• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking przy Kieleckiej. "Pusty, bo płatny"

Dariusz
29 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (305)
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku. Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku.

- Zamontowanie parkometru na parkingu przy ul. KieleckiejMapka było fatalnym ruchem. Samochody stoją na trawniku, miasto nie zarabia na opłatach, a kierowcy złorzeczą, że właściwie jedyny parking w centrum, który można uznać za przesiadkowy, jest płatny. Może warto to zmienić? - zastanawia się pan Darek.



Czy parking przy Kieleckiej powinien być płatny?

Rozszerzoną strefę płatnego parkowania wprowadzono w Gdyni w lipcu 2021 r. Na początku miasto było podzielone na kilka stref. W marcu 2022 r. połączono je i zostały tylko dwie strefy parkowania.

Od początku wprowadzenia opłat za parkowanie trzeba było płacić za postój na parkingu znajdującym się przy ul. Kieleckiej.

Swoją opinię na ten temat wyraził pan Dariusz. Oto jego uwagi:



Jestem mieszkańcem Gdyni od wielu lat. Rozumiem sens rozszerzenia strefy płatnego parkowania, bo przed 2021 rokiem istniała w mieście totalna samowolka w zakresie parkowania. Miasto pozwoliło parkować w każdym miejscu, podjechać pod witryny sklepowe, zezwalając na parkowanie na każdym wolnym skrawku chodnika. Do tego opłaty były na tyle niskie, że praktycznie nie było rotacji w centrum Gdyni.

Płatne parkowanie w Gdyni: ceny, abonamenty, zasady



Nie rozumiem jednak, dlaczego do strefy włączono parking przy ul. Kieleckiej. Zabrano kierowcom parking, dzięki któremu mogli się przesiadać, jadąc SKM w dalszą podróż. Rano było to właściwie jedyne miejsce w centrum Gdyni, które można było uznać za parking przesiadkowy.

Miejsca, owszem - były darmowe, ale dzięki temu zachęcały do przesiadki na Szybką Kolej Miejską.

Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku. Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku.

Parking pusty, parkowanie prawie do galerii



Od czasu umieszczenia na nim opłat świeci pustkami od poniedziałku do piątku. Kierowcy stoją na trawniku pomiędzy nim a Rivierą. To prywatny teren, więc nikt ich do zapłaty na rzecz miasta nie zmusi. Czekam, aż w ten sposób stworzy się dziki parking aż do galerii. I to będzie chichot historii, bo znów będzie można zaparkować pod drzwiami sklepu.



Inaczej jest w weekend, kiedy płacić nie trzeba. Ale zaparkować też bardzo trudno, bo parking wtedy jest zapełniony właściwie do ostatniego miejsca.

Czytam o planach miasta dotyczących stworzenia parkingu wielopoziomowego na pętli autobusowej w porozumieniu z prywatnym inwestorem, ale - jak mi się wydaje - droga do jego budowy jest daleka. Wiem, że niebawem zostanie otwarty parking podziemny pod parkiem Centralnym. Po zaparkowaniu będzie można kontynuować podróż Szybką Koleją Miejską bądź autobusem.

Czy parking pod parkiem Centralnym pomoże?



Ale czy to miejsce będzie cieszyło się popularnością wśród kierowców? Nie zanosi się na to, żeby były tam preferencje dla pasażerów SKM, tak jak jest to pod pl. DworcowymMapka w Chyloni. Tam inwestycja miała dofinansowanie unijne, a tutaj cała inwestycja powstaje z pieniędzy budżetu miasta.

Automat sprawdzi parkujących w Chyloni Automat sprawdzi parkujących w Chyloni

Może trzeba było poczekać z opłatami na Kieleckiej do czasu powstania parkingu pod parkiem Centralnym? Może trzeba w ogóle z nich zrezygnować, bo właściwie nie przynosi miastu żadnych dochodów, stojąc pusty. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda się jakoś rozwiązać ten problem. Skoro władze miasta namawiają do korzystania z transportu publicznego, to powinny się nad tym zastanowić.

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni:

Parking przy ul. Kieleckiej, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Gdyni, znajduje się w Strefie Płatnego Parkowania. Celem pobierania opłat za postój w SPP jest zwiększenie rotacji miejsc postojowych oraz uporządkowanie parkowania na terenie miasta - ułatwia to znalezienie miejsca postojowego, zmniejsza ruch samochodowy w strefie. Tym samym redukowany jest smog i hałas oraz zwiększona jest płynność ruchu. Wpisuje się w to politykę transportową miasta Gdyni.

Do dyspozycji mieszkańców jest bezpłatny parking mieszczący się pomiędzy Gdynia Areną a Centrum Handlowym RivieraMapka. Dodatkowe miejsca postojowe w centrum pojawią się również w ramach przywołanej przez mieszkańca budowy parku Centralnego.

Parking przy ul. Kieleckiej jest zbyt mały, by pełnić funkcję "park&ride" i znajduje się zbyt blisko centrum miasta. Nie bez powodu parkingi przesiadkowe typu "park&ride" zlokalizowane są właśnie dalej od Śródmieścia. Celem jest ograniczenie ruchu na tym obszarze. Kierowcy, którzy przesiadają się ze swoich aut do komunikacji zbiorowej, mogą korzystać z miejsc postojowych, które powstały w ramach węzła przesiadkowego w Gdyni-Chyloni. Nowoczesny węzeł przesiadkowy powstaje obecnie również w dzielnicy Karwiny.
Dariusz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (305) ponad 20 zablokowanych

  • "rotacja"

    • 6 4

  • Popieram autora (1)

    To jest dokładnie moja myśl, kiedy widzę ten parking, kiedyś zapełniony po full i ludzie przesiadali się do SKM, teraz stoi puściutki i ludzie parkują tylko na trawniku, tak że akurat to rozwiązanie tylko wprowadziło "patologię" parkowania na trawie a nie pomogło w zachęceniu do użytkowania transportu publicznego!

    • 28 9

    • Ktoś może uwierzy, że oni się do SKM przesiadali

      • 6 5

  • Jesteśmy tylko ciekawi kiedy ci ździercy parkomaty na łąkach i w lasach ustawią..

    ...w Gdyni wszystko możliwe

    • 33 9

  • Chytry

    dwa razy traci.

    • 21 7

  • Panie Darku. To ja może przetłumaczę, odpowiedź UM dla Pana..

    Mamy to co Pan myśli w głębokim poważaniu, tak jak wszystko, co myślą mieszkańcy tego mem-miasta.. płać i płacz i nie zawracaj Pan głowy

    • 45 7

  • Panie Dariuszu - wyjaśniam dlaczego parking jest płatny: (1)

    Dlatego, że od 20+ lat rządzą cwaniaki/dyletanci*, którzy zadłużyli Gdynię na 1 mld PLN, przy okrojonych wpływach.

    Z tego samego powodu parking przy cmentarzu też jest płatny.

    * niepotrzebne skreślić

    • 49 6

    • alernatywą dla dyletantów

      są oszołomy - złodzieje. Ten kraj to mem.

      • 0 0

  • Odpowiedz medialnej z UM chyba przebija wypowiedzi Boomcyka..

    Ten miejski aparat jest kompletnie rozregulowany. Dramat

    • 23 6

  • Rotacja w centrum to senne marzenie mieszkańców innych dzielnic. (1)

    Niestety pan Dariusz się myli w swojej wypowiedzi - że " przed 2021 rokiem istniała w mieście totalna samowolka w zakresie parkowania. Miasto pozwoliło parkować w każdym miejscu, podjechać pod witryny sklepowe, zezwalając na parkowanie na każdym wolnym skrawku chodnika. Do tego opłaty były na tyle niskie, że praktycznie nie było rotacji w centrum Gdyni"
    Otóż ja jestem mieszkańcem Gdyni od 60 lat i pamiętam czasy gdy nie było jeszcze ulicy Władysława IV, a pierwszy samochód Warszawa 203 z bagażnikiem na Świętojańskiej koło baru Kapitańskiego wzbudzał ogromną sensację. Wtedy Świętojańska ze sklepami, Delikatesami i komisami, Starowiejska czy 10 Lutego to były ulice "światowe" i fajnie było robić tam zakupy. Nikt nie myślał o problemach z parkowaniem bo np. na Świętojańskiej były 4 pasy i prawy służył właśnie do parkowania przez mieszkańców, właścicieli sklepów czy klientów. Jednak samochodów przybywało, a w latach 80-tych zaczął się bum w budownictwie mieszkaniowym głównie w rejonie Karwin i Dąbrowy więc ludzie niejako zostali zmuszeni do dojazdów do pracy w centrum lub kolejką SKM do Sopotu czy Gdańska. Wiele firm i biur w tym wojsko miało swoje siedziby w centrum Gdyni, a że nie było wtedy problemów z parkowaniem więc nikt nie myślał o budowaniu podziemnych parkingów w centrum, a ci co mieli już samochody mogli swobodnie dojechać do pracy i zaparkować w dowolnym miejscu. Od kilkunastu lat samochody używane można kupić za średnią krajową pensję co spowodowało, że jak pisze pan Dariusz przed rokiem 2021 panowała samowolka..... I teraz przechodzę do sedna sprawy, parkowanie w centrum Gdyni to nie tylko krótkotrwały postój z wycieczką do knajpy wymagający rotacji miejsca dla kolejnych głodnych i niedopitych klientów, ale także problem stałego parkowania dla ludzi mieszkających w tej dzielnicy. Główna wina miasta to celowa likwidacja parkingów, a służb to brak skutecznej dbałości o porządek i skutecznego egzekwowania przepisów związanych z parkowaniem od kierowców.

    • 25 2

    • To wynika z tego, że kadencje w samorządzie były nielimitowane

      Nikt nie miał jaj, bo liczył na kolejną kadencję. Więc SM udaje, że jest. Spokojnie, teraz każdy prezydent każdego miasta będzie miał ostatnią kadencję. I wtedy będzie dopiero zabawnie ;)

      • 6 1

  • Strasznie nas golą z kasy, nie jesteśmy tacy bogaci.

    • 8 6

  • Właśnie wracam z Palermo, tam parkują wszędzie, zwłaszcza na przejściach dla pieszych (2)

    A nawet ,,podwójnie czyli równolegle do zaparkowanego już pojazdu" wprawdzie podobno tylko na chwilę, na czas załatwienia sprawy czy szybkiego zakupu. Wszyscy to akceptują, łącznie z policją. I wszyscy są szczęśliwi i zadowoleni.

    • 19 11

    • wielu niezadowolonych nie wyraża tego otwarcie

      i cierpi w milczeniu. W ten sposób jakość życia w całym mieście jest taka jaka jest- marna.

      • 7 2

    • Od Rzymu w dół jest już w praktyce Afryka

      więc fajny wzorzec. A może cała Skandynawia, Benelux, Francja, UK?

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane