• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Paraliż Spacerowej przez remont Opackiej. Urzędnicy szukają rozwiązania

Szymon Zięba
27 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat)  Raport

Tak wyglądał korek na Spacerowej w piątek, 27.05.2022 r., poza godzinami szczytu.

Specjalny zespół miejskich urzędników wyjechał w piątek rano, 27.05.2022 r., by przeanalizować sytuację na sparaliżowanej przez korki ul. SpacerowejMapka. To pokłosie remontu ul. OpackiejMapka. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zapowiada zmiany, które mają wejść w życie najpóźniej we wtorek.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Czy wierzysz, że pomimo remontu uda się zmniejszyć korki na Spacerowej?

Paraliż drogowy ul. Spacerowej to obecnie temat numer jeden w "korkowym" wątku Raportu z Trójmiasta. Kierowcy skarżą się, że od czasu rozpoczęcia remontu przy ul. Opackiej wspomnianą arterię szybciej pokonać pieszo niż na czterech kołach.

- Remont jednej ulicy nie powinien paraliżować połowy miasta - zauważył jeden z użytkowników Raportu.
Harmonogram prac drogowców nie pozostawia tymczasem złudzeń. Trudna sytuacja na trasie w stronę Oliwy potrwa jeszcze miesiąc.

Wszystko przez zakres prowadzonych robót, który obejmuje wymianę nawierzchni jezdni na całej szerokości Opackiej oraz remont przyległego chodnika.

Wymusił on wprowadzenie nowej organizacji ruchu:

  • Ulica Opacka na odcinku prowadzenia robót została zwężona do jednego pasa ruchu i wprowadzony został ruch jednokierunkowy w relacji do ul. Spacerowej. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Dojazd do posesji przy ul. Opackiej jest jednak zapewniony.
  • Dojazd do ul. Czyżewskiego od strony ul. Spacerowej został poprowadzony przez ul. Stary Rynek Oliwski, Opata Rybińskiego oraz al. Grunwaldzką.
  • Dojazd do ul. Spacerowej od strony ul. Czyżewskiego możliwy jest ul. Cystersów.

I choć utrudnienia można było przewidzieć, to raczej niewielu kierowców spodziewało się, że przez prace na Opackiej ul. Spacerowa zostanie praktycznie sparaliżowana - i to nie tylko w godzinach szczytu, o czym przekonaliśmy się, jadąc na miejsce.

PILNE! Utrzymuje się korek na ul. Spacerowej w dół (45 opinii)

To efekt rozpoczętego wczoraj remontu ul. Opackiej. Prace na tej ulicy potrwają do 30 czerwca. Więcej szczegółów w artykule Remont ul. Opackiej w Oliwie

Aktualizacja od redakcji: korek utrzymuje się także po godz. 10.
To efekt rozpoczętego wczoraj remontu ul. Opackiej. Prace na tej ulicy potrwają do 30 czerwca. Więcej szczegółów w artykule Remont ul. Opackiej w Oliwie

Aktualizacja od redakcji: korek utrzymuje się także po godz. 10.
Zobacz więcej


Trwa poszukiwanie rozwiązania, które zmniejszy korki



Z problemu zdają sobie sprawę również urzędnicy. W Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni usłyszeliśmy, że trwają prace nad rozwiązaniem, które ułatwi życie kierowcom i mieszkańcom okolicy. Miałoby ono zacząć obowiązywać prawdopodobnie od poniedziałku, a najpóźniej - od wtorku.

Znamy już pierwsze ustalenia drogowców:

  1. Po pierwsze: wprowadzona zostanie korekta na skrzyżowaniu ul. Opata Jacka Rybińskiego i al. Grunwaldzkiej, która będzie polegała na zmianie geometrii, aby skręt w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu był możliwy z dwóch pasów ruchu (podwójny lewoskręt).
  2. Po drugie: wprowadzona zostanie korekta w programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Pomorskiej

- Na tym nie kończymy. Będziemy obserwować i analizować kolejne usprawnienia, które zminimalizują utrudnienia związane z remontem fragmentu ul. Opackiej - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Odwrócenie ruchu na ul. Opackiej? Były analizy



Nasi czytelnicy mają tymczasem swoje propozycje. Jedną z nich jest odwrócenie ruchu na Opackiej. GZDiZ pomysł jednak odrzuca, argumentując to paraliżem całej Oliwy.

- Pracujemy nad rozwiązaniami, które zminimalizują utrudnienia spowodowane remontem - zapewnia Magdalena Kiljan. I dodaje: - Przyjęty kierunek ruchu wynika z natężeń ruchu występujących na skrzyżowaniu ulic: Opacka - Spacerowa.
Jak wyjaśnia urzędniczka, w godzinach szczytów komunikacyjnych liczba pojazdów wyjeżdżających z ulicy Opackiej na skrzyżowanie (tak jak został przyjęty jeden kierunek ruchu) wynosi ok. 600 pojazdów na godzinę.

Natężenie pojazdów na wjeździe w ulicę Opacką wynosi ok. 400 pojazdów na godzinę.

- Wprowadzenie jednego kierunku ruchu w relacji od ulicy Spacerowej do ulicy Czyżewskiego spowoduje, że cały ruch wyjazdowy z ulicy Czyżewskiego będzie odbywał się ulicą Cystersów. Mając na względzie bezpieczeństwo ruchu drogowego, ulica Cystersów nie jest dogodna do poprowadzenia nią objazdów, m.in. z uwagi na fakt wzmożonego ruchu autokarów dojeżdżających do Katedry Oliwskiej - tłumaczy Magdalena Kiljan.

Ukłon w stronę pasażerów komunikacji



Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział tymczasem, że w poniedziałek, 30 maja, uruchomiona zostanie dodatkowa tymczasowa linia autobusowa 917 na trasie: Oliwa Pętla Tramwajowa - ul. Obrońców Westerplatte - ul. Polanki - ul. Opata Jacka Rybińskiego - al. Grunwaldzka - ul. Opacka - ul. Czyżewskiego - al. Grunwaldzka - Oliwa Pętla Tramwajowa.

Tak będzie kursował autobus. Tak będzie kursował autobus.
Autobusy jeździć będą w godz. 05:30 - 22:30 co ok. 30 minut. Na trasie przejazdu obowiązują wszystkie przystanki. Przystankiem początkowym będzie "Oliwa Pętla Tramwajowa" 06.

W związku z obowiązującą tymczasową organizacją ruchu na ul. Opackiej konieczne było wycofanie linii 117 z ul. Czyżewskiego w kierunku Sopotu.

Niestety potencjalna trasa objazdowa przez ul. Opacką (odcinek al. Grunwaldzka - ul. Czyżewskiego) uniemożliwia bezpieczny przejazd autobusom standardowej wielkości. Dlatego autobusy ww. linii zostały skierowane do Sopotu objazdem przez al. Grunwaldzką, z pominięciem ul. Czyżewskiego.

Na wniosek mieszkańców ul. Czyżewskiego i przyległych ulic skorygowana zostanie organizacja ruchu i uruchomiona będzie dodatkowa tymczasowa linia 917 obsługiwana taborem typu mini.


Opinie (345) 5 zablokowanych

  • Natychmiast zamknąć wjazd dla autokarów w ulicę Cystersów (1)

    To jest jakiś koszmar, aby autokary wjeżdżamy pod samą Katedrę! Parkują gdzie chcą i jak chcą! Czy interes turystów jest ważniejszy niż bezpieczeństwo dzieci, które nie mają jak przejść do SP23 i przedszkola? Od miesiąca zastawiany jest chodnik wzdłuż całej Cystersów.

    • 17 5

    • Ksiądz dobrodziej lubi turystów....nie wolno nic zmieniać

      • 2 0

  • wał na wale. Nad tym już nikt nie panuje. Kiedyś tego nie było teraz góndo zrobisz. Ponad 30 lat tu mieszkam i nigdzy nie było (1)

    tak źle

    • 8 3

    • Tyle czasu tu mieszkasz a jeszcze nie nauczyłeś się języka?

      • 3 1

  • Na początek zakaz wjazdu dieslem do miasta (1)

    Problem korków się rozwiąże.

    • 5 6

    • Do czasu

      Pokupują Golfy z silnikami benzynowymi.

      • 3 2

  • jak urzed.asy pojechaly to nie bedzie sukcesu

    • 6 0

  • Eksperci

    To teraz odkrycie ze będą korki?? Kto tam pracuje? Przedszkolaki ??

    • 9 0

  • Opinia wyróżniona

    Wychodzi błędną polityka - brak łączników! (12)

    Cały Gdańsk jest budowany w taki sposób, jedna główna drogą, do której dochodzą dziesiątki mniejszych z setek osiedli, które w żaden sposób nie są ze sobą połączone. Zamiast objeżdżać korki, roboty drogowe, wypadki, itp. wszyscy muszą tkwić w jednym dużym korku.

    • 230 7

    • błędna polityka - tak. ale nie budowy dróg, a obsysającej niemiłosiernie komunikacji zbiorowej, która nie jest żadną alternatywą dla samochodu, chyba że mieszkasz i pracujesz/uczysz się przy skm.

      • 23 8

    • Bo na drogach nie ma geszeftu. Co innego deweloperka

      • 12 3

    • Planowanie ? Czemu się dziwić

      W Wielkiej Brytanii jeżeli o transport już dawno wiedzieli co ich czeka za 30-40 lat.U nas planują na teraz lub są spóźnieni. Dzięki temu tam wydają raz na kilkadziesiąt lat na rozwiązania drogowe a u nas co kilka lat trzeba przerabiać ,poprawiać, rozwijać co oczywiście drenuje budżet miasta i kasę z naszych podatków. Zresztą wystarczy spojrzeć na plany drogi duch czyli Nowej Świętokrzyskiej i firmę Robyg gdzie reklamowała swoje osiedla. Najpierw deweloper a później może z ochłapów droga...może a może nie.

      • 17 3

    • Tunel w lesie (1)

      • 7 5

      • Jak Sopot za niego zapłaci

        • 0 0

    • Telefony do zgroza

      Dwa tygodnie temu widziałem na kielnieńskiej stał koleś tirem, gapił się w telefon korki w obie strony. Stal z 3 minuty bo nikt nie wiedział że przed nim jest pusto a drugi pas zakorkowany, oczywiście oglądał coś. Zgroza.

      • 8 1

    • Wymienić d**ili urzędników (2)

      Nijaką Lewandowską, miejskiego inzyniera ruchu.

      • 8 0

      • Jest ktoś taki jak miejski inżynier ruchu?

        Nie wiedziałem.

        • 2 0

      • zgłoś swoją kandydaturę, do dzieła!

        • 0 0

    • Dokładnie

      Dokładnie tak jak piszesz. Przykład to np. ul. Świętokrzyska. Zakoniczyn nie ma połączenia z Jasieniem, A dojazd do Adamowicza to płyty drogowe na których można zerwać zawieszenie.

      • 12 0

    • Co wiecej, nawet jak sa mozliwosci robienia polaczen i skrotow

      aby ruch sie rozkladal i nie tworzyl zatorow, to miasto blokuje takie miejsca. Wszystkie dzialania urzednikow wygladają, jakby celowym bylo jak najwieksze udupianie aut i calego ruchu. Jakby ich to podniecało

      • 8 0

    • Gdańsk nigdy nie miał dobrych "komunikantów", stąd problemy. Wszystko zaczyna się od planowania, a tu trzeba wizjonera, nie rzemieślnika. Nie mogą zajmować się siecią dróg osoby nie znające miasta i dobrych rozwiązań na świecie. Nawet oznaczenia jezdni są byle jakie. Oni potrafią tylko zwężać istniejące ulice i robić nikomu niepotrzebne przejścia naziemne w miejscu, gdzie jest tunel.

      • 5 0

  • Nie można bylo podciągnąc tego \video' dalej aby zobaczyc drogę wjazdową do starej Oliwy?

    • 6 0

  • "Spacerowa"

    Nazwa nobilituje. Macie tam poruszać się prędkością spacerową i tyle w temacie.

    • 9 0

  • Prosty eksperyment myślowy (2)

    Zastanówmy się na której z ulic częściej są korki - Spacerowej w Gdańsku, czy Monte Cassino w Sopocie.
    Gdy już zauważymy że korków na Monte Cassino nie ma nigdy, możemy dokonać kolejnego kroku, czyli przeanalizować dlaczego.
    Ano dlatego że po Monte Cassino nie jeżdżą samochody.

    I to jest właśnie rozwiązanie korków.

    Żeby w mieście nie było korków nie mogą po nim jeździć samochody, bo wszelkie rozwiązania żeby gdzieś dobudować pas, dobudować drogę, poprawić przepustowość korków nie zmniejszają, bo powodują zwiększenie ilości samochodów.
    Ogólnie tzw. poprawa rozwiązań drogowych dla właścicieli samochodów powoduje że opłaca się kupić dom jeszcze dalej od miasta i jeszcze więcej jeździć samochodem, zwiększając ruch i zwiększając korki.

    Budową dróg próbowano zawalczyć z korkami w Detroit i doprowadziło to miasto do ruiny (korków oczywiście nie zlikwidowało).

    Pozostawiam pod rozwagę i dalsze własne przemyślenia.

    • 6 5

    • Nie skichajcie się z tym Detroit

      Wała wiecie o tym, czemu to miasto tak podupadło.

      • 0 3

    • Gratuluję przemyśleń. W ratuszu czeka już miejsce.

      • 0 0

  • Tylko i wylacznie 2x po 2 pasy a w srodku tranwaj do pkp osowa rozwiaze problem korkow na spacerowej dekle!!

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane