• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Paraliż drogowy na północy Gdyni. Wyraźna poprawa dopiero we wrześniu?

Patryk Szczerba
24 kwietnia 2024, godz. 11:30 
Opinie (202)
Najnowszy artykuł na ten temat Prace na Unruga skończą się dopiero za rok

Korki dają się we znaki zwłaszcza po południu

Przebudowa ul. UnrugaMapka i związane z nią ostatnie zmiany w organizacji ruchu, zakorkowały północ Gdyni. Problemy występują zwłaszcza po południu. Spóźniają się też autobusy, a do tego pasażerowie muszą korzystać z prowizorycznego przystanku zlokalizowanego na... pasie ruchu jezdni Estakady Kwiatkowskiego. Taka organizacja ruchu ma obowiązywać do września.




Czy przez przebudowę ul. Unruga tracisz czas?

Przypomnijmy:

  • Zmiany zostały wprowadzone 13 kwietnia, na odcinku od estakady Kwiatkowskiego do ul. Nasypowej
  • Została zamknięta jezdnia ul. Unruga przy skrzyżowaniu z ul. Kwiatkowskiego, przy jednoczesnym udostępnieniu dla ruchu dwukierunkowego jezdni północnej na tym odcinku.
  • Nie działa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Istniejące skrzyżowanie działa na zasadzie ronda.
  • Nie działa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Unruga i Szlifierzy.
  • Nie ma możliwości skrętu w lewo z ul. Unruga w ul. Cechową.
  • Jezdnia ul. Szlifierzy w rejonie skrzyżowania z ul. Unruga jest zwężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku
  • Jezdnia ul. Unruga z obu stron skrzyżowania również jest zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku.


Prace, które trwają od listopada, prowadzi firma Strabag na bazie projektu za blisko 400 tys. zł. Strabag za prace budowlane zainkasuje blisko 31 mln zł. Zamówienie jest dofinansowane z rządowego programu Polski Ład.

Tak będzie wyglądała Unruga po remoncie Tak będzie wyglądała Unruga po remoncie

Natychmiast po zmianach ruchu pojawiły się wpisy w Raporcie z Trójmiasta, w których czytelnicy narzekali na zmiany w ruchu.

16:50 17 KWIETNIA

Oksywie - Obłuże (96 opinii)

Omijać szerokim łukiem Oksywie Obłuże. Unruga nasypowa cechowa i wszystko co do tych ulic stoi. U góry Dąbka do swiatel i wszystko co do Dąbka też stoi. Z cechowej na skrajną godzine czasu. Szkoda życia. Lepiej pieszo
Omijać szerokim łukiem Oksywie Obłuże. Unruga nasypowa cechowa i wszystko co do tych ulic stoi. U góry Dąbka do swiatel i wszystko co do Dąbka też stoi. Z cechowej na skrajną godzine czasu. Szkoda życia. Lepiej pieszo


- Kwiatkowskiego w górę stoi od Obłuża centrum, oba pasy. Unruga w stronę Oksywia stoi prawie już od Obłuża centrum. Jeśli ktoś mieszka na Oksywiu, to polecam zdrzemnąć się w aucie na poboczu lub podpalić śmietnik celem stworzenia prowizorycznego koksownika ulicznego - pisze jeden z czytelników.

Kierowcy za sytuację obwiniają byłe władze Gdyni



Inni zwracali uwagę na bierność inżynierów ruchu z powodu zmiany władzy w Gdyni.

- Fantastyczna niespodzianka na koniec urzędowania, panie Szczurek. Pół godziny jedziemy 200-metrowy odcinek na Bosmańskiej, przed rondem koło Lidla. Chamstwo od strony Marynarki Woj. nie puszcza z lewej - tu trzeba ustawić światła! Oczywiście nikt się tym nie zajmie, bo ci, co tracą stołki po wyborach, mają to gdzieś - komentują kierowcy.

Zmiany w organizacji ruchu nie są planowane



Czy w najbliższym czasie nastąpią zmiany drogowe na północy Gdyni?

- Kolejna większa zmiana organizacji ruchu nastąpi we wrześniu - odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Na problem zwraca uwagę Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni. Zapowiada, że oprócz audytu finansowego, jednym z pierwszych działań będzie próba rozwiązania problemu korków generowanych przez przez przebudowę ulic Chwarznieńskiej i Unruga.

Przystanek na pasie estakady jest niebezpieczny



W ostatnich dniach napisał do nas także pasażer autobusu na temat przystanku w kierunku Oksywia i Pogórza, który został zlokalizowany na pasie ruchu jezdni Estakady Kwiatkowskiego.

- Peron przystanku został ułożony dla pasażerów z nierównych płyt betonowych. Jest on zdecydowanie za krótki, ponieważ płyty nie są wyłożone na całej długości przystanku wyznaczonej znakami poziomymi P-17, tzw. zygzakiem. Czasem kierowca, stojąc za innym autobusem, otworzy już drzwi, ale wtedy trzecie albo czwarte drzwi są już poza obszarem płyt i niekiedy na dodatek na wprost słupka. Osoba na wózku inwalidzkim, zwłaszcza elektrycznym, jak opuści już autobus, to pozostaje na peronie niczym wyspie, ponieważ nie ma jak bezpiecznie zjechać do poziomu jezdni - relacjonuje pan Mateusz.

ZKM i urzędnicy: nastąpiły zmiany



O sprawę zapytaliśmy urzędników. Przedstawiciele ZKM Gdynia przyznają, że z projektu tymczasowej organizacji ruchu wynikało, że peron przystankowy powinien wyglądać inaczej.

- Powinien być dłuższy (40 m) i znacznie szerszy (aż do barier energochłonnych). Przedstawiciele ZKM w Gdyni spotkali się w tej sprawie z wykonawcą, wnioskując o wydłużenie i poszerzenie peronu przystankowego. Wykonawca zapewnił, że ma to być wkrótce zrobione. Ma też zostać postawione tymczasowe zadaszenie (w postaci kontenera bez bocznej ściany) - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
W poniedziałek otrzymaliśmy odpowiedź z magistratu, którzy zapewnili, że doszło już do zmian. Peron jest dłuższy, zaś szczeliny między płytami zostały wypełnione destruktem asfaltowym - materiałem z rozbiórki). Ułożono również podjazdy na płyty z destruktu.

Stać już powinna także wiata z kontenera.

Co da przebudowa ul. Unruga w Gdyni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Miejsca

Opinie (202) 2 zablokowane

  • Wystarczy przesiąść się do autobusu (1)

    ruch zmaleje, autobusy nie będą miały spóźnień, wszyscy dojadą na czas.

    Ale nie, leniwce muszą wozić swoje cztery litery pustym autem, bo korona z głowy spadnie.

    • 13 19

    • Nie masz mozgu

      Autobusy stoją i blokują ruch.

      • 3 7

  • Nie mogę się doczekać Openera

    • 13 1

  • Port zjedzie wczesniej, lotniska nie ma. Tam jedynym problemem jest bus pas, jak sie uda zapewnic plynny ruch autobusa to mozna uznac problem za rozwiazany.

    • 2 4

  • Ludzie, teraz to jeszcze nic. Zobaczycie w lipcu jak się rozpocznie opener, to dopiero będzie armagedon na północy Gdyni.

    • 13 1

  • Powodzenia na Openerze

    • 7 0

  • tam zawsze będą korki

    • 6 2

  • Łucyk projektował zespół zmian. I tak się sprawy mają. Nie dziwota.

    • 6 1

  • Jeszcze Sopocka stoi!

    Po tym gdy ktoś "mądry inaczej" wyznaczył lewoskręt jadąc na wprost z osiedlowej ulicy Strzelców!
    Przecież tam wraca do domu z kierunku Sopot- Przymorze Cały Wielki Kack i Dąbrowa!
    Jadą autobusy 181 które stoją w korkach tylko dlatego że Dwa razy musza przepuścić jadąc teraz tylko po 1 pasie samochody ze Strzeleckiej!
    Tysiące samochodów w korku w porównaniu do kilku!
    No jeszcze jakby tak na wprost mógł wyjeżdżać zresztą zawsze pusty trolejbus 32... chodź trzeba go Zdecydowanie zmienić na autobusik dowodzący tylko do Karwin a to tylko 500 metrów!
    Przecież za bilet 6 zł można się przesiadać 75 minut a taki pusty trolejbus puszczony potem na długiej trasie to generuje tylko stratę.
    Jednym słowem Trzeba Przywrócić poprzedni stan zanim nastąpi letni Całkowity paraliż!!!

    • 7 2

  • Kolej (1)

    Trzeba odpalić pociąg na Oksywie. Tory są w bardzo dobrym stanie. Wystarczy odchwaścić i naprawić perony.

    • 12 2

    • Projekt za drogi

      Sam projekt odchwaszczenia to w Gdyni 2 mln zł. Potem remont za jakieś 200 mln bo jest inflacja. I wszystko na głowie tylko 1 człowieka Łucka. Geniusz inwestycji. Głupszy od małpy.

      • 0 0

  • Dlaczego nie można było najpierw skończyć prac przy tym centrum handlowym, przywrócić normalnego ruchu na Dolne Oksywie i dopiero potem zająć się kolejnymi odcinkami? Chodniczek tam sobie teraz kładli z kostki, a obok rozkopane jak było, tak nadal jest. Ten przystanek tam na Estakadzie to dramat, to pseudo rondo to dramat, dramat też jest na pewno dla tych , co mają te budki przy przystanku Obłuże Centrum, bo na bank im obroty spadły, zresztą jak wszystkim w tamtej okolicy. Kto to projektował? Tam, gdzie jest fotograf i bistro chyba nawet już żadnych miejsc parkingowych nie ma. Gdzie dostawcy trzymają samochody? Do września tak ma być? Serio? Jak jeszcze się ciężarówek najedzie, to Estakada stoi na całej długości. Najgorzej, że dla tych, co najbardziej na tym cierpią, nic kompletnie się nie zmieni.

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane