• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking centrum handlowego nie dla pracowników

Rafał Borowski
22 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Centrum Handlowe Riviera jest największym tego rodzaju obiektem na Pomorzu. Choć jej parking mieści blisko 2,5 tys. aut, najemcom lokali nie wolno z niego korzystać. Centrum Handlowe Riviera jest największym tego rodzaju obiektem na Pomorzu. Choć jej parking mieści blisko 2,5 tys. aut, najemcom lokali nie wolno z niego korzystać.

Zarządca centrum handlowego Riviera w Gdyni zabrania pracownikom sklepów korzystać z parkingu wewnątrz obiektu i odsyła ich na parking miejski. Powód: auta pracowników zajmują miejsca autom klientów, a to oni są najważniejsi. W innych centrach handlowych w Trójmieście jest z tym różnie.



Co sądzisz o zakazie parkowania dotyczącym pracowników Riviery?

Trójmiejskie centra handlowe to miejsca pracy tysięcy ludzi. Niektórzy z nich, szczególnie ci mieszkający poza Trójmiastem, dojeżdżają do pracy samochodami. I gdzieś muszą swoje auta zaparkować.

Parking Riviery nie dla jej pracowników

Władze Centrum Handlowego "Riviera" zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zabraniają swoim pracownikom korzystać z kilkupoziomowego parkingu wewnątrz budynku. O problemie poinformowała nas pani Ania (imię zmienione), która jest pracownicą jednej z firm, które mają swoje sklep w "Rivierze".

- Do pracy dojeżdżam autem, bo jest to dla mnie najszybszy i najtańszy wariant transportu. Po drodze odwożę i odbieram ze szkoły dziecko. Niedługo to się jednak może skończyć, bo dostaliśmy od zarządcy Riviery komunikat, z którego wynika, że miejsca na parkingu przeznaczone są wyłącznie dla klientów sklepów - napisała do nas pani Ania.
Regulaminowe kary

W skierowanym do najemców lokali piśmie dyrekcja centrum informuje, że po kontroli na parkingu zidentyfikowano kilkadziesiąt pojazdów należących do pracowników centrum. Przypomniano, że parkowanie samochodów pracowników stanowi naruszenie regulaminu i jest zagrożone karą umowną.

Pismo wysłane do najemców lokali w CH Riviera. Pismo wysłane do najemców lokali w CH Riviera.

- Czy ja nie jestem klientem, jeśli codziennie robię tu zakupy? Wiadomo, że jako sprzedawca zarabiam niewiele, więc może dlatego jestem tu niemile widziana. Zostaliśmy spisani na podstawie numerów rejestracyjnych aut i teraz czekamy na karę. Taka akcja tuż przed samymi świętami! Czuję się zdołowana. Odechciewa mi się pracy w takim środowisku. Ciekawe, gdzie zarząd parkuje swoje auta? - kwituje pani Ania.
Samochody pracowników zmniejszają zyski

Parking w "Rivierze" mieści blisko 2,5 tys. samochodów. Pracowników jest w sumie 1,5 tys., ale nie wszyscy pracują w tym samym czasie, nie wszyscy mają też samochody. Powołując się te liczby, władze centrum tłumaczą się, że łamanie zakazu zagraża "stabilności finansowej obiektu".

- W Rivierze pracuje ponad 1500 osób, zajęcie np. 200 miejsc parkingowych to odebranie szans na zrobienie zakupów przez 200 klientów, co szczególnie bolesne może być w okresie zakupów przedświątecznych - pisze Weronika Małgorzewicz, specjalista ds. marketingu CH "Riviera". - Zasady wykorzystywania parkingu w obiekcie zdefiniowane są w Regulaminie Centrum. Najemcy, podpisując umowę najmu, akceptują jego zapisy. Dotyczą one także pracowników najemców, a mają za cel dbanie o interes centrum.
Riviera wskazuje pracownikom miejski parking

Co w takim razie powinni zrobić zmotoryzowani pracownicy Riviery? Zdaniem władz centrum, powinni parkować swoje samochody na pobliskim parkingu miejskim.

- Obok budynku Riviery znajduje się przestronny parking miejski, bezpłatny, gdzie można swobodnie pozostawić auto, dając możliwość klientom wygodnego dostępu do centrum i sklepów - dodaje Małgorzewicz.
Każde centrum handlowe ma własne zasady

Postanowiliśmy sprawdzić, czy tego rodzaju praktyka jest normą w innych tego rodzaju obiektach. W "Klifie" pracownicy mogą korzystać z parkingu wewnętrznego, ale zazwyczaj korzystają z parkingu obok centrum handlowego.

- Pracownicy Centrum Handlowego Klif mogą korzystać z miejsc parkingowych przy obiekcie. Zazwyczaj zostawiają swoje samochody w bezpośrednim sąsiedztwie wejść służbowych, na tyłach centrum - tłumaczy Aleksandra Żuraw-Miłkowska z biura prasowego CH Klif.
Jeszcze inaczej jest na parkingu w Galerii Bałtyckiej. Tyle tylko, że w tym centrum parkowanie jest płatne.

- Nie ma zakazu korzystania z parkingu przez pracowników. Najemcy lokali w Galerii Bałtyckiej, podobnie jak odwiedzający nas klienci, mogą parkować swoje samochody na naszym parkingu. Ale podobnie jak klienci muszą zapłacić za postój swoich aut zgodnie z obowiązującą taryfą - mówi Magdalena Banach z Biura Parkingu Galerii Bałtyckiej.
Centrum Handlowe "Manhattan" również nie zakazuje swoim pracownikom korzystania z parkingu i zamiast codziennego uiszczania opłat, proponuje im wykupienie miesięcznego abonamentu.

Natomiast w Galerii Handlowej "Madison", podobnie jak w "Rivierze", najemcy lokali mają zakaz korzystania z parkingu.

- Miejsca parkingowe są przeznaczone wyłącznie dla klientów. Najemcy, którzy złamaliby zakaz parkowania, byliby proszeni o natychmiastowe opuszczenie parkingu. Tuż obok naszej galerii znajduje się jednak poziomowy parking i to tam właśnie pracownicy mogą wykupić sobie miesięczny abonament, z czego zresztą korzystają - wyjaśnia Łukasz Anuszkiewicz z działu technicznego "Madisona".

Miejsca

Opinie (386) 1 zablokowana

  • jak ci malo to zazynaj sie dalej i pracuj po 300godzin miesiecznie,bedziesz miec te luksusnwe 4tys,mnie 3tys na 2mies starczy normalnego zycia

    • 2 3

  • Nie rozumiem toku myślenia "Pana Dyrektora"

    ...przecież pracownik centrum handlowego, jest jednocześnie jego klientem.

    • 8 11

  • Parking pracowniczy (1)

    Przecież w rivierze jest parking pracowniczy na poziomie +1. Parkingi dla klientów znajdują się na poziomach 0, +2 i +3.

    • 5 2

    • Parkingi na wyższych poziomach otwierane są 'od święta'

      • 1 1

  • bardzo dobry pomysł

    • 4 3

  • no i racja

    parkingi są dla tych co za nie płacą

    • 2 3

  • (3)

    200 aut pracowników to prawie 10%ogółu miejsc parkingowych.które są permanentnie zajęte przez 12 godzin dziennie.klient nie może z nich korzystać. Skoro jest parking obok riviery to naturalnym jest że pracownik może tam parkować a nie zabierać miejsce klientom
    To pracownik może przejść się te 200 m a nie klienci. Riviera jest dla klientów a nie dla pravownimów

    • 8 8

    • d*psko masz leniwe ,a w głowie pusto. (2)

      Parking o którym mówisz jest również dla Ciebie więc możesz zrobić sobie spacerek i wspomagać zachodni biznes.

      • 1 3

      • (1)

        No ale kto jest ważniejszy: sprzedawca w sklepie czy klient?Nie ważne czy mam leniwe d*psko czy nie ale w handlu jest zasada : klient nasz pan. Czy ci się to podoba czy nie socjalisto

        • 2 2

        • nie rozmawiaj z trollem, bo dla niego logika nie ma znaczenia

          • 1 0

  • parKING

    ostatnio widziałem ich kretyńską reklamę dotyczącą parKINGu... Rzeczywiście potraktowano pracowników jak poddanych...

    • 5 4

  • Poniekąd racja. (1)

    Taki zakaz powinien także obowiązywać pracowników urzędów,banków,personelu medycznego przy przychodniach i sklepach.

    • 8 3

    • mój szef i połowa biura nie jeździ samochodami do pracy, chociaż ma

      po to, żeby miejsce miał kurier czy nasz handlowiec. Wszyscy się nie pomieścimy z samochodami i kto mógł - zrezygnował. Parę osób jeździ razem jednym autem i nie ma wymówek, że "mam dzieci".

      • 3 0

  • Wielkie zainteresowanie kupujących w CHRiviera potwierdza, ze należy je rozbudowywać nawet dwukrotnie. (5)

    Ostatnio w weekend robiłem zakupy i faktycznie nie było miejsca na parkingu(wśród zakupujących wybijali się głównie Chińczycy, ale też inne nacje) wewnątrz hali parkingowej i gdybym spotkał zarządcę od razu bym mu naświetlił problem, a rozwiązanie jest proste - co widzimy w piśmie skierowanym do obsługi.
    Zarządca jest całkiem wporzo, pamiętam jak dyskutowałem z nim odnośnie uruchomienia parkingów rowerowych i powstały pierwsze tego rodzaju w CH - GRATULACJE!

    Ostatnio zauważyłem ekipy badawcze niemieckich geologów, którzy wiercili obok. Zapytałem niestety nie mogłem sie dogadać po niemiecku, ale sprawa widać jest rozwojowa :))

    Bo przecież jednym z kluczowych trendów na rynku nieruchomości handlowych w Polsce jest rosnące zainteresowanie obiektami o lokalnie dominującej pozycji, czego namacalnym przykładem jest Centrum Handlowe Riviera w Gdyni. Parę miesięcy temu zostało sprzedane Niemcu za niespotykana kwotę 300 mln euro- to rekord.

    Ten rejon Gdyni - bez większego medialnego zadęcia będzie kolejnym projektem rozwojowym. Potwierdza to, że dzięki dotychczasowym dobrym doświadczeniom zaufali nam najwięksi deweloperzy na rynku europejskim. Mam nadzieję, że projekt, będzie realizowany w porozumieniu z miastem PKP/PLK/ SKM/PKM na terenie przyległym do Riviery i jej głównym udziałem oraz dworca PKM?SKM "Wzgórze-Riviera", będzie następnym krokiem wzmacniającym funkcje biznesowe w centrum Gdyni. I jak najszybciej musi się do tego pozytywnie i kreatywnie odnieść Świętojańska, bo inaczej zginie lub zostanie zmarginalizowana. Jestem przekonany, że przełoży się to na powstanie wielu atrakcyjnych miejsc pracy i przyciągniecie nowych mieszkańców do naszego miasta. Transakcja ta dowodzi też, że Gdynia jest miastem najbardziej atrakcyjnym dla handlowców i inwestorów, którzy potrafią docenić potencjał naszego miasta jego wysoka kulturę i dbanie o klienta.

    • 9 13

    • (1)

      Marych leki widzę dzisiaj nie wzięte.

      • 5 7

      • No proszę, znowu widać pełno panegiryzmu lekomanii i innych środków

        Chłopie już tyle razy pisałem ci, że po tych swoich wspomagaczach mylisz fora :((

        Ja tu o poważnych sprawach m.in. rozbudowie - w tym hal parkingowych Bo ostatnie transakcje kupna na rynku nieruchomości komercyjnych, można uznać, że centra handlowe są takim oczkiem w głowie inwestorów. Wystarczy prześledzić w ostatnich tygodniach i od razu widać, że wydali oni w Polsce setki milionów euro. A ten nowy trend, jeśli sytuacja polityczna PiS go nie popsuje może się utrzymać, także w przyszłym roku. Z tego względu niektóre obiekty jak CHRiviera mogą liczyć na dokapitalizowanie w związku z ich repozycjonowaniem przez inwestorów. Zakup za tak wysoką kwotę musi znać i mieć konsekwencje rozwojowe, bo nikt nie wydaje pieniędzy na marne, muszą być poprzedzone głębokimi analizami strategicznymi i badaniem charakterystyki otoczenia.

        Na pewno nikt takich decyzji nie podejmuje "pod wpływem" leków, czy jakiegoś PR, a tym bardziej "Władzy Publicznej"- UM) jak sugeruje (pewnie upośledzony) interlokutor ?

        • 5 3

    • Jak taki zadowolony jesteś to zmienił miejsce pracy na Twoja ukochaną Ch R (2)

      Powinno się wspierać rynek lokalny ,a nie molochy które nawet podatków nie odprowadzają w Gdyni. Takie obiekty powinny być lokalizowane daleko od centrum miasta wówczas zachowana byłaby jakaś proporcja.

      • 1 7

      • (1)

        A gacie i buty też kupujesz w osiedlowym?

        • 5 0

        • W moim osiedlowym wszystko jest co najmniej 20 proc. drożej

          a wystrój, kultura obsługi, higiena ....mają wiele do życzenia

          • 5 0

  • co na to Petru? (2)

    j.w

    • 5 10

    • Co cię to obchodzi,

      pionku?

      • 1 2

    • Ryszard nowoczesny

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane