- 1 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (103 opinie)
- 2 Poszukiwania 36-latka na Stogach (108 opinii)
- 3 Podpalacz i morderca w rękach policji (74 opinie)
- 4 Ten punkt może uratować twoje wakacje (15 opinii)
- 5 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (61 opinii)
- 6 Ubywa mieszkańców i rozwodów (417 opinii)
Parking centrum handlowego nie dla pracowników
Zarządca centrum handlowego Riviera w Gdyni zabrania pracownikom sklepów korzystać z parkingu wewnątrz obiektu i odsyła ich na parking miejski. Powód: auta pracowników zajmują miejsca autom klientów, a to oni są najważniejsi. W innych centrach handlowych w Trójmieście jest z tym różnie.
Parking Riviery nie dla jej pracowników
Władze Centrum Handlowego "Riviera"
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Do pracy dojeżdżam autem, bo jest to dla mnie najszybszy i najtańszy wariant transportu. Po drodze odwożę i odbieram ze szkoły dziecko. Niedługo to się jednak może skończyć, bo dostaliśmy od zarządcy Riviery komunikat, z którego wynika, że miejsca na parkingu przeznaczone są wyłącznie dla klientów sklepów - napisała do nas pani Ania.
Regulaminowe kary
W skierowanym do najemców lokali piśmie dyrekcja centrum informuje, że po kontroli na parkingu zidentyfikowano kilkadziesiąt pojazdów należących do pracowników centrum. Przypomniano, że parkowanie samochodów pracowników stanowi naruszenie regulaminu i jest zagrożone karą umowną.
- Czy ja nie jestem klientem, jeśli codziennie robię tu zakupy? Wiadomo, że jako sprzedawca zarabiam niewiele, więc może dlatego jestem tu niemile widziana. Zostaliśmy spisani na podstawie numerów rejestracyjnych aut i teraz czekamy na karę. Taka akcja tuż przed samymi świętami! Czuję się zdołowana. Odechciewa mi się pracy w takim środowisku. Ciekawe, gdzie zarząd parkuje swoje auta? - kwituje pani Ania.
Samochody pracowników zmniejszają zyski
Parking w "Rivierze" mieści blisko 2,5 tys. samochodów. Pracowników jest w sumie 1,5 tys., ale nie wszyscy pracują w tym samym czasie, nie wszyscy mają też samochody. Powołując się te liczby, władze centrum tłumaczą się, że łamanie zakazu zagraża "stabilności finansowej obiektu".
- W Rivierze pracuje ponad 1500 osób, zajęcie np. 200 miejsc parkingowych to odebranie szans na zrobienie zakupów przez 200 klientów, co szczególnie bolesne może być w okresie zakupów przedświątecznych - pisze Weronika Małgorzewicz, specjalista ds. marketingu CH "Riviera". - Zasady wykorzystywania parkingu w obiekcie zdefiniowane są w Regulaminie Centrum. Najemcy, podpisując umowę najmu, akceptują jego zapisy. Dotyczą one także pracowników najemców, a mają za cel dbanie o interes centrum.
Riviera wskazuje pracownikom miejski parking
Co w takim razie powinni zrobić zmotoryzowani pracownicy Riviery? Zdaniem władz centrum, powinni parkować swoje samochody na pobliskim parkingu miejskim.
- Obok budynku Riviery znajduje się przestronny parking miejski, bezpłatny, gdzie można swobodnie pozostawić auto, dając możliwość klientom wygodnego dostępu do centrum i sklepów - dodaje Małgorzewicz.
Każde centrum handlowe ma własne zasady
Postanowiliśmy sprawdzić, czy tego rodzaju praktyka jest normą w innych tego rodzaju obiektach. W "Klifie" pracownicy mogą korzystać z parkingu wewnętrznego, ale zazwyczaj korzystają z parkingu obok centrum handlowego.
- Pracownicy Centrum Handlowego Klif mogą korzystać z miejsc parkingowych przy obiekcie. Zazwyczaj zostawiają swoje samochody w bezpośrednim sąsiedztwie wejść służbowych, na tyłach centrum - tłumaczy Aleksandra Żuraw-Miłkowska z biura prasowego CH Klif.
Jeszcze inaczej jest na parkingu w Galerii Bałtyckiej. Tyle tylko, że w tym centrum parkowanie jest płatne.
- Nie ma zakazu korzystania z parkingu przez pracowników. Najemcy lokali w Galerii Bałtyckiej, podobnie jak odwiedzający nas klienci, mogą parkować swoje samochody na naszym parkingu. Ale podobnie jak klienci muszą zapłacić za postój swoich aut zgodnie z obowiązującą taryfą - mówi Magdalena Banach z Biura Parkingu Galerii Bałtyckiej.
Centrum Handlowe "Manhattan" również nie zakazuje swoim pracownikom korzystania z parkingu i zamiast codziennego uiszczania opłat, proponuje im wykupienie miesięcznego abonamentu.
Natomiast w Galerii Handlowej "Madison", podobnie jak w "Rivierze", najemcy lokali mają zakaz korzystania z parkingu.
- Miejsca parkingowe są przeznaczone wyłącznie dla klientów. Najemcy, którzy złamaliby zakaz parkowania, byliby proszeni o natychmiastowe opuszczenie parkingu. Tuż obok naszej galerii znajduje się jednak poziomowy parking i to tam właśnie pracownicy mogą wykupić sobie miesięczny abonament, z czego zresztą korzystają - wyjaśnia Łukasz Anuszkiewicz z działu technicznego "Madisona".
Miejsca
Opinie (386) 1 zablokowana
-
2015-12-22 09:59
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Pracownik riviery oburzony że nie pozwalają mu parkować w rivierze(bo on też może być klientem) korzysta z usług przychodni czy banku a tam też parkingi poobstawiane autami pracowników i wtedy oburzenie że" nie ma gdzie zaparkować a przecież on jest klientem"
- 12 2
-
2015-12-22 10:01
Jedno ważne pytanie pozostaje - kto tu jest największym burakiem pastewnym (3)
ci, co tam kupują
czy ci, co tam zarządzają
Senkju- 4 7
-
2015-12-22 10:23
(1)
autor komentarza
- 4 1
-
2015-12-22 10:28
Tak, tego właśnie.
- 1 2
-
2015-12-22 10:44
Jedni i drudzy są siebie warci.
- 3 0
-
2015-12-22 10:25
Bardzo ciekawe (1)
Bardzo ciekawe jak centrum powiązało dane pracowników z numerami rejestracyjnymi - to nie są ogólnie dostępne dane.
- 5 2
-
2015-12-22 10:32
Ci superkulturalni pseudoochroniarze parkingu bez żadnych licencji i przeszkolenia ,wszystko donoszą dyrekcji kto jakim samochodem przyjeżdża
- 3 0
-
2015-12-22 10:27
a ja rozumiem właściciela obiektu
- 5 6
-
2015-12-22 10:28
Skad znają rejestrację aut?
- 5 3
-
2015-12-22 10:32
Zastanawiam się tylko, czy jak ktoś pracuje na umowie tak zwanej śmieciowej, to też jest pracownikiem centrum? Chyba nie..
- 2 0
-
2015-12-22 10:34
A czy kiedykolwiek zabrakło wolnych miejsc na tym parkingu ? Czy tylko władze CH chcą darmowej reklamy ?
- 2 5
-
2015-12-22 10:42
co to jest zajętość ? :)
- 0 0
-
2015-12-22 10:43
Weronika Małgorzewicz (2)
wykształcenie tej pani? ukończona uczelnia? i kto nakładł jej do głowy takich bzdur? takiemu marketingowcowi złożyłbym wypowiedzenie jeszcze dzisiaj. klientów stracą dopiero teraz po takiej medialnej szopce z własnymi pracownikami. :)
- 7 9
-
2015-12-22 14:18
(1)
Pewnie wyższa szkoła prywatna i dyplom za pieniążki, a posadka po znajomości
- 3 2
-
2015-12-22 15:30
Co to są pieniążki?
- 2 0
-
2015-12-22 10:49
Ciekawość (2)
W jaki sposób samochody pracowników są "identyfikowane"?
- 5 0
-
2015-12-22 12:27
Niewiesz ,ćieće parkingowi bez żadnych szkoleń ,z nudów donoszą wszystko wyżej,a stamtąd idzie to dalej
- 1 1
-
2015-12-22 16:26
albo monitoring
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.