• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Paraliż drogowy na północy Gdyni. Wyraźna poprawa dopiero we wrześniu?

Patryk Szczerba
24 kwietnia 2024, godz. 11:30 
Opinie (202)
Najnowszy artykuł na ten temat Prace na Unruga skończą się dopiero za rok

Korki dają się we znaki zwłaszcza po południu

Przebudowa ul. UnrugaMapka i związane z nią ostatnie zmiany w organizacji ruchu, zakorkowały północ Gdyni. Problemy występują zwłaszcza po południu. Spóźniają się też autobusy, a do tego pasażerowie muszą korzystać z prowizorycznego przystanku zlokalizowanego na... pasie ruchu jezdni Estakady Kwiatkowskiego. Taka organizacja ruchu ma obowiązywać do września.




Czy przez przebudowę ul. Unruga tracisz czas?

Przypomnijmy:

  • Zmiany zostały wprowadzone 13 kwietnia, na odcinku od estakady Kwiatkowskiego do ul. Nasypowej
  • Została zamknięta jezdnia ul. Unruga przy skrzyżowaniu z ul. Kwiatkowskiego, przy jednoczesnym udostępnieniu dla ruchu dwukierunkowego jezdni północnej na tym odcinku.
  • Nie działa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego. Istniejące skrzyżowanie działa na zasadzie ronda.
  • Nie działa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Unruga i Szlifierzy.
  • Nie ma możliwości skrętu w lewo z ul. Unruga w ul. Cechową.
  • Jezdnia ul. Szlifierzy w rejonie skrzyżowania z ul. Unruga jest zwężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku
  • Jezdnia ul. Unruga z obu stron skrzyżowania również jest zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku.


Prace, które trwają od listopada, prowadzi firma Strabag na bazie projektu za blisko 400 tys. zł. Strabag za prace budowlane zainkasuje blisko 31 mln zł. Zamówienie jest dofinansowane z rządowego programu Polski Ład.

Tak będzie wyglądała Unruga po remoncie Tak będzie wyglądała Unruga po remoncie

Natychmiast po zmianach ruchu pojawiły się wpisy w Raporcie z Trójmiasta, w których czytelnicy narzekali na zmiany w ruchu.

16:50 17 KWIETNIA

Oksywie - Obłuże (96 opinii)

Omijać szerokim łukiem Oksywie Obłuże. Unruga nasypowa cechowa i wszystko co do tych ulic stoi. U góry Dąbka do swiatel i wszystko co do Dąbka też stoi. Z cechowej na skrajną godzine czasu. Szkoda życia. Lepiej pieszo
Omijać szerokim łukiem Oksywie Obłuże. Unruga nasypowa cechowa i wszystko co do tych ulic stoi. U góry Dąbka do swiatel i wszystko co do Dąbka też stoi. Z cechowej na skrajną godzine czasu. Szkoda życia. Lepiej pieszo


- Kwiatkowskiego w górę stoi od Obłuża centrum, oba pasy. Unruga w stronę Oksywia stoi prawie już od Obłuża centrum. Jeśli ktoś mieszka na Oksywiu, to polecam zdrzemnąć się w aucie na poboczu lub podpalić śmietnik celem stworzenia prowizorycznego koksownika ulicznego - pisze jeden z czytelników.

Kierowcy za sytuację obwiniają byłe władze Gdyni



Inni zwracali uwagę na bierność inżynierów ruchu z powodu zmiany władzy w Gdyni.

- Fantastyczna niespodzianka na koniec urzędowania, panie Szczurek. Pół godziny jedziemy 200-metrowy odcinek na Bosmańskiej, przed rondem koło Lidla. Chamstwo od strony Marynarki Woj. nie puszcza z lewej - tu trzeba ustawić światła! Oczywiście nikt się tym nie zajmie, bo ci, co tracą stołki po wyborach, mają to gdzieś - komentują kierowcy.

Zmiany w organizacji ruchu nie są planowane



Czy w najbliższym czasie nastąpią zmiany drogowe na północy Gdyni?

- Kolejna większa zmiana organizacji ruchu nastąpi we wrześniu - odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Na problem zwraca uwagę Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni. Zapowiada, że oprócz audytu finansowego, jednym z pierwszych działań będzie próba rozwiązania problemu korków generowanych przez przez przebudowę ulic Chwarznieńskiej i Unruga.

Przystanek na pasie estakady jest niebezpieczny



W ostatnich dniach napisał do nas także pasażer autobusu na temat przystanku w kierunku Oksywia i Pogórza, który został zlokalizowany na pasie ruchu jezdni Estakady Kwiatkowskiego.

- Peron przystanku został ułożony dla pasażerów z nierównych płyt betonowych. Jest on zdecydowanie za krótki, ponieważ płyty nie są wyłożone na całej długości przystanku wyznaczonej znakami poziomymi P-17, tzw. zygzakiem. Czasem kierowca, stojąc za innym autobusem, otworzy już drzwi, ale wtedy trzecie albo czwarte drzwi są już poza obszarem płyt i niekiedy na dodatek na wprost słupka. Osoba na wózku inwalidzkim, zwłaszcza elektrycznym, jak opuści już autobus, to pozostaje na peronie niczym wyspie, ponieważ nie ma jak bezpiecznie zjechać do poziomu jezdni - relacjonuje pan Mateusz.

ZKM i urzędnicy: nastąpiły zmiany



O sprawę zapytaliśmy urzędników. Przedstawiciele ZKM Gdynia przyznają, że z projektu tymczasowej organizacji ruchu wynikało, że peron przystankowy powinien wyglądać inaczej.

- Powinien być dłuższy (40 m) i znacznie szerszy (aż do barier energochłonnych). Przedstawiciele ZKM w Gdyni spotkali się w tej sprawie z wykonawcą, wnioskując o wydłużenie i poszerzenie peronu przystankowego. Wykonawca zapewnił, że ma to być wkrótce zrobione. Ma też zostać postawione tymczasowe zadaszenie (w postaci kontenera bez bocznej ściany) - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
W poniedziałek otrzymaliśmy odpowiedź z magistratu, którzy zapewnili, że doszło już do zmian. Peron jest dłuższy, zaś szczeliny między płytami zostały wypełnione destruktem asfaltowym - materiałem z rozbiórki). Ułożono również podjazdy na płyty z destruktu.

Stać już powinna także wiata z kontenera.

Co da przebudowa ul. Unruga w Gdyni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Miejsca

Opinie (202) 2 zablokowane

  • Żenada

    Codziennie korzystam z tego przystanku nic nie został przedłużony nasypalu trochę asfaltu i wiaty też brak

    • 1 2

  • Powiedzcie mi bo nie rozumiem dlaczego po wprowadzeniu ronda zrobiły się takie korki? Jak było po staremu to jakoś to jechało. Bo ja zauważyłem że 1. ludzie nie umieją jeździć po tym rondzie (nie wiem dlaczego, chyba prawo jazdy z chipsów mają), 2. po wprowadzeniu ronda bardzo dużo ludzi objeżdża Unruga bocznymi uliczkami i później włączają się do ruchu bliżej estakady i przez to dalej Unruga stoi, jak nie było ronda to nie było tylu objeżdżających.

    • 2 1

  • I to dla ze**anych ścieżek rowerowych

    Gdyby ten dramat miał chociaż poprawić znacząco przepustowość w tym miejscu a tu głównie ścieżki rowerowe się znów buduje - jakby z oksywia przez estakadę można było chociaż na skm dojecheć! Już nie mówię, że rozwalili niedawno zrobione ścieżki rowerowe by zrobić je na nowo!

    • 10 2

  • Gdzie Policja, służby?

    Zapraszam Panów Policjantów lub inne Służby do nadzoru na przechodzeniem w niedozwolonych miejscach przez pieszych, którzy mimo zakazu nic sobie z tego nie robią. I z tego powodu kierowcy muszą hamować i przez to robią się większe korki bo przez takich "pseudo pieszych". A im się zawsze spieszy i musimy ich przepuszczać co skłania się do niebezpiecznych sytuacji! Karać ich mandatami - jeden dzień pracy Służb i myślę że wystawią mandaty na 10000zł.

    • 6 1

  • Przebudowa praca 24 h

    Wielka przebudowa gdzie łączą się drogi z trzech dzielnic a przebudowa trwa od 8 do 15 o 15 wszystkie maszyny stoją i odpoczywają . Takie pracę w tak nefralgicznych miejscach powinny trwać 24h aby szybko rozwiązać problem i udrożnić trasę.Kto konstruował te umowy z firmami budowlanymi? Dobrze ze nie jest umowa że 2 dni przebudowują Unruga a 3 jadą do poznania tam budować.
    Może nową władza to zmieni choć umowy się nie zmieni ale nauczka na przyszłość

    • 4 2

  • Rzecznik ZKM

    Buahahaha jak tylko widzę ten podpis. Makaron na uszy nakręca tylko kto mu jeszcze wierzy. Szef poleciał jego czas też bliski.

    • 3 0

  • Kierowanie ruchem w godzinach szczytu (1)

    Dlaczego policja nie mogłaby kierować ruchem w godzinach szczytu? Na openera potrafią żeby festiwalowicze nie stali w korkach. Za PRL często gdy były zatory pojawiała się milicja i ruchem kierowano. Obecna organizacja ruchu nie działa.

    • 7 0

    • Jak nie wiesz o co chodzi to chodzi o pieniądze lepiej nas stukać mandatów miasto nie jest dla ciebie Ty jesteś dla miasta

      • 0 0

  • Zemsta Szczurka a po remoncie będzie tak samo bo pewnie namalują po dwa bus pasy i ścieżkę dla rowerów i będziecie tak sobie stać w korkach do ustnej smierci

    • 5 0

  • Stop betonizacji Gdyni (1)

    Rezultat będzie taki jak w przypadku ulicy Wielkopolskiej i dzielnicy Karwiny. Jeszcze większe korki, bo w efekcie powstaną ścieżki rowerowe spowalniające ruch, tak jak to się stało w okolicy stacji benzynowej AMICO na ul Wlkp., na którą niegdyś się zjeżdżało niczym do boksu serwisowego podczas wyścigów samochodowych, to jest bardzo płynnie, a teraz trzeba zjechać najpierw w ulicę prostopadłą, a potem jeszcze raz skręcić żeby wjechać na obszar stacji benzynowej.

    • 4 0

    • Dokładnie masz rację. Plan bez pojęcia. A dlaczego? Bo szczurkowy - i wszystko jasne.

      • 1 0

  • Wiata ?

    Wiata z kontenera ? Serio ? Jakby co to nie stoi - mamy jakieś BHP w magistracie ? Czytałem ze mamy - nawet tzw główny specjalista . Jakoś nie odczuwam

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane