• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Paraliż Spacerowej przez remont Opackiej. Urzędnicy szukają rozwiązania

Szymon Zięba
27 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat)  Raport

Tak wyglądał korek na Spacerowej w piątek, 27.05.2022 r., poza godzinami szczytu.

Specjalny zespół miejskich urzędników wyjechał w piątek rano, 27.05.2022 r., by przeanalizować sytuację na sparaliżowanej przez korki ul. SpacerowejMapka. To pokłosie remontu ul. OpackiejMapka. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zapowiada zmiany, które mają wejść w życie najpóźniej we wtorek.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Czy wierzysz, że pomimo remontu uda się zmniejszyć korki na Spacerowej?

Paraliż drogowy ul. Spacerowej to obecnie temat numer jeden w "korkowym" wątku Raportu z Trójmiasta. Kierowcy skarżą się, że od czasu rozpoczęcia remontu przy ul. Opackiej wspomnianą arterię szybciej pokonać pieszo niż na czterech kołach.

- Remont jednej ulicy nie powinien paraliżować połowy miasta - zauważył jeden z użytkowników Raportu.
Harmonogram prac drogowców nie pozostawia tymczasem złudzeń. Trudna sytuacja na trasie w stronę Oliwy potrwa jeszcze miesiąc.

Wszystko przez zakres prowadzonych robót, który obejmuje wymianę nawierzchni jezdni na całej szerokości Opackiej oraz remont przyległego chodnika.

Wymusił on wprowadzenie nowej organizacji ruchu:

  • Ulica Opacka na odcinku prowadzenia robót została zwężona do jednego pasa ruchu i wprowadzony został ruch jednokierunkowy w relacji do ul. Spacerowej. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Dojazd do posesji przy ul. Opackiej jest jednak zapewniony.
  • Dojazd do ul. Czyżewskiego od strony ul. Spacerowej został poprowadzony przez ul. Stary Rynek Oliwski, Opata Rybińskiego oraz al. Grunwaldzką.
  • Dojazd do ul. Spacerowej od strony ul. Czyżewskiego możliwy jest ul. Cystersów.

I choć utrudnienia można było przewidzieć, to raczej niewielu kierowców spodziewało się, że przez prace na Opackiej ul. Spacerowa zostanie praktycznie sparaliżowana - i to nie tylko w godzinach szczytu, o czym przekonaliśmy się, jadąc na miejsce.

PILNE! Utrzymuje się korek na ul. Spacerowej w dół (45 opinii)

To efekt rozpoczętego wczoraj remontu ul. Opackiej. Prace na tej ulicy potrwają do 30 czerwca. Więcej szczegółów w artykule Remont ul. Opackiej w Oliwie

Aktualizacja od redakcji: korek utrzymuje się także po godz. 10.
To efekt rozpoczętego wczoraj remontu ul. Opackiej. Prace na tej ulicy potrwają do 30 czerwca. Więcej szczegółów w artykule Remont ul. Opackiej w Oliwie

Aktualizacja od redakcji: korek utrzymuje się także po godz. 10.
Zobacz więcej


Trwa poszukiwanie rozwiązania, które zmniejszy korki



Z problemu zdają sobie sprawę również urzędnicy. W Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni usłyszeliśmy, że trwają prace nad rozwiązaniem, które ułatwi życie kierowcom i mieszkańcom okolicy. Miałoby ono zacząć obowiązywać prawdopodobnie od poniedziałku, a najpóźniej - od wtorku.

Znamy już pierwsze ustalenia drogowców:

  1. Po pierwsze: wprowadzona zostanie korekta na skrzyżowaniu ul. Opata Jacka Rybińskiego i al. Grunwaldzkiej, która będzie polegała na zmianie geometrii, aby skręt w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu był możliwy z dwóch pasów ruchu (podwójny lewoskręt).
  2. Po drugie: wprowadzona zostanie korekta w programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Pomorskiej

- Na tym nie kończymy. Będziemy obserwować i analizować kolejne usprawnienia, które zminimalizują utrudnienia związane z remontem fragmentu ul. Opackiej - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Odwrócenie ruchu na ul. Opackiej? Były analizy



Nasi czytelnicy mają tymczasem swoje propozycje. Jedną z nich jest odwrócenie ruchu na Opackiej. GZDiZ pomysł jednak odrzuca, argumentując to paraliżem całej Oliwy.

- Pracujemy nad rozwiązaniami, które zminimalizują utrudnienia spowodowane remontem - zapewnia Magdalena Kiljan. I dodaje: - Przyjęty kierunek ruchu wynika z natężeń ruchu występujących na skrzyżowaniu ulic: Opacka - Spacerowa.
Jak wyjaśnia urzędniczka, w godzinach szczytów komunikacyjnych liczba pojazdów wyjeżdżających z ulicy Opackiej na skrzyżowanie (tak jak został przyjęty jeden kierunek ruchu) wynosi ok. 600 pojazdów na godzinę.

Natężenie pojazdów na wjeździe w ulicę Opacką wynosi ok. 400 pojazdów na godzinę.

- Wprowadzenie jednego kierunku ruchu w relacji od ulicy Spacerowej do ulicy Czyżewskiego spowoduje, że cały ruch wyjazdowy z ulicy Czyżewskiego będzie odbywał się ulicą Cystersów. Mając na względzie bezpieczeństwo ruchu drogowego, ulica Cystersów nie jest dogodna do poprowadzenia nią objazdów, m.in. z uwagi na fakt wzmożonego ruchu autokarów dojeżdżających do Katedry Oliwskiej - tłumaczy Magdalena Kiljan.

Ukłon w stronę pasażerów komunikacji



Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział tymczasem, że w poniedziałek, 30 maja, uruchomiona zostanie dodatkowa tymczasowa linia autobusowa 917 na trasie: Oliwa Pętla Tramwajowa - ul. Obrońców Westerplatte - ul. Polanki - ul. Opata Jacka Rybińskiego - al. Grunwaldzka - ul. Opacka - ul. Czyżewskiego - al. Grunwaldzka - Oliwa Pętla Tramwajowa.

Tak będzie kursował autobus. Tak będzie kursował autobus.
Autobusy jeździć będą w godz. 05:30 - 22:30 co ok. 30 minut. Na trasie przejazdu obowiązują wszystkie przystanki. Przystankiem początkowym będzie "Oliwa Pętla Tramwajowa" 06.

W związku z obowiązującą tymczasową organizacją ruchu na ul. Opackiej konieczne było wycofanie linii 117 z ul. Czyżewskiego w kierunku Sopotu.

Niestety potencjalna trasa objazdowa przez ul. Opacką (odcinek al. Grunwaldzka - ul. Czyżewskiego) uniemożliwia bezpieczny przejazd autobusom standardowej wielkości. Dlatego autobusy ww. linii zostały skierowane do Sopotu objazdem przez al. Grunwaldzką, z pominięciem ul. Czyżewskiego.

Na wniosek mieszkańców ul. Czyżewskiego i przyległych ulic skorygowana zostanie organizacja ruchu i uruchomiona będzie dodatkowa tymczasowa linia 917 obsługiwana taborem typu mini.


Opinie (345) 5 zablokowanych

  • Tytuł powinien brzmieć : Paraliż Spacerowej i Kielnieńskiej każdego dnia roboczego (2)

    Co tam w Brukseli słychać Pani Prezydent?

    • 18 2

    • A co słychać w Chwaszczynie poza kwikiem kierofczyków, bo przecież podatków nie płacą, a chcą by Gdańsk fundował im autostradę.

      • 4 7

    • Nigdzie gdzie PiS rządzi nie ma korków ? Nie ośmieszaj się.

      • 1 3

  • Paraliż to jest na Dąbrowie i Karwinach (3)

    zwężenie do jednego pasa Chwaszczyńskiej trwa od października 2021 a od marca br. jest zwężenie do jednego pasa wyjazdu z Dąbrowy na Nowowiczlińskiej. To nie jest normalne co się tam dzieje. Wszyscy rozumieją, że jest budowa i muszą być utrudnienia (nawet duże), ale to jest paraliż i kpina z mieszkańców. Z Dąbrowy w kierunku Gdańska codziennie wyjeżdzam w kierunku Witomina i tam zawracam....bo nerwy mnie trzesą jak mam jechać przy Tesco...

    • 10 1

    • Już dawno powinniście zablokować budowę i zarządzać wybudowania

      tymczasowego rozwiązanie umożliwiającego sprawny przejazd

      • 4 0

    • A istnieje proste rozwiązanie

      Łącznica z Dąbrowy w kierunku Gdańska (przy Da Grasso) jest w zasadzie gotowa. No ale po co ułatwiać ludziom życie.

      • 1 0

    • kpina z mieszkancow a co najwazniejsze podatnikow to lata nieudolnej góvvnopolityki

      i korki codziennie w tym rejonie od wielu dziesiecioleci.... i te same śmieci śmią o ekologii cos nam mówić... inwestycja opozniona o conajmniej 10-15 lat - ale co tam... wazniejsze solarne wiaty, czerwona eko fala i likwidacja parkingow...

      • 0 0

  • myslec trzeba panowie (3)

    Brak myslenia jest przyczyna korków. A korek sie tworzy bo osoby skrecajace w stronę Sopotu na alei Grunwaldziej maja za krótki czas przejazdu .
    A swoja droga rement 100 metrów drogi mozna zrobic w wekend. Tak bylo w Sopocie.

    • 16 4

    • (1)

      Korek się tworzy przez nadmiar kierofczyków przyklejonych do auta.

      • 6 5

      • Korek się tworzy przez przebudowywanie miasta pod dyktando upośledzonych rowerofczyków

        • 3 0

    • Przedłużenie czasu na lewoskręt z Opata to skrócenie na przejechanie Grunwaldzką

      Czyli codzienny korek w Oliwie na Grunwaldzkiej stanie się jeszcze gorszy. To już naprawdę wole wersję ze zrobieniem ze Spacerowej buspasa.

      • 2 2

  • Paranoja (1)

    Wielki Prezydent Budyń I zrobił remont Spacerowej -zostały dalej 2 pasy, a korki były 2 lata.Wprowadził rządy deweloperów i znowu mamy pasztet. Dalej na nich głosujcie! Ha, ha urządzą wam jeszcze większe piekiełko.

    • 27 6

    • A tak koleś ! Na pewno nie twego Kacperka.

      • 2 6

  • Przebudowano Słowackiego. (1)

    Teraz trzeba przebudować Spacerową. Po dwa pasy w każdą stronę. A do tego ścieżka rowerowa.

    • 13 11

    • I co to niby da?

      Korki na Spacerowej spowodowane są przepustowością (w dół) Oliwy, i (w górę) Osowy.

      • 14 1

  • (1)

    Brak alternatywnych dróg w razie wypadków, remontów i.t.p. W Trójmieście potrzeba nowych nawet krótkich odcinków nowych dróg. Nie mówiąc o poszerzeniu dojazdowych do Obwodnicy Trójmiasta! Inaczej Trójmiasto po prostu stanie!!!

    • 17 10

    • W Trójmieście potrzeba sensownych alternatyw dla samochodu, a nie więcej samochodów.

      • 12 2

  • (1)

    Powinni zamknąć ul. Spacerową dla aut prywatnych i wpuszczać wyłącznie autobusy.

    • 12 17

    • Autobusy koniecznie w krawacie

      • 3 5

  • Światła na Opackiej i Spacerowej

    Dlaczego te światła na Opackiej i Spacerowej są w obecnej sytuacji włączone... tylko tamują dojazd z obu stron
    Dlaczego magistrat dopiero teraz szuka rozwiązania... Pokaz niekompetencji od a do z, od zawsze dyskryminują Osowę, a teraz już totalnie nas odcięli

    ten lewoskręt powinien być zlikwidowany, a nie rozbudowany tam po 5 samochodów przejeżdża na zmianie świateł będzie 10... nic to nie zmieni. Pewnie przyzwyczajają nas do budowy buspasa- pewnie przygotują to tak samo 'dokładnie'.

    • 12 5

  • szlaban (2)

    Niech lasy otworzą szlabany by jadący do Sopotu mogli pojechac ul.Reja.

    • 7 16

    • Niech w ogóle zlikwidują lasy

      • 5 1

    • Czyli Lasy i Sopot mają rozwiązywać niekompetencję gdańskich urzędników?

      • 3 1

  • Urzędnicy oderwani od rzeczywistości i to już od dawna (7)

    O tym cały czas się mówi, że urzędnicy stracili kontakt z tym co się dzieje w Trójmieście. Latami nie buduje się tutaj dróg i zdziwienie, że teraz byle budowa, remont powoduje paraliż. Niech dalej czekają z inwestycjami i snują tylko plany, a w międzyczasie zbudują kolejne setki osiedli z tysiącami mieszkańców. Z takimi orłami to nawet rowerami do miasta nie dojedziemy.

    • 21 5

    • Drogi buduje się cały czas (2)

      A główny tego skutek to jeszcze więcej samochodów na drogach i dłuższe korki. Oraz zadłużenie miasta.

      • 7 4

      • Gdzie te nowe drogi dojazdowe do miasta?

        • 2 2

      • Jakie drogi?

        Wstyd, że do ponad 0,5 mln miasta prowadzą malutkie pojedyńcze drogi. Gdzie są te nowo wybudowane drogi dojazdowe? Spacerowa przecież powinna być rozbudowana już 10 lat temu, a miasto nadal nie wie co ma z tą drogą zrobić i myśli ile buspasow, ile ścieżek, jakie chodniki, ile pasów dla aut. Wstyd, to już dawno powinno być zaplanowane i budowane, ale ważniejsze są maratony, marsze, igrzyska. Skrzyżowanie w Oliwie koło parku w kierunku obwodnicy to jest katastrofa, a obok jest wielki kompleks biurowców, którym się chwali Gdańsk. Takich punktów jest tu więcej. Czas na igrzyska jest, ale na rozwijanie infrastruktury już go wyraźnie brakuje.

        • 5 3

    • witamy pana janusza, mistrza wiedzy wszelakiej (1)

      urzedniki złe tylko osiedla budują, co jest bardzo ciekawe, bo miasto ma tylko kilkaset lokali. Czemu nie rozumieją, ze wystarczy tylko pare miliardów wylozyc, by pan Janusz z chwaszczyna mogl wrocic szybciej na mielone z roboty?

      • 8 4

      • Osowa do nadal Gdańsk Panie urzędniku

        Rozumiem powiązania z urzędnikami i próba bronienia ich nieudolności planistycznej, ale przypominam, że Gdansk to nie tylko Oliwa i Wrzeszcz.

        • 2 3

    • Nowe drogi nie powstały ? Nie ośmieszaj się. (1)

      • 2 2

      • Gdzie nowe dojazdy do miasta powstały?

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane