• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Paraliż Spacerowej przez remont Opackiej. Urzędnicy szukają rozwiązania

Szymon Zięba
27 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat)  Raport

Tak wyglądał korek na Spacerowej w piątek, 27.05.2022 r., poza godzinami szczytu.

Specjalny zespół miejskich urzędników wyjechał w piątek rano, 27.05.2022 r., by przeanalizować sytuację na sparaliżowanej przez korki ul. SpacerowejMapka. To pokłosie remontu ul. OpackiejMapka. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zapowiada zmiany, które mają wejść w życie najpóźniej we wtorek.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Czy wierzysz, że pomimo remontu uda się zmniejszyć korki na Spacerowej?

Paraliż drogowy ul. Spacerowej to obecnie temat numer jeden w "korkowym" wątku Raportu z Trójmiasta. Kierowcy skarżą się, że od czasu rozpoczęcia remontu przy ul. Opackiej wspomnianą arterię szybciej pokonać pieszo niż na czterech kołach.

- Remont jednej ulicy nie powinien paraliżować połowy miasta - zauważył jeden z użytkowników Raportu.
Harmonogram prac drogowców nie pozostawia tymczasem złudzeń. Trudna sytuacja na trasie w stronę Oliwy potrwa jeszcze miesiąc.

Wszystko przez zakres prowadzonych robót, który obejmuje wymianę nawierzchni jezdni na całej szerokości Opackiej oraz remont przyległego chodnika.

Wymusił on wprowadzenie nowej organizacji ruchu:

  • Ulica Opacka na odcinku prowadzenia robót została zwężona do jednego pasa ruchu i wprowadzony został ruch jednokierunkowy w relacji do ul. Spacerowej. Obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Dojazd do posesji przy ul. Opackiej jest jednak zapewniony.
  • Dojazd do ul. Czyżewskiego od strony ul. Spacerowej został poprowadzony przez ul. Stary Rynek Oliwski, Opata Rybińskiego oraz al. Grunwaldzką.
  • Dojazd do ul. Spacerowej od strony ul. Czyżewskiego możliwy jest ul. Cystersów.

I choć utrudnienia można było przewidzieć, to raczej niewielu kierowców spodziewało się, że przez prace na Opackiej ul. Spacerowa zostanie praktycznie sparaliżowana - i to nie tylko w godzinach szczytu, o czym przekonaliśmy się, jadąc na miejsce.

PILNE! Utrzymuje się korek na ul. Spacerowej w dół (45 opinii)

To efekt rozpoczętego wczoraj remontu ul. Opackiej. Prace na tej ulicy potrwają do 30 czerwca. Więcej szczegółów w artykule Remont ul. Opackiej w Oliwie

Aktualizacja od redakcji: korek utrzymuje się także po godz. 10.
To efekt rozpoczętego wczoraj remontu ul. Opackiej. Prace na tej ulicy potrwają do 30 czerwca. Więcej szczegółów w artykule Remont ul. Opackiej w Oliwie

Aktualizacja od redakcji: korek utrzymuje się także po godz. 10.
Zobacz więcej


Trwa poszukiwanie rozwiązania, które zmniejszy korki



Z problemu zdają sobie sprawę również urzędnicy. W Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni usłyszeliśmy, że trwają prace nad rozwiązaniem, które ułatwi życie kierowcom i mieszkańcom okolicy. Miałoby ono zacząć obowiązywać prawdopodobnie od poniedziałku, a najpóźniej - od wtorku.

Znamy już pierwsze ustalenia drogowców:

  1. Po pierwsze: wprowadzona zostanie korekta na skrzyżowaniu ul. Opata Jacka Rybińskiego i al. Grunwaldzkiej, która będzie polegała na zmianie geometrii, aby skręt w al. Grunwaldzką w kierunku Sopotu był możliwy z dwóch pasów ruchu (podwójny lewoskręt).
  2. Po drugie: wprowadzona zostanie korekta w programie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Pomorskiej

- Na tym nie kończymy. Będziemy obserwować i analizować kolejne usprawnienia, które zminimalizują utrudnienia związane z remontem fragmentu ul. Opackiej - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Odwrócenie ruchu na ul. Opackiej? Były analizy



Nasi czytelnicy mają tymczasem swoje propozycje. Jedną z nich jest odwrócenie ruchu na Opackiej. GZDiZ pomysł jednak odrzuca, argumentując to paraliżem całej Oliwy.

- Pracujemy nad rozwiązaniami, które zminimalizują utrudnienia spowodowane remontem - zapewnia Magdalena Kiljan. I dodaje: - Przyjęty kierunek ruchu wynika z natężeń ruchu występujących na skrzyżowaniu ulic: Opacka - Spacerowa.
Jak wyjaśnia urzędniczka, w godzinach szczytów komunikacyjnych liczba pojazdów wyjeżdżających z ulicy Opackiej na skrzyżowanie (tak jak został przyjęty jeden kierunek ruchu) wynosi ok. 600 pojazdów na godzinę.

Natężenie pojazdów na wjeździe w ulicę Opacką wynosi ok. 400 pojazdów na godzinę.

- Wprowadzenie jednego kierunku ruchu w relacji od ulicy Spacerowej do ulicy Czyżewskiego spowoduje, że cały ruch wyjazdowy z ulicy Czyżewskiego będzie odbywał się ulicą Cystersów. Mając na względzie bezpieczeństwo ruchu drogowego, ulica Cystersów nie jest dogodna do poprowadzenia nią objazdów, m.in. z uwagi na fakt wzmożonego ruchu autokarów dojeżdżających do Katedry Oliwskiej - tłumaczy Magdalena Kiljan.

Ukłon w stronę pasażerów komunikacji



Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział tymczasem, że w poniedziałek, 30 maja, uruchomiona zostanie dodatkowa tymczasowa linia autobusowa 917 na trasie: Oliwa Pętla Tramwajowa - ul. Obrońców Westerplatte - ul. Polanki - ul. Opata Jacka Rybińskiego - al. Grunwaldzka - ul. Opacka - ul. Czyżewskiego - al. Grunwaldzka - Oliwa Pętla Tramwajowa.

Tak będzie kursował autobus. Tak będzie kursował autobus.
Autobusy jeździć będą w godz. 05:30 - 22:30 co ok. 30 minut. Na trasie przejazdu obowiązują wszystkie przystanki. Przystankiem początkowym będzie "Oliwa Pętla Tramwajowa" 06.

W związku z obowiązującą tymczasową organizacją ruchu na ul. Opackiej konieczne było wycofanie linii 117 z ul. Czyżewskiego w kierunku Sopotu.

Niestety potencjalna trasa objazdowa przez ul. Opacką (odcinek al. Grunwaldzka - ul. Czyżewskiego) uniemożliwia bezpieczny przejazd autobusom standardowej wielkości. Dlatego autobusy ww. linii zostały skierowane do Sopotu objazdem przez al. Grunwaldzką, z pominięciem ul. Czyżewskiego.

Na wniosek mieszkańców ul. Czyżewskiego i przyległych ulic skorygowana zostanie organizacja ruchu i uruchomiona będzie dodatkowa tymczasowa linia 917 obsługiwana taborem typu mini.


Opinie (345) 5 zablokowanych

  • Paraliż?! (1)

    W cywilizowanych krajach już dawno jest zakaz ruchu samochodowego albo przynajmniej jego ograniczenie i właśnie tak trzeba zrobić w Trójmieście - nie będzie korków, spalin, problemów z parkowaniem i tabunu wściekłych kierowczyków. Robicie dramat o 100m drogi, a nie przyszło wam zakapiory do głowy że to dzieje się na wielu ulicach Trójmiasta? A Czarny Dwór? A Wrzeszcz? A Słowackiego? Nie myslcie, że tylko wy jedni macie najgorzej. Zwalać winę na wszystko. Chyba jednak ta inflacja nie jest taka straszna skoro wszyscy wożą tłuste zady w samochodach. Zrównoważony rozwój miasta zakłada ograniczenie ruchu samochodowego. pamietajcie o tym, jak nastepnym razem rozedrzecie sie ze ktos gdzies robi beton, ze to zalamanie rownowagi, ze tamto, ze sr%^^&%mto...

    • 3 9

    • Najlepsi to są niezrównoważeni cykliści

      Bredzący coś o zrównoważonym rozwoju.

      • 1 2

  • no

    Wystarczy zrobić remont spacerowej i nie będzie korków na Spacerowej.

    • 2 0

  • Skończmy już z tymi samochodami w mieście (1)

    Do indywidualnego użytku.Tylko karetki, zaopatrzenie i transport zbiorowy. Reszta wjazdówka 2000 na miesiąc dla tych co naprawdę muszą. Zostaną drogi dla indywidualnego bezemisyjnego jednośladowego transportu. O ile będzie się lepiej żyło w takich miastach.

    • 3 9

    • Komu będzie się lepiej żyło?

      Tobie?

      • 0 0

  • Droga redakcjo

    Proszę o artykuł na temat dróg w Gdańsku. Sprawdźcie proszę ich jakość. Ul Czyżewskiego można zrobić test przyłożyć 2.5 metrowy liniał i pokazać w jakim stanie jest jezdnia
    Dziurawa, pozarywana, zdeformowany asfalt, uszkodzone studzienki. Taki stan jest długie lata. Tą drogą przejeżdża bardzo dużi mieszkańców miasta. Buduje się nowe drogi dla deweloperów co budują w szczerym polu A dla nas mieszkańców starszych dzielnic nic się nie robi. Jest to skandaliczne

    • 7 0

  • Nazwiska tych madrych

    Ludzi z zdiz

    • 4 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Korek na Spacerowej przez remont na Opackiej

    Maliniak użyj mózgu...

    władze miasta podpisały umowę z inwestorem Geant na mocy której w zamian za pozwolenie na wybudowanie centrum handlowego inwestor zobowiązał się do wybudowania kładki dla pieszych oraz drogi z dwoma pasami na dół. Inwestycja warta ogromne pieniądze - wpisane w postaci kar w umowie. Miasto mimo dziesiątek monitów nie egzekwowało przez lata tego obowiązku. Tuż przed sprzedażą centrum do Reala miasto... po latach nieegzekwowania tego obowiązku nie pobiera kar z umowy tylko... podpisuje aneks na drobna cześć tej kwoty i... dokłada do remontu nawierzchni asfaltowej i uklepania pobocza. Ale że podobnie jak Ty jesteśmy w mieście jednej opcji to o sprawie powszechnie znanej nie mówimy (tak pod dywan) a wyciągamy łapki do rządu którego tak nie lubimy... Jak pisać to jednak prawdę, nie ładuj więc tych, którzy dopiero co się tu przeprowadzili i nie wiedzą co jak się wydarzyło. Prawdę pisz.

    • 9 0

  • Przy urnie

    Przypomnijcie sobie na kogo głosowaliście!

    • 8 0

  • dlaczego nie piszą chodzi o nowe osiedle "Opacka Apartamenty"

    i robią ogrodzenie,wjazd i chodnik.
    Podziękujcie deweloperom

    • 7 0

  • skrót

    musi powstać skrót od doliny z leśniczówką do szpitala grużliczego w Sopoci - tam, gzie jest warsztat samochodowy pana F.

    • 1 0

  • Widać, że problem jest na końcach. W szczególności śmieszne skrzyżowanie Opata z Grunwaldzką

    Miejsce na McDonaldsa się znalazło. Na poszerzenie już nie. O estakadzie nad pętlą nawet nie ma co mówić.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane