

    oj polacy,polacy, zimowa benzyna,to jakaś nowość.

    • 2 0

    • dowcip

      Super dowcip jak humor z zeszytów szkolnych...hahahaha

      • 0 0

  • CHYBA CHODZIŁO O OLEJ

    Czy jest benzyna zimowa?

    • 0 0

  • shell to najgprsze brudy

    Na shellu tankuje tylko jak jestem w trasie, paliwo si ekonczy i na pustkowu nie ma innej mozliwosci jak shell ( abywa to baaardzo sporadycznie) moim zdaniem najlepsze paliwo jest na shellu oraz lukoil

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane