• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking przy Kieleckiej. "Pusty, bo płatny"

Dariusz
29 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (305)
Najnowszy artykuł na ten temat Parking przy biurowcach i SKM bez opłat
Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku. Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku.

- Zamontowanie parkometru na parkingu przy ul. KieleckiejMapka było fatalnym ruchem. Samochody stoją na trawniku, miasto nie zarabia na opłatach, a kierowcy złorzeczą, że właściwie jedyny parking w centrum, który można uznać za przesiadkowy, jest płatny. Może warto to zmienić? - zastanawia się pan Darek.



Czy parking przy Kieleckiej powinien być płatny?

Rozszerzoną strefę płatnego parkowania wprowadzono w Gdyni w lipcu 2021 r. Na początku miasto było podzielone na kilka stref. W marcu 2022 r. połączono je i zostały tylko dwie strefy parkowania.

Od początku wprowadzenia opłat za parkowanie trzeba było płacić za postój na parkingu znajdującym się przy ul. Kieleckiej.

Swoją opinię na ten temat wyraził pan Dariusz. Oto jego uwagi:



Jestem mieszkańcem Gdyni od wielu lat. Rozumiem sens rozszerzenia strefy płatnego parkowania, bo przed 2021 rokiem istniała w mieście totalna samowolka w zakresie parkowania. Miasto pozwoliło parkować w każdym miejscu, podjechać pod witryny sklepowe, zezwalając na parkowanie na każdym wolnym skrawku chodnika. Do tego opłaty były na tyle niskie, że praktycznie nie było rotacji w centrum Gdyni.

Płatne parkowanie w Gdyni: ceny, abonamenty, zasady



Nie rozumiem jednak, dlaczego do strefy włączono parking przy ul. Kieleckiej. Zabrano kierowcom parking, dzięki któremu mogli się przesiadać, jadąc SKM w dalszą podróż. Rano było to właściwie jedyne miejsce w centrum Gdyni, które można było uznać za parking przesiadkowy.

Miejsca, owszem - były darmowe, ale dzięki temu zachęcały do przesiadki na Szybką Kolej Miejską.

Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku. Parking jest pusty, a parkujący znaleźli sobie miejsce na trawniku.

Parking pusty, parkowanie prawie do galerii



Od czasu umieszczenia na nim opłat świeci pustkami od poniedziałku do piątku. Kierowcy stoją na trawniku pomiędzy nim a Rivierą. To prywatny teren, więc nikt ich do zapłaty na rzecz miasta nie zmusi. Czekam, aż w ten sposób stworzy się dziki parking aż do galerii. I to będzie chichot historii, bo znów będzie można zaparkować pod drzwiami sklepu.



Inaczej jest w weekend, kiedy płacić nie trzeba. Ale zaparkować też bardzo trudno, bo parking wtedy jest zapełniony właściwie do ostatniego miejsca.

Czytam o planach miasta dotyczących stworzenia parkingu wielopoziomowego na pętli autobusowej w porozumieniu z prywatnym inwestorem, ale - jak mi się wydaje - droga do jego budowy jest daleka. Wiem, że niebawem zostanie otwarty parking podziemny pod parkiem Centralnym. Po zaparkowaniu będzie można kontynuować podróż Szybką Koleją Miejską bądź autobusem.

Czy parking pod parkiem Centralnym pomoże?



Ale czy to miejsce będzie cieszyło się popularnością wśród kierowców? Nie zanosi się na to, żeby były tam preferencje dla pasażerów SKM, tak jak jest to pod pl. DworcowymMapka w Chyloni. Tam inwestycja miała dofinansowanie unijne, a tutaj cała inwestycja powstaje z pieniędzy budżetu miasta.

Automat sprawdzi parkujących w Chyloni Automat sprawdzi parkujących w Chyloni

Może trzeba było poczekać z opłatami na Kieleckiej do czasu powstania parkingu pod parkiem Centralnym? Może trzeba w ogóle z nich zrezygnować, bo właściwie nie przynosi miastu żadnych dochodów, stojąc pusty. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda się jakoś rozwiązać ten problem. Skoro władze miasta namawiają do korzystania z transportu publicznego, to powinny się nad tym zastanowić.

Odpowiada Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni:

Parking przy ul. Kieleckiej, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Gdyni, znajduje się w Strefie Płatnego Parkowania. Celem pobierania opłat za postój w SPP jest zwiększenie rotacji miejsc postojowych oraz uporządkowanie parkowania na terenie miasta - ułatwia to znalezienie miejsca postojowego, zmniejsza ruch samochodowy w strefie. Tym samym redukowany jest smog i hałas oraz zwiększona jest płynność ruchu. Wpisuje się w to politykę transportową miasta Gdyni.

Do dyspozycji mieszkańców jest bezpłatny parking mieszczący się pomiędzy Gdynia Areną a Centrum Handlowym RivieraMapka. Dodatkowe miejsca postojowe w centrum pojawią się również w ramach przywołanej przez mieszkańca budowy parku Centralnego.

Parking przy ul. Kieleckiej jest zbyt mały, by pełnić funkcję "park&ride" i znajduje się zbyt blisko centrum miasta. Nie bez powodu parkingi przesiadkowe typu "park&ride" zlokalizowane są właśnie dalej od Śródmieścia. Celem jest ograniczenie ruchu na tym obszarze. Kierowcy, którzy przesiadają się ze swoich aut do komunikacji zbiorowej, mogą korzystać z miejsc postojowych, które powstały w ramach węzła przesiadkowego w Gdyni-Chyloni. Nowoczesny węzeł przesiadkowy powstaje obecnie również w dzielnicy Karwiny.
Dariusz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (305) ponad 20 zablokowanych

  • węzeł przesiadkowy karwiny (2)

    Pani rzecznik Magdalena Wojtkiewicz z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni chyba swoją prace wykonuje tylko siedząc za biurkiem . Jak mozna wypowiedzieć się o aktualnej budowie nowoczesnego węzła przesiadowego na Karwinach.To chyba jest tylko w projekcie. Ta Pani rzecznik nie przyglądała się pracy pracowników z firmy MTM , ktora ma wykonać ten wezeł. Jeszce prace się nie zaczęły. Może kiedys zaczną. Wszystko rozgrzebane na tych Karwinach zapewne ta wielka inwestycja skończy sie za parę lat.

    • 16 4

    • Tak jest od kilku miesięcy wielki wykop. (1)

      Plus dziura na dziurze w całej okolicy. Do parkingu jeszcze bardzo daleko.

      • 1 1

      • miesięcy?

        • 2 0

  • Coraz bardziej nie lubię tych krwiopijców.

    • 13 3

  • Dełucykizacja Gdyni (5)

    Mam nadzieję, że po wymianie władzy w Gdyni (oby!), nastąpiła szeroka i konsekwentna dełucykizacja tego pięknego onegdaj i nowoczesnego miasta. Strefa to największa zaraza komunikacyjna miasta - rozlewa się jak rak po całym mieście. Zaczęło się w ścisłym centrum i pączkuje w miarę napływu skarg mieszkańców na granicach strefy a nic nie daje - w porównaniu z czasami sprzed ustanowienia strefy absolutnie nic się nie zmieniło jeżeli chodzi o rotację miejsc. W dalszym ciągu nie można zaparkować samochodu w centrum miasta. Do tego zlikwidowane parkingi w takich miejscach jak 10 Lutego, Abrahama czy na Świętojańskiej sprawiają, że nie da się w mieście nic załatwić, a odcięcie parkingów na końcu skweru i przy rivierze odcięło ludziom dostęp do części rekreacyjnej. Do tego i**otyczna infrastruktura rowerowa, tona farby i durne słupki na Placu Górnośląskim, buspasy oraz jednokierunkowa Świętojańska. W ramach dełucykizacji należałoby zrealizować:

    1. Likwidacja SPP w ramach całego miasta
    2. Ulica Świętojańska zamieniona w deptak albo przywrócony ruch obustronny z usunięciem ścieżek rowerowych
    3. Likwidacja śluz, słupków i całej infrastruktury rowerowej w obrębie jezdni
    4. Przywrócenie parkingów przy klubie riviera oraz akwarium na Skwerze
    5. Przywrócenie parkingów przy 10 lutego
    6. Likwidacja bus pasu na Wielkopolskiej
    7. Likwidacja wszystkich istniejących przystanków autobusów bez zatoczki

    Coś jeszcze?

    • 25 12

    • A to drugie jako jedyne ma sens

      przynajmniej do "albo". Daję 5 lat.

      • 5 0

    • (2)

      Raczej należy zlikwidować wszystkie zatoki przystankowe, żeby busy nie musiały czekać aż ktoś łaskawie je wpuści do ruchu.

      • 3 3

      • bus jest takim samym uczestnikiem ruchu jak każdy inny pojazd (1)

        Z jakiej racji ma się zatrzymywać tamując ruch, albo włączać się do ruchu na zasadach uprzywilejowanych?

        • 3 4

        • Powinny je obowiązywać zakazy zatrzymywania jak innych.

          • 1 0

    • Przywrócenie dziś niebezpiecznej Jana z Kolna

      do formy przedłucykowej. Bez kontrpasa dla sporadycznie tam pojawiających się rowerzystów.

      • 1 0

  • Punkt widzenia od punktu siedzenia (1)

    Gryzon nam panujacy zmienil miejsce zamieszkania z Wiczlina na apartament wiza-wi hali widowiskowo -sportowej przy olimpijskiej ( ze zrodel ); wiec mu to zwisa i powiewa.

    • 11 4

    • On mieszka poza Gdynią

      I dlatego mu zwisa. Wożą go do pracy i z pracy, więc nie wie, co się na tym Bożym świecie dzieje.

      • 0 0

  • pan Darek ma kłopot z logiką (1)

    "Może trzeba było poczekać z opłatami na Kieleckiej do czasu powstania parkingu pod parkiem Centralnym? Może trzeba w ogóle z nich zrezygnować" jak parking będzie darmowy to będzie wiecznie zastawiony bo jak sam zauważa "Inaczej jest w weekend, kiedy płacić nie trzeba. Ale zaparkować też bardzo trudno, bo parking wtedy jest zapełniony właściwie do ostatniego miejsca"

    • 9 3

    • Nie oczekuj od chcieja logiki

      On chce, by za niego po prostu koszty pokrywali inni

      • 6 1

  • (1)

    Mam pytanie, czy parking Centralny i na Krwinach będzie płatny? Urzędnicy, jakoś cicho w tej kwestii siedzą.

    • 11 0

    • Centralny oczywiście będzie

      Dlaczego niby miałby nie być? To centrum.

      • 3 0

  • (1)

    UM kupuje wlasnie dwa kolejne samochody do sprawdzania opłat za parkowanie, na poczatku roku robione sa plany "sprzedaży" jak w korporacjach, oczywoście zakladające zwyżkę przychodów. Takze drpdzy mieszkańcy, gdynia ma zamiar was golić nawet dokładniej. Ponad 20mln przychodu z parkowania oczarowalo wlodazy, do tego stopnia że parkingi będą powstawać gdzie tylko się da.

    • 14 2

    • I bardzo dobrze, że kupuje

      • 3 4

  • Rzecznik i**otka przeczytała odpowiedź z kartki. (1)

    Normalnie jak Mustafa: "Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym kożuchu i w nim wychodzi."

    • 23 2

    • Dokładnie cały ten um gdynia

      • 4 2

  • (1)

    Idąc tokiem rozumowania UM Gdynia, darmowy parking powinien gdzieś pod Chwaszczynem powstać i stamtąd niech ludziska drałują na SKM.

    • 14 2

    • Ależ dlaczego tak blisko?

      Przodkowo- to b.dobre miejsce, albo nie! Czekaj! Koleczkowo!

      • 0 0

  • Kierowca auta osobowego to taki prywaciarz (1)

    Co śmieje się z patusów, 500 plus a sam nie płaci podatku drogowego (zwolnione pojazdy do 3,5 T ) i najlepiej stałby tylko na darmowych czyli dotowanych miejscach postojowych

    • 5 19

    • Patusy nie mają wiedzy, ale najgłośniej klepią w klawiaturę.

      Poszerz swoją wiedzę o podatku od środków transportu.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane